Інтегрований урок " Способи дієслів.Благословення"

Про матеріал
У розробці використано навчальний матеріал з української мови та основ християнської етики. Мета уроку - навчити учнів відрізняти та самостійно утворювати способи дієслів і формувати культуру мовлення, виховувати відповідальність за кожне промовлене слово.
Перегляд файлу

Тема. Способи дієслів.

Мета навчальна: поглибити знання школярів про граматичні ознаки дієслова;             ознайомити із значенням дієслова благословляти;

Мета розвиваюча: формувати вміння відрізняти і самостійно утворювати способи дієслів, визначати їхню комунікативну роль, застосовувати у мовленні; розвивати навички вдумливого читання, аналізування текстів Святого Письма, вміння узагальнювати і визначати основну думку;

Мета виховна; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, бажання пізнавати мудрість Божого Слова, бути доброзичливим і вдячним.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми навчальної діяльності: бліц – опитування, бесіда, метод  дослідження, творче конструювання, моделювання, вправа «Проповідь»,  робота з підручником, ігровий прийом « Журналіст бере інтерв’ю».

Обладнання: Святе Письмо, аркуші із цитатами Святого Письма, підручник, три аркуші А3, кольорові ручки, відкритки – благословення.

Біблійна основа уроку:

Мт.28;11.

Прийдіть до Мене , усі струджені і обтяжені, - і Я заспокою вас!

Мк. 10;14, 16.

Пустіть дітей до Мене приходити, і не бороніть їм, - бо таких Царство Боже!

Він їх пригорнув, і поблагословив, на них руки поклавши.

Лк.24;51.

І сталось, як Він благословляв їх, то зачав відступати від них, і на небо возноситись.

Рим.12;14-21.

Благословляйте тих, хто вас переслідує, благословляйте, а не проклинайте!

1Петра 3;9- 11.

Не платіть злом за зло або лайкою за лайку, навпаки – благословляйте, знавши, що на це вас покликано, щоб успадкували благословення.

Бо хто хоче любити життя та бачити дні добрі,

Нехай здержить свого язика від лихого та уста свої від говоріння підступу.

Ухиляйся від злого та добро чини, шукай миру та женися за ним!

Втор.18;10.

…Щоб не було в тебе нікого, хто призводив би свого сина чи дочку переходити через вогонь…

Еф. 4;29.

Нехай жодне слово гниле не виходить із уст ваших. Але тільки таке, що добре на потрібне збудування, щоб воно подало благодать тим, хто чує.

Кол.4;6.

Слово нехай ваше буде завжди ласкаве, приправлене сіллю, щоб ви знали, як маєте кожному відповідати.

Ів.15;19

Коли б ви зо світу були, то своє світ любив би…

Фил. 4; 4 – 8.

Радійте у Господі завжди, і ще раз кажу: радійте! Ваша лагідність нехай буде відома всім людям.

1 Хронік 4;

Ябец візвав до Бога Ізраїля; « Коли б Ти мене благословив та розпросторив мої межі, коли б рука Твоя була зо мною і Ти оборонив би мене від напасти, щоб я не бідував!» І Бог послав, чого він просив.

Чисел 6; 24 – 26

Нехай Господь благословить тебе і охороняє тебе!

Нехай Господь світить обличчям своїм до тебе та милує тебе!

Нехай Господь оберне обличчя своє до тебе і дасть тобі мир!

Псалми 36, 102; 140, 1 – 4; 144; Ісаї 55; 10 – 11.

 

                                                                Благослови, душе моя, Господа,

                                                                і не забувай за всі добродійства Його!

                                                                                                  Псалом 102;2.

  1. Організаційний момент.  Вітання.

Продовжуємо вивчати морфологічні особливості дієслова, пізнавати красу та багатство рідної мови -  невмирущу душу нашого талановитого народу.

  1. Актуалізація опорних знань. Бліц – опитування:
  • Які слова називаємо дієсловами?
  • Утворіть видові пари дієслів  хвалити, дякувати, прославляти у  І особі однини;
  • У яких часових формах вживаються дієслова доконаного виду?
  • Назвіть часові форми дієслів недоконаного виду.
  • Утворіть можливі форми майбутнього часу дієслова благословляти у ІІ особі множини.
  •  Назвіть особові форми однини і множини дієслова благословлю.
  • До якої дієвідміни воно належить?
  • До якої дієвідміни належить дієслово благословлятиму?
  • Чи є відмінність у значенні дієслів, коли я скажу:

Я прославлю; якби ти прославляв; прославляйте?

  • Ви помітили,що слово може виражати реальну дію, можливу дію і спонукання до дії. За цими категоріями розрізняють  дійсний, умовний і наказовий  способи дієслів.
  1. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
  • Навчитись знаходити способові  форми дієслів;
  • Самостійно їх утворювати.  Для чого нам це потрібно?
  • Збагачувати свій лексичний запас;
  • Правильно вживати способові форми  у мовленні.

( запис у зошити)

  1. Бесіда
  • Прочитайте, будь ласка, епіграф нашого уроку. Визначте особову форму дієслова   благослови.
  • Яке ще дієслово вжите у цій формі?
  • Що означає благословляти?
  • Що означає слово Євангеліє?
  • Блага Вість, Добра Новина. Святе Письмо і є для нас благословенням.
  • Благословення  - це благо, яке приносить саме слово. Це сильне духовне дійство, яке виражається у словесній чи молитовній формі. По суті, це і є молитва.  У житті нашого народу жодна подія не відбувалася без благословення  священика чи батьків. «Батьківське благословення доми дітей укріплює…» -  читаємо у приповідках. Світ створений Божим словом, і все, що відбувається у нашому світі – це результат наших слів. Тому так часто у Святому Письмі згадується слово, і Син Божий – Слово, що оселилося між нами, застерігає : « За кожне пусте слово, яке скажуть люди, дадуть відповідь судного дня» (Мт. 12;36).  Тому даруймо один одному тільки добрі слова, благословляймо і радіймо, бо ми на те покликані, щоб отримувати благословення! Тож нехай Господь благословить нашу працю, щоб зростали ви розумними і вдячними Господу за таланти, якими Він вас обдарував, адже вдячність – це теж благословення! Отож, до праці!
  1. Дослідження - змагання у трьох групах (учні вибирають картку, на якій записаний той спосіб дієслова, який будуть досліджувати ( дійсний спосіб – реальна, дія; умовний спосіб  - дія, яка можлива за певних умов; наказовий спосіб -  наказ, прохання, порада, побажання, заклик до дії), завдання:
  • Записати дієслова вказаного способу.
  • Визначити часові форми.
  • Визначити особливості творення.
  • Визначити комунікативну роль .
  • Кожна група працює із цитатним матеріалом Святого Письма 7 – 10хв.( на листках роздруковані вказані вище цитати). Відповіді учні записують на форматі аркуша  А3 кольоровими ручками у формі схем, таблиць таким чином, щоб виготовлена наочність була найбільш ефективна для пояснення.

Обговорення відповідей. Вибір переможця.

  1. Робота  з підручником. Опрацювання таблиці.
  2. Застосування здобутих знань.
  1. Прочитати уривок Святого письма (Іс.55; 10 – 11). Визначити основну думку. Виписати дієслова, утворити від них умовний і наказовий спосіб.    

Як дощ і сніг сходить з неба і не повертається туди, але напуває землю, щоб вона родила і ростила та давала насіння тому, хто її обсіває, і хліб тому, хто їсть, отак і Моє слово, що виходить у Мене з уст не повертається до Мене порожнім, але чинить те, що Я хочу, довершує те, за чим Я Його вислав.

2.  Розподільний диктант (псалом 36; 1- 9, 140; 1 - 4). Виписати дієслова  наказового  способу.  Записати основну думку біблійних фрагментів.

       3.  Вибірковий диктант (псалом 144).  Псалом читає вчитель. Виписати  дієслова дійсного способу  у формі майбутнього часу. Визначити основну думку псалма.

  1. Удосконалення комунікативних і творчих умінь:
  1. Скласти 5 – 7 речень і записати «проповідь» на тему: « Мудрість Божого Слова»;
  2. Творче моделювання у парах:

Учень називає будь – яке слово дійсного способу –   однокласник утворює дієслово умовного способу

  1. Ігровий прийом «Журналіст бере інтерв’ю».  Учень - журналіст з мікрофоном у руках ставить  однокласникам (по одному по черзі)  запитання ( питання повинні стосуватися теми уроку, біблійних цитат, мудрості Божого Слова, вражень від уроку, побажань, пропозицій).  Обов’язкова умова  для учасників – використання дієслів усіх способів. Питання не повторювати. Журналістів обираємо з допомогою лічилки або за бажанням.

Варіанти запитань:

  • Які біблійні цитати запам’яталися найбільше?
  • Якби ти був вчителем, чим би замінив оцінювання?
  • Чи вживаються дієслова умовного способу у теперішньому часі тощо.

Оцінювання праці учнів.

  1. Домашнє завдання:
  • Виконати вправу на повторення вивченого матеріалу;
  • Вивчити матеріал підручника;
  • Написати твір – мініатюру « Мистецтво спілкування», використовуючи цитати Біблії (Як. 3, Еф. 4; 29, Кол. 4;6)
  1.  Дорогі діти, яку б ви професію не обрали у майбутньому – найголовніше наше покликання – бути храмом Духа Святого.

 Нелегка це справа у сучасному світі, але цілком можлива,

 бо маємо за дороговказ Святе Письмо. Коли уважно будемо читати його , то неодмінно помітимо у нашому житі знаки Божої любові та безконечного  Божого милосердя.  Благодать і мир нехай примножаться у пізнанні Бога і Христа Ісуса Господа нашого!

  1.   Завершення уроку.

 

docx
Додано
6 квітня 2019
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку