Інтегрований день у 2 класі з теми «Цирк»
Цирк! Цирк! Цирк! І на обличчях розквітають усмішки. В уяві постають образи клоуна, жонглера… Адже цирк - це сміх, веселощі.
Мрія кожного – побувати хоч раз в цирку. У справжньому, з великою ареною, на якій виступають клоуни, дресировані тварини, фокусники та просто неймовірні акробати.
Сьогодні артисти цирку завітали до нашої школи і запрошують прийняти участь в інтегрованому дні у 2 класі.
Тема. Загальне ознайомлення з поняттям «цирк», професіями артистів цирку.
Ключові компетентності
Учень/учениця:
вчителем, контролює і оцінює свої результати;
силою голосу;
Очікувані результати
Початковий рівень:
катання на велосипеді;
Середній рівень:
навчального тексту;
чисел.
Достатній рівень:
допомогою питань;
висловлювання;
слова;
на 10;
Високий рівень:
Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект, зображення Карамельки, слайди з теми, картки з деформованим текстом, ребус, зображення для створення композиції «На арені цирку», клоунів, шаблони для виготовлення рухомої моделі акробата, кольоровий картон і папір, ножиці, шило, мідна нитка, набір карток з рубрики «Кіностудія» журналу «Джміль» (2014, №2).
Зміст занять протягом дня
І частина
І. Створення емоційного фону заняття.
Ранкова зустріч (12-15 хв)
- Доброго ранку, діти. Сьогодні, прийшовши до школи, я побачила прикріплену на дверях класу листівку-запрошення. Ось вона. Але куди нас запрошують, не зрозуміло. Допоможіть мені розгадати цю загадку.
Учитель демонструє яскраву листівку, на якій написано «Запрошення». Розгортає її й пропонує учням розгадати ребус.
Ц ,,, ,Р ,,,,,.
- Нас запрошують до цирку.
- Чи хочете ви відвідати це незвичайне місце, ознайомитися з професіями людей, які працюють у цирку, побачити незвичайних тваринок, які вміють виконувати різні трюки, посміятися над витівками клоунів?
- Тоді підготуймося до мандрівки. Скажіть, що ви бажаєте одне одному відчути чи пережити враження сьогодні під час заняття.
Учні стоять у колі. По черзі потискають одне одному руки й промовляють слова-побажання.
Цирк — переважно кругла будівля, у центрі якої розміщена арена, на якій відбувається дійство. Перший цирк з’явився у столиці Італії – Римі.
Педагог демонструє зображення цирку.
Лікар, ілюзіоніст, клоун, космонавт, дресирувальник, жонглер, лижник, акробат, еквілібрист, повітряна гімнастка, силачі, продавець, провідник.
ІІ. Аналітико-синтетичні вправи зі словом(12-15хв)
По завершенні роботи вчитель прибирає всі фігурки із зображенням арени, а саме полотно залишає на дошці. Упродовж розгортання сюжету уроку педагог щоразу прикріплюватиме на нього зображення саме того артиста цирку, який «даватиме учням завдання», наче він виходить у цей момент на арену й виступає.
Гра «Розшифруй слова»
Тут і далі щоразу, оголошуючи «вихід» когось із артистів, учитель просить дітей пояснити значення слова. Вислухавши міркування дітей, демонструє слайд з визначенням поняття.
Орієнтовний зміст завдання
Цирк (який?) лийсеве, кацівий, гурклий, чийплююхоза.
Цирк (що робить?) люєгастро, дуєра, зуєдока, митьйозна.
(Цирк веселий, цікавий, круглий, захопливий. Цирк гастролює, радує, показує, знайомить.)
охайно.
По завершенні роботи учні за бажанням зачитують утворені речення.
Визначення поняття.
Хто? Що? |
Що робить? Що зробить? |
ілюзіоніст |
дресирує |
жонглер |
смішить |
акробат |
підкидає й ловить різні предмети |
клоун |
показує фокуси |
дресирувальник |
виконує стрибки й силові вправи |
- Ви дуже добре попрацювали. А чи знаєте ви, як називають перерву в цирковій виставі?
- Зробімо і ми невеличкий антракт. На знак подяки за правильне виконання завдання клоун запрошує вас усіх на манеж, аби трішки перепочити разом.
Наші клоуни веселі
Нахилились до землі
Потім встали, руки в боки,
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі,
Посміхалися малечі.
Покружляли, повертілись,
І за парти тихо сіли.
Прочитайте текст
Циркова арена - серце майданчика.
Традиційно вона буває круглої форми, близько 13 метрів в діаметрі. У сучасних, стаціонарних цирках нерідко існує кілька арен для різних видів уявлень: кінних, ілюзійний, світлових, льодових, водних.
Циркова арена - чудове, неповторне видовище.
Доведіть, що це текст.
(Манеж, сцена).
V. Розвиток зв’язного мовлення (10-12хв)
1. Редагування деформованого тексту
Педагог прикріплює на зображення арени фігурки дресирувальників і тварин.
Діти називають професію дресирувальника, пояснюють значення слова.
Учні отримують картки із завданням.
Орієнтовний зміст завдання
Побачити, морські тварини, слони, традиційно, собаки, можна, як виступають, коні, на арені, великі хижаки, птиці. Дуже, цікавим, цирку, шоу, є. Дресирувальників, циркове мистецтво, тварин, і неможливо уявити, без.
Відповідь.
Неможливо уявити циркове мистецтво без тварин і дресирувальників. Традиційно на арені можна побачити, як виступають собаки, коні, великі хижаки, слони, птиці, морські тварини. Циркові шоу з тваринами дуже цікаві.
2. Складання зв’язного висловлювання за малюнком (робота в групах).
- Добігає кінця ще одна частина циркової вистави, і завершується вона парадом – алле.
Педагог розкриває значення слова «парад-алле»
Розгляньте малюнки. Дайте відповіді на запитання. Складіть за ними короткі розповіді. На їх основі ми зможемо створити сценарій фільму про цирк.
мал. 1 мал. 2 мал. 3
учителем аркушах.
жонглювали звичайними мандаринами. А гімнасти виконували
дивовижні гімнастичні вправи. Це було надзвичайно цікаво.
у параді – алле.
ІІ частина
VІ. Розвиток математичних умінь (28-30хв)
"Колові приклади" (робота в групах)
Учні в групах виконують однакове завдання. По завершенні обчислень порівнюють результати.
Орієнтовний зміст завдань
9 • 6 – 14
50 : 10 •2
80 : 10 + 17
40 : 5+ 72
25 + 25 + 0
10 • 1 : 2
Відповідь. 5
Завдання від клоуна
Отже, увага на арену!
Учитель поряд з фігуркою клоуна прикріплює картку із завданням.
Орієнтовний зміст завдань
2. Робота над задачами
Першу задачу діти розбирають усно, разом з учителем. Другу і третю розв’язують самостійно в зошиті за варіантами.
Орієнтовний зміст задач
1. Коли клоун роздав дітям 5 кульок, йому залишилося роздати в 10 разів більше. Скільки всього кульок було у клоуна. (55)
2. До травневих свят у цирку клоуни роздавали статуетки голубів: 8 білих, а сірих у 10 разів більше. Скільки всього голубів роздали клоуни?(88)
3. До дитячого садка принесли 45 білетів до цирку. З них 2 дорослих, дитячих – у 10 разів більше, ніж дорослих, а решту становили безкоштовні. Скільки безкоштовних білетів принесли до дитячого садка(23).
3. Знаходження невідомого компоненту
- Клоун дуже втішений. Він іде за лаштунки, а на арені – знову ілюзіоніст. Він зачаклував числа у виразах. Спробуйте зняти чари, вставити необхідне число, аби розв’язок був істинним.
50 : = 5
9 • = 90
: 10 = 2
• 10 = 70
Дуже спритно! Ви здолали чари циркового мага!
Руханка «Написання цифр у повітрі»
Пояснення значення слова.
Еквілібрист хоче перевірити, чи добре ви тримаєте рівновагу. Спробуйте писати цифри у повітрі у незвичний спосіб, не втрачаючи при цьому стійкості.
Орієнтовний зміст вправ
5. Робота з геометричним матеріалом.
- Добра у вас рівновага! Виконали всі завдання. А от еквілібрист може утримувати рівновагу, навіть стоячи на дощечці, покладеній на вершину піраміди. Спробуймо накреслити трикутник, що є гранню піраміди для виконання номера еквілібриста. Сторони трикутника – 5, 6, 3 см. Обчисліть його периметр.
V. Повторення правил безпеки під час катання на велосипеді (5- 6 хв)
Еквілібристи зберігають рівновагу не тільки на статичних опорах, а й у русі. Наприклад, катаючись на велосипеді, що має лише одне колесо! Його називають моноциклом. А чи подобається вам кататися на велосипеді?
- Займаючись якими ще видами спорту важливо зберігати рівновагу?
- Які небезпеки можливі при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді?
- Які засоби особистого захисту слід використовувати під час катання на них?
VІ. Обговорення проблемної ситуації (5-6 хв)
Педагог дає можливість висловитись усім, хто бажає, нічого не заперечуючи.
Після перегляду слайдів(«Невеселий цирк» журналу «Джміль» за посиланням https://com.ua/2014-1/movie) відбувається обговорення побаченого.
Вчитель підводить дітей до висновку, що будь-яка професія потребує ретельного навчання й підготовки. Те, що на арені ми сприймаємо як видовище, насправді – результат кропіткої щоденної праці.
ІІІ частина
VІІ. Створення виробів із картону (30-32хв)
Земне тяжіння здатен він збороти,
Кульбіти робить і перевороти,
І сальто карколомні, й піруети -
Один а чи з партнером вдвох – дуетом.
З-під купола униз - і на шпагат!!!
Хто цей артист чудовий?
(Акробат)
Пояснення значення слова.
Пояснення послідовності виконання роботи.
Алгоритм створення виробу
1. Оберіть колір картону для окремих частин клоуна.
2. Обведіть шаблони частин клоуна на картон зі зворотньої сторони: тулуб з головою, дві руки та дві ноги. Не забудьте про раціональне розміщення деталей на картоні.
3. Виріжте кожну деталь по контору, проколіть шилом отвори у позначених місцях.
4. Зробіть додаткові деталі обличчя з кольорового паперу.
5. За бажанням можна прикрасити костюм додатковими елементами.
6. З’єднайте деталі між собою за схемою, поданою у підручнику.
VІІІ. Підбиття підсумків (6-8хв)
- На манеж виходять усі учасники дійства. Пригадайте, хто сьогодні був з нами впродовж дня.
Учнів називають артистів, беруть фігурки й прикріплюють їх на полотно, де зображена арена цирку.
приємний настрій, з яким ви працювали сьогодні впродовж дня.