ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ

Про матеріал
В даній статті розглянуто проблему гри, як дидактичного методу навчання. Застосування ігрової технології при вивченні фізики. Методи проведення дидактичної гри з наведеними прикладами.
Перегляд файлу

ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ

 

Анотація. В даній статті розглянуто проблему гри, як дидактичного методу навчання. Застосування ігрової технології при вивченні фізики. Методи проведення дидактичної гри з наведеними прикладами.

Ключові слова: гра, ігрові технології, дидактична гра.

Прикладами найпростіших ігор, які можна використати на уроках фізики можуть бути:

Гра «Доміно» – на картках записані питання, відповідь на які дає змогу скласти фігуру (тобто ключове слово, яке позначає явище, процес або величину);

Гра «Питання - відповідь» – дві команди заздалегідь готуються питання суперникам і намагаються як більше набрати балів. Оцінюється винахідливість, кмітливість та оригінальність питань та відповідей;

Гра «Вчена рада» – учні витягують картки з зазначеними на них ролями «автор», «критик», «експериментатор», «теоретик», «промисловець» тощо. Учням пропонується прочитати текст та виступити перед аудиторією у відповідній ролі, при цьому переслідуючи конкретну мету;

Гра «Суд. Користь і Шкода» – учні об’єднуються у дві команди, які виступають у ролі «захисника» та «обвинувача», кожна сторона намагається довести свою точку зору;

Гра «Дерево пізнання» – на дошці малюється дерево, а учні на аркушах пишуть запитання по змісту параграфа або теоретичного матеріалу і прикріпляють його до дошки. Якщо відповідь на запитання дається і вона задовольняє спеціалістів, то місці листочка з’являється плід або квітка.

Гра «Логічне коло» – учні об’єднуються в 4 команди, кожна з яких витягує конверт з завдання «Вступ», «Головна думка», «Висновок», «Доповнення». Кожна команда по черзі розповідає по те, що вони дізналися з нового матеріалу відповідно свого завдання, а команда «Доповнення» заробляє бали виступаючи після кожної команди [3].

Висновки. Ігри важливо проводити систематично й цілеспрямовано на кожному занятті, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру накопичення в учнів чи студентів знань, вироблення вмінь і навичок, розвитку логічного мислення, виховання кмітливості, самостійності, тобто таких якостей інтелектуальної сфери, які характеризують творчу особистість. Таким чином, гра є своєрідним поштовхом для творчого пошуку нових навчальних технологій, що забезпечують інтенсифікацію учбового процесу.

Список літератури

  1. Буряк. Ю. «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках фізики»//Фізика – №36 – 2004р. – с. 22-24
  2. Занько, С. Ф. Игра и учение. Теория, практика и перспективы игрового обучения [Текст] Ч. 1 / С. Ф. Занько, Ю. С. Тюнников, С. М. Тюнникова. - М. : Логос, 1992. - 127 с.
  3. Занько, С. Ф. Игра и учение. Теория, практика и перспективы игрового обучения. [Текст] Ч. 2 / С. Ф. Занько, Ю. С. Тюнников, С. М. Тюнникова. - М. : Б.и., 1992. - 141 с.
  4. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии: учебное пособие./ Селевко Г.К. – М., 1998. – 256 с.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку