Інтегрований урок з навчання грамоти та математики

Про матеріал
Методична розробка інтегрованого уроку з навчання грамоти і математики за програмою НУШ О. Савченко за підручниками М.С. Вашуленко та Л.В. Оляницька
Перегляд файлу

Інтегрований урок у 1 класі (математика та навчання грамоти)

Тема: Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Як білка і заєць одне одного не впізнали». Усна й письмова нумерація чисел в межах 100.

 

Мета: поєднувати вивчення основ наук з різними видами праці, в якій учні самі створюють  ті чи інші, нехай найменші, цінності для колективу, школи, суспільства; актуалізувати в процесі засвоєння знань, навичок і умінь  учнів їх життєвий досвід, спиратися на нього; формувати в учнів уявлення про ідеї та методи математики та її роль у пізнанні дійсності; наукового світогляду, життєвих компетентностей; вчити застосовувати набуті знання і на­вички на практиці, у повсякденному житті;

розвивати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість; виховувати любов до природи, культуру поведінки.

 

 Обладнання: монети від 1 до 10, квитки на поїзд, картки зі словами, фонограма звуків лісу, малюнки звірят зі словами-анаграмами на зворот­ному боці, зображення хатинки, 2 кошики (картонні зображення), 2 сороки, набори фішок для позна­чення звуків, лічильний матеріал: яблучка, шишки, грибочки.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

--- Девіз нашого уроку «Грамоти учиться - завжди знадобиться».

Нещодавно зустрілися дві сороки. Одна говорить:

--- Як добре тому хто вміє читати. Я теж хотіла б навчи­тися. Тоді б я прочитала усі оголошення у місті і знала б усі новини.

А друга відповідає:

--- А от і ні. Набагато важливіше — знати математику .

І почали вони сперечатися. Сперечалися, спереча­лися, аж у горлі їм пересохло, а до згоди дійти не змогли Вирішили вони звернутися, діти, до вас по допомогу, щоб ви їх розсудили.

--- Як ви думаєте, що важливіше: вміти гарно читати чи добре знати математику? (Відповіді учнів).

Постановка проблеми уроку.

--- Ми не будемо сперечатися, а з'ясуємо це про­тягом уроку. Отож вирушаємо з вами у подорож. Під час подорожей трапляються різні ситуації.

(На дошці — дві сороки і два кошики з написами «читання» і «математика»).

--- Якщо під час пригод нам допоможе вміння чи­тати, то ми кластимемо фішку у кошик «читання», якщо допоможуть математичні знання — фішка у кошик «математика». Де фішок буде більше - той предмет і важливіший.

III. Робота над темою уроку.

--- А чим будемо подорожувати, дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку (читає учениця):

Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах
(Потяг)

--- Молодці! Ми вирушаємо у подорож поїздом. А що допомогло нам виконати перше завдання? (Вміння читати). Отож, першу фішку кладемо у ко­шик «читання».

    Гра «Купи квиток».

--- Час купити квитки. У вас на партах лежать  конверти з монетами. Квиток коштує 17 грн. Приготуйте потрібну суму;

(Для швидшого процесу квитки продають кілька учнів, які найкраще лічать. Коли усі придбали квитки, робиться висновок, що наступна фішка кладеться у  кошик «математика»).

--- На кожному квитку обов'язково пишеться номер  місця, на якому повинен сидіти пасажир під  час поїздки. Погляньте на свої квитки — у кого який номер. Як ви гадаєте, навіщо це потрібно? (Якби не було нумерації, пасажири сварилися б, кому де сидіти).

Назвати сусідів, хто сидітиме поруч (кілька учнів)

--- Завдяки якій науці у транспорті порядок?

(Наступна фішка — у кошик «математика»).

--- Ось ми і сіли у потяг, подорож починається. Дорога буде далека. Якщо просто сидіти, то можна і занудьгувати. Отож, почитаємо.

Вправа "Читання слів з пропущеними голосними".

    О                          Е                                       А

М-л-к-                   ц-х                                     м-м-

3-л-т-                     п-с                                     л-м-

Б-л-т -                   ф-н                                    р-м-

--- Що не дало нам нудьгувати у дорозі? (Уміння читати). (Фішка — у кошик).

--- А за вікном така краса!.. Давайте «фотографу­вати».

Вправа «Фотограф». Учитель на долю секунди показує картку зі словом, потім ховає її. Учні мають встигнути прочитати слово. Слова для карток: ліс, небо, літо, листя, вітер, дощ, природа...

(Наступна фішка — у кошик "читання').

--- Ось і ніч настала. Час лягати спати. Покладіть голівки на руки, заплющіть очі, відпочивайте.

(Звучить фонограма звуків лісу).

--- Ой, діти, прокидайтесь! Чуєте? Де це ми? (У лісі).

--- А як ви дізналися? (Чути щебет птахів, шелест листя, дзюрчання струмочка...)

--- Далі підемо пішки. (На дошці з'являється зображення хатинки і напис «Лісова школа»).

--- Куди це ми прийшли?

(Наступна фішка — у кошик читання).

--- Виявляється існує і така школа. А хто там нав­чається, дізнаємось, коли прочитаємо анаграми.

Ввкочи                             зцаьє                 лбкіа

Жаїк                                 лаиск

(Анаграми надруковані на аркушах, на зворотному боці яких відповідне зображення тварин і слів: заєць, їжак, лиска, вовчик, білка).

(Наступна фішка — у кошик "читання").

--- Звірята сидять за партами, уважно слухають учительку-сову. Зараз у них урок. Ви хочете зайти до них у гості? Але з порожніми руками не годиться йти у гості. Давайте назбираємо гостинців.

Робота на індивідуальних картках.

(учні розв’язують приклади на зображеннях яблук, грибочків, моркви)

--- Що допомогло нам назбирати гостинців? (Знання математики).

(Фішка — у кошик «математика»).

--- Так-так... для білочки — грибочки маємо, для їжачка — яблучка, зайчика морквою почастуємо. А що ж ми принесемо вовчику і лисці? Давайте рибки наловимо.

Робота в групах.

На кожній картці зображення рибки і текст задачі. Треба «наловити» рибок, розв’язавши задачу.

(Наступна фішка — у кошик "математика").

---У лісовій школі урок читання. Приєднаймося і ми та прочитаємо разом із звірятами казку «Як білка і заєць одне одного не впізнали»

-         промовляння скоромовки

-          читання казки вчителем

-          обговорення змісту

-          читання учнями

--- Зараз у Лісовій школі урок фізкультури. Всі учні роблять зарядку. Приєднаймося і ми.

Фізкультхвилинка.

Лісовичок Ох став на мох.

                 Ручками помахав, весело пострибав.

     Нахил вправо, нахил вліво —

                                                         Можна братися до діла.

 

--- На уроці фізкультури звірята стрибали у дов­жину. З'ясуймо, хто на яку довжину стрибнув.

 У кожного учня картка із зображенням однієї з тварин і відрізка. Учень вимірює свій відрізок, повідомляє класу. На дошці плакат із зображенням цих тварин і закритими числами, що позначають довжину стрибка кожної тварини. (Коли учні вимі­ряли свій відрізок і повідомили класу, вчитель відчиняє віконця, діти перевіряють, чи правильно виконали вимірювання).

(Наступна фішка — у кошик “математика").

--- Хто із звірят стрибнув найдалі? Хто найближче?

--- Складіть задачу на порівняння.

(Діти складають умову задачі, розв'язують її, формулюють відповідь).

(Фішка — у кошик "математика").

IV. Підсумок уроку. Рефлексія.

--- Давайте полічимо, скільки ж у кожному коши­ку фішок? (Порівну).

--- То що відповімо сорокам? Як їх розсудимо? (У житті однаково важливими є всі предмети, які вивчаються у школі).

--- Як швидко минув час. Пора нам повертатися додому. Адже наші рідні нас зачекалися.

 

 

doc
Додано
9 травня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку