Ігрова програма «В світі імен» (для учнів 2-4 класів)

Про матеріал

За змістом - це вікторина. Але зумисне не вказується, адже діти повинні відгадати це. Вікторині передує підготовча робота, про що вказано в оголошенні (додається). Всі завдання мають на меті розвивати логічне мислення, увагу та кмітливість дітей; поглибити їх пізнавальні можливості; виховати повагу один до одного; заохочувати звертатися лише на ймення; вчити працювати в групі разом, згуртовано; створити атмосферу доброзичливості, взаємовиручки.

Перегляд файлу

Ігрова програма «В світі імен»

 

(для учнів 2-4 класів)

 

Підготувала Клиса Г.  В. – вихователь Вознесенської  ЗОШ-І І-ІІІ ступенів «Обдарованість» Миколаївської обласної ради

 

Мета: розвивати логічне мислення, увагу  та кмітливість дітей; поглибити їх пізнавальні можливості; виховати повагу один до одного; заохочувати звертатися лише на ймення; вчити працювати в групі  разом, згуртовано; створити атмосферу доброзичливості, взаємовиручки.

Обладнання:  слайди; напис: « Ім’я людини – самий найсолодший та найважливіший звук для неї на будь-якій мові» (Дейл Карнегі); списки з іменами;  аркуші з буквами   В- І- К-Т-О-Р-И* Н-А-; український костюм для хлопчика та дівчинки; «коромисло»; відеречка; аркуш «Риси характеру для складання жартівливої характеристики»; аркуш «Знайдення імен»  із словами, в яких «сховані» імена;  папір; ручки; папірці із №№ команд; таблиця оцінювання для журі; дипломи  для нагородження: «Найшвидша команда»,  «За артистичність», «Найкраще оформлення домашнього завдання», «Найактивніший член команди».

 

(Зразок оголошення для підготовки до заходу:

 

Милі хлопчики й дівчата!

Пропоную вам пограти.

А щоб було всім цікаво,

Вам потрібно дещо знати:

   1) значення свого імені, (підготувати та гарно оформити);

   2) віршик, в якому зустрічається ім’я дівчинки чи хлопчика (бажано своє)

Я вас всіх-усіх чекаю  (_________   о ___год. )

Та всім успіху бажаю.

Поспішайте, не баріться.

Грайтесь, смійтесь, веселіться.)

 

 

Хід гри:

 

(включено слайд із зображенням хлопчика та дівчинки)

Вступна частина:

- Щоби нам вже розпочати, слід загадку відгадати:

  «А відгадайте-но, що я таке?

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве та дзвінке,

Бо носить все життя мене людина.»  (ім’я)

  Визначення назви конкурсу: - Конкурс  можу починати

Лиш не знаю, як назвати.

Є в нас Віктор та ще Інна, - (слайд із  зображенням  хлопчика з буквою В та дівчинки з буквою І)

А разом це Вікторінна. (на слайді запис: Віктор + Інна = Вікторінна)

Другу «і на «и» міняємо,

Зайву «н» ми відкидаємо. (на слайді відповідний запис)

Ось і назву ми вже маємо,

По складах її читаємо. (діти читають запис на слайді: Вік - то - ри - на)

Вікторина не проста. Буде все про імена.

 Розподіл команд: - Щоб змогла я вже почати,

Слід учасників позвати. (визиваю учасників (учнів 2-го, 3-ього та 4-го класів)

Щоби було справедливо,

Зроблю я таке ось диво:

Не по класам вас візьму,

А інакше розділю. (беру по одному учню із класу та саджаю за один стіл, потім за другий та третій, а потім знову таким же чином, тобто в кожній

команді  буде по 2 учасника із кожного класу)(діти підходять до столів)

  Знайомство з учасниками команд:

 - Пропоную вам пограти імена свої назвати.

М’ячик я оцей (показую) беру,

Вам його передаю. (передаю двома руками  одному учню)

В руки ви його беріть руки вгору підніміть.

До сусіда повертайте, м’яч до рук йому віддайте.

І при цьому не мовчіть,

А ім’я своє назвіть. (діти передають м’яч, називають свої імена)

 Вибір капітанів:

- Знаємо всі імена, тож почати вже пора.

Всі всідайтеся зручненько та порадьтеся тихенько.

Капітанів оберіть, імена нам їх назвіть. (діти обирають капітанів).

                 - Як готові їх назвати,

                   Руки можете підняти. (кожна команда називає свого капітана)

Оголошення членів журі:

- Щоб команди уже грали,

Треба щоб хтось ставив бали.

То ж не буду зволікати

Й журі буду називати.  (оголошую членів журі)

- Вже команди повсідались,

Гості, певно, зачекались.

Тож ми можем починати,

В різні конкурси вже грати.

 Огляд домашнього завдання:

 - Ви цю гру давно чекали,

Оголошення читали.

Підготовлені прийшли

Й щось цікаве принесли: (слайд «Домашнє завдання», «Значення імені»)

Про ім’я своє шукали

Й гарно все це оформляли.

То ж тепер ви не сидіть.

Все до купочки складіть.

Капітан хай все збере

Й до журі скоріш несе. ( діти здають оформлені значення своїх імен, підготовлені заздалегідь)

(слайд «Домашнє завдання», «Вірш, в якому є імена»)

- Та на цьому не спиняйте,

Віршики розповідайте.

Мали вивчити вірша,

Щоб були там імена.

Тож  тепер по черзі всі

Ви розкажете вірші.  (діти розказують вірші, які вчили згідно оголошення)

Конкурс «Моє ім’я»:

- Ми  домашнє розібрали.

Хай журі рахує бали.

А  вам перше завдання:

«Знайдіть свої імена» (слайд із назвою конкурсу)

Список ви оцей (роздаю аркуш із іменами) беріть,

Своє ім’я там віднайдіть.

А знайшовши, не дрімайте,

А підкресліть й передайте.

Якщо всі ім’я знайдуть,

Списки швидко віддають.

А журі нехай рішає:

Хто ж із вас швидше шукає. (пояснюю ще раз завдання: хтось із команди

 шукає своє ім’я, підкреслює його та передає іншому із команди. Коли всі члени команди знайдуть свої імена, то останній учасник має підняти аркуш із іменами вгору. Це для того, щоб журі могло побачити, яка команда найшвидше впоралась із цим завданням.)

 

Катя

Сашко

Таня

Роберт

Софійка

Пилип

Марина

Петрик

Оля

Влад

Олена

Андрій

Валя

Діма

Анжела

Максим

Діана

Коля

Аліна

Станіслав

Юля

Славко

Карина

Олексій

Галя

Віталя

Люда

Остап

Богдан

Яна

Женя

Лариса

Ваня

Вася

Поліна

Руслан

Віка

Даря

Сергій

Данило

Зіна

Ярослав

Антон

Марія

Вітя

Люба

Вова

Ростик

Георгій

Алла

Семен

Варвара

Сніжана

Ілля

Ангеліна

Наталя

 

(для журі - нарахування балів: 3 бали команді, яка найпершою знайшла свої

 

імена; 2 бали команді, яка другою підняла аркуш; і 1 бал команді, яка підкреслювала повільніше всіх)

Конкурс «Написання імен»:

- Ми зробили одне діло

Дуже швидко та уміло.

І тепер часу не гаймо

Новий конкурс починаймо.  (слайд із назвою конкурсу)

Аркуш цей (показую) я вам роздам,

Ви ж записуєте там

На всі букви імена…

Розпочать можна  із «А». (роздаю аркуш, на якому записано В-     І-      К-    Т-      О-     Р-     И*    Н-       А- , ще раз пояснюю завдання, наголошуючи на тому, що імена мають бути  українською мовою. Причому допускається таке поєднання, як Сашко та Олександр, Женя та Євген. Писати може один, а решта підказують тихо, не заважаючи іншій команді.

 Робота з гостями:

- В нас команди молодці,

Працювать почали всі.

Ми ж не будем їх чекати,

Будем вислови читати. (слайд із висловами про ім’я, читаємо їх, розбираємо)               

       (звертаюсь до команд):- Якщо слів вже в  вас немає,

Капітан хай  руку підіймає. (чекаємо, поки всі команди не закінчать. Для журі: команда, яка скінчила першою – 3 бали)

- Бачу, що  уже скінчили.

Приступаємо до діла:

Імена зараз читаємо,

Ті, що повторюються – видаляємо.

Що залишились, беремо

Та мені усі несемо. (підносять мені аркуші з іменами, що залишилися)

 Аркуш я  журі віддам.

 Хай воно рахує там.  (для журі: кожне правильне ім’я – 1 бал)

Змагання капітанів «Складаємо жартівливу характеристику»:

  - Новий конкурс щоб почати,

Маю я щось прочитати: ( показую слайд, читаю напис на ньому:

  Встаєте з сонцем рано, бо ви  є капітани.
    Закон у вас один: Хай буде сніг,
  Чи дощ й туман. Готовий будь,
   Виходь у путь, бо ти  є капітан! )

- Капітанів визиваю.

Конкурс їхній починаю. (виходять капітани)

Аркуш ви оцей (показую) беріть, (даю дітям список рис характеру)

Й характеристику складіть.

- Правду мусите писати,

Бо  нам будете читати.

Чи вся правда у вас там?

Це вирішувати нам. (пояснюю, що риси вибирають на ті букви, з яких складається їхнє ім’я)

(Зразок рис характеру для складання жартівливої характеристики:

а – активний;  агресивний; артистичний;

б – бережливий; бойовий; боягузливий; безстрашний; безкорисний;

в – вимогливий; встигаючий; вітряний; веселий; ввічливий; витривалий;

г – гарний; грубий; говіркий; галасливий; гнучкий; гордий; грамотний;

д – дружній; добрий; довірливий; добродушний; дратівливий; дивакуватий;

е – енергійний; егоїстичний; емоційний;

є – єхидний; єдиний;

ж – життєрадісний; жвавий; жорстокий;

з – злий; заздрісний; запальний; злопам’ятний;

і – імпульсивний; інертний; істеричний; ідеальний; ініціативний;

ї – їжакуватий;

й – йоржистий;

к – крикливий; красивий; кмітливий; кручений; капризний;

л – лінькуватий; лідер; ласкавий; лежебока; лагідний;

м – милий; модний; маленький; мовчазний; мрійливий;

н – ніжний; нестриманий; начитаний; нервовий; наполегливий; нерішучий;

о – охайний; обережний; організований; образливий;

п – привітний; пасивний; працьовитий; привабливий;

р – радісний; роботящий; розумний; рішучий; розсудливий;

с – сильний; сердитий; сором’язливий; серйозний; сумний; спокійний;

      стриманий; сміливий; старанний; справедливий; сором’язливий;

т – товариський; трудолюбивий; творчий; турботливий;

у – усміхнений; успішний; уважний; уповільнений;

х – хвалько; хитрий; хороший; хоробрий; халатний;

ц – цілеспрямований;

ч – чарівний; чудовий; чудакуватий; чемний; чуйний; чесний;

ш – швидкий; шикарний;

щ – щирий;

я – яскравий.

(Коли капітани скінчать, то мають зачитати.)

Відпочинок: фізхвилинка

- Дуже добре  всі трудились,

А тому і потомились.

Пропоную все спинити

Й трішечки всім нам спочити. (слайд )

зупинімось на хвилинку

Й проведемо фізхвилинку.

 (пояснюю, що коли я називаю імена хлопців,  то потрібно  робити рухи руками (на коліна, на пояс, на плечі, догори ), а коли будуть імена дівчаток, то робимо рухи стопами (на пальчики, на п’ятки, зворотна та внутрішня сторони стоп)

- В світі є імен багато.

Будемо їх називати.

Деякі із них назвемо

І почнемо із Артема.

Далі буде хай Андрій,

А за ним слідком Сергій.

Не забудем про Богдана,

Про Максима та Степана,

Про Володю та Дмитра,

Про Віталю та Петра,

Про Антона та Івана,

І про Влада й про Руслана,

Про Сашка і про Дениса,

Про Миколу і Бориса.

Далі буде Олексій,

 В’ячеслав, Олег, Матвій.

А ще Віктор та Вадим

І Георгій й Никодим.

Хлопців майже всіх назвали,

Переходимо до Алли,

До Олени та Карини,

До Світлани та Марини,

До Анжели та Ганнусі,

До Сніжани та Катрусі,

До Лариси та Галини,

До Надійки та Аліни,

Юлі, Насті ну і  Тоні,

Ангеліни та ще Соні.

Далі буде в нас Оксана,

Віка, Варя та Діана.

Ще Наталя, Віра й Оля

І Жасміна, й Яна, й Поля,

Ще Альона, Інна, Аня,

Леся, Валя та ще Таня.

Прошу я тих діток встати,

Кого забула я назвати (якщо такі є, то вони встають, називають свої імена)

Завдання:  «Відгадайте імена казкових героїв»:

- Пропоную зараз я

Усім нове завдання.

До казки дружно  всі рушаймо,

Героїв ймення відгадаймо. ( показую слайд)

(загадую по черзі по 2 загадки кожній команді)

1. Ти впізнаєш вмить її

Одяг весь у попелі

Мачуха все лається

Сестри насміхаються.

В неї є хрещена фея.

То ж яке у неї ймення.  (Попелюшка) 

 2. Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче,

Дідусь витирає сльозу,

Як звати того хто їм  кудкудаче:

«Я вам золотеє знесу.»  (Курочка Ряба) 

 3.  В’ється річка невеличка

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

Вмить до мами він пливе.

Як же мама його зве?  ( Івасик Телесик)

 4.  Він від баби втік,

І від діда втік.

Мусів пісню всім співати.

Ви скажіть, як його звати?  (Колобок)

5. Сидить дівчина в корзині 
На ведмежій дужій спині.

Так добралася до хати.

Як же дівчинку цю звати?   (Маша)

6. Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала,

В його домі жити стала.
Всі козу ту виганяли.

Як же ту козу в нас звали?   (Дереза)

      - А тепер легше завдання, бо підказкою буде рима. Тож будьте уважними.

1.  Допоможе завжди вам, 
І птахам, і дітлахам. 
Він під деревом сидить, 
Добрий лікар... (Айболить)

2. Вовка зовсім не боявся 
І ведмедю не дістався, 
Та лисиці на зубок 
Все ж потрапив... (Колобок)

  1.        На даху він проживає,

На спині моторчик має.

Зовсім це у нас не сон,

Бо зовуть його... (Карлсон)
4. В голові у нього тирса, 
Є на мед чутливий нюх, 
Зветься плюшевий ведмедик, 
Всім відомо, ... (Вінні Пух)

5. Багатьом був невідомий,

Нині з кожним подружив.

З казки в кожного удома

Хлопчик-цибулинка жив.

Дуже просто, мелодійно

Він зоветься... (Чиполліно).

6. Він довгу бородищу має,

Ляльок в театрі б’є і сварить.

А голос в нього — справжній бас!

Хто ж це, діти?.. (Карабас).

Конкурс «Конструктори»  (показую слайд)

Будемо із вами грати,

Імена нові складати.

Останні  букви ви беріть

Та імена з них утворіть.

Імена слід записати,

Щоб журі потім віддати. 

               (коли команди скінчили, то звертаюсь до них):

- Не сидіть і не чекайте,

Аркуші журі віддайте. (діти віддають утворені імена)

Хай вони рахують бали,

Ну а ми – рушаєм далі.

Розгадування ребусів.

Перед нами дивина: ( показую слайд)

Зашифровані слова.

Ви скоріше їх читайте,

Імена нам називайте. ( показую слайди з ребусами, а команди по черзі відгадують та називають імена)

Гра на уважність: «Знайдення імен»

- Ви слова оці беріть (роздаю аркуші)

Імена там віднайдіть.

Підкресліть їх легенько

Й віддайте нам швиденько.

(зразок слів для гри:

1) співаночки;            13) весілля;                     25) тополя;                                     

2) прогалина;              14) доля;                          26) мадам;                          

3) максимум;               15) варяг;                       27) лаванда;

4) галявина;                 16) колядка;                   28) поляна;

5) романтика;              17) поляна;                       29) пірат;

6) шевелюра;               18) шинеля;                   30) левада;

7) мандоліна;              19) валянки;                   31) купюра;

8) макарони;                20) магнат;                    32) породілля;

9) помада;                    21) діра;                         33) краяни;

10) філософія;              22) колега;                    34) квасоля;

11) полегкість;             23) повіка;                    35) вікторина.)

Гра з гостями:  - Я не буду їх чекати,

Буду з вами, гості, грати.

Букви буду  називать,

Ви не будете мовчать.

Якщо букву ви впізнаєте

(Починається ім’я),

Зразу ж руку піднімаєте

Й кажете нам просто: «Я». ( відкриваю слайд, пояснюю правила: 1-ша буква імені  – піднімаємо руку і кажемо «Я»; 2-га буква імені – плескаємо в долоні один раз; 3- тя буква – тупнемо ніжками.)

(букви: Е, Ка, Пе, А, еС, О, Бе, І, Де, еЛ, Ве, Я, еН, Те, У, Ге

               (коли команди  віддадуть мені  свої аркуші, то несу журі):

- Хай журі перевіряє,

Й бали вам вже виставляє.

Фінальне завдання: «Утворення нового імені»

-  Грались з вами ми не мало

Й підійшли вже до фіналу.

Тож вам останнє завдання:«Утворити імена».    (відкриваю слайд)      (Завдання: поділити слова на склади і взяти із 1-го 1-й склад, із 2-го – 2-й, із 3-го (якщо є) – 3-й. З  отриманих складів утворити імена. Кожна команда має свій рядочок.)

 (Якщо команди готові, то зачитують по порядку.)

Дійсно. Це Віра, Надія та Любов. І я вам бажаю всім, щоб з вами завжди були: віра в свої сили; надія на краще майбутнє вашої сім’ї та нашої країни, а також любов близьких та тих, хто вас оточує.

Оголошення результатів, нагородження переможців:

 - Журі мусимо прохати,

Бали нам підрахувати,

Щоб сказали результат,

Хто ж в переможці кандидат.

      - Поки журі працює, рахує бали там,

       Покажем зараз сценку, - це подарунок вам. (відкритий слайд, двоє дітей під мінус  «Несе Галя воду» інсценують її. Щоб було цікаво, імена в пісні змінені на ті, хто інсценує цю пісню)

Несе Дар’я воду, коромисло гнеться.

За нею Дмитрик, як барвінок в'ється.

 

Дашо, ж, моя, Дашо, дай води напиться.

Ти ж така хороша, дай хоч подивиться.

 

Вода у ставочку, піди, та й напийся.

Я ж буду в садочку, прийди подивися.

 

Прийшов у садочок, зозуля кувала.

А ти ж мене, Дар’я, та й не шанувала.

 

Стелися, барвінку, буду поливати.

Дмитрику  вернися буду шанувати.

 

Скільки не стелився, ти не поливала.

Скільки не вертався, ти не шанувала.

 

Несе Дар’я воду, коромисло гнеться.

За нею Дмитрик, як барвінок в'ється.

 (журі рахує бали та називає загальний бал. Вручаємо грамоти).

Переможців ми назвали,

Нагороди всі роздали.

Працювали добре всі,

Тож кажу вам: «Молодці!».

Треба нам вже закруглятися,

Тому будемо прощатися:

                                         «До нових зустрічей»

 

1

 

doc
Додано
15 липня 2018
Переглядів
2174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку