Календарне планування з мистецтва 4 клас

Про матеріал
Орієнтовне календарне планування з мистецтва у 4 класіза підручником Н.Лємешева
Перегляд файлу

найменування закладу загальної середньої освіти

                                                                              Погоджено:                                                    Затверджено:

                                                          Заступник директора з НВР                                               Директор

image

                                                                                            ПІП                                                                                                                                                                                                         ПІП

image

                                                                                           підпис                                                                                                                                                                                                   підпис

                                       «______» ___________________20_____р.                                    «______» ___________________20_____р.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З МИСТЕЦТВА

image

у _____________ класі на 20____/20______ навчальний рік

Учителя________________________________________________________________________

Розглянуто на засіданні МО (кафедри) ________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________

Протокол №__________ від «______» ___________________20_____р.

Голова МО__________________________________________________

ПІП

Складено до підручника інтегрованого курсу : Мистецтво, 4 клас закл. заг. середн. освіти. (авт. Лємешева Н.А.) – Кам’янецьПодільський: Абетка, – 2021.– 120 с. : іл.

 

Дата

Тема

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

Розділ І.  МИСТЕЦЬКІ МАНДРІВКИ ДАЛЕКИМИ КРАЇНАМИ (24 години)

1.

У вихорі мистецт в

СІМ:М. Скорик. Мелодія ля-мінор

КМ:. Участь в обговоренні творів мистецтва. Участь у колективній творчості

ХТД:Імпровізації. Спів «Дружній клас». Музика і слова О.

Товтіна

СІМ: С.Харунобу.Мудрість (Чі), із серії «П’ять чеснот» О. Ренуар «Дочки Катюля», Мандеса Е. Грассе дерев'яні фігури морескьєрі.

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва. Участь у колективній творчості

ХТД: Створення паперових прикрас для класу в техніці витинанка

2

Африка

нські

мотиви

СІМ:звучання барабанів. Оглафа Ебітарі Перрін. Її ритм і блюз.

КМ: Рухи під музику «Весела Африка».

ХТД: Гра «Найкращий барабанщик», виконання ритмічних вправ. Запис різних музичних тривалостей. Робота групі: інструментальне виконання, імпровізації.

СІМ: Живопис в стилі Тінга-Тінга. Африканський розпис тканини.

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва та аналізування робіт однолітків.

ХТД: Створення та розпис орнаментами прикрас з паперу (картону).

3

Єгипетс

ькі

мотиви

СІМ: С. Шварц. When You Believe (саундтрек до мультфільму «Принц Єгипту»); Дж. Верді. Марш з опери

«Аїда»

 Нотний запис.

КМ: Представлення власної творчості. Робота в групах. Розгадування ребусів.

ХТД: Дзвінки-дзвіночки Музика і слова І.Танчака. Складання речень про мистецтво

СІМ: Єгипетські настінні розписи. Ювелірна колекція Freywille  Кеті Перрі під час виступу. Деметр Чипарус. Єгипетські танцівниці. Поняття «стилізація»

КМ: Представлення власної творчості.

ХТД: Замальовка стилізованої квітки лотоса. Малювання стрічкового орнаменту із стилізованою квіткою лотоса

4

Диво сади

СІМ: Сприймання та формування образного бачення: К. Дебюссі. Прелюдія «Вітер на рівнині», п’єса «Сади під дощем» з циклу «Естампи;

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва у дослідженні шляхів вирішення екологічної проблеми.

ХТД:Пантоміма. Театралізація. Виконання пісеньки на слова М. Познанської у різних музичних розмірах.

СІМ: Мартен ван Гемскерк «Верхові сади і Вавилонська вежа»,

оранжерея      в     парку      Версальського      палацу.      Франція

Національний дендрологічний парк «Софіївка». Україна

Еко-готель в Сінгапурі «Вертикальний ліс» м. Мілан, Італія КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва у дослідженні шляхів вирішення екологічної проблеми.

ХТД: Малювання графічними матеріалами декоративної композиції "Квіти диво-саду». Врівноваження композиції, виділення композиційного центру.

5

Арабсь

кі казки

СІМ: Н. Рота Опера «Чарівна лампа Аладдіна», В.

Кохановська Мюзикл «Аладдін і чарівна лампа» (фрагменти), Алан Менкен. «Арабські ночі» Пісня з мультфільму «Аладдін», зразки арабських килимів.

КМ: Робота в групах: театралізація, участь в обговоренні.

СІМ: Кадри з мультфільму, фільму, мюзиклу «Аладдін» КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва робіт однолітків. ХТД:Створення замкненого орнаменту для  для килима-літака із казки «Аладдін» у техніці аплікація. Ознайомлення із замкненим орнаментом. Поняття: килимарство, замкнений

 

 

 

ХТД: Виконання пісні з мультфільму «Аладдін» студії Уолта Діснея «Арабська ніч» Музика Алан Менкен. Театралізація.

орнамент

6

Арабсь

кі казки (продов ження)

СІМ: Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехерезада» Ч.І «Море і корабель Синдбада». Ознайомлення «басовий ключ». Поняття: сюїта, колаж.

КМ: Участь у дослідженні, обговореннях, презентація та оцінювання власної творчості, висловлюванні вражень від творів різних видів мистецтва

ХТД: Виконання пісні «Золота зіронька» (музика і вірші Н.

Май)

СІМ: Кадри з мультфільму «Синдбад: легенда семи морів» КМ: Участь  взаємооцінювання колажів четвертокласників (четвертокласниць).

ХТД: Ілюстрування першої частини сюїти «Море і Синдбада корабель» у техніці колаж.

7

Арабсь

кі казки (продов ження)

СІМ:       М.       Римський-Корсаков.       Симфонічна       сюїта

«Шехерезада». Ч. ІV «Багдадське свято…»

КМ: Участь у дослідженні, колективній творчості, обговореннях, презентація власної творчості

ХТД:Створення     музичного     оформлення     до     віршу    П.

Браницького

СІМ: Будівля університету Аль-Мустансирия в Багдаді

«Золота мечеть» в Багдаді. Роботи Відад аль-Орфалі

КМ:      Участь     у      дослідженні,      колективній      творчості,

обговореннях, презентація власної творчості

ХТД: Малювання кольоровими олівцями пейзажу із казковим арабським містом.

8

Індійсь

кі

візерун ки

СІМ: індійський танець, фрагменти м/ф «Козаки навколо світу» «Ріккі-Тіккі-Таві»

КМ: Дослідження рухів індійських танців.

ХТД:Виконання пісні «Зелене слоненя» (музика І. Кириліної, вірші О. Вратарьова)

СІМ: розписи Мадхубані

КМ: Участь у дослідженні, колективній творчості, обговореннях, презентація власної творчості.

ХТД: Створення графічними матеріалами симетричної композиції за індійськими мотивами.

9

Мистец тво із

секрето

м

СІМ: Сприймання китайська народна мелодія у виконанні на гучжені, Перегляд. П. Чайковський Китайський танець з балету «Лускунчик».

КМ: Участь в дослідженні обговоренні творів мистецтва, у колективній роботі

ХТД: Виконання пісні «Winter» (музика А. Олєйнікової, текст К. Орлова) та виконання рухів під музику пісні.

СІМ: Стародавні статуетки з китайської порцеляни, традиційний китайський посуд.

КМ: Участь в дослідженні обговоренні творів мистецтва, у колективній роботі - прикрашанні простору класу.

ХТД: Створення новорічних прикрас із солоного тіста.

10

Парад новоріч них персона жів

СІМ: ABBA «Happy New Year»; Дж. Лорд П’єрпонт «Jingle

Bells» та інші пісні про Новий рік (на вибір)

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості.

ХТД: розучування «Новорічної пісні» (музика і вірші Н. Май) для подальшого виконання її під час новорічних свят.

СІМ: Фото Сегацу-Сан. Одзі-сан;  ілюстрація «Сім богів щастя»

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості.

ХТД:   Виготовлення            новорічної      листівки         із             тваринами символами років східного календаря

 

11

У вирі барвист их візерун ків

Мексик и

СІМ: Марьячі Лос Панчос. Ла-тино

Н.Паганіні. Концерт для гітари з оркестром (фрагмент).

вірш Н. Красоткіної.

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості.

ХТД: Спів різдвяної пісні «Тихая ніч» (музика Фр. Грубер (Franz X. Gruber) слова Й. Мор

СІМ: Фото мексиканського карнавалу.

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості.

ХТД: Створення бутафорії у мексиканському стилі для веселої новорічної фотосесії

12-14

 

Уроки екскурсії (віртуальні подорожі), проєктна діяльність

Уроки екскурсії (віртуальні подорожі), проєктна діяльність

15-16

 

Уроки узагальнення

 

17

Там, де море зустріч ається

із

сонцем

СІМ: П. Зографос. Танець, Мега Йорти . Велике свято – фестиваль грецької культури в Україні. Сіртакі

КМ: Участь в обговоренні, дослідженні. Презентація власної діяльності

Виконання пісні «Треба мріяти завжди» (музика О.

Янушкевич, слова Н. Погребняк).

СІМ: Настінні розписи Давньої Греції, П. Зографос. Пейзажі.

Танець

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, дослідженні, груповій та колективній творчості.

Малювання гуашшю грецького пейзажу з морем, оливковим деревом, скелями тощо на тлі сонця, яке заходить.

Добір теплої кольорової гами.

18

Країна міфів та олімпій ських богів

СІМ: Вангеліс. Пісня моря; ДіДюЛя та «ОТТА» оркестр КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, театралізації

ХТД: Виконання пісеньки про дельфіна на слова М. Пригари. Імпровізації з темпом. Театралізація гра «Упізнай»

СІМ: настінні розписи Кноського палацу. Фото та фотореконструкція споруди давньогрецького театру

КМ: Пояснення свого задуму, захист своєї позиції

ХТД: Малювання гуашшю дельфінів на тлі морського краєвиду. Добір холодної кольорової гами.

19

Чарівни й

Венеціа нський карнава л

СІМ: Ж. Оффенбах Опера «Казки Гофмана» Баркарола. Ю.

Весняк «Баркарола» Фото Венеціанського карнавалу, Ц. Йонг. Венеціанський захід сонця

КМ: Представляє результати власної творчості (співає улюблені пісні, виконує танцювальні рухи, демонструє власні твори образотворчого мистецтва тощо) перед рідними, одноліткам

ХТД: Виконання голосом мелодії «Баркароли» з опери Ж. Оффенбаха, виконання пісні «Кольоровий світ» (слова і музика М. Мазур).  Виконання ритмічної вправи.

СІМ: Фото Венеціанського карнавалу

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, театралізації. Ділиться власними враженнями від творів різних видів мистецтва

ХТД:   Створення      маски для      шкільного      карнавалу       чи театральної вистави.

 

20

Персон ажі італійсь кої комедії

СІМ: Р. Шуман. Цикл «Карнавал»: №2 «П’єро», №3 «Арлекін» КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, театралізації.

ХТД: Створення твору у тричастинній формі за вибором дітей («П’єро і Коломбіна», «П’єро і Арлекін»,«Арлекін і Коломбіна»). Гра в парах/трійках «Музична форма».

СІМ: П. Сезанн.П’єро і Арлекін, А. Манукян.Арлекін П. Пруна. П’єро К. Сомов. Коломбіна (фрагмент). Пропорції голови людини.

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва робіт однолітків. ХТД: Виконання лінійних замальовок фігур людей у русі за зразком.          Малювання    кольоровими олівцями         портрету персонажу венеціанського карнавалу на повний зріст.

21

Світ чудес і розваг

СІМ: М. Равель «Моя матінка Гуска»: «Хлопчик-мізинчик», «Красуня і чудовисько». М. Равель «Моя матінка Гуска»:

«Павана Красуні»,

КМ: Участь у дослідженні особливостей «Павана Красуні»

ХТД:  Виконання пісні «Лагідна пісня» (автор Н. Май)

СІМ: фото видів Діснейленд (Франція). Пропорції фігури людини.

КМ: Пояснення свого задуму, захист своєї позиції.

ХТД: Групова робота. Ліплення із пластиліну ілюстрації до фрагменту казки Шарля Перро «Хлопчик-мізинчик»

22

Грація класичн ого

танцю

СІМ: Л. Боккеріні. Менует; П. Моріа. Менует.

Перегляд. G.F.Haendel – Watermusic (Minuett I-II-etc

КМ: Робота в парах, групі: участь у відтворенні танцювальних рухів, виконання різних дій / ролей у творчому процесі

ХТД:     Виконання     музичного     оформлення     до     вірша.

Відтворення рухів танцівників.

СІМ: Е. Дега. Зірка, Ч. Маннуччі. Менует, порцелянові статуетки КМ:представлення результатів власної творчості (демонстрація своїх робіт перед рідними, однолітками )

ХТД: Виготовлення  рухомого шаблону, його перетворення на паперову ляльку-танцівниці (танцівника). Групова робота: створення композиції балетних сцен.

23

У англійс ькій казці

СІМ: Кінофільм «Мері Поппінс» (1964) (фрагмент),

Кінофільм «Мері Попінс, до побачення!», фрагмент «Школа танців Мадам Коррі».

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, колективній творчості, дослідження рухів танцівників. Робота в парах, групі

ХТД: Виконання пісні «Казкові сни» (музика і слова Н. Май).

Виконання вправ на створення динамічної композиції.

СІМ: ілюстрації до повістей  Памели Треверс «Мері Поппінс»,

«Мері Поппінс повертається»

КМ: добір слів для характеристики власних емоцій та вражень засобів художньої виразності;

ХТД: Малювання ілюстрації акварельними фарбами до казки «Мері Поппінс»

24

У англійс ькій казці (продов ження)

СІМ: Балет «Пітер Пен». Танець зірочок. Танець фей з к/ф «Пітер Пен» (Австралія, 2003 р.) М/ф Пітер Пен: у пошуках магічної книги (фрагмент)

КМ: участь у колективній творчості, дослідження рухів танцівників.

ХТД: Відтворення вірша Миколи Шерника. Гра імпровізація

СІМ: Дайермуд Байрон О’коннор. Статуя Дінь-Дінь

Кадри: м/ф «Пітер Пен» Оперета «Пітер Пен» Фільм «Капітан Крюк»

КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва, ота в парах, групі ХТД: Малювання персонажів казкової повісті «Пітер Пен» у техніці набризк

25

Угорсь

кі

мотиви

СІМ: Й. Брамс. «Угорські танці». Танець № 5 (fis-moll). Ф.

Ліст. Концертний етюд № 3 (gis-moll) «Кампанелла»

КМ: дослідження варіаційної форми на прикладі твору угорського композитора Ференца Ліста, висловлювання результатів дослідження

СІМ: Міст Святого Северина (фото) КМ: Представлення власної творчості.

ХТД: Створення композиції із образом казкового замку в техніці гратографія

 

 

 

ХТД: Розучування пісні «Що сказало Сонце?» (музика Г. Васіної, слова М. Сингаївського). Виконай її в роля

 

26

Веселк ова архітек тура

СІМ: М. Равель «Болеро» вірш Н. Красоткіної «У танці…»

Перегляд іспанського танцю «Фламенко»

КМ: охарактеризовування власних емоцій та вражень; пояснення вподобань, визначення відомих засобів художньої виразності

ХТД: виконання ритмів. Гра «Кращий барабанщик».

СІМ: Фото будівель А. Гауді. Г. Тот. Ланцюговий міст.

Будапешт;

КМ: висловлювання від враженнями від творів різних видів мистецтв;

ХТД: малювання казкового будинку форми якого нагадують природні форм (рослин, комах, тварин) аквареллю

27

У ритмі Віденсь кого вальсу

СІМ:Сприймання та формування образного бачення:

В. А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (І частина), (IV частина. Рондо). Фото

КМ: розпізнавання елементів художньої мови творів музичного мистецтва для характеристики художнього образу ХТД: Гра «Створюємо ритмічне рондо» (у групах). Виконання в групах та презентація  ритмічної послідовності рефрену.

СІМ: Віденського балу, Музичним годинником Анкер-Ур,

Віденської ратуші

КМ: порівняння художніх образів творів мистецтва різних видів та явища довкілля

ХТД:    Аналіз    форми    і    ритмічних    чергувань    елементів

архітектурної споруди. Малювання Віденської ратуші

28

Натюр морт – таємни ча краса речей

СІМ: Й. Гайдн (Л.Моцарт). «Дитяча симфонія».

КМ: розпізнавання елементів художньої мови творів музичного мистецтва для характеристики художнього образу ХТД: Створення та виконання «Симфонії весри» до віршів Т.

Корольової та О. Роговенко.

СІМ: Ян (Жaн-Жак) Бауман. Квіти, фрукти і мавпа

В ван Гог. Квітуча мигдалева гілка у склянці, Соняхи Натюрморт з яблуками, грушами, лимонами і виноградом

КМ: представлення власної творчості.Робота в групах, колективна робота – оформлення виставки.

ХТД: Робота в групах утворення кольорів оптичним способом змішування. Створи натюрморт з квітучими гілками мімози у техніці пуантипія

29

Мистец тво       з глибин

и віків

СІМ: «Ой, ходить сон» у виконанні Ніни Матвієнко; «А мій милий вареничків хоче» у виконанні дуету «ПАРАBEST» КМ: Участь у створенні музичної історії.

ХТД: Виконання української народної пісні «Веснянка».

СІМ: К.Білокур. Сніданок та Привіт урожаю КМ: Участь в обговоренні творів мистецтва.

ХТД: Виконай аквареллю натюрморт з глечиком у техніці гризайль.

30

Від традиці

й        до

сучасно ст

СІМ:  українські народні пісні: «Із сиром пироги», обробка В. Маруничау виконанні Національної заслуженої капели бандуристів України ім. Г. Майбороди; «Якби я мала крила орлині» у виконанні театру пісні «Джерела». КМ: Робота в групах: інсценізації Рухи під музику ХТД:Виконання пісні «Ой, є в лісі калина» а capella та під акомпанемент.

СІМ: Світлини Косівської, Опішнянської, Васильківської кераміки

КМ: висловлювання результатів дослідження як глина стає посудом.

ХТД: ліплення  посуду з пластиліну та декорування його українськими візерунками.

31

Націона

СІМ: народні мелодії у виконанні оркестру народних

СІМ: світлини із зразками килимів різних регіонів України,

 

 

льні колорит и мистецт

ва

Україн и

інструментів (на вибір)

КМ:     Участь            у          колективній   творчості,             обговореннях, презентація та оцінювання власної творчості

ХТД:   Відгадування загадок.          Називання      музичних інструментів.

Пригадування записів нот. Створення ребусів, використовуючи мистецькі слова

килими О.Пілюгіної

КМ:     Участь            у          колективній   творчості,             обговореннях, презентація та оцінювання власної творчості

ХТД: Виготовлення  композицію з українською хатинкою у техніці ниткографія.

32

 

Завдання для самоперевірки

 

33-34

 

Відвідування закладів культури (театр, філармонія тощо).Уроки узагальнення. Перевір свої досягнення.

Відвідування закладів культури (музеї, галереї тощо)Уроки узагальнення. Перевір свої досягнення

Скорочення: СІМ – сприймання інтерпретація мистецтва. КМ – комунікація через мистецтво. ХТД – художньо-творча діяльність.

 

pdf
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
НУШ
Додано
3 січня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку