Іван Семенович Нечуй-Левицький, повість «Кайдашева сім’я», розділ ІІ Тест

Про матеріал
Мета - перевірка засвоєння учнями змісту другого розділу повісті І.С. Нечуя-Левицького "Кайдашева сімя", знання ними понять теорії літератури. Вісім питать тесту мають один варіант правильної відповіді, одне завдання - на встановлення відповіднсті, одне - для власного висловлення учня. Наявне питання з теорії літератури, міжпредметні звязки з українською мовою. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

Іван Семенович Нечуй-Левицький, повість «Кайдашева сім’я», розділ ІІ

Тест

Варіант І

1.«Він жив на самому кінці села, там, де глибокий яр входив у ліс вузьким клином. В самому кутку того яру блищав маленький ставочок. Над ставком стояла хата, уся в черешнях. Од вулиці було видно тільки край білої стіни з сінешніми дверима» - це опис садиби  А Кайдашів  Б  Довбишів  В  Балашів

2. Установіть відповідність між персонажем та описом його зовнішності

     Персонаж                             Опис  зовнішності

  1. Карпо         А Молоде довгасте лице було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі

                          світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері

                          на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – усе дихало молодою силою

  2. Мотря         Б Він був білявий, але волосся на його голові з вершечка було

                           трохи рудувате.

  3. Кайдашиха В Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезни-

                           ми ногами, з чорними косами, вона була ніби намальована…

  4. Лаврін         Г Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довга

                           стим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем.

                          Д У долині  стояла під деревами густа тінь. Доріжка була така

                           вузька, що зелене гілля вгорі сходилось докупи й закривало небо

3. Батько глянув на синів через хворостяну стіну. Сини його в цей час

 А  стояли без діла й базікали, поспиравшись на заступи  Б   сміялися, штовхали один одного в боки   В   доганяли один одного, бігаючи  по городу

4. У реченні «Сонце било на Мотрю косим промінням, освічувало її з одного боку, обливало жовтогарячий кісник на голові та червоне намисто на шиї» вжито художні засоби    А  епітети  Б  метафори  В оксиморон  Г порівняння

5.Маруся Кайдашиха йшла в гості до Довбишів, убравшись у чоботи

А  червоні  Б  чорні  В  жовті

6. Знайомство Кайдашів із родиною Довбишів, розглядини  відбувалися

А  навесні  Б  восени  В  улітку 

7. Маруся Кайдашиха називає своїх синів

А  мої голубочки   Б  мої сизопері орли   В  мої  пташенята

8. Після одруження Карпа Кайдаш пообіцяв  А побудувати синові нову хату

Б  прибудувати хату через сіни  В  забезпечити його сім’ю комфортним житлом

9. У розмові про своїх дітей Маруся Кайдашиха була

А  нещирою  Б  щирою  В  відвертою

10. Хто з персонажів повісті справив на вас приємне враження, чим саме? Власну думку аргументуйте.

 

Іван Семенович Нечуй-Левицький, повість «Кайдашева сім’я», розділ ІІ

Тест  Варіант ІІ

  1. Їдучи в суботу з дружиною на ярмарок, Кайдаш звелів синам 

А  вибрати картоплю на городі    Б забрати заступи та розкопати трохи дорогу з гори     В  поскладати сіно в копиці

2. Довбишева хата стояла над ставком і була вся    А   у черешнях

  Б  у вишнях    В   у червоних яблуках

3. Установіть відповідність між персонажем та описом його зовнішності

     Персонаж                             Опис зовнішності

   1.Мотря          А  Він був широкий у плечах, з батьківськими карими очима,

                               з блідуватим лицем. Гострі темні очі були ніби сердиті.

   2.Карпо          Б Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними

                              тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий

                              дощем, очима.

   3.Кайдаш       В Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка,

                              як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида,

                              з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка,

                              губи були повні, як калина. На чистому лобі були намальовані

                              тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк.

   4.Мелашка     Г Вузька дорога йшла на гору й прорізувала високе жито до

                               самого лісу. На горі було видно лісок.

                           Д Він накинув на себе свиту, надів шапку та й пішов до шинку

                              поминати святу п’ятницю та запивати сором…

4. Довбишева хата була   А  нова, велика, добре вшита, з чималими вікнами

   Б  з невеликими вікнами, віконниці помальовані червоно-синьою фарбою

   В  коло вікон висіли віконниці,  помальовані жовто-синьою фарбою

5. У реченні  «Його  насуплене, жовтувате  лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались»   ужито художні засоби  

 А   епітети    Б  метафори  В оксиморон  Г порівняння

6. «На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне; а як гляне, то од її очей молоко кисне» - це характеристика

А  Мотрі Довбушівни   Б Мелашки Балашівни   В  Кайдашихи  Г баби Палажки

7. Маруся Кайдашиха  називає своїх синів

А  мої пташенята    Б  мої голубочки  В  мої сизопері орли

8. У реченні «Червоний перець у горілці дражнив його, неначе цяцька малу дитину…»  мова йде про  А  Омелька Кайдаша  Б батька Мотрі   В  Карпа

9. Маруся Кайдашиха  порівнює своїх синів із

А  прекрасними лебедями  Б  пахучими васильками  В міцними дубочками

10. Хто з персонажів повісті справив на вас приємне враження, чим саме? Наведіть вагомі  аргументи.

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
15 вересня 2022
Переглядів
1543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку