Іван Виговський. Гадяцька угода. Конотопська битва

Про матеріал

Розробка уроку з історії України (8-й клас), який складено за принципом "перевернутого класу". При проведенні уроку широко застосовуються інформаційні технології як при виконанні домашнього завдання, так і при роботі на уроці. До уроку додається презентація

Перегляд файлу

Тема уроку: «ІВАН ВИГОВСЬКИЙ. Гадяцька угода.

Конотопська битва»

Епіграф уроку:

«Нехай Великоросія буде Великоросією,

Україна – Україною,

ми є військо непереможне»

 (Іван Виговський)

Мета – формувати ключові компетентності (відповідно до наскрізних ліній): формувати уміння доступно і переконливо висловлювати думки; оперувати цифровими даними – хронологією; використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної інформації та її накопичення і впорядкування; уміння визначати власні навчальні цілі; аналізуючи уроки минулого, працювати для загального добра громади; уміння критично мислити, працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, образно мислити та уявляти; розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі; змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для середовища. 

Тип уроку: урок закріплення знань.

Методи і методичні прийоми: використання технології «Перевернуте навчання»; виконання практичних розвивальних вправ, розв’язування історичних завдань, коментування, робота з різними джерелами інформації, інтерактивні вправи, «Синтез думок», «Альтернатива», «Метод Прес», змагання тощо.

Форми організації пізнавальної діяльності: фронтальна, індивідуально-відокремлена, групова.

Обладнання: ПК, проектор, мультимедійна презентація, підручник історії України, зошити, листки оцінювання роботи груп.

 

Структура уроку

  1. Організаційний етап  
  2. Перевірка домашнього завдання
  3. Мотивація
  4. Закріплення нових знань
  5. Домашнє завдання
  6. Підведення підсумків. Оцінювання. Рефлексія

 


ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Привітання. Організація класу до уроку – перевірка наявності всього необхідного приладдя.

А зараз подумки побажайте успіхів один одному на цілий день. Для того, щоб впоратися із завданнями, будьте уважними й активними – це додасть вам балів до загальної оцінки.

Бажаю всім успіху!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 Перегляд результатів виконання тестів (6 питань – 3 б. – початковий рівень) на блозі «Вивчаємо право» (таблиця). Виставлення балу в листи оцінювання.

 

ІІІ. Мотивація

Навіщо ми вчимо історію? Лише тому, що це цікаво??? Тільки тому, що це відбувалось із нашими пращурами й на тій території, на якій ми зараз живемо???

«Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього» – цей вислів Максима Рильського нині актуальний, як ніколи.

«Дай нам,  мати, доказати,

Що ми – рідні діти

Тих великих, що за правду

Гинули по світу»

(П. Куліш)

На політичній арені України з’явилась нова історична постать – гетьман Іван Виговський. Із Виговським пов’язаний новий період в історії українського народу – це період складний і суперечливий, в хронологічних рамках це період з 1657-1659 р.р. Відомо. що творцем історії є народ, а його поводирем, натхненником є історична особа. Якою була роль, такої історичної постаті, як Іван Виговський в процесі українського державотворення? Хто такий Іван Виговський?

Проблемне питання уроку: «Іван Виговський – це державник, патріот і послідовник Б.Хмельницького, чи зрадник, який намагався «продати» Україну?»

 

  1. Закріплення нових знань (виконання практичних завдань)

Ми з вами домовились працювати на цьому уроці в групах за бажанням, були обрані капітани команд. В їхню компетенцію входить виставлення в листи оцінювання балів членам команди залежно від особистого внеску кожного.

Інформація щодо оцінювання:

  1.     Завдання початкового рівня (тести) було надано для домашнього виконання. Бали за його виконання командири груп виставляють в лист оцінювання.
  2.     Завдання середнього, достатнього і високого рівнів виконуються в групах. Бали за їх виконання також виставляються в листи оцінювання командирами в залежності від особистого внеску кожним учасником групи.
  3.     В кінці уроку бали складаються для кожного учня окремо.
  4.     Учитель може внести свої корективи і додати або відняти по 0,5-1 балу, обов’язково аргументуючи своє рішення.

Робота в групах

  1.     Завдання для груп (середній рівень, сервіс H5P – «Діалог-картки»). Кожна група повинна відповісти на 3 запитання з картки.

 Перевірка відбувається зразу шляхом обертання «діалог-карти». Бали за виконання завдань командири заносять до картки оцінювання. Члени інших груп в цей час спільно формулюють відповідь на проблемне питання й обирають одного представника для оголошення відповіді.

  1.     Завдання для груп (достатній рівень, сервіс wordart, завдання виконується на комп’ютерах). Один із членів команди виходить на сайт ЕНВК №1, на блог «Вивчаємо право», на завдання «Хмари слів». Необхідно розгадати терміни, визначення яких зашифровані в хмарі слів (тегів). Враховується також швидкість виконання завдання. Та команда, яка першою виконає завдання – отримує додаткові командні 0,5 бала.

Відповіді записуються на листі оцінювання під таблицею. Результати перевіряються, коли всі команди справились із завданням шляхом перегляду відповідей на слайдах презентації.

  1.     Завдання класу. Переглянути відео «Конотопська битва» (приєднане до ілюстрації презентації) і дати відповідь на питання: «Чи скористався гетьман результатами перемоги? Чому?»

Бали виставляє учитель залежно від повноти і переконливості відповіді.

  1.     Завдання для спільного вирішення (високий рівень). Відповідь на проблемне питання «Іван Виговський – це державник, патріот і послідовник Б.Хмельницького, чи зрадник, який намагався «продати» Україну?»

За виконання завдання бали виставляє учитель. Оцінка залежить від повноти відповіді, переконливості доповідача та критичного висловлювання власних думок.

Всі бали складаються, виставляється загальний результат кожному учневі.

 

  1. Домашнє завдання

1. Опрацювати §24 за підручником, завдання №1 – письмово (середній рівень).

2. Створити хронологічну таблицю даного періоду Визвольної війни (достатній рівень).

3. Підготувати кросворд з теми (високий рівень).  

 

  1. Підведення підсумків. ОЦІНЮВАННЯ (за балами, занесеними до листів оцінювання). Рефлексія

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку