Відповідно до вимог Нової української школи освітній процес в початкових класах базується на діяльнісному та інтегрованому підході. Конструювання з LEGO забезпечує саме таке навчання.
Головною метою в роботі з конструктором LEGO - є:
Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальне мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрії.
Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення.
Навчання уяві, творчому мисленню.
Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.
Ігри з LEGO
Інтегрований курс «Я досліджую світ», 1 клас
Тема тижня: Ми - мандрівники
Назва вправи: Створення карти подорожі
Діти вчаться: (курсив) орієнтуватися на великій площині; відтворювати задані предмети; розвивати візуальну пам'ять, дрібну моторику руки; розвивати конструктивні здібності.
Основні завдання:
Обладнання: карта подорожі; цеглинки LEGO DUPLO.
Ключові слова: карта, маршрут, ліс, річка, поле, гори, море.
Хід гри:
Поділити дітей на підгрупи (5-6 осіб). Кожній групі роздати карту із зображенням природних об’єктів.
Запропонувати дітям розглянути карту та обрати самостійно об’єкти природи, куди б вони хотіли здійснити подорож. Дітям необхідно за допомогою цеглинок LEGO DUPLO побудувати маршрут подорожі. Запитання до дітей:
Варіанти розширення/додаткові завдання
Творче завдання.
Можна дітям запропонувати скласти транспорт із цеглинок LEGO SESTEM, на якому вони б хотіли здійснити подорож.
- Яким видом транспорту хотіли б подорожувати?
Тема тижня: Родина
Назва вправи: Родину свою знай – обов’язки вивчай!
Діти вчаться: (курсив) розрізняти деталі за формою, кольором; розвивати дрібну моторику рук; формувати сенсорні основи сприйняття; розвивати візуальну пам’ять; удосконалювати вміння розповідати, складати розповідь.
Основні завдання
Обладнання: фото родини дітей, цеглинки LEGO DUPLO, LEGO SESTEM.
Ключові слова: сімʹя, родина, члени родини, родичі, обов’язки в родині.
Хід гри:
На початку навчального дня діти приносять сімейні фото і прикріпляють їх на дошку. Спочатку вчитель пропонує дітям стати в ранкове коло і взяти таку кількість цеглинок LEGO DUPLO, із скількох людей складається їхня родини. У колі діти розповідають один одному про свою родину.
Запитання до дітей
Далі вчитель пропонує учням об’єднатися в групи, зайняти місця за партами, на килимку... Взяти конструктор LEGO SESTEM. За допомогою конструктора зобразити своїх членів родини і їхні сімейні обов’язки, які вони виконують у родині. Після чого учні складають розповідь про родинні обов’язки і розповідають своїм товаришам.
Варіанти розширення/додаткові завдання:
1. Показати цеглинками LEGO DUPLO кількість букв у словах: мама, тато, бабуся, дідусь, син, донька.
2. Показати цеглинками LEGO DUPLO кількість звуків у словах: дідусь, донька.
3. Показати цеглинками LEGO DUPLO кількість складів у словах: мама, тато, бабуся, дідусь, син, донька, тітка, дядько.