Календарное планирование по зарубежной литературе в 7 классе. Рекомендовано для школ с украинским языком обучения. Составлено по новой программе. Весь программный материал распределён по темам. Включает в себя уроки внеклассного чтения. Указаны виды работ по развитию речи.
Календарне планування
із зарубіжної літератури в 7 класі
І семестр
Тема № 1. Вступ. Билини. Балади(12+1РМ+1ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
1. |
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. (ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. (ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу і художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність |
Види перекладів |
|
2. |
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. (ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами. (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу. |
Специфіка художнього перекладу |
|
3. |
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). (ТЛ) Билина. (ЛК) Історія і культура Київської Русі. Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). |
Особливостi билин |
|
4. |
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Втілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору. (ТЛ) Гіпербола. |
Усна характеристика Іллi Муромця |
|
5. |
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. (ТЛ) Балада, символ. (ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). |
Характерні ознаки балади |
|
6. |
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
|
Переказ балади |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
7. |
Позакласне читання № 1. Балади про Робіна Гуда («Народження Робіна Гуда», «Робін Гуд I Шерiф») |
Поезії С.Острового та |
|
8. |
«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда |
Образ Робіна Гуда |
|
9. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «Рукавичка». Випробування головного героя балади. РМ № 1. Розгорнута відповідь на питання «Що продемонстрував Делорж присутнім?» |
Виразно читати баладу«Рукавичка |
|
10. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «Рукавичка». Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. (ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих фрагментах). |
Прочитати баладу Адама Міцкевича «Світязь». |
|
11. |
Адам Міцкевич. «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі. (УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудка). Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича |
Усна вiдповiдь на питання «Що таке подвиг?» |
|
12. |
Роберт Льюїс Стівенсон. «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захистi нац. цінностей. Символіка твору. |
Читати роман Вальтера Скотта «Айвенго» |
|
13. |
Контрольна робота № 2 за темою «Вступ. Билини.Балади» (тестові завдання) |
|
|
Тема № 2. Історичне минуле в літературі(10+1РМ+1ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
14. |
Вальтер Скотт. «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман). |
Читати роман Вальтера Скотта «Айвенго» |
|
15. |
Вальтер Скотт. «Айвенго». Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман). |
Переказ глав про лицарськи турнiри |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
16. |
Вальтер Скотт. «Айвенго». Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. (ЕК) Зіставлення літературних творів із їх утіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстраціїУ). |
Дiбрати цитати до характеристики Айвенго |
|
17. |
Вальтер Скотт. «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
Кодекс лицаря |
|
18. |
Вальтер Скотт. «Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. |
Дiбрати цитати до характер. Ровени,Ребекки |
|
19. |
Вальтер Скотт. «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). |
Стосунки мiж персонажами |
|
20. |
РМ № 2. Контрольний твір за романом В.Скотта «Айвенго» |
Усне вислов. «Що я знаю про Другу світову війну» |
|
21. |
Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону»), С. Гудзенко («Нас не треба жаліти…»), Ю. Друніна («Зінка»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, в яких викривається фашизм). |
Читати повість Василя Бикова «Альпійська балада». |
|
22. |
Позакласне читання № 2. Друга світова війна у поезії С.Острового |
Г.Волков «Тебе як перше кохання» |
|
23. |
Василь Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. (ТЛ) Види і функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір. |
Повторити ха-рактернi ознаки балади |
|
24. |
Василь Биков. «Альпійська балада». Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. (ЕК) Зіставлення літературних творів із їх утіленнями в інших видах мистецтва |
Повторити особливостi iсторичного роману |
|
25. |
Контрольна робота № 3 за темою «Історичне минуле в літературі» (тестові завдання) |
|
|
Тема № 3. Духовне випробування людини(6)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
26. |
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Утвердження сімейних цінностей. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. |
Творча робота «Мої вiдношення з батьками» |
|
27. |
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. (УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців. |
Переказ опо-відання«Останній дюйм». |
|
28. |
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. (ЛК) Втілення творів Дж. Олдріджа в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). |
Читати «Баладу про Схід і Захід» Р. Кіплінга |
|
29. |
Редьярд Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син). (ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну). (ЛК) Втілення творів Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). |
Ідеї миру і дружби в баладі |
|
30. |
Редьярд Кіплінг. «Якщо». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). (ТЛ) Поглиблення понять про вірш. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців. |
Виразно читати вірш Р. Кіплінга «Якщо». |
|
31. |
Контрольна робота № 4 за темою «Духовне випробування людини» (тестові завдання) |
|
|
IІ семестр
Тема № 4. Дружба і кохання (10+1ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
32. |
Дитинство і юність О.С. Пушкіна. 19 жовтня-День Ліцею. Ліцейські друзі поета. (УС) Музей О.С. Пушкіна в Царському Селі (Ліцей). |
Знайти мат-л про ліцейськи роки О.Пушкина |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
33. |
Уславлення дружби й вірності у вірші О.С. Пушкіна «19 жовтня». Авторські спогади і роздуми у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про образ автора. Виразне читання вірша О.Пушкина напам `ять(уривок) |
Виразне читання вірша О.Пушкина. |
|
34. |
Позакласне читання. Г.Волков «Тебе як перше кохання» |
Шерлок Холмс «Блакитний карбункул» |
|
35. |
Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Феєрія (повість-феєрія). |
Поняття повість-феєрія. |
|
36. |
Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті |
Читати повість «Пурпурові вітрила». |
|
37. |
Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). Ассоль і Грей. |
Творча роб. «Мрія Ассоль» |
|
38. |
Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Символіка образу пурпурових вітрил. |
Творча робота «Життя та мрії» |
|
39.
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»), Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш. |
Повторити поняття про повість, феєрію |
|
40. |
К.М. Симонов («Жди меня…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про образ автора |
Вивч.вірш «Жди меня…» |
|
41. |
Контрольна робота № 5 за темою «Дружба і кохання» (тестові завдання) |
|
|
Тема №6 «Літературний детектив» (8+1ПЧ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
42. |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. (УС) Українські письм. – майстри детективного жанру |
Прочитати повість Е.По «Золотий жук |
|
43. |
Едгар Аллан По– засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». (ЛК) Відомі екранізації творів Е.А. По . Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд). Пам’ятники письменник та героям. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. |
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача |
|
44. |
Едгар Аллан По «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
Особливості композиційної будови твору |
|
45. |
А. К. Дойл – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. (ЛК) Відомі екранізації творів А.К. Дойла. Музеї Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон), Росії (Москва). Пам’ятники письменнику та героям. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. |
Читати Конан Дойла «Пістрява стрічка» |
|
46. |
Артур Конан Дойл «Записки про Шерлока Холмса» («Пістрява стрічка») Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка» |
Читати твір Конан Дойла «Спілка рудих» |
|
47. |
Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». |
Образ доктора Ватсона |
|
48. |
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. (ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. |
Характерні ознаки детективного жанру |
|
49. |
Позакласне читання Шерлок Холмс «Блакитний карбункул» |
Чит. твір Гоме-ра «Одiссея». |
|
50. |
Контрольна робота №6 за темою «Літературний детектив» (тестові завдання) |
|
|
Тема №6 Світова новела (7+1РМ)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
51. |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели.(ЛК) Музей О. Генрі в США (Остін). Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». ТЛ). Новела та її різновиди |
Творча робота «Подарунки Джима та Дели» |
|
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
52. |
О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Музей О. Генрі в США (Остін).
|
Письмове висловлювання «Чи здатен я на таку пожертву?» |
|
53. |
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
Творча робота «Шедевр Бермана» |
|
54. |
Новела «Останній листок» .Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача (ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі |
Біблійні мотиви у творі «Дари волхвів». |
|
55. |
РМ №3. Контрольний твір за новелами О.Генрі на одну з тем («Вони і є волхви», «Історія кохання», «Шедевр Бермана») |
Герберт Уеллс «Чарівна крам-ниця»(читати) |
|
56. |
Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця» дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики. Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості |
Новела як літературний жанр |
|
57. |
Рюноске Акутаґава «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст |
Переказ новели |
|
58. |
Контрольна робота № 7 за темою «Світова новела» (тестові завдання)
|
Читати твір Айзека Азімова «Фах». |
|
Тема №7. Сучасна література(6)
№ з/п |
Зміст програми |
Домашнє завдання |
Дата |
59. |
Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача |
Образ Джорджа Плейтена |
|
60. |
Айзек Азімов «Фах». Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі (ТЛ) Поглиблення понять про роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.
|
Творча робота «Призначення людини в сучасному світі»(усно) |
|
61. |
Айзек Азімов «Фах». Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей |
Читати твір Функе «Чор-нильне серце» |
|
62. |
Корнелія Функе «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Поєднання уявного і реального світів. (ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва |
Образ Меґі |
|
63. |
Корнелія Функе «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. |
Новела як літературний жанр |
|
64. |
Контрольна робота № 7 за темою «Сучасна література» (тестові завдання)
|
Повторити жанри літератури |
|
65. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
|