Інструкція для учнів щодо використання Phet симуляції для проведення лабораторної роботи № 5 "Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників"

Про матеріал
Інструкція для учнів щодо проведення лабораторної роботи №5 "Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників" у 8 класі за допомогою інтернет симуляції Phet (перевірено на практиці під час дистанційного навчання березень-травень 2020 р.)
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 5

Тема: Дослідження електричного кола з паралельним зєднанням провідників

Мета роботи: розвиток експериментальних умінь досліджувати електричні кола, експериментальна перевірка закономірностей паралельного зєднання провідників.

Необхідне обладнання: комп’ютер, ноутбук, планшет або мобільний телефон, підключення до інтернету (у випадку першого разу виконання лабораторної роботи за допомогою інтернет-симуляції)

Прилади і матеріали: джерело струму, 2 резистор, амперметр, вольтметр, лампа розжарення, ключ, зєднувальні провідники, додатковий резистор 3, який виконує роль реостата (не обовязково).

Снимок экрана (141)Хід роботи:

  1. Відкрийте віртуальну лабораторію з електрики за посиланням  https://phet.colorado.edu/uk/simulation/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab

Завантажте програму, натиснувши кнопку «Завантажити» (У випадку завантаження в подальшому доступ до інтернету не потрібен) .

C:\Users\Антонина\Pictures\Screenshots\Снимок экрана (146).png

  1. Складіть віртуальне електричне коло  з джерела струму, ключа, амперметра, резистор 1 (R1) і резистор 2 (R2) (елементи кола, які досліджуємо), з’єднавши їх паралельно між собою,  резистор 3 (R3) (буде виконувати роль реостата), лампу розжарення.
  2.   Накресліть схему зібраного кола і покажіть на ній, куди будуть підключатися вольтметр і амперметр при вимірюванні напруги і сили струму на кожному резисторі й на двох резисторах разом.

 

  1. Змініть стандартні налаштування приладів. Для цього наведіть курсив на обраний прилад, натисніть лівою кнопкою миші і змініть налаштування за допомогою умовного повзунка. Встановіть різні опори кожного з резисторів R1 і R2. (Дивись інструкцію до л.р.№ 3)
  2. Замикніть коло, натиснувши  на ключ у складеній схемі.
  3. За допомогою резистора R3, який грає роль реостата, змініть значення сили струму до цілого значення (для зручності підрахунків, не є обов’язковою умовою, виконується на початку роботи до основних вимірів і в подальшому не використовується). Для цього наведіть курсив на резистор R3 та за допомогою повзунка, що з’явився знизу, змініть його опір, що в свою чергу призводить до зміни сили струму в колі.
  4. Зніміть показники сили струму в колі. Виміри сили струму проведіть у кожній з розгалужених ділянок і в нерозгалуженій частині електричного кола.
  5. Увімкнувши в коло вольтметр, виміряти напругу на всій ділянці кола, що складається з двох резисторів (R1 і R2)
  6. Виміряйте напругу окремо на кожному з резисторів R1 і R2.
  7. За результатами вимірювань обчисліть опір ділянки з паралельним з’єднанням резисторів R та кожного з резисторів R1 i R2.
    1.    ;     ;  
  8. Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці:

Сила струму на першій розгалуженій ділянці кола І1, А

Сила струму на другій розгалуженій ділянці кола І2, А

Сила струму в нерозгалуженій ділянці кола І , А

Напруга на кінцях резистора 1, U1, В

Напруга на кінцях резистора 2, U2, В

Напруга на кінцях розгалуженої ділянки кола, U , В

Опір резистора 1, R1, Ом

Опір резистора 2, R2, Ом

Загальний опір ділянки з паралельним з’єднанням резсторів  , R , Ом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Порівняйте напругу U1, U2, U3 на кожному з резисторів та на ділянці з двох резисторів разом, які з’єднані паралельно між собою .
  2. Перевірте, чи підтверджується дослідом формула:
  3. Порівняйте силу струму, яка проходить у нерозгалуженій частині кола I із сумою сил струму, що проходять через кожний з резисторів     
  4. Визначте похибки й  порівняйте отримані результати з урахуванням похибок.
    1. Обчисліть відношення       і  , відносні похибки () і абсолютні похибки ( ) вимірювань цих величин за формулами:
  5. ,
  6.                       , 
    1. (Ціна найменшої поділки  шкали амперметра й вольтметра є абсолютною похибкою вимірювань сили струму та напруги )
  7. Зробіть висновки щодо справедливості закономірностей паралельного з’єднання провідників.

 

Контрольні питання:

  1. Яке з’єднання провідників називається паралельним?
  2. Які закономірності відповідають паралельному з’єднанню провідників?
  3. Чи обов’язково в цій лабораторній роботі використовувати лампу розжарення? Яка її роль?

 

docx
До підручника
Фізика 8 клас (Головко М.В., Непорожня Л.В.)
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
1685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку