гуманістично-педагогічну позицію у ставленні до студентів, здібність бути вихователем, психолого-педагогічну компетентність і розвинене педагогічне мислення; бездоганне викладання предмета;культуру професійної поведінки, способу саморозвитку, уміння саморегуляції власної діяльності, культуру спілкування.
Професійно-педагогічне спілкування це система (прийомів й навичок) органічної соціально-психологічної взаємодії педагога й студентів, змістом якої є обмін інформацією, створення виховного впливу, організація взаємовідносин за допомогою комунікативних засобів. Педагог виступає як активна сторона цього процесу, організуючі його й керуючи ним.
Формування духу корпоративності, колегіальності, професійної спільності з педагогом. Орієнтація системи педагогічного спілкування на дорослу людину з розвиненою самосвідомістю Співпраця в організації виховного процесу. Використання професійного інтересу студентів як чинника управління вихованням і навчанням Основні вимоги довідносин «викладач-студент»
Уміння бути відкритим і комунікабельним у взаємодіїУміння знімати нервову напругу Уміння володіти своїм настроєм. Створення належних комунікативних умов. Уміння визначати «небезпечні зони» для спілкування. Уміння перекладати спілкування на духовний, особистісний рівень. Уміння керувати процесом взаємодії і фазами контакту
ТЕХНОЛОГІЯ ПОБУДОВИ ІМІДЖУ Имидж личности (англ. Image – образ) – ореол, який створений навколо конкретної особи з метою її популяризації та здійснення емоційно-психологічного впливу на суспільну думку. ІМІДЖ ОСОБИИмидж педагога – емоційно зафарбований стереотип сприйняття образу вчителя у свідомості вихованців, колег, соціального оточення, суспільства. ІМІДЖ ПЕДАГОГА
40-і та 60-і роки. У 40-і роки вихованці цінували в учителеві знання предмета, загальну ерудицію, політичну зрілість У 60-х роках описано наступні: врівноваженість, гармонійність, авторитет, знання предмета, сильна воля, хоробрість, приємна зовнішність, розуміння своїх вихованців, вміння говорити логічно й виразно,вимогливість, любов до педагогічної праці.
Велике значення під час спілкування викладача з аудиторією мають пантоміміка і міміка. Пантоміміка – це рухи тіла, рук, ніг. Вона допомагає виділити головне, малює образ. Рівна хода, зібраність говорити про впевненість педагога в собі, в своїх знаннях. Водночас сутулість, в'ялість свідчить про внутрішню слабкість людини, невпевненість у собі. Міміка – мистецтво висловлювати свої думки, почуття, настрої, стани, діями м'язів обличчя. Звертайте свою увагу на жести, міміку, підсилюючи емоційну важливість інформації, активно впливаючи на слухачів. Широкий діапазон почуттів демонструє посмішка на обличчі викладача. Пам’ятайте, що найвиразніші на обличчі людини очі.
Інтелігентність — теоретичний ідеал іманентної людської якості, що полягає у практичному втіленні усебічно розвиненої особистості, актуалізованої у людині-творці.Інтелігент – це людина розумової праці, яка за покликом власної совісті своєю діяльністю активно служить ідеї, культивує духовність, ушляхетнює середовище, у якому перебуває і в яке потрапляє.
Рекомендації щодо формування позитивного іміджу. Спілкуючись з іншими, ніколи не зациклюйтесь на досягненні власних конкретних цілей Частіше усміхайтеся! Усмішка привертає увагу оточуючих Навчайтеся бачити в кожній людині, дитині ту «родзинку», яка робить її унікальною Вчіться бачити себеніби зі сторони, очима інших людей Прийшовши до людини, залиште власні проблеми, амбіції, стереотипи Розвивайте свій внутрішній духовний світ, ваші таланти й здібності!!! Розвивайте вміння подати себе. Дотримуйтеся «заповідей» спілкування