Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання в 11 класі. Повторення вивченого з української літератури. Частина 6. Сподіваюся, що така форма повторення матеріалу сподобається педагогам і допоможе їхнім учням швидко та якісно підготуватися до ЗНО.
Завдання з літератури. Частина 6
Визначити назву твору за ідеєю.
1. Висміювання вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів.
__________________________________________________________________
2. Жорстока народна мораль щодо покритки. ___________________________
3. Засудження покірності долі, владі та застарілим народним звичаям; зображення дівчини з народу як ідеалу. ________________________________
4. Необхідність перегорнути трагічну сторінку історії, по-сучасному оцінити минуле, осмислення можливостей вирішення конфліктів між народами-сусідами. __________________________________________________________
5. Утвердження безсмертності українського народу, його ментальності, культури, мови, волелюбного духу. ___________________________________
6. Критика української еліти, байдужої до своєї історії, мови, Батьківщини.
__________________________________________________________________
7. Заклик руських князів до об′єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів. __________________________________________________
Вказати рік події.
1. Початок нової української літератури. _______________________________
2. Коліївщина. _____________________________________________________
3. Чорна рада в Ніжині. ______________________________________________
4. Перше видання «Кобзаря». _________________________________________
5. Похід князя Ігоря на половців. ______________________________________
6. Друге видання «Кобзаря». _________________________________________
7. Викуп Т. Г. Шевченка з кріпацтва. __________________________________
8. Заслання Т. Г. Шевченка. __________________________________________
9. Перепоховання Т. Г. Шевченка. ____________________________________
Визначити літературний стиль за персонажами.
Наум Дрот ________________________________________________________
Ярославна _________________________________________________________
Возний Тетерваковський ____________________________________________
Епікур ____________________________________________________________
Княгиня Ольга _____________________________________________________
Черевань __________________________________________________________
Катерина __________________________________________________________
Прометей _________________________________________________________
Вказати назву твору.
Дивлюсь, цар підходить
До найстаршого … та в пику
Його як затопить!..
Облизався неборака; та меншого в пузо …
_________________________
Борітеся – поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда. За вас слава
І воля святая!
__________________________
Якби ви вчились так, як треба,
То й мудрість би була своя.
__________________________
Сини мої! Орли мої!
Летіть в Україну, -
Хоч і лихо зустрінеться,
Та не на чужині.
____________________________
…Цариця-небога,
Мов опеньок засушений,
Тонка, довгонога,
Та ще, на лихо, сердешне,
Хита головою.
__________________________
Раби, подножки, грязь Москви,
Варшавське сміття – ваші пани,
Ясновельможнії гетьмани.
____________________________
Назвати персонажа.
1. «Викупляв невольників із неволі. Іще ж до того знав він лічити усякі болісті і замовляти усякі рани». ______________________________________
2. « Чи заговорить, чи рукою поведе, чи піде по хаті – так усякому на душі мов сонечко світить». ______________________________________________
3. «…тільки похитувавсь, гладячи черево; а щоки як кавуни: сміявсь од щирого серця. Така була в нього вдача». ______________________________
4. «Здоровенний казарлюга.Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий…» _____________________________________________________
5. «Не в шутку молодець був жвавий, товстий, високий, кучерявий, Обточений, як огірок…» ____________________________________________
6. «Прямий, як сосна, величавий, бувалий, здатний, тертий, жвавий».
__________________________________________________________________