Гра-квест "Поки б'ються серця людей, звучатиме і голос Шевченка"

Про матеріал

Гра допоможе розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів; формувати в учнів уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії.

Перегляд файлу

Квест-гра для учнів 8 класу

 

 «Поки б'ються серця людей, звучатиме і голос Шевченка»

                                                                                                        Н . Хікмет

 

Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів; формувати в учнів уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентності; розвивати творчі здібності дітей; виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.

 

Обладнання: виставка книг про життя та творчість Т. Г. Шевченка, портрет поета, ілюстрації до творів, записи творів письменника,  друкований матеріал (станції), олівці, ручки, карти маршруту учасників.

 

Місце проведення: приміщення школи

Хід гри

 

     Команда учасників збирається в актовій залі школи для отримання інструкції щодо гри та інструктажу з техніки безпеки. Після того, як вступне слово сказане, учні  ділиться на три групи,за класами,  які мають зустрітися на фініші. Кожна підгрупа пройде маршрут з п’ятьма станціями, на кожній з них гравці отримуватимуть бали, які наприкінці визначать переможця.

  1. Вступне слово вчителя:

У своєму «Заповіті» Тарас Шевченко  казав:
І мене в сім'ї великій,
В сім'ї вольній, новій,
Не забудьте пам'янути
Незлим тихим словом.

      Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі у ржу, ані його любові до людей у ненависть і погорду, а віри в Бога у зневіру і песимізм. Доля не шкодувала йому страждань, але не пожаліла втіх, що били із здорового джерела життя.
      Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і все розквітаючу радість, яку в мільйонах людських сердець все наново збуджуватимуть його твори. Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко».

      Сьогодні до нього, нашого Пророка, звертаємо свої погляди. З його ідеалами, помислами звіряємо свої кроки в утвердженні такої держави як Україна. Сьогодні, вшановуючи пам'ять великого Кобзаря, між учнями 8 класів проводиться гра-квест, яка допоможе виявити найкращих знавців життя та творчості Шевченка.

 

Маршрут :

І. Станція «Знаний і незнаний Шевченко»

ІІ Станція «Загадкова карточка»

ІІІ Станція «Картини вміють говорити»

ІV Станція «Секретна абетка»

ІV Станція «Лабіринт»

 

  1. Проходження маршруту

 

 І. Станція «Знаний і незнаний Шевченко»

 

КРОСВОРД

1. Під яким ім’ям знають Шевченка не тільки в Україні, а й за кордоном? Відповідь: Кобзар 

2.Назвіть рослину, яка зустрічається в віршах  Шевченка 385 разів.

Відповідь: калина.

 

3. У якому виді мистецтва, крім літератури, проявив свій талант Т.Шевченко?

Відповідь: Художник

 

4.Книга, яка має таку ж назву, яка була укладена і  видана коштом Тараса Григоровича Шевченка, відома кожному учневі.

Відповідь: буквар.

 

5.Яку іноземну мову знав Т.Шевченко?

Відповідь: польська

    

6. Яке місто мало в житті поета і художника велике значення?

Відповідь : Петербург 

 

 

 

 

 

Кросворд «Знаний і незнаний Шевченко»

 

 

 

 

 

ІІ Станція «Загадкова карточка»

 

   Треба розгадати, слова  і пояснити,  яке значення вони відіграли в житті          Т. Шевченка.

 

РИИЛОК-СЇЕФІОДЕМВЬК ВТАРТИОСВО

ДВІУСПНАК

НІКАВ

ДКАЕЯМІА СМТИТЕВЦ

 

Відповіді:

 

Кирило-Мефодіївське товариство  (перша політична організація в Україні , в яку в 1845 році прийшов  Шевченко)

 

Відпускна (документ, що змінив соціальний статус Т. Г. Шевченка)

 

Канів (місто, поблизу якого височіє гора, де поховано Тараса Шевченка)

 

Академія мистецтв (1838 рік Шевченка зараховано в клас Карла Брюллова)

 

 

ІІІ Станція «Картини вміють говорити»

Командам треба впізнати в картинах вірші і дібрати відповідні уривки.

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/L75.jpeg

«…Мені тринадцятий минало,

Я пас ягнята за селом…»

 

 

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/scevchenko7.JPG

 

«…Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть…»

 

 

Ой три шляхи широкії... - ТАРАС ШЕВЧЕНКО 1814-1861 - СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

 

«Ой три шляхи широкії
Докупи зійшлися.
На чужину з України
Брати розійшлися.»

 

Т.Г.Шевченко "Мені однаково, чи буду..." - презентація з української  літератури

 

«Мені однаково, чи буду
Я жить в Україні, чи ні.
Чи хто згадає, чи забуде
Мене в снігу на чужині –
Однаковісінько мені.»

 

Масштабна виставка в Тернопільському обласному краєзнавчому музеї висвітлює  життя та творчість Кобзаря - Урядовий Кур'єр - газета центральних органів  влади України онлайн

 

«Думи мої, думи мої,
Ви мої єдині,
Не кидайте хоч ви мене
При лихій годині.»

 

ІV Станція «Секретна абетка»

 

О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

<

М

>

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

Тут зашифровано назву циклу віршів, написаних Тарасом Шевченком під час ув'язнення у квітні – травні 1847 року?

 

 

      ( О \ • < О ÷  ־

 

Відповідь: «В казематі»

 

 

ІV Станція «Лабіринт»

Ідучи по лініях, які з’єднують кола,  ви зможете прочитати  життєве кредо   Т. Шевченка.   

Відповідь: Караюсь, мучусь, але не каюсь

 

 

 

    

 

 

 

 

 

3.Заключне слово вчителя

     Багато  років минуло від дня народження Шевченка. Два століття! А він живе у своїх віршах-думах, картинах… І так буде завжди! Бо хтось повинен достукатися до наших сердець, нашого сумління й совісті. Ніхто не зробить цього краще від генія усього українського народу - Тараса Шевченка.

      Сьогоднішній наш конкурс – це справжнє свято Кобзаря, його вічної, нев’янучої творчості, полум’яного слова. Коли нам важко, коли смуток гризе душу, припадімо спраглими устами до його цілющого джерела, щоб знову відчути силу, жити для рідного народу.

  1. Підбиття підсумків, оголошення результатів.

 

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку