природознавство: розширити уявлення учнів про Сонце; з`ясувати роль Сонця для природи, формувати уявлення про тінь; розвивати спостережливість за об`єктами природи; виховувати інтерес до традицій українського народу, інтерес до пізнання навколишнього світу; сприяти розвитку інтересу до навчання;
українська мова:узагальнити знання про речення, з`ясувати рівень знань і вмінь учнів за темою з метою їх подальшої корекції; розвивати і виховувати старанність, уважність, охайність у роботі, образне мислення, уяву, толерантність; розвивати навички спілкування у групах.Брилівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Інтегрований урок у 2 класі
Методична ідея та розробка: вчителя початкових класів
Порубльової Світлани Миколаївни
2012
Інтегрований урок, 2 клас
Зінтегровано предмети: «Я і Україна», українська мова.
Порубльова Світлана Миколаївна
вчитель початкових класів
«Спеціаліст вищої категорії»
Брилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Цюрупинської районної ради
Херсонської області
Тема: Цей загадковий світ…
Цілі:
«Я і Україна»: розширити уявлення учнів про Сонце; з`ясувати роль Сонця для природи, формувати уявлення про тінь; розвивати спостережливість за об`єктами природи; виховувати інтерес до традицій українського народу, інтерес до пізнання навколишнього світу; сприяти розвитку інтересу до навчання;
українська мова: узагальнити знання про речення, з`ясувати рівень знань і вмінь учнів за темою з метою їх подальшої корекції; розвивати і виховувати старанність, уважність, охайність у роботі, образне мислення, уяву, толерантність; розвивати навички спілкування у групах.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійна презентація та технічні засоби для її демонстрації;
Хронометраж уроку
І. |
Організаційний момент |
1 |
ІІ. |
Актуалізація опорних знань
|
2 1 2 |
ІІІ. |
Мотивація навчальної діяльності |
4 |
І\/. |
Сприймання та засвоєння матеріалу уроку Бесіда
|
1 3 1 4 4 1 |
\/. |
Закріплення вивченого матеріалу Хвилинка каліграфії Асоціативний кущ «Речення» Вправа «Закінчи речення». Самостійне списування речень. Бесіда |
2 2 5 3 |
\/І. |
Підсумок уроку. Оцінювання |
4 |
\/ІІ. |
Домашнє завдання |
2 |
Хід уроку
І. Організація класу
1) Привітання
Для хлоп’ят і для дівчат лине голосистий дзвоник.
Закликає він малят на урок черговий.
Станемо рівненько, посміхнімося.
Молодці!
А тепер сідаймо, працювати починаймо.
2) Вправа «Очікування»
ІІ. Актуалізація опорних знань
Спостерігачі повідомили нам про зміни, які відбулися у живій і неживій природі.
Учитель називає слова учні, якщо це жива природа, піднімають сигнальні картки зеленого кольору, якщо нежива – червоного кольору, предмети «рукотворного світу» - голосують ногами.
Буряк, береза, півень, сонце, білка, автобус, земля, матуся, качка, автомобіль, підручник, шпак, кінь, вода, каміння.
(На моніторі прийшло повідомлення
«Запрошую подорожувати просторами космосу…»)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Нам прийшло повідомлення від зайчика, який запрошує усіх відправитися в казкову подорож до космосу на космічному кораблі (малюнок ракети).
Приймаємо запрошення?
Тоді сядемо рівненько, зручненько … полетіли.
(Перегляд відео ) (Слайд 3.)
І\/. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
Де ж ми побували?
Скільки існує планет у нашій сонячній системі?
Як називається наша планета?
Навколо чого обертаються всі планети сонячної системи?
Коли ви поглянете на вечірнє небо, що ви там побачите?
Багато яскравих зірок горять на ньому. Їх ніхто не запалює. Вони самі там горять. Але є одна зірка, не схожа на інші. Що це за зірка? Нехай вам допоможе загадка: «Гарне, добре, на всіх людей дивиться, а людям на себе дивитися не дозволяє».
Напевно, ви здогадалися, що це Сонце.
Сонце, як і інші зірки, - величезна вогняна куля, що світиться! Це – зоря, яка складається з розжарених газів і випромінює у простір багато світла і тепла. Кожен із вас спостерігав: коли сходить сонце, настає день, при цьому чим вище воно піднімається над поверхнею землі, тим стає тепліше. Серед зір Сонце розташовано до нас найближче, тому ми бачимо його як велику кулю, що своїм світлом затьмарює інші небесні світила. Ось чому зорі ми бачимо лише уночі у вигляді маленьких світлих крапочок. Ці зірки від Землі розташовані так далеко, що світло від них йде роками.
На відміну від Сонця, Земля – холодна тверда куля. Сама світитись вона не може. Її освітлює Сонце. Отже, Земля – не зірка. Земля – планета. Сонце і планети разом складають Сонячну систему, в якій є дев’ять основних планет. У центрі Сонячної системи знаходиться Сонце. Найближче від усіх до сонця знаходиться Меркурій, потім – Венера. Третя планета за відстанню від Сонця – наша Земля. Далі йдуть Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон (Слайд 4.).
Сонце посилає на землю світло і тепло. Без нього неможливе було б життя.
Земля – це єдина планета Сонячної системи, на якій ростуть рослини, живуть тварини і люди. На інших планетах поки що живих організмів не виявлено.
Уявіть собі, що сталося б на Землі, коли б погасло Сонце? (Якби Сонце охололо, Земля поринула б у темряву, загинуло б усе живе.)
Отже, тінь – це темний відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку. Через цей предмет не проходить сонячне світло, тому й створюється тінь.
(Учитель демонструє тінь від вази (ваза стоїть у картонному ящику, на неї світять ліхтариком у трьох положеннях, щоб показати тінь уранці, в полудень, і ввечері))
Існує спеціальний прилад гномон, завдяки якому можна визначити висоту сонця над горизонтом та побачити тінь від нього.
Гномоном може бути дерев`яна рейка, палиця, легка трубка довжиною 1 м.
Як ви вважаєте, якою буде тінь уранці? в полудень? перед заходом Сонця (Якщо дітям важко відповісти, використовуємо ілюстрацію у підручнику на С.25)? (Відповіді учнів)
Опрацювання статті «Сонце», С.24.
Дуже, дуже давно, наші предки-слов’яни Сонце називали Ярилом, вважали його за Бога, поклонялися Ярилу. Люди чекали від нього, як і ми, тепла та світла. Це все повязано з минулим нашого народу. А ще, у вашому підручнику, є оповідання за Іваном Сенченком «За лісом, за пралісом золота діжа сходить» про деякі традиції, звичаї українського народу.
Ви його опрацюєте вдома і підготуєте на наступний урок:
1 група: загадки про Сонце;
2 група: намалюють малюнок «Я вранці Сонце радо зустрічаю!»;
3 група: придумають вранішнє привітання до Сонця.
У друкованому зошиті виконаєте завдання на с.5, а для цього ще разок прочитаєте статтю «Сонце».
Таким буде ваше домашнє завдання (його запишемо в кінці уроку).
\/. Закріплення вивченого матеріалу
Со он нце Сонце (Слайд 6.)
Із-за хмаринки виглянуло тепле сонечко.
1 ряд – 1 речення, 2 ряд – 2 речення, 3 ряд – 3 речення.
Зачитати речення.
Як іза метою висловлювання ці речення?
Усно перебудуйте їх у питальні речення.
За допомогою чого ви змінили речення? (інтонації)
Вернімося до речення, яке ми записали під диктовку, перебудуйте його у спонукальне.
Із-за хмаринки виглянуло тепле сонечко (Із-за хмаринки вигляни ,тепле сонечко!) (Слайд 10.) Яке ж речення називають спонукальним, питальним, розповідним.
\/І. Підсумок уроку.
(Діти об`єднуються у групи, кожна група отримує букви із абетки. Група вибирає букву і складає підсумкові речення за темою уроку. Речення розпочинаються літерою, яку вибрали учні).
Ми знаємо …
Ми вміємо …
\/ІІ. Домашнє завдання
С. 24-27, др. Зошит с.5.
1 група: дібрати загадки про Сонце;
2 група: намалювати малюнок «Я вранці Сонце радо зустрічаю!»;
3 група: придумати вранішнє привітання до Сонця.
Література