Інтелектуальна гра " Чи розумніший я за п'ятикласника"

Про матеріал
Мета: розвивати увагу, логічне мислення учнів, кмітливість винахідливість в нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, розвивати творчі здібності учнів, цікавість до математики, її історії та інших предметів, навчати грамотно висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі, активність, самостійність.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра « Чи розумніший ти за п’ятикласника»

Автор: Мойсеєнко Алла Анатоліївна, педагог-організатор Іршанського НВК «Гімназія-ДНЗ»

Мета: розвивати увагу,  логічне мислення учнів,  кмітливість винахідливість в нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, розвивати творчі здібності учнів, цікавість до математики, її історії та інших предметів, навчати грамотно висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі, активність, самостійність.

Хід

1-й ведучий

Добрий вечір! Чудова ця фраза!

Вона нас єднає з вами відразу.

2-й ведучий

Після дня трудового, цілком, до речі,

Щоб був у нас дійсно чудовий вечір,

1-й ведучий

Упоравшись з ділом, хіба не варто,

Зустрітися з піснею, дотепом, жартом.

1-й ведучий. Доброго дня, друзі! Ми запрошуємо вас на  інтелектуальну гру « Чи розумніший я за п’ятикласника» за  мотивами однойменного телешоу.

2-й ведучий

Цікаво, що така ж телевізійна гра проходила у 16 країнах світу, в тому числі і Україні.

1-й ведучий

Увага! Правила гри:  Учаснику необхідно відповісти на 10 запитань зі шкільної програми п’яти класів (від 1 по 5 клас включно) вартістю від 5 до 100 балів. Плюс додаткове запитання.

2-й ведучий

На екрані перелік шкільних предметів, які ви можете обрати. Це: математика, українська мова, українське читання( літературне читання), історія, природознавство, мистецтво(музика і образотворче мистецтво), етика. Гравець може обрати будь-який із запропонованих предметів.

1-й ведучий

Допомагати гравцям «не сісти в калюжу»  будуть наші п’ятикласники із імпровізованого класу. Кожен учасник має право обрати собі помічника і скористатися двома його підказками: списати або підглянути.

Підглянути. Гравець може підглянути відповідь у помічника, погодитись з нею або дати власну відповідь.

Списати. Гравець не має права вибору і дає відповідь помічника.

2-й ведучий

Після вибору шкільного предмету на екрані з’являється запитання, у гравця є 30 секунд на роздуми. П’ятикласники одночасно пишуть свої варіанти відповіді. Якщо відповідь гравця вірна, він продовжує гру. Якщо відповідь неправильна, то йому на допомогу приходить «Порятунок». В цьому випадку гра продовжується, якщо хоча б один із п’ятикласників дав правильну відповідь.

 

1-й ведучий

 Підказки: підглянути, списати та порятунок гравець може використати лише один раз за гру..

2-й ведучий

Якщо ж гравець дає неправильну відповідь, то він залишає гру з останньою набраною сумою балів. Якщо ж гравець дав правильну відповідь на 10 запитань і заробив 100 балів, то йому дається можливість подвоїти суму, давши відповідь на додаткове запитання. Якщо гравець погоджується, то у нього є 1 хвилина на роздуми і жодної підказки.

1-й ведучий

А сьогодні у  грі беруть участь кращі представники нашої родини старшокласників.

( представлення учасників)

 

1-й ведучий.

Представляємо і клас п’ятикласників.

( представлення учасників)

2-й ведучий. Як же визначитись, хто першим спробує свої сили?

1-й ведучий. Це нелегке питання вирішить жеребкування.

(Ведучі проводять жеребкування серед учасників,  учасники займають місця  за столами).

Гра починається. ( гравець виходить до ігрового поля, обирає помічника, предмет, дає відповідь на запитання. Перемагає той гравець, який набирає найбільшу кількість балів.)

 

Українська мова

1-5б.

1.  Яке з поданих словосполучень за ознакою відрізняється від решти?

А)  голубий кит; б) зелений гай; в) осінній ліс; г) сірий вовк; д)червона троянда

Відповідь:Осінній ліс

2.  Яке з поданих слів не є синонімом до решти?

А) замурзаний; б)засмальцьований; в) брудний; г) заяложений; д) підступний

Відповідь: підступний

3.  Солоний огірок, зів’ялий букет, черствий хліб, утомлений вигляд, старий журнал

Антонімом до всіх  словосполучень може бути лише слово:

А) кислий; б) розкішний, в) молодий; г) свіжий; д) квітучий

Відповідь: свіжий

4.  У якому слові звуків більше ніж букв:

А) радіо; б) окраєць; в) озимина; г) камінь; д) цятка

Відповідь: камінь

5.  В одній із поданих пар слова суттєво відрізняються значенням:

А) квітка-квіточка; б) курка-курочка; в) лисиця- лисичка; г) ніч-нічка; д) сорока- сорочка

10-30б.

1 .   Поставте правильно наголос у слові:  Фольга Відповідь: на 1 склад

2. Поставте правильно наголос у слові:   йогурт Відповідь на 2 склад

3.  Який із поданих сталих висловів НЕ МОЖЕ бути продовженням речення:

У бабусі з дідусем дуже швидко підростають онуки, …

А) як на дріжджах; б) як по маслу; в) Як гриби після дощу, г) як з води; д) не по днях ,а по годинах

Відповідь як по маслу.

4. Скільки звуків у слові кущ (4)

5.  Що означає фразеологізм пустити півня Відповідь підпалити

40-80б.

1.  _ Чи не бачили Ви, дядьку, тут буланного коня?

Я пустив його на пашу, та й заснув на хвильку я ( О. Олесь)

Якого кольору в хлопчика кінь?

А) світло-рудого; б) чорного; в) коричневого? Г) сірого; д) білого

Відповідь  світло-рудий

2.  Який молочний продукт стане злаком, якщо його прочитати справа  наліво

Відповідь Сир

3. Чуже мовлення, передане дослівно, називаєть­ся... (Пряма мова)

4.  Поставте займенник «себе» в називному від­мінку. (Немає називного відмінку)

5. Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)

100б

1. «РОЗВ'ЯЖІТЬ ЛІНГВІСТИЧНУ ЗАДАЧУ»

Якось на занятті гуртку образотворчого мис­тецтва вчитель загадав дітям намалювати з пам'яті предмети: учням першого ряду — лисичку, друго­го — косу, третього — лавку. Стежачи за робо­тою, учитель виявив, що діти малюють різні пред­мети. Чому таке трапилося? Скільки було членів гуртка, якщо кожен із них малював своє? Що, зре­штою, вони малювали? У разі потреби скористай­теся тлумачним словником.

Відповідь :У гуртку було семеро учнів. Ось перелік на­мальованого: лисичка — тварина, гриб; лавка — магазин, меблі; коса — дівоча, піщана, знаряддя праці.

2. Згідно з «Коротким словником си­нонімів української мови», у якому розроблено 4279 синонімічних рядів, найбільше синонімів має слово «бити» — 45. Я ж пропоную командам ді­єслово «говорити». Отже, завдання таке: утвори­ти синонімічний ряд від поданого слова. За кожен варіант команда отримує 1 бал.

Шпаргалка

Казати, балакати, мовити, гомоніти, гуторити, повідати, торочити, точити, базікати, цвенькати, бубоніти, лепетати, жебоніти, верзти, плести, ґер­ґотати, бормотіти, розмовляти, бурмотіти, мурмо­тати, белькотати, шепотіти, шамкати, бовкати, те­ревенити, патякати, варнякати.

Українська література

1-5 б.

1. Як звали правителя країни Сльозолий? (Цар Плаксій)

2. Назвіть героя казки, який перевиховав двох ледарів. (Півник із казки «Колосок»).

3. Якого кольору став Лис Микита? (Синій)

4. Як звали маленьку істотку, що народилася   в лісі, і яку люди дуже рідко помічають? (Хуха)

5.  У яку країну потрапила Аля із повісті Г Малик  і чому? ( Країна Недоландія, нічого не виконувала)

10-30 б.

1.  Якою країною керував цар Плаксій із казки В. Симоненка ( Сльозолий)

2. Назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки

«Я народилася не ранньою весною, як всі мої сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне літо. Була найменшою в родині, «мізинчиком», мене дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була я манісінька. Як кошенятко. Була я добра, лагідна, звичайненька, слухняна, роботяща.» ( Хуха – Моховинка )

3.   Назвіть художній засіб, що означає перебільшення. ( гіпербола)

4.  Співзвучне закінчення рядків – це  (рима)

5.   З якого твору цитата « …Виліз на дерево і сидить. Коли прибігають три чорти, а трохи згодом четвертий , їхній ватаг.» (казка « Правда і кривда»

__________________________________________________________________

40-80б.

1. Український письменник  Павло Губенко відомий на весь світ під своїм псевдонімом. Назвіть його псевдонім. (Остап Вишня)

2.   Розповідь, що передає уявлення наших девніх предків про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот. ( міф)

3.  Хто автор цих рядків:

За сонцем хмаронька пливе,

Червонії поли розстилає

І сонце спатоньки зове

У синє море: покриває

Рожевою пеленою, мов мати дитину. ( Т. Г. Шевченко)

4. Художній засіб, у перекладі з грецької означає «прикладка», це художнє означення. Назвіть як називається цей художній засіб ( епітет)

5.  Який гостинець приготувала Маруся („Мудра дівчина") для пана? (Горобця)

100- б.

1. Яка з казок розпочинається словами: „Було собі два брати — один убогий, а другий багатий. От багатий колись ізласкавився над бідним..."? („Мудра дівчина").

2.   За допомогою опорних слів визначить про який твір йдеться:

Кандиба – драма- князь-воєводи-князівна-діти- двобій (Кирило Кожемяка)

3. За допомогою опорних слів визначить про який твір йдеться:

Повість- Дядько Богдан-Машка-Антипко-замки- Західна Україна- козацька шабля.

 

Природознавство

(1-5б)

1. Які тварини мають 6 пар ніг? (Комахи)

2. Яка пташка ніколи не робить собі гніздо? (Зозуля)

3.  Один материк, але дві частини світу ? ( Євразія)

4.. Скільки материків на планеті Земля. Назвіть їх. (6 Євразія, Північна Америка, Південна Америка, Африка, Австралія, Антарктида)

5. Головні клітини головного мозку? (нейрони)

(10-30б.)

1. Найдовша в світі річка ( Ніл)

2.  Планета Сонячної системи найближча до Сонця ( Меркурій)

3. Яким чином пересувається інфузорія туфелька? ( за допомогою війок)

4. Де звук поширюється швидше: у воді, повітрі чи металі?

5. Чого більше в природі: тіл чи речовин? Чому? ( золото- каблучка, сережки…)

(40-80б.)

1.У якого осілого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві?(дятел)

2.Пригадай птахів, у назві яких є ноти. (Фазан, дрофа, ремез)

3.Чи вірний вислів про кажанів, що вони ніби то бачать вухами та чому? (так, тому що їм властиве явище ехолокації)

4. Як індіанці завчасно дізнавалися про наближення переслідувачів?

5. Чому планети світяться на зоряному небі, вони ж холодні? (відбивають сонячне світло)

(100-б.)

1. В якому місці на Землі тривалість дня і ночі однакова?  ( на екваторі)

2. Чому скисання молока належить до хімічних явищ, а танення льоду – до фізичних? ( під час фізичних не утворюються нові речовини, змінюються лише їх розміри, форма, агрегатний стан , а до хімічних належать такі явища, під час яких із одних речовин утворюються інші)

3.Учні засперечалися, копійки якої вартості 5,10, 25 чи 50 притягуються до магніту. Розсудіть, хто з них правий.

МИСТЕЦТВО

(1-5 б)


1. Основні кольори палітри:

а) червоний, зелений, синій;

б) червоний, жовтий, синій;

в) червоний, білий, синій.

2. До теплих кольорів належать:

а) жовтий, рожевий, білий;

б) червоний, білий, зелений;

в) жовтий, оранжевий, червоний

3. Водяна фарба – це:

а) пастель;

б) акварель;

в) олійна;

4. Скульптор зображує:

а) хмари на небі;

б) хвилі на воді;

в) листя дерев;

г) постать людини, тварин.

5. Друковане відтворення малюнка:

а) композиція;

б) гравюра;

в) вітраж.

6. Слово «графіка» означає:

а) пишу;

б) ліплю;

в) будую

7. Картина І. Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» належить до жанру:

а) побутового;

б) портрета;

в) історичного

 


(10-30 б)

1.  Як називають чергування і співвідношення тривалостей звуків і пауз у музиці? ( ритм)

2.  Один із найвідоміших італійських народних танців, поширений на півдні країни (тарантела)

3.  Стародавні обрядові стародавні пісні, в яких прославляють народження Христа і вітають господаря та його родину. ( колядки)

4.  Новорічно-обрядові пісні, в яких висловлюються побажання доброго врожаю, приплоду худоби і всіляких гараздів ( щедрівки)

5.   Один із видів образотворчого мистецтва, який художньо відтворює навколишній світ за допомогою обємної форми.

6. Як називається жанр образотворчого мистецтва в якому головний герой – природа?   ( пейзаж).

(40-80 б)

 

1. Якого художника називали «богатирем лісу?»  (він у своїх картинах зображував ліс  -Іван Шишкін)

2.  Польський композитор та піаніст, автор різноманітних за жанром творів для фортепіано з оркестром: 2 концертів, 57 мазурок, 16 полонезів, 19 ноктюрнів і вальсів, 27 етодів.(  Фридерик Франсуа Шопен)

3.  Італійський скрипаль-віртуоз, композитор та гітарист. ( Ніколо Паганіні)

4.  Геніальна особистість у мистецтві ХХ століття. За походженням іспанець, але більшу частину життя провів у Франції. Автор « Дівчини на кулі» «Альпійські дівчата» (  Пікасо)

5.Вставлений у віконний отвір орнамент з кольорового скла.(Вітраж).

 

100-б.

1. Традиційна українська різдвяна вистава  ( вертеп)

2. Вид мистецтва, що створює художні образи за допомогою звуків (музика)

3. Це слово в перекладі з грецької означає “пишу”, “малюю”  (графіка)

Математика

1-5б (1 б)

  1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6)
  2. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)
  3. На вишні 20 гілок, на кожній гілці ще по 5 гілок, на кожній маленькій гілці по 12 яблук. Скільки всього яблук? (0)
  4. Додайте 17 до найменшого трицифрового числа і поділіть цю суму на найбільше одноцифрове число. (117: 9 = 13)
  5. Перевести 1 годину у секунди. (3600 с.)

10-30б (5 б)

1.   Скільки сотень у числі 73854 (738)

2.  Що більше сума всіх одноцифрових чисел чи їх добуток? (сума)

3.  Як називається запис з чисел, знаків арифметичних операцій і дужок?

Числовий вираз)

4.  Як називаються числа при діленні ( ділене, дільник, частка)

5. Скільки різних чисел, більших ніж 11 і менших ніж 25 , можна записати, використовуючи цифри 2,0,1 і 8 ? (6) ( 11, 12,18,20,21)

40-80б (10б)

1.   Скільки буде : 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1х0= (10)

2.  Площа квадрата 49 см2.. Чому дорівнюватиме периметр? (28см)

3. Скільки всього арабських цифр ? (10)

4. Онук запитав у дідуся: “Скільки тобі років?”. Дідусь відповів: “Якщо я проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років”. Скільки років дідусеві? (66 років)

5.  Який кут утворює велика і мала стрілка годинника о 18.00? (180)

100-б. (б)

1.   В давній Русі в якості одиниці вимірювання примінялась міра довжини « лікоть». Чому вона дорівнює?

(45 см)

2. Яке число у древньому Вавилоні вважалося священним? (Число 12 у стародавньому Вавілоні вважалося “священним”, тому що цечисло має багато дільників (2; 3, 4, 6, 1 і 12), ним зручнокористуватись при вимірюванні. )

3.  Відомий математик. Приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді.Його прізвищем носить відома теорема для знаходження сторін в прямокутному трикутнику. (Піфагор)

 

Історія (1-5 б.)


1.  Який князь заснував Київ?

А) Аскольд

Б)Дір

В) Щек

Г) Кий +

2.  Народи Скандінавії, північні племена, що нападали на словян:

А) хозари

Б) половці

В) варяги+

Г) печеніги

 

3. Який князь був автором «Повчання дітям»?

А) Ярослав Мудрий

Б) Олег

В)  Володимир Мономах +

Г) Володимир Великий

 

4.  Перший збірник законів називається:

А) «Руська правда»+

Б)  « Пересопницьке  Євангеліє»

В)  « Галицько-Волинський літопис»

Г) «Слово про закон і благодать»


 

5.  Цей інструмент згадувався у стародавніх козацьких піснях,був запозичений у східних народів та слугував козакам як сигнальний.(Сурма або сурмичка)

_________________________________________________________________

(10-30 б.)

1.Ударний інструмент,звук в якому видобувався ударом кулака, руки долоні, колотушки. Був у козаків не лише військовим знаряддям,оркестровим інструментом,а й священною річчю,що належала до клейнодів Запорозької Січі.(Литаври)

2 Як звали чудовисько з головою бика і тілом людини, яке мешкало в Крітському лабіринті ( мінотавр)

3.Кого з князів називають завойовником? ( Святослав)

4.  Заняття людей, що прийшло на зміну збиральництва (

5. Де відбулась перша битва козаків з поляками в ході Визвольної війни? (Урочище "Жовті Води")

 

(40-80 б.)

 

1. Хто був союзником Богдана Хмельницького у Визвольній війні проти поляків?( Кримські татари)

2. Останнім кошовим отаманом Запорізької Січі був: (Петро Калнишевський)

3.  Держава, що утворилась внаслідок об’єднання в 1959 році Польщі і Литви

(Річ Посполиту)

4. У XIIIст. Князь Данило Галицький заснував місто, яке назвав на честь свого сина. Про яке місто йдеться? (Львів)

5. Яке місто було за часів Б.Хмельницького столицею козацької держави? (Чигирин)

6. Новгородський князь, який захопив у 882 р. владу в Києві. Протягом 30 років правив від імені Ігоря з князівського роду Рюриковичів. Був могутній князем, хоробрим та відважним полководцем. За легендою, цей князь прийняв смерть від свого коня. Літописець назвав його «Віщим князем».(Олег)

(100-б.)

1 Використовуючи наведені слова, встановіть, про яку історичну особу йдеться : Воїн, попередження, походи, печеніги, чаша (святослав)

2. Він був сином князя Володимира, онуком Святослава, його донька стала королевою Франції. Великий князь київський, за часів правління якого в перш. Пол.. XIст. Русь-Україна досягла найвищого розквіту. Збудував Софіївський собор, заснував першу бібліотеку. Ініціював укладення збірника законів «Руська правда» (Ярослав Мудрий)

3. Турецький султан називав його шайтаном і у своєму фірмані (указі) розпорядився молитися в мечетях за його загибель. Хто це? ( І.Сірко)

Етика

ПРИВІТАННЯ (1-5 б.)

1.У класі сидять Таня, Сашко, Оленка і Віка. До класу заходить Тетянка. Хто повинен привітатися першим? (Першим вітається завжди той, хто заходить, незважаючи на вік і стать).

2. Як привітатися із знайомим, який іде по іншому боці вулиці або стоїть на протилежному боці автобуса? (не кричати, а змахнути рукою, кивнути, посміхнутися).

3. Як потрібно вітатися, коли ви на вулиці зустрічаєте свого друга з його мамою? (Добрий день (мамі), привіт, Петрику)

4.  Чи потрібно вітатися у магазині, на базарі? (так, якщо у сільському магазині, де ви робите покупки щодня – зайшовши до зали, у великому – вітаєтеся з продавцем).

5.  У коридорі стоять троє дівчаток. По коридору йде  Сергій. Хто повинен привітатися першим? (Першим вітається той, хто проходить повз інших людей).

МИ СЕРЕД ЛЮДЕЙ (10-30б.)

1. Хто кого повинен пропустити: той, хто входить у магазин, чи той, хто виходить? (Треба пропустити того, хто виходить із магазина).

2. Чоловік і жінка входять у приміщення. Хто повинен увійти першим? (Першої входить завжди дама).

3. Підлітки йдуть по вулиці й жують: хто їсть пиріжок, і повидло капає на плаття, хто морозиво, хто смакує жувальну гумку. Чи можна їсти на вулиці? (Краще потерпіти до будинку. Єдиним виключенням може бути морозиво, але їдять його, не висуваючи язика, щоб усі бачили, який він довгий. Не можна входити з морозивом у магазин, аптеку чи транспорт.)

4. Оленка з Петриком сідають в автобус, їдуть кілька зупинок і виходять. Хто за ким повинен заходити і виходити з автобуса? (Першою заходить дама, потім – чоловік, виходять – навпаки, щоб чоловік зміг підтримати жінку, якщо вона спіткнеться).

5. Чи можна вести бесіду двом, якщо з ними перебуває ще одна людина? (Вести тиху розмову, у якій не беруть участь всі присутні - не можна: третій може подумати, що мова йде про нього або що йому не довіряють).

6. З якого боку потрібно обходити перехожих? (Що йдуть попереду - обходять ліворуч, а тих, хто іде назустріч - праворуч).

7.Чому вважається неввічливим перебувати в темних окулярах під час розмови із кимось? 
(Якщо під час розмови людина не знімає окулярів, співбесідник не бачить її очі й відчуває психологічний дискомфорт, адже в нього складається враження, що від нього щось приховують.)

 

МИ В ГОСТЯХ (40-80б.)

1. Точність - ввічливість не тільки королів, але й кожної вихованої людини. За скільки хвилин до початку свята необхідно прийти в гості? (За 5-10 хв.)

2. Ти прийшов у гості, але в будинку вже багато гостей. З ким ти привітаєшся в першу чергу? (З господарем, а потім іншим, злегка вклоняючись, сказати: “Здрастуйте”).

3. Якщо Ви спізнилися, чи варто пояснювати причину запізнення? (Так, коротко).

4. Якщо Вам сказали: "Дорогі гості, почувайте себе як удома", чи значить це, що Ви можете розгулювати по всій квартирі, заходити на кухню, у спальню й т.д. (Ні. Це безтактно).

5. Ви прийшли до товариша, він у ванній. Вас привели в кімнату, де немає нікого, і запропонували почекати його. Ваші дії? (Не варто ходити з одного кутка в інший, розглядаючи чужі речі, краще взяти книгу й погортати її, або подивитися у вікно).

6. До вас прийшли в гості з подарунками. Як повинен вчинити з подарунком іменинник? Іменинник повинен розкрити подарунок і подивитися, що в ньому).

7. Чи може дівчина відмовитися від запрошення на танець? (Етикет дозволяє відмовитися від запрошення на танець, не пояснюючи причини відмови).

8. Ви одержали в подарунок коробку цукерок, що ви з нею будете робити? (Отримані в подарунок фрукти, шоколад, цукерки, торт пропонуються всім).

 

КВІТКОВИЙ ЕТИКЕТ (100-150б.)

1. Як правильно зривати квіти для букета? (Їх не зривають, а зрізують.)

2. Як повинен виглядати подарунковий букет? (Його необхідно повністю загорнути в папір або целофан.)

3. Скільки квіток повинне бути в букеті? (Якщо квітів до 10, то кількість їх повинне бути непарним (1, 3, 5, 7, 9). При більшій кількості - довільне.)

4. З якими квітами краще відвідувати хворого? (Краще з ніжними, без різкого запаху.)

5. Які правила потрібно знати при складанні букета? (Голівки квітів розташовувати в різних площинах; не допускати перехрещування вгорі; колючки, шипи, інші гострі частини знищити; великі квіти не повинні бути звернені голівками друг до друга або долілиць, а, тим більше, звисати.)

6. Коли дарують кошик із квітами? (Вихід на пенсію, весілля, артистам на концерті. Кошика із квітами, букети підносять не тільки під час торжества або концерту, їх пересилають додому. У букет або кошик вкладається вітальна листівка.

7. Що повинна зробити господиня, одержавши в подарунок квіти? (Сказати «спасибі» і відразу поставити у вазу на видне місце.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку