Інтегрований урок з української мови та літератури

Про матеріал
Закріпити уміння застосовувати набуті знання на практиці; розвивати інтерес до життєвого і творчого шляху Т.Г.Шевченка, формувати вміння аналізувати поезію, збагачувати та вдосконалювати мовлення учнів, грамотність; виховувати повагу до особистості та творчості миться, плекати високу духовність, почуття патріотизму.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови та літератури
(9 клас)
Тема: «Життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка»

 

Ми тебе не забули, Тарасе!

В.Сосюра

Мета: закріпити уміння застосовувати набуті знання на практиці; розвивати інтерес до життєвого і творчого шляху Т.Г.Шевченка, формувати вміння аналізувати поезію, збагачувати та вдосконалювати мовлення учнів, грамотність; виховувати повагу до особистості та творчості миться, плекати високу духовність, почуття патріотизму.

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, книжка «Кобзар», ілюстрації, мультимедійні засоби наочності , ІКТ, дидактичний матеріал.

Тип уроку: інтегрований (українська мова та література)

Хід уроку

  1. Організація уроку
  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку

Інтерактивна вправа «Словесний настрій».

  • Розгляньте із зображенням пейзажів різної колірної палітри і скажіть, якими барвами ви б охарактеризували свій настрій. Оберете ви картини багряних, яскраво-червоних та темних і холодних кольорів чи віддасте перевагу спокійним, світлим тонам, що створюють сонячний настрій, який породжує позитивні думки та надихає на творчу й активну роботу?

II Мотивація навчальної діяльності.

1. Робота з епіграфом

-Як ви розумієте слова, обрані за епіграфом до уроку? Дайте розлогу відповідь

2.Оголошення теми й мети уроку

-Які ваші очікування від сьогоднішнього уроку? (запишіть їх у зошит)

III. Основна частина

  1. Робота з портретом
  • Подивіться на портрет Т.Г. Шевченка, запишіть, якими рисами характеру володів поет. Складіть асоціативне гроно.

2.Розкажіть, будь ласка, про Шевченка-художника?

3.Узгодьте числівники з іменниками

-Прагнучи стати художником, Тарас побував у 3(маляр). Визначте відмінок

-У якому році вийшла перша збірка Тараса Шевченка, як вона називалася?

-Які поезії ввійшли до неї?

-Провідміняйте цей рік(1840)

4.Розставте розділові знаки у реченні, накреслити схему. Визначте частини мови виділених слів. «Живу, учусь, нікому не кланяюсь і нікого не боюсь», - писав він до брата, - велике щастя буть вольним чоловіком».

-Назвіть братів та сестер Тараса.

-Розкажіть, що ви знаєте про невольничу поезію? Які роки?

-Як називається цикл, до якого ввійшла невольнича поезія?

-Назвіть один із найвеличніших творів світової лірики про відданість митця вітчизні.

5.По пам’яті записати вірш «Мені однаково». Паспортизувати наведений твір, дотримуючи такого порядку:

1.Автор

2. Назва твору

3. Рід

4. Жанр

5. Тема

6. Ідея

7. Ключові образи

8. Художні засоби виразності: епітет, метафора, метонімія, синекдоха, антитеза, анафора, оксиморон.

6.Коли, де, в якій родині народився Т.Г. Шевченко? Дати повну відповідь

7.Перебудувати просте речення в різні види складних. Накреслити  схему.

-Поет народився 9 березня 1814 році в селі Моринцях на Правобережжі.

8.Записати текст. Визначити текст і стиль мовлення. Поставити де потрібно, розділові знаки та вставити необхідні букви(чи знаки) в словах, зняти риски. Цифри замінити словами. Зробити повний синтаксичний розбір першого речення. Виконати комплексний аналіз (фонетичний, морфемний, морфологічний розбори) виділеного слова.

 

Переїхавши 1831 року з (В,в)ільна до (П,п)етербург(а,у) (Е,е)нгел…гар…т (в,у)зяв (із,з,с,зі) собою (Ш,ш)евченка, (у,в)ночі, (у,в) віл…инй від роботи час, (Т,Т)арас ходив до (Л,л)ітн…ого (С,с)ад(а,у), змал…овував статуї. Тоді/ж (в,у)перше почав писати вірші. На/в…сні 1838 року (К,к)арл (Б,б)рю(л,лл)ов і (В,в)асил… (Ж,ж)уковс…кий викупили молодого поета (із,з) кріпа…ва. (В,У) 1840 році (в,у) (П,п)етербур…і побачила світ його перша збірка поезії (к,К)обзар…, (у,в) 1845 році героїчно/романтична поезія (Г/г)айдамаки

 

Переїхавши 1831 року з Вільна до Петербурга, Енгельгардт узяв із собою Шевченка, вночі, у вільний від роботи час, Тарас ходив до Літнього саду, змальовував статуї. Тоді ж уперше почав писати вірші. Навесні 1838 року Карл Брюллов і Василь Жуковський викупили молодого поета з кріпацтва. У 1840 році Петербурзі побачила світ його перша збірка поезії «Кобзар», у 1845 році героїчно-романтична поезія «Гайдамаки»

 

IV. Підсумок уроку

  1. Рефлексія.
  • Чи справдилися ваші очікуванні від сьогоднішнього уроку?(учні переглядають записи, зроблені на початку уроку, і озвучують свої оцінки.)
  1. Домашнє завдання .
  • Написати твір – роздум на тему : «Чи виконали ми заповіт Шевченка?»
  • На вибір :
    1.Скласти акровірш до слова Шевченко.
    2. Скласти поезію про Т.Г. Шевченка.

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
23 січня 2022
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку