Інтелектульно-розважальне шоу «Компетентність»

Про матеріал

Мета:

§активізувати і поглибити знання учнів з інформатики;

§розвивати кмітливість, творчість, вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, розвивати інформаційну та життєвотворчу компетенції;

§виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектульно-розважальне шоу

з інформатики

«Компетентність»

для учнів 10 го класу

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель інформатики

Манявського НВК

Білусяк Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Інтелектульно-розважальне шоу «Компетентність»

Мета:

  • активізувати і поглибити знання учнів з інформатики;
  • розвивати кмітливість, творчість, вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, розвивати інформаційну та життєвотворчу компетенції;
  • виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності.

Обладнання: комп’ютери, проектор, бланки для журі.

Хід заняття

Підготовка до змагання

У шоу беруть участь дві команди – дівчата і хлопці. Дуель ділиться на 8 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та ігор. Переможець визначається у фінальному раунді, де бали переможця зростуть удвічі. Команда складається з чотирьох учасників. Кожна команда обирає собі капітана і готує домашнє завдання. Капітан команди представляє кожного учасника і себе. Вболівальники кожної команди формують фан-клуб своєї команди.

Ведучий. Доброго дня шановні присутні! У нашому світі існує одвічна проблема - чолові­ки і жінки завжди намагаються довести одні од­ним, хто є кращими у певній сфері життя. А що вже говорити про нас - українців! Інформатика та інформатики також не є винятком.

Ведуча. Наші хлопці вважають, що дівчина і комп'ютер - речі несумісні, а дівчата у свою чергу хочуть довести, що наші хлопці в сучасному вирі науково-технічного прогресу мо­жуть лише «сидіти» в соціальних мережах і грати в комп'ютерні ігри. Як бачимо, сьогодні нас очі­кує битва жіночої логіки та чоловічої інтуїції, тому не будемо гаяти час, а розпочнемо нашу інтелектуально-розважальну гру з інформатики «Компетентність».

Ведучий. Компетентний (з латинського – належний, відповідний) – це той, хто володіє необхідною інформацією і вміє застосовувати набуті знання і досвід. І наскільки ви компетентні у інформатиці покаже сьогоднішня гра.

Ведуча. Коротко про правила нашої гри: кожен кон­курс оцінюється в 1000 бітів, а також команда-переможець може отримати ще 1000 бітів, правиль­но відповівши на бонусне запитання. Головними суддями конкурсної програми будуть наші вчителі інформатики.

Ведучий. Ви повинні пройти нелегкий шлях до своєї вершини, адже з двох команд ми оберемо лише одну – найкомпетентнішу.

Ведуча. Дівчата проти хлопців! Бажаю командам успіхів. Отже, стартуємо.

І. Знайомство

Ведучий. Давайте познайомимося з нашими командами.

Капітани представляють свої команди, а також себе.

ІІ. Змагання

Раунд 1. «Бліц»

Ведуча. Шановні команди! Пропонуємо вам відповісти на 12 запитань в режимі бліц. Спочатку запитання для дівчат, потім для хлопців.

Ведучий.

Запитання для першої команди:

  1. Яку ще назву мають сервісні програми? (утиліти)
  2. Частини, із яких складається комп'ютер, називаються... (модулями)
  3. Найменша фізична ділянка поверхні диска, на яку можна записати дані. (сектор)
  4. Хто був основоположником обчислювальної техніки в Україні? (Сергій Олексійович Лебедєв)
  5. Пристрій, який використовують для роздруковування складних і широкоформатних графічних об'єктів. (плотер)
  6. Пристрій комп'ютера, який призначений для керування всіма його пристроями та виконання арифметичних і логічних операцій. (процесор)
  7. Хто є символом Linux? (пінгвін)
  1. Спеціальні програми, які стискають дані для компактного їх зберігання. (архіватори)
  2. Унікальна фізична адреса комп'ютера, під’єднаного до Всесвітньої мережі. (ІР-адреса)
  3.       Процесор ПК, якому першому в світі, порушивши традицію, привласнили не порядковий номер, а власне ім'я. (пентіум)
  4.       Логотип цієї всесвітньо відомої компанії примушує пригадати жарт про українську ментальність: «Як не з’їм, то понадкушую!».  (Apple)
  5.       Що спільного в музичного інструмента та лазерного принтера? (Барабан)

Ведуча.

Запитання для другої команди:

  1. Сукупність програм, призначених для автоматичного тестування пристроїв після ввімкнення живлення комп’ютера й завантаження ОС в оперативну пам'ять. (BIOS).
  2. Модулі комп'ютера з'єднуються між собою за допомогою... (системної шини, магістралі).
  3. Ділянка магнітного диска у вигляді двох концентричних кіл, утворена при розмітці диска. (доріжка).
  4. Хто висунув ідею програмованої аналітичної машини і запропонував використовувати перфокарти для введення команд? (Чарльз Бебідж)
  5. Пристрій для введен інформації в комп’ютер із паперу. (сканер)
  6. Програма, яка призначена контролювати або регулювати роботу пристрою ПК. (драйвер)
  7. Ділянка оперативної пам'яті, де тимчасово зберігають дані різних форматів для перенесення чи копіювання між різними додатками. (буфер обміну).
  8. Метал, що використовується при паянні під час ремонту комп'ютерів. (станум).
  9. Комп'ютер, що представляє свої послуги іншим комп'ютерам в мережі.  (сервер).
  10.                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Назвіть, що використовувалося як елементна база для комп'ютерів першого покоління.  (радіолампа).
  11.                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Від назви найбільшої пошукової служби Інтернету утворилося це дієслово.(гуглити)
  12.                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Що це за романтичне місце в комп’ютері, де може пристати втомлений і пошарпаний бурями периферійний пристрій?(порт)

Ведучий. Шановні судді! Підбийте, будь ласка, підсумки конкурсу!

Ведуча. Чудовий початок, а тепер бонусне запитан­ня кращим. При визначенні коман­да може помилитися не більше ніж на 10%.

Бонусне запитання

  • Скільки відсотків комп’ютерів у світі використовує операційну систему Windows7? (43%)

 

Раунд 2 «Аудіо»

Ведучий. Для участі в цьому конкурсі обирається один учасник від команди, який спочатку прослухає пісню, а потім за 60 секунд спробує показати її своїй команді. Команда повинна вказати назву пісні. Показувати виконавця заборонено!

Для дівчат: Гурт Тартак «Стільникове кохання»

Для хлопців: Тік «Абонент»

Ведуча. А тепер знову бонусне запитан­ня кращим. Нагадую, що при визначенні коман­да може помилитися не більше ніж на 10%.

Бонусне запитання

  • Скільки відсотків користувачів світу використовують браузер Ghrome?(54%)

Ведучий. Шановні судді! Підбийте, будь ласка, підсумки конкурсу!

 

Раунд 3. «Істинні та хибні твердження»

Ведуча. Кожному учаснику команд буде по черзі повідомлено по два цікавих факти з галузі інформаційних технологій, а вам потрібно визначити, яким - істинним чи хибним є відповідне твердження.

Ведучий.

Твердження для першої команди

  1. У 1994 році сенсаційну перемогу над шахматистом Гаррі Каспаровим здобув комп'ютер. (Істинне)
  2. Найпотужнішим на сьогодні суперкомп'ютером є японський Earth Simaulator, який призначений для зберігання інформації з соціальних мереж та мережі Інтернет. (Хибне - для досліджень в області метеорології, океанології та інших наук про Землю)
  3. Його 5120 процесорів можуть виконувати до 36 трильйонів операцій за секунду - це майже втричі менше за продуктивністю від найближчого конкурента з Америки. (Хибне - втричі більше)
  4. Обсягу СD-диска вистачає на 72 хвилини звучання музики. Саме таку тривалість має дев'ята симфонія Бетховена, на яку орієнтува­лися творці продукту. (Істинне)
  5. В 1 байті інформації 12 біт. (Хибне - 8 біт)
  6. Нещодавно був випущений спеціальний жіно­чий ноутбук. Чим відрізняється? Усе просто: над дисплеєм залишено місце, куди виробники встановили дзеркало, а також залишили про­стір над клавішами для тіней, під манікюрний набір, пудру. (Істинне)
  1. Найтонший у світі ноутбук: компанія Sony здивувала весь світ, випустивши ноутбук товщиною всього 8 мм, і з яких 5 мм товщина корпу­су і 3 мм товщина екрана. (Істинне)
  2. Творці пошуковика Google хотіли назвати своє дітище Googol (10 у сотому степені - саме стільки сторінок вони збиралися проіндексувати), але домен з такою назвою був уже зайнятий. (Істинне)

Ведуча.

Твердження для другої команди

  1. Відомо, що багато чоловіків люблять дорогі іграшки. Саме для них був недавно випущений ноутбук «Феррарі». Він виконаний у спортив­ному стилі, червоного кольору, із фірмовою символікою. (Істинне)
  2. Люди, які бояться комп'ютерів і всього, що з ними пов'язано, називаються «чайниками». (Хибне - кіберофобами)
  3. Мова програмування Раscal була розроблена французьким математиком, фізиком, філософом і письменником Блезем Паскалем. (Хибне - Ніклаус Вірт)
  4. Відстань між записуючою головкою вінчесте­ра і диском становить 1 мікродюйм. (Істинне - для порівняння, ширина людської волосини становить 4 тисячі мікродюймів)
  5. Новий підхід до дистанційної освіти запропону­вала канадська компанія Telbotics. Тепер, якщо дитина захворіла (або не зможе самостійно пересуватися), до школи за нього відправиться «половина» робота на ім'я PEBBLES. (Істинне)
  6. Один мегабайт інформації містить 1000 кілобайт. (Хибне - 1024)
  7. Сучасні мишки для комп'ютера мають інші механізми зчитування, аніж їхні попередники, і тому компанії, що їх випускають, вільні від будь-яких зобов'язань перед винахідником. (Істинне)
  8. У листопаді 1962 через дефіс, пропущений у комп'ютерній програмі, довелося підірвати ракету, що стартувала з мису Канаверал до Венери, вартість якої була 18,5 млн. доларів. (Істинне)

Ведуча. Бонусне запитан­ня кращим. При визначенні коман­да може помилитися не більше ніж на 10%.

Бонусне запитання:

  • Яка соціальна мережа є найпопулярнішою у світі і який відсоток користувачів користується нею? (82%)

 

Раунд 4 «Хто я?»

Ведучий. Обираємо найбільш спритного учасника, який не бачитиме зображення. Він може ставити будь-які запитання, на які команда може відповідати - «так» або «ні». Обмеження в часі - 60 секунд.

Для хлопців: Вінчестер або жорсткий диск - енергонезалежна пам'ять, що зберігає абсолютно всю інформацію на комп'ютері.

Для дівчат: Флеш-пам'ять або карта пам’яті - це тип довготривалої комп'ютерної пам’яті вміст якої можна видалити чи перепрограмувати електричним методом.

Ведуча.

Бонусне запитання:

  • На скільки відсотків зросла кількість ІТ-шників в Україні за 2015 рік?

За рік кількість ІТ-фахівців в Україні зросла на 20%, до 2020 року може ще подвоїтися. Відповідно до результатів міжнародного дослідження, в Україні працює найбільша кількість ІТ-шників серед країн Європи (за даними на 2015 рік, більш як 90 тисяч розробників, тобто на 20% більше, ніж в 2014 році).

Ведучий. Шановні судді! Чи готові ви ознайомити нас із попередніми результатами?

 

Раунд 5 «Збери літери»

60 секунд на те, щоб вибудувати якнайбільше слів із чотирьох букв. Усі слова прямо чи опосередковано стосуються інформатики.

Ведучий.

Запитання для дівчат (хд, ау, мс, оа)

  1. Вона ніколи не помиляється. Коли приземляється на монітор, цокотуха… (муха).
  2. Перший чоловік на землі, який можливо опанував би інформатику, якби вона тоді була. (Адам)
  3. Роздуми програміста над кодом програми. (думи)
  4. Якщо не впорядкувати інформацію на жорсткому диску, тоді виникає безлад, а інша назва… (хаос)
  5. Пані, яка обережно та вишукано працює з ПК. (дама)
  6. У групах операторів комп’ютерного набору більшість дівчата, тому для них вона далеко не на останньому місці. (мода)
  7. Комп’ютерна техніка при поводженні з нею не любить… (хама)
  8. На робочому місці користувача має бути… (сухо)

Ведуча.

Запитання для хлопців (вл, иі, пд, оа)

  1. Інформатика розвивається і крокує у незвідані… (далі)
  2. Дерево, синонім фальшивих документів (липа)
  3. Чого не варто ставити на комп’ютерний стіл? (води)
  4. Класти на клавіатуру потрібно руки, а не (лапи)
  5. Щоб затятий двієчник опанував за тиждень технології комп’ютерної обробки інформації, має статися… (диво)
  6. У довгому верхньому одязі під час роботи за ПК можуть валятися… (поли)
  7. Знання оператора комп’ютерного набору мають бути міцні, як… (палі)
  8. Якщо комп’ютер 15 років у користуванні, йому може допомогти лише… (пила)

Ведуча.

Бонусне запитання:

  • Травоїдні ссавці дамани вміють лазити по деревах і прямовисних скелях. А завдяки деякій особливості своїх лап вони періодично можуть робити те саме, що нерідко відбувається з популярним видом техніки. Що саме? (зависати)

 

Раунд 6 «Чоловік чи жінка?»

Ведучий. Кожен з учасників отримає інформацію про одне відкриття, пов'язане з комп'ютерами. Вам потрібно надати відповідь, хто його зробив - чоловік чи жінка?

Ведуча.

Запитання для першої команди

1. Хто в 1942 році запатентував секретний пристрій зв'язку, який змінював частоту сигналу для того, щоб супротивнику було важче пере­хопити повідомлення. Із 1962 року даний при­стрій використовувався в американських тор­педах, а нині - у мережевій технології  Wi-fi? (Жінка - актриса Хеді Ламарр)

  1. Хто відкрив Всесвітню мережу? (Чоловік - Тім Бернерс-Лі)
  2. Чиє ім'я носив перший комп'ютер, керований мишею, який створила компанія Аррlе у 1983 році? (Жінка - Lisa)
  3. Хто є розробником першої діючою ЕОМ, побудованою на теренах колишнього СРСР і континентальної Європи? (Чоловік - Сергій Олексі­йович Лебедєв)

Ведучий.

Запитання для другої команди

  1. Хто розробив операційну систему Linux? (Чо­ловік - Лінус Торвальдс)
  2. Хто брав участь у створенні першого в США комп'ютера Марк І та розробив перший в історії компілятор, який призначався для мови про­грамування Cobol? (Жінка - Грейс Хоппер, американський учений та військовий діяч)
  1. Хто написав першу в історії програму (алго­ритм знаходження чисел Бернуллі), а також увів до обігу «цикл» та «робоча комірка»? (Жін­ка - англійський математик Ада Лавлейс)
  2. Якого роду назва пристрою, що його винайшов Дуглас Карл Енгельбарт, без якого неможливо уявити сучасний комп'ютер? (Жіночого - комп'ютерна миша)

Ведуча.

Бонусне запитання

  • Який відсоток жінок працює в найбільшій сві­товій ІТ-корпорації Microsoft? (25%)

Ведучий. Панове судді! Хто в нас «хакер», а хто звичайний «юзер»? Оголошуються проміжні результати гри.

 

Раунд 7 «Сортування»

Ведуча. Кожна команда повинна відсортувати своїх суперників за критерієм та розставити в один ряд за позиціями.

Критерій для дівчат

Розставте своїх конкурентів залежно від кіль­кості їхніх друзів у соціальній мережі «ВКонтакті» в порядку спадання, тобто на першому місці той, у кого найбільше друзів, а на останньому - у кого найменше!

Критерій для хлопців

Розставте своїх конкурентів залежно від того скільки часу на добу вони проводять за комп’ютером в порядку зростання.

Ведуча.

Бонусне запитання:

  • 1992 року Олександр Тарбєєв листувався з дівчиною з Німеччини на ім’я Бетіна Куншт, у якої на той час ще не було комп’ютера. Натхненний листами Бетіни, він створив те, з ви зустрічаєтесь у текстових редакторах. Назвіть професію Олександра.

(Дизайнер шрифтів). Коментар. У дівчини був настільки оригінальний почерк, що Олександр зробив з нього ком п’ютерний шрифт Betina Script.

 

Раунд 8 «Пошукова система»

Ведучий. Шановні команди! Пошукова система Google оформляє свій графічний логотип відповідно до пам'ятних дат календаря, так звані «дудли». Кожній команді буде продемонстрова­но по 6 «дудлів». Ви повинні відгадати, якій даті присвячене відповідне зображення.

Ведуча.

Дудли для 1 команди

  1. 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка. (9 березня 2014 року)
  1. 197- а річниця з дня народження першого у світі програміста Ади Лавлейс. (10 грудня 2012 року)
  2. Повне місячне затемнення. (15 червня 2014 року)
  3. День учителя. (Жовтень 2015 року)
  1. День народження Google. (16 років, 28 вересня 2014 року)
  2. День   незалежності   України.   (24   серпня 2012 року)

Ведучий.

Дудли для 2 команди

  1. Міжнародний день захисту дітей. (1 червня 2015року)
  1. День знань.(1 вересня 2014 року)
  1. 290 років з дня народження Григорія Сковороди. (3 грудня 2012 року)
  2. 85 років Всеволоду Нестайку, автору “Тореадорів з Васюківки” (29 січня 2015року)
  3. День незалежності України. (24 серпня 2014 року)

6. Наближення нового року. (грудень 2015року)

Ведуча.

Бонусне запитання:

  • Дослідження, проведені в лондонських офісах, показали, що серед знахідок всередині цього пристрою 15% припадає на кукурудзяні пластівці, 15% - на ласощі, 7% - на макарони. По 1% - на олівцеву стружку, нігті, комах, волосся. (комп’ютерна клавіатура)

Ведучий. Шановні судді! Яку суму балів набра­ли команди перед фінальним конкурсом?

Оголо­шуються проміжні результати гри.

Ведучий.

 

Раунд 9 «Фінал»

Хто швидше і правильно виконає завдання, у того бали подвоюються

Завдання. Перевести кількість отриманих бітів за попередні конкурси у байти і кілобайти.

Ведуча.

Бонусне запитання:

  • У місті Тарту відбувся перший чемпіонат світу з нового виду спорту - на кінець фінальної хвилини в переможця зводило судомою не тільки руки, а й усе тіло. Авторство світового рекорду - 508 разів на хвилину належить відомому естонському комп’ютерному дизайнеру Ардо Мяртін. Спеціальний приз отримала найменша учасниця - трирічна дівчинка, яка показала результат 236 разів на хвилину. Назвіть пристрій, за допомогою якого змагалися учасники і який знаходиться в чорній скриньці. (комп’ютерна миша)

Ведучий. Поки журі підбиває підсумки змагань, пропонуємо вам музичну паузу.

 

Гей, у нашій школі

Гей, у нашій школі,

У Манявській школі

Семінар усіх зібрав.

Тут пісні співають,

Тут жартують, грають -

Конкурс всіх нас об'єднав.

Знов у нашій школі

Семінар проходить,

Методист усіх зібрав.

Були на уроці,

Вперше в цьому році

Кожен досвід переймав.

Приспів:

Інформатика чудова,

Ти дивуєш мене знову,

Ти готуєш всіх нас до життя.

У суспільстві будуть зміни,-

Все на благо України.

Світлим буде наше майбуття

В класі специфічнім,

У інформатичнім

Ви побачити змогли,

Чого на уроках

Навчились і вміють,

Учні, чого досягли.

Ось зібрались в залі,

У святковій залі,

Люди, що знання дають.

Інформатики чудові

Дітей навчайте в школі

Щоб ми змогли знання добуть.

Приспів:

 

Ведучий. Слово для підбиття підсумків гри надається вельмишановним суддям!

Нагородження переможців

Ведуча.

Дівчата й хлопці добре грали,

Компетентність проявляли.

Бачимо, що з досвідом гравці.

Відповіді показали,

Що вони в нас молодці!

Ведучий.

Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше.

Грамотою переможців

Будемо вітати.

Ведуча.

Ще прийміть від нас

Оплески гучні

Вам бажаємо удачі

І в навчанні, і в житті!

 

Ведучий. Всім дякуємо за увагу! До нових зустрічей!

1

 

docx
Додано
22 травня 2018
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку