Інтелектуальна гра з фізики "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Позакласний захід для учнів 7-9 класів з фізики Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" Можна використовувати при проведені тижня фізики.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра з фізики «Що? Де? Коли?»

 

Мета гри:

  •              прищепити любов до досліджуваного предмета;
  •              показати взаємозв'язок фізики з іншими предметами (біологією, математикою, історією);
  •              розвивати вміння самостійно робити висновки, правильно і детально пояснювати явища і закони природи;
  •              навчити працювати дітей в команді, прислухатися до думки своїх товаришів і знаходити правильну відповідь.

Устаткування:

заготовки завдань для команд, секундомір.

Хід гри:

Вітаю! Я рада вітати вас на нашій інтелектуальній грі з фізики «Що? Де? Коли? ». Фізика - це одна з найдавніших наук про природу.Біля її витоків стояли багато великих розумів. Сьогодні і ми постараємося стати одними з цих людей. Нас оточує багато цікавих предметів, якими ми з вами користуємося, і для яких нам потрібні елементарні знання. Тому без фізики «і ні туди, і ні сюди».

Фізика! Яка ємність слова!

Фізика - для нас не просто звук!

Фізика - це опора і основа

Всіх без винятку наук!

 

Для проведення нашої гри нам потрібно вибрати журі:

1.

2.

3.

Ну і звичайно для гри нам потрібні команди. Хочу представити команди знавців нашої школи (представлення учасників команд)_____________________________________________________________________________________________________________________________

Команда в зборі? До гри готові? Тоді вперед! Хай розум та знання допоможуть.

Конкурс розминка

(За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал, на відповідь дається 30 секунд)

Питання команді ____________________________

1. Що таке молекула? (це найменша частка хімічної речовини, яка володіє всіма його властивостями.)

2. Фізика - це наука про? (природу)

3. При якій температурі відбувається випаровування? (при будь-якій)

4. Чому дорівнює нормальний атмосферний тиск? (760 мм рт.ст.)

5. Чому лід у воді не тоне? (лід має меншу густину)

6. Що є одиницею вимірювання тиску? (Паскаль)

7. Чому всі тіла падають на Землю? (сила тяжіння)

8. При якій температурі кипить вода?(100 °С)

Питання команді ____________________________

1. Яка температура танення льоду? (0 °С)

2. При деформації тіла виникає сила … (пружності)

3. Назвіть найменшу частку речовини. (молекула)

4. Що вимірюють мензуркою?(об’єм)

5. Яким приладом вимірюють силу? (динамометр)

6. Скільки секунд в одній годині? (3600 с.)

7. Чим відрізняється холодна вода від гарячої? (швидкістю руху молекул)

8. Тіла складаються з молекул, які весь час рухаються. Чому тіла не розпадаються на частини? (сила притягання)

(Підраховуємо бали)

« Склади  слово»

У вас є  літери:                                                                                   За 2 хв учасники складають слова – іменники в однині, які позначають фізичні терміни. Рахуємо кількість слів. Надаємо додаткові бали за найдовше слово.

(Підбиття підсумків)

Сектор № 1 «Фізика + біологія»

Категорія має по 7 питань. Ви маєте дати правильну відповідь на якомога більше запитань. Одне питання – 1 бал.

1. Плід якого дерева зазнає деформацій від ударів боксера? (груша)

 2. Під яким деревом сидів Ньютон, відкривши закон тяжіння? (яблуня)

3. Назвіть хоч одну тварину, що виробляє електричний струм. (скат, вугор...)

4. Миша, що використовує ультразвук. (кажан)

5. Найповільніша тварина . (равлик)

6. Яка рослина має найбільшу швидкість росту. (бамбук)

Сектор № 2 «Фізика + географія»

 1. Густина якої води більша: морської чи прісної? (морської)

2. Куди показує магнітна стрілка компаса? (на полюс)

3. Що спільного у Антарктиди і морозива? (температура)

4. Що швидше нагрівається: суша чи вода? (суша)

5. При якому природному явищі спостерігаються електричні розряди? (гроза)

6. Сніг у рідкому стані. (вода)

 Сектор № 3 «Фізика + література»

1. Розмір якої частини тіла зробив Попелюшку принцесою? (ноги)

2. Літальний апарат Баби Яги. (ступа)

3. Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)

 4. З якої речовини був побудований палац Снігової королеви? (з води)

5. Якою частиною тіла чинив тиск Буратіно на камін, намальований у комірці папи Карло? (носом)

6. Падав сніг на поріг, кіт зліпив собі пиріг. Поки смажив, поки пік , то пиріг водою стік. Кіт не знав, що... Що не знав кіт? (від нагрівання сніг тане)

 Сектор №4 «Фізика + людина»

1. Звуковідтворюючий орган людини. (язик)

2. Рідинний насос у тілі людини. (серце)

 3. Яким органом людина користується як локатором? (вухом)

 4. Якої речовини у тілі людини найбільше? (води)

 5. Нормальна температура тіла людини. (36,6°С)

 6. Джерело енергії для людського організму. (їжа)

7. Яку частину тіла людини найлегше наелектризувати? (волосся)

Сектор № 5 «Допоможи Карлсону»

Шановні знавці! Проти вас грає Карлсон.

Карлсон: Я придбав баночку смачних слив і прочитав напис: «98». Ха! Ура! Нарешті я наїмся солоденького. А то аж схуд! Відкрив. Одна, друга… Сливи були дуже смачні, але я не з’їв і 90. Як вони скінчилися. Знавці! В чому справа? (То ж чому Карлсон не зміг з’їсти 98 слив? ( Він прочитав напис догори ногами. У баночці 86 слив). А ми робимо висновок, що фізика та логіка – невід’ємні. Даруємо позитрони – оплески тому, хто переміг у цьому раунді і крутимо барабан далі.)

Сектор № 6 «Чорний ящик»

Послухайте легенду про Архімеда та золоту корону.

 Цар Гієрон доручив Архімеду перевірити чесність майстра, який виготовив золоту корону. Хоча корона важила стільки, скільки було на неї відпущено золота, цар запідозрив, що її виготовили зі сплаву золота з іншими дешевими металами. Архімедові було доручено дізнатись, не ламаючи корони чи містить вона домішки. Достовірно невідомо, яким способом користувався Архімед, але можна припустити наступне: спочатку він установив, що шматочок чистого золота в 19,3 рази важчий, ніж такий самий об’єм води. Інакше кажучи, густина золота в 19,3 рази більша, ніж густина води. Архімед повинен був визначити густину речовини корони. Коли б виявилося, що ця густина більша, ніж густина води, менш як у 19,3 разів, то це означало б, що корону виготовили не з чистого золота.  Зважити корону було легко, але як визначити її об’єм? Ось що ускладнювало завдання Архімеда, адже корона мала дуже складну форму. Багато днів міркував він над цією задачею і знайшов спосіб її вирішення. А  це дало змогу відповісти на питання царя: чи не містить корона дешевих металів?  За легендою густина корони виявилася меншою, ніж густина золота. Обман майстра було викрито, а наука збагатилася видатним відкриттям.

Завдання:

1. В ящику знаходяться прилади, якими користувався вчений. Що в ящику?

За правильну відповідь можна отримати 5 балів. (у ящику – терези і мензурка)

Сектор № 7 «Містами України»

 Розташуйте назви міст Алушта, Миргород, Київ, Енергодар, Рівне, Нікополь, Ужгород, Запоріжжя так, щоб із початкових букв можна було скласти назву фізичного приладу. (Мензурка)

Сектор № 8 «Народна фізика»

Перед вами розміщені народні прислів’я та приказки, ваше завдання правильно пояснити їх фізичну суть, до якого розділу фізики вони підходять.

Механіка. Швидкість. «Равлик то йде, та коли ж то буде.  Мчить, мов вітер. Волом зайця не догнати.

Рух і взаємодія. Закони Ньютона. Коси коса, поки роса. (Коли роса випаде на траву, то маса трави зросте і вона буде більш інертною. При взаємодії коси і трави трава «не встигатиме» змінювати свою швидкість за косою і залишиться скошеною на місці а1/а2=m1/m2. Крім того, роса виконує роль мастила.)

Оптика. Який не був пеньок, та все ж за ним зіньок (Доказ прямолінійного поширення світла.). Не все те золото, що блищить.( Справді, блищати може будь-яка речовина, що має дзеркаль­ну поверхню. Золото може і не блищати, якщо його поверхня буде шершавою. При цьому буде розсіяне відбивання світла )»

Сектор 9 «Мисленєвий експеремент»

Фізики для доказу деяких тверджень проводять мислений експеримент. Любитель таких експериментів був Ейнштейн. Спробуйте передбачити результати наступного мисленого експерименту(він тому і мислений, що проводити його не слід!). Беремо кішку і прив’язуємо їй на хвіст залізну банку і надаємо їй прискорення. Чим швидше біжить кішка, тим гучніше гримить банка. Чим гучніше гримить банка, тим швидше біжить кішка. З якою швидкістю повинна рухатись кішка, щоб не чути звук жерстянки?

Ну, що ж наша гара «Що? Де? Коли?» закінчується. Прийшов час підсумків. Нашими переможцями стала команда                                     


Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

 

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

Л А С Т Е Р И К Е А Н П О Я Й І Я З М Л Я И В А С Т О К Л І С Й О Н М О Л

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку