Інтегрований урок "Цей загадковий світ"

Про матеріал


природознавство: розширити уявлення учнів про Сонце; з`ясувати роль Сонця для природи, формувати уявлення про тінь; розвивати спостережливість за об`єктами природи; виховувати інтерес до традицій українського народу, інтерес до пізнання навколишнього світу; сприяти розвитку інтересу до навчання;

українська мова:узагальнити знання про речення, з`ясувати рівень знань і вмінь учнів за темою з метою їх подальшої корекції; розвивати і виховувати старанність, уважність, охайність у роботі, образне мислення, уяву, толерантність; розвивати навички спілкування у групах.
Перегляд файлу

          Брилівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Інтегрований  урок у 2  класі

 

 

 

    Методична ідея та розробка: вчителя початкових класів

Порубльової Світлани Миколаївни

 

 

 

 

 

2012

 

 

Інтегрований урок,  2 клас

Зінтегровано предмети: «Я і Україна», українська  мова.

 

Порубльова Світлана Миколаївна

вчитель початкових класів

«Спеціаліст  вищої  категорії»

Брилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Цюрупинської районної ради

Херсонської області

Тема: Цей  загадковий  світ…

Цілі:

«Я і Україна»: розширити уявлення учнів про Сонце; з`ясувати роль Сонця для природи, формувати уявлення про тінь; розвивати спостережливість за об`єктами природи; виховувати інтерес до традицій українського народу, інтерес до пізнання навколишнього світу; сприяти розвитку інтересу до навчання;

українська мова:  узагальнити знання про речення, з`ясувати рівень знань і вмінь учнів за темою з метою їх подальшої корекції; розвивати і виховувати старанність, уважність, охайність у роботі, образне мислення, уяву, толерантність; розвивати навички спілкування у групах.                            

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація та технічні засоби для її демонстрації;

  • гномон, глобус, ліхтарик, розрізна абетка; 
  • підручник – Бібік Н.М., Коваль Н.С. Я і Україна: Підруч. для 2 кл. - К.: Форум, 2002.- С. 24 - 27.
  • сигнальні картки,  смайлики.

Хронометраж  уроку

І.

Організаційний момент

1

ІІ.

Актуалізація опорних знань

  1. Фенологічні спостереження
  2. Повторення і закріплення вивченого
  3. Гра «Жива чи нежива природа».

 

2

1

2

ІІІ.

Мотивація навчальної діяльності

4

І\/.

Сприймання та засвоєння матеріалу уроку

Бесіда

  1. Розповідь учителя
  2. Подумай і відгадай.
  3. Практична робота на вимірювання тіні.
  4. Робота з підручником. Слово вчителя
  5. Руханка

 

1

3

1

4

4

1

\/.

Закріплення вивченого матеріалу

Хвилинка каліграфії

Асоціативний кущ «Речення»

Вправа «Закінчи речення». Самостійне списування речень.

Бесіда

 

2

2

5

3

\/І.

Підсумок уроку. Оцінювання

4

\/ІІ.

Домашнє завдання

2

 

Хід уроку

І. Організація класу

    1) Привітання

Для хлоп’ят і для дівчат  лине голосистий дзвоник.

Закликає він малят на урок черговий.

Станемо рівненько, посміхнімося.

Молодці!

А тепер сідаймо, працювати починаймо.

2) Вправа «Очікування»

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.  Фенологічні спостереження (Слайд 2.)
  • Назвати день тижня, число, місяць.
  • Який сьогодні ранок?
  • Стан неба?
  • Чи є опади?
  • У вигляді чого?
  • Яка температура повітря?
  • Які зміни відбулися у живій і неживій природі?
  • Якою була погода на минулому тижні?
  1. Повторення і закріплення вивченого
  • Фронтальне опитування вправа «Мікрофон».

Спостерігачі повідомили нам про зміни, які відбулися у живій і неживій природі.

  •   Що належить до живої природи?
  •   Що належить до неживої природи?
  •   На які групи поділяються рослини?
  •   На які групи діляться тварини?
  •   До якої природи віднесемо людину?
  •   Чим відрізняється жива природа від неживої?
  •   Що ми називаємо рукотворним світом?
  • Гра «Жива чи нежива природа».

Учитель називає слова учні, якщо це жива природа, піднімають сигнальні картки зеленого кольору, якщо нежива – червоного кольору, предмети «рукотворного світу» - голосують ногами.

Буряк, береза, півень, сонце, білка, автобус, земля, матуся, качка, автомобіль, підручник, шпак, кінь, вода, каміння.

(На моніторі прийшло повідомлення

 «Запрошую подорожувати просторами космосу…»)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Нам прийшло повідомлення від зайчика, який запрошує усіх відправитися в казкову подорож до космосу на космічному кораблі (малюнок ракети).

Приймаємо запрошення?

Тоді сядемо рівненько, зручненько … полетіли.

(Перегляд відео ) (Слайд 3.)

І\/. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

  1. Бесіда: Цікавою була подорож?

            Де ж ми побували?

            Скільки існує планет у нашій сонячній системі?

            Як називається наша планета?

            Навколо чого обертаються всі планети сонячної системи?

  1. Розповідь вчителя.

Коли ви поглянете на вечірнє небо, що ви там побачите?

Багато яскравих зірок горять на ньому. Їх ніхто не запалює. Вони самі там горять. Але є одна зірка, не схожа на інші. Що це за зірка? Нехай вам допоможе загадка: «Гарне, добре, на всіх людей дивиться, а людям на себе дивитися не  дозволяє».

Напевно, ви здогадалися, що це Сонце.

Сонце, як і інші зірки, - величезна вогняна куля, що світиться! Це – зоря, яка складається з розжарених газів і випромінює у простір багато світла і тепла. Кожен із вас спостерігав: коли сходить сонце, настає день, при цьому чим вище воно піднімається над поверхнею землі, тим стає тепліше. Серед зір Сонце розташовано до нас найближче, тому ми бачимо його як велику кулю, що своїм світлом затьмарює інші небесні світила. Ось чому зорі ми бачимо лише уночі у вигляді маленьких світлих крапочок. Ці зірки від Землі розташовані так далеко, що світло від них йде роками.

На відміну від Сонця, Земля – холодна тверда куля. Сама світитись вона не  може. Її освітлює Сонце. Отже, Земля – не зірка. Земля – планета. Сонце і планети разом складають Сонячну систему, в якій є дев’ять основних планет. У центрі Сонячної системи знаходиться Сонце. Найближче від усіх до сонця знаходиться Меркурій, потім – Венера. Третя планета за відстанню від Сонця – наша  Земля. Далі йдуть Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон (Слайд 4.).

Сонце посилає на землю світло і тепло. Без нього неможливе було б життя.

Земля – це єдина планета Сонячної системи, на якій ростуть рослини, живуть тварини і люди. На інших планетах поки що живих організмів не виявлено.

Уявіть собі, що сталося б на Землі, коли б погасло Сонце? (Якби Сонце охололо, Земля поринула б у темряву, загинуло б усе живе.)

  • Діти, ми часто вживаємо слово небо. А що воно означає?
  • Небо – це товстий шар повітря, який оточує нашу Землю. На ньому ми бачимо Сонце, зорі, місяць, блискавку, хмари. Промені Сонця, проходячи крізь повітря, надають небу різного забарвлення – блакитного, червоного, рожевого.
  • Від чого ще, крім освітлення Сонцем, залежить колір неба? (Причиною зміни кольору неба може бути кількість вологи в повітрі, наявність пилу, різних газів.)
  1. Подумай і відгадай
  • Що коло тебе біжить, а не доженеш? (Відповіді учнів)
  1. Практична робота на вимірювання тіні.

Отже, тінь – це темний відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку. Через цей предмет не проходить сонячне світло, тому й створюється тінь.

(Учитель демонструє тінь від вази (ваза стоїть у картонному ящику, на неї світять ліхтариком у трьох положеннях, щоб показати тінь уранці, в полудень, і ввечері))

Існує спеціальний прилад гномон, завдяки якому можна визначити висоту  сонця над горизонтом та побачити тінь від нього.

Гномоном може бути дерев`яна рейка, палиця, легка трубка довжиною 1 м.

Як ви вважаєте, якою буде тінь уранці? в полудень? перед заходом Сонця (Якщо дітям важко відповісти, використовуємо ілюстрацію у підручнику на С.25)? (Відповіді учнів)

  1. Робота з підручником.

Опрацювання статті «Сонце»,  С.24.

  • Про що можна сказати: сходить, світить, гріє, пече, сідає, зайшло?
  • Що ж таке Сонце?
  • Що несуть на землю сонячні промені?
  • Для чого потрібне Сонце рослинам, тваринам, людям?
  1. Слово вчителя

Дуже, дуже давно, наші предки-словяни Сонце називали Ярилом, вважали його за Бога, поклонялися Ярилу. Люди чекали від нього, як і ми, тепла та світла. Це все повязано з минулим нашого народу. А ще, у вашому підручнику, є оповідання за  Іваном Сенченком «За лісом, за пралісом золота діжа сходить» про деякі традиції, звичаї українського народу.

           Ви його опрацюєте вдома і підготуєте на наступний урок:

1 група: загадки про Сонце;

2 група: намалюють малюнок «Я вранці Сонце радо зустрічаю!»;

3 група: придумають вранішнє привітання до Сонця.

У друкованому зошиті виконаєте завдання на с.5, а для цього ще разок прочитаєте статтю «Сонце».

Таким буде ваше домашнє завдання (його запишемо в кінці уроку).

  1. Руханка «Сонячна система» (Слайд 5.)

\/. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Хвилинка каліграфії
  • Про яку велику розжарену зірку ми говорили? 

            Со он нце     Сонце (Слайд 6.)

  • На яке питання відповідає слово сонце?
  • До якої природи належить Сонце?
  • Доберіть до слова Сонце, слова-ознаки (Наприклад: тепле, світле, яскраве, веселе…).  Молодці.
  • А тепер складемо і запишемо речення зі слів, які розсипалися по зірочках (деформоване речення на моніторі) Слайд 7.

Із-за хмаринки виглянуло тепле сонечко.

  • Усно визначити головні члени речення.
  • Яке це речення за метою висловлювання?
  • Яке це речення за інтонацією?
  • Давайте пригадаємо все, що ми знаємо про речення (Асоціативний кущ «Речення» Слайд 8.)
  1. Вправа «Закінчи речення» (Слайд 9.)
  1. Сонце – величезна розжарена … .
  2. Усе живе тягнеться до … .
  1.      Сонячні промені несуть на Землю … і … .
  1. Самостійне списування речень (диференційоване завдання):

1 ряд – 1 речення, 2 ряд – 2 речення, 3 ряд – 3 речення.

Зачитати речення.

Як іза метою висловлювання ці речення?

Усно перебудуйте їх у питальні речення.

За допомогою чого ви змінили речення? (інтонації)

Вернімося до речення, яке ми записали під диктовку, перебудуйте його у спонукальне.

Із-за хмаринки виглянуло тепле сонечко (Із-за хмаринки вигляни ,тепле сонечко!) (Слайд 10.) Яке ж речення називають спонукальним, питальним, розповідним.

  1. Бесіда
  • Що таке Сонце?
  • Що таке Земля?
  • Що знаходиться в середині Сонячної системи?
  • Яка планета є третьою за відстанню від Сонця?
  • Що падає від предметів, які освітлює Сонце?
  • Як можна, не дивлячись на Сонце, визначити, високо чи низько воно перебуває над поверхнею Землі?
  • У який час доби ви спостерігали найдовшу і найкоротшу тінь свою та від  різних предметів (дерева, стовпа, будинка) ?
  • Чому вранці холодніше, ніж опівдні?
  • Які зміни у природі вам доводилось спостерігати протягом дня?

\/І. Підсумок уроку.

  1. Вправа  «Від А до Я»

(Діти об`єднуються у групи, кожна група отримує букви із абетки. Група вибирає букву і складає підсумкові  речення за темою уроку. Речення розпочинаються літерою, яку вибрали учні).

  1. Прийом «Закінчи речення»

Ми знаємо …

Ми вміємо …

  1. Чи справдилися ваші очікування?
  2. Оцінювання (дарую смайлики)

\/ІІ. Домашнє завдання

            С. 24-27, др. Зошит с.5.

1 група: дібрати загадки про Сонце;

2 група: намалювати малюнок «Я вранці Сонце радо зустрічаю!»;

3 група: придумати вранішнє привітання до Сонця.

 

Література

  1. http://www.youtube.com/watch?v=aYvZq1fvW-8
  2. http://www.youtube.com/watch?v=bb62M3aQL9w

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку