Інтелект-шоу "Реальні хіміки"

Про матеріал
Інтелект-шоу «Реальні хіміки» Мета: - освітня: зацікавити учнів наукою хімією, сприяти самостійному здобуванню хімічних знань, перевірити вміння учнів використовувати одержані знання для пояснення явищ і процесів природи; - розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, мовлення кмітливість, вміння аналізувати, робити висновки; - виховна: виховувати почуття взаємодопомоги, відповідальності, уважність, вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Інтелект-шоу «Реальні хіміки»

Мета:

- освітня: зацікавити учнів наукою хімією, сприяти самостійному здобуванню хімічних знань, перевірити вміння учнів використовувати одержані знання для пояснення явищ і процесів природи;

- розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, мовлення кмітливість, вміння аналізувати, робити висновки;

- виховна: виховувати почуття взаємодопомоги, відповідальності, уважність, вміння працювати в команді.

Форми роботи: групова, фронтальна.

Тип уроку: урок вікторина.

Обладнання та реактиви: столи, де розміщаються учасники команд; карточки із запитаннями, які лежать на столі, проектор, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделеєєва, реактиви: амоній дихромат, розчин ферум(ІІІ) хлориду, розчин калій роданіду.

Хід заняття

І. Організація класу (2 хв.)

Хімія — наука про речовини та їх перетворення. Вона вивчає склад і будову речовин, залежність їхніх властивостей від складу й будови, умови й способи перетворення одних речовин на інші.

Академік М. М. Семенов, лауреат Нобелівської премії, говорив: «Всі ми поєднуємо з хімічною наукою подальший прогрес у пізнанні світу, що нас оточує... І не може бути в наші дні спеціаліста, який міг би обійтися без знання хімії».

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Отже, ким би ви не стали в майбутньому, вам будуть потрібні хімічні знання. Без них неможлива екологічно грамотна поведінка у побуті, у природі й на виробництві.

Хімія належить до природничих наук. Вона так само, як фізика, біологія, геологія, географія, вивчає природу, весь навколишній світ —різноманітні речовини і явища.

Сьогодні, під час проведення інтелектуального шоу я зі своїми зірковими ведучими перевірю ваші вміння використовувати одержані знання з 7, 8, 9 класів для пояснення явищ і процесів природи. Отже, ми спробуємо зацікавити вас таким предметом як «Хімія» ще більше.

ІІІ. Проведення шоу (30 хв.)

Передаю слово своїм помічникам.

Доброго дня, дороге жюрі, учні та наші гості. Ми раді Вас бачити сьогодні на нашому інтелект-шоу «Реальні хіміки». А зараз привітаємо наших учасників2 команди учнів 9 класу.

Хочу попередити, що у нас тут все серйозно і навіть присутнє журі.

Знайомтесь журі найсправедливішого шоу на планеті:

 

І перше завдання командам: протягом 1 хв. ви маєте придумати назву своєї команди і записати її на листочку А4 і вибрати капітана команди.

 

Отже, час вийшов і слово надається командам.

І команда, назва – ____________________, капітан ______________________.

ІІ команда, назва – ____________________, капітан ______________________.

Нехай переможе сильніший.

 

Для визначення черговості участі команд в конкурсах проведемо жеребкування. Та команда, яка першою відповість на наше питання буде першою брати участь у конкурсах та отримує 5 балів на свій рахунок.

Увага, питання: Відгадайте ім’я виконавиці, яка виконує композицію з таким текстом (Lady Gaga).

Ra

Ra

Ah

Ah

Ah

Ro

Ma

Ro

Ma

Ma

Ga

Ga

O

La

La

 

Зараховуємо 5 балів команді _______________________

 

А найважливіше ми ледь не забули сказати, команда переможець отримує приз – солодкий приз.

Перед тим як ми розпочнемо гру ми має обов’язково пройти інструктаж з техніки безпеки:

• Если вы откупорили что-нибудь – закупорьте.

• Если в руках у вас жидкое – не разлейте, порошкообразное – не рассыпьте, газообразное не выпустите.

• Если вы включили что-то – выключите.

• Если открыли – закройте.

• Если разобрали – соберите.

• Если не можете собрать – позовите на помощь умельца.

• Если не разбирали - не вздумайте собирать.

• Если пользуетесь чем-либо – держите в чистоте и порядке.

• Если хотите воспользоваться тем, что принадлежит другому, попросите разрешения.

• Если не знаете, как это действует, –  РАДИ БОГА, НЕ ТРОГАЙТЕ.

• Если вас это не касается – не вмешивайтесь.

• Если не знаете, как это делается, сразу спросите.

• Если не можете что-либо понять – почешите затылок.

• Если все же не поняли, то не пытайтесь.

• Если у вас что-либо взорвалось, проверьте, остались ли вы живы.

• Если не усвоили этих правил – не входите в кабинет химии.

І конкурс «Круть-верть»

Від кожної команди необхідно 4 гравці. Кожному учаснику на спину і груди наклеюється по одній літері. Із цих букви учасники мають скласти слово-відповідь на поставлене питання.

Час на виконання – 2 хв. для кожної команди.

Кожній команді буде поставлено 3 питання. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Отже, всього за цей конкурс можна отримати 6 балів.

Питання для І команди:

1. Одиниця вимірювання кількості речовини … (моль).

2. Складна речовина до складу якої входить метал і кислотний залишок … (сіль).

3. Найменша хімічно неподільна частинка речовини … (атом).

Питання для ІІ команди:

1. Який хімічний елемент обертається навколо Сонця … (Уран)?

2. Як звали батька Менделєєва … (Іван)?

3. Ми споживаємо найважливіший природний оксид … (воду).

 

ІІ конкурс «Жертви хімічних дослідів»

Демонструється хімічний дослід. Завдання учнів – визначити явища, використовуючи свої знання з хімії, біології, фізики. Учні пояснюють експеримент, записують рівняння хімічної реакції, потім ведучі наводять правильну відповідь. Журі порівнює та оцінює. Найвищий бал – 12.

Дослід 1. «Хімічний вулкан».

У фарфоровій ступці ретельно розтираємо 50 г помаранчевих кристалів амоній дихромату. Порошок (NH4)2Cr2O7 висипаємо на велику металеву підставку, надаючи йому форму гірки. На вершині «вулкана» паличкою робимо лунку і вливаємо в неї 1-2 мм етилового спирту. Спирт підпалюємо сірником. Від горіння спирту починає бурхливо розкладатися амоній дихромат. При цьому з «кратера» викидаються сніп яскравих іскор і «вулканічний попіл», об’єм якого в багато разів перевищує об’єм взятого (NH4)2Cr2O7.

Пояснення: Екзотермічний розклад (NH4)2Cr2O7 дуже нагадує виверження вулкана.

(NH4)2Cr2O7 → N2↑ + 4 H2O + Cr2O3                       ∆H = < 0

Cr2O3 – брудно-зелений, вулканічний попіл.

 

Дослід 2 «Сам собі лікар»

Лікар обробив пацієнту руку «спиртом». Ножа обробив «йодною настоянкою» і розпочав операцію. З руки пацієнта капає кров.

Пояснення: «Спирт» – це KCNS (калій роданід), «йод» – розчин FeCl3. від їхньої взаємодії утворюється «кров».

3KSCN + FeCl3 = Fe(SCN)3 + 3KCl

Fe(SCN)3 роданід заліза (червоного кольору).

 

ІІІ конкурс «Пантоміма»

Настав час трохи розімнятися.

Члени однієї команди мають показати пантоміму на символ хімічного елемента, а другої команди – вгадати цей елемент.

За пантоміму команді, яка показує символ – 2 бала, за правильну відповідь команді, яка відгадує2 бали.

Команда І – Хром.

Команда – ІІ – Гафній.

 

ІV конкурс «Дешифрувальник»

Кожна команда отримує аркуш паперу, на якому зашифрована певна кількість символів хімічних елементів. Завдання командам – знайти як найбільше символів і записати їх назви у бланк відповідей. Та команда, яка першою впорається із завданням отримує 10 балів.

 

V конкурс «Конкурс капітанів»

Капітани команд (хто швидше) називають хімічний посуд, що показує вчитель на лабораторному столі. Названий предмет відкладається в сторону.

За кожну правильну назву – 1 бал.

IV. Підведення підсумків шоу та нагородження переможців (10 хв.)

Члени журі оголошують результати конкурсів.

 

Поки журі підраховує бали – пропоную всім учасникам загадати бажання у фіолетового джину.

 

Дослід. Взаємодія алюмінію з кристалічним йодом

I2 + H2O = HI + HIO

Al2O3 + 6HI = 2AlI3 + 3H2O

2Al + 3I2=2AlI3

Готується суміш алюмінієвого порошку та кристалів йоду, розмішується , доливаємо декілька крапель води (питання: для чого доливаємо воду? Відповідь : вода - каталізатор. Потім закриваємо цю суміш скляним циліндром (дуже щільно).

 

Команду переможців нагороджують призами.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Виховна робота
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку