Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання в 11 класі. Повторення вивченого з української літератури. Частина 16. Сподіваюся, що така форма повторення матеріалу сподобається педагогам і допоможе їхнім учням швидко та якісно підготуватися до ЗНО.
Завдання з української літератури. Частина 16
Дайте коротку відповідь.
1. «Хочу голову свою положити або попити шоломом з Дону», - заявляє герой «Слова про похід Ігорів» -
2. Запорозький полковник Максим Залізняк є персонажем твору -
3. Події часів Руїни у своєму романі відтворив -
4. Побут і психологію українських селян у перші десятиріччя після скасування кріпацтва змальовано у творі -
5. «Пропащою силою» називають -
6. «Очевидна аналогія з українською нацією та її шляхом – шляхом не сорока років, а цілих століть, - до своєї свободи і державності» простежується у творі -
7. У словах Лесі Українки «Я на гору круту крем'яную / Буду камінь важкий підіймать...» переосмислено образ -
8. Образ «тихих озер загірної комуни» служить композиційним обрамленням твору -
9. Справжнє прізвище автора твору «Contra spem spero!» -
10. Зіставлення української й російської мов є важливим сюжетним компонентом твору -
11. Вислів «Випускає він десять соколів на стадо лебедів» («Слово про похід Ігорів») означає -
12. Першим твором нової української літератури є -
13. «Матінко моя ріднесенька! Утінко моя, перепілочко, голубонько!… Не розлучайте мене з моїм Василечком», - просить героїня твору -
14. Рядки
Являйся, зіронько, мені!
Хоч в сні! є в творі -
15. «Золото — не дівка!.. Красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, — яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця», — так схарактеризовано героїню твору -
16. Закликом до українців
Обніміться ж, брати мої.
Молю вас, благаю! закінчується твір -
17. Риторичне запитання «Ви знаєте, як липа шелестить?» поставив -
18. «Згадую Борулю, хоч люди сміються з нього, бо їм здається, що вони не такі чудаки, як Боруля, а коли гарненько придивитися, то й сміятися нічого: хто б не хотів вивести своїх дітей на дворянську лінію, щоб вони не черствий кусок хліба мали?!», - так сказано... -
19. «Живучи в Україні, привчившись до мови жителів, я навчився розуміти думки їхні і примусив їх своїми словами переказувати їх публіці. Ось причина уваги, якої удостоєна Маруся та інші, тому що написані з натури...», - так сказано... -
20. «Страшно подумати, що народ, котрий настільки активно брав участь у подіях роду людського, не в змозі був розповісти про своє життя в історичному романі...», - так сказано... -
21. «Я добре знав, що живопис - моя майбутня професія, мій насущний хліб. І замість того, щоб вивчати її глибокі таїнства, та ще й під проводом такого вчителя, яким був безсмертний Брюллов, я компонував вірші...», - так сказано... -
22. «Основною темою поеми я зробив смерть Мойсея як пророка, не признаного своїм народом. Ся тема в такій формі не біблійна, а моя власна, хоч і основана на біблійнім оповіданні...», - так сказано...-
23. «Польовою царівною» названо -
24. «Всім серцем любіть Україну свою», - закликав читачів -
25. Пісня «Ой, піду я до роду гуляти» є композиційним обрамленням твору -
26. Слова Т. Шевченка
Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди,
Поки сонце в небі сяє,
Тебе не забудуть!
викарбовано на пам’ятнику -