Ігрові елементи на уроках української мови

Про матеріал
Це матеріал для отримання сертифікату. Повідомте,будь ласка,яким чином я зможу отримати сертифікат Вашого сайту і коли саме. Дякую.
Перегляд файлу

                                                             Позднякова Л.В.,

                                                            вчитель української мови та літератури

                                                            Уманської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№ 14   

       Ігрові елементи на уроках української мови

 

                 Вивчення української мови в загальноосвітній школі передбачає реалізацію таких завдань:

а)забезпечити ефективне вивчення програмових тем;

б)використання на практиці здобутих знань;

в)розвивати аналітичне мислення,творчі здібності;

г)виховувати самодостатню та національно свідому особистість.

                                                                                                                  

                 Важливість використання ігрових методів навчання та виховання набуває все більшої актуальності в системі освіти.

      Сучасний процес становлення особистості дитини не може бути відокремленим від її всебічного розвитку,вдосконалення її когнітивних, пізнавальних,емоційних функцій.

       Для ефективного забезпечення гармонійного становлення дитини як повноцінного члена суспільства надзвичайно актуальним, на мою думку, залишається питання про самостійність реакцій дітей,їх вільне право на вираження власних думок, своїх переконань шляхом надання їм можливості отримувати якісне навчально-виховне спрямовування  особистісних проявів за рахунок розвитку різноманітних поведінкових реакцій.

      Застосування ігрових методів і прийомів  надає змогу учням  виявити свої приховані здібності, активно залучити їх до пізнавальної діяльності.

    Вважаю, що впровадження  ігрового формату засвоєння знань, умінь і навичок значно покращить якість їх адаптивного механізму в подальшому, навчить правильному вираженню власної особистості в сучасному світі,допоможе краще розширити світогляд,надасть можливість глибше зрозуміти себе і своє місце в суспільстві,яке надзвичайно швидко змінюється.

     Наразі чимало сучасних педагогів  розуміють актуальність ігрових методів навчання і виховання дітей,усе активніше використовують їх у своїй практичній діяльності.

Тож саме зараз існує велика необхідність у подальшому розширенню  ігрових методів взаємодії дітей і вихователів,учителів та всіх,хто бере участь у становленні  особистості дитини,відповідає за її гармонійний розвиток.

                Отже, необхідно створити систему ігрових методів навчання і виховання дітей,яка б відповідала сучасним  освітнім вимогам ,забезпечила їх особистісне зростання. 

 

    До теми  ‘’Іменник’’

                  Гра   ‘’Знайди своє місце’’

(На картках роздруковані фразеологізми,які роздані учням. По черзі один учень зачитує фразеологізм,а інший-називає антонімічний фразеологізм.)

1.душі не чути-мати зуба;

2.дерти кирпу-валятися в ногах;

3.розпускати губу-прикусити язика;

4.ламати хребта-бити байдики;

5.стати на ноги-сидіти на шиї;

6.співати в один голос-хто в луг,а хто в плуг;

7.співати дифірамби-знімати стружку;

8.старий лис-свята наївність.[1,5]

 

 

 

Ігрове завдання до теми ‘’Букви -а(-я),-у(-ю) в родовому відмінку однини’’

                                        Розподільний диктант

Записати іменники у Р.в. однини(ліва колонка -   -а(-я); права-  -у(-ю))

Габарит,гандбол,гектар,гербарій,дебют,деканат,джем,диплом,епіграф,епізод,

епітет,еталон,желатин,жереб,жест,Житомир,забіг,завулок,заголовок,задум,

імпульс,індекс,інсульт,інтерес,канал,капіляр,капітал,капусняк,лиман,лимон,

лозунг,Лондон,луг.[2,56]

 

                                     Гра ‘’Криниця народної мудрості’’

Продовжити прислів’ я

1.Одна паршива вівця…(всю отару псує).2.Як гукнеться…(так і відгукнеться).3.Під лежачий камінь…(вода не тече).4.Розум за гроші…(не купиш).5.Одна голова добре,а…(дві краще).6.Як дбали…(так і мали).7.Краще погано їхати…(ніж погано іти).

8.Не плюй у криницю…(бо пригодиться води напитися).9.У тихому болоті…(чорти водяться).10.Краще синиця в руках…(ніж журавель у небі).

 

                             Ігрове завдання  ‘’Добери пару’’

До запозичених слів доберіть абсолютні синоніми –власне українські слова.

Аплодисменти,ін’єкція,ліміт,адаптація,сервіс,дисципліна,бібліотека,горизонт,

бар’ єр.

(Оплески,укол,обмеження,пристосування,обслуговування,порядок,книгозбірня,

виднокіл,перешкода).[3,42]

 

                                           Вікторина  ‘’Пароніми’’

Які це слова-пароніми?

1.Людина,яка переселилась(емігрувала) до іншої держави;іноземець,який вселився в країну на постійне проживання;той,хто переселяється в іншу країну.

2.Нервове збудження,гнів,жах; синонім слів  ‘’враження’’ , ‘’результат’’ , ‘’явище’’  .

3.Адміністративна одиниця,синонім слів ‘’ місцевість’’ , ‘’місце’’ ;синонім слів  ‘’округ’’, ‘’область’’ ,’’ територія’’ з комплексом певних ознак.

4.Прикметник,утворений від дієслова  ‘’тривати’’ ,синонім слів ‘’довгий’’, ‘’затяжний’’ , ‘’довгочасний’’ ;синонім слів  ‘’міцний’’,’’ сталий’’ , ‘’стійкий’’ , ‘’твердий’’.

5.Вид пластичних і ритмічних рухів,а також відповідний музичний твір;синонім слова  ‘’хоровод’’ .

6.Синонім слів  ‘’фантазія’’ , ‘’домисел’’ ,’’ здогад’’ (означенням до нього може бути прикметник ‘’творча’’ );синонім слів ‘’розуміння’’ ,’’ знання’’ (означеннями  до нього можуть бути прикметники  ‘’правильне’’ , ‘’розумне’’ ).

(1.Емігрант;іммігрант ;мігрант.

2.Афект;ефект.

3.Район;регіон.

4.Тривалий;тривкий.

5.Танець;танок.

6.Уява;уявлення.)

 

                                Лінгвістичне дослідження

Як можна зрозуміти словосполучення ’’ Шкода суперечок,конфліктів’’ ?

Відповідь

Залежно від наголосу в слові  ‘’шкода’’  це словосполучення можна зрозуміти по-різному.

1.Якщо наголос на першому складі,це рівнозначно словосполученню: ‘’Шкода від суперечок,конфліктів’’ (‘’шкода’’ – іменник).

2.Якщо наголос на другому складі,то це рівнозначно,синонімічно словосполученню: ‘’Не варто суперечок,конфліктів’’ ( ‘’шкода’’ –предикативний прислівник).[4,89]

                  Форма гри найкраще пробуджує творчі здібності дитини,допомагає побороти скутість,невпевненість,спонукає учнів до кращого засвоєння навчального матеріалу,вдосконалює аналітичне мислення,розвиває самостійність під час виконання ігрових завдань.

До того ж учитель виступає під час проведення ігрових завдань зовсім не в ролі контролера,як це часто буває в процесі навчання. Він стає для учнів ведучим або гравцем,що значно поліпшує емоційний стан дітей,знімає напругу.

Це додатково полегшує спілкування.[5,23]

                   Ще В.О.Сухомлинський писав,що без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку,порівнював гру з величезним світлим вікном,через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень,понять про навколишнє,з іскрою,яка запалює вогник допитливості.

                 Отже,необхідно прагнути,щоб гра була не лише епізодом,а стала невід’ємною складовою навчально-виховного процесу в сучасній школі.

Адже найефективнішими є ті уроки української мови,під час яких активно застосовуються різноманітні ігрові методи. Такі форми роботи забезпечують сталу мотивацію учнів,збагачують їх світогляд,надихають на нові звершення,стимулюють самостійну пошукову діяльність дітей,спонукають їх до творчої активності.

 

 

 

 

 

 

Література

1.Вивчаємо українську мову та літературу.Науково-методичний журнал.

№1-2,січень 2014р.

2.Дивослово.Українська мова й література в навчальних закладах.Щомісячний науково-методичний журнал.№10,жовтень 1999р.

3.Іменники другої відміни: -а(-я) чи –у(-ю):Словничок школяра/Упоряд.О.В.Підгайна-Х.:Країна мрій,2007.-80с.

4.Тебешевська О.С.Українська мова.Збірник словникових диктантів.5-11 кл.:

Навчальний посібник.-Тернопіль:Навчальна книга – Богдан,2005.- 40с.

5.Українська мова.Конспекти уроків.6 клас.І семестр.

Частина ІІ/уклад.С.А.Свінтковська.-Х.:Вид.група ’’Основа’’,2017.-125с.-(Б-ка журн. ‘’Вивчаємо українську мову та літературу’’ ;Вип.9.

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку