" Календарно-тематичне планування біологія 10 клас"

Про матеріал
календарно-тематичне планування уроків з біології для 10 класу за підручником Соболя
Перегляд файлу

Календарне планування уроків біології  у 10 класі

(70годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)

Згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України України від 07.06.2017 № 804

Складено до підручника: В.І. Соболь та ін. Біологія : підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. –Камянець-Подільський:Абетка, 2018

 

№п/п

Тема уроку

Дата проведення

Примітка

 

Вступ ( 3 год.)

1

Міждисциплінарні зв’язки біології та екології.

 

 

2

Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок.

 

 

3

Фундаментальні  властивості живого.  Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. 

 

 

Тема 1. Біорізноманіття ( 16 год.)

4

Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. 

 

 

5

Сучасні критерії виду. Лабораторна  робота1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя).

 

 

6

Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.

 Гіпотези походження вірусів.

 

 

7

Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування.

 

 

8

Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами.

 

 

9

Прокаріотичні організми. Археї. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

10

Прокаріотичні організми. Бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

 

11

Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. 

 

 

12

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Рослини.. Водорості.

 

 

13

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Вищі рослини.

 

 

14

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби.

 

 

15

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби.

 

 

16

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Безхребетні тварини.

 

 

17

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Хребетні тварини.

 

 

18

Навчальний проект

1. Складання характеристики виду за видовими критеріями.

 

 

19

КОНТРОЛЬНА  РОБОТА №1

 

 

Тема 2.  Обмін речовин і перетворення енергії ( 17 год.)

20

Обмін речовин і перетворення енергії – основа функціонування біосистем.

 

 

21

Неорганічні речовини.

 

 

22

Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі.

 

 

23

Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.

 

 

24

Структури клітини, які забезпечують процеси метаболізму.

 

 

25

Особливості обміну речовин в автотрофних  організмів.

 

 

26

Особливості обміну речовин в гетеротрофних організмів.

 

 

27

Роль процесів дихання у забезпечені організмів енергією.

 

 

28

Роль ферментів у забезпечені процесів метаболізму клітини та цілісного організму.

 

 

29

Вітаміни, їхня роль в обміні речовин.

 

 

30

Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів.

 

 

31

Обмін речовин в організмі людини.

Практична  робота1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.

 

 

32

Порушення обміну речовин, пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин.

 

 

33

Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин.

 

 

34

Значення якості питної води для збереження здоровя людини.

 

 

35

Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук у організмі людини.

 

 

36

Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму.

 

 

37

Узагальнення знань з теми.

 

 

 Тема 3  Спадковість і мінливість. (23год)

38

Основні поняття генетики.

 

 

39

Закономірності спадковості. І  закон Менделя.

 

 

40

Закономірності спадковості. ІІ закон Менделя.

 

 

41

Закономірності спадковості. ІІІ закон Менделя.

 

 

42

Гібридологічний аналіз.

 

 

43

Практична  робота2. Розв’язування типових генетичних задач.

 

 

44

Сучасні молекулярно-генетичні методи дослідження спадковості людини.

 

 

45

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині.

 

 

46

Гени. Регуляція активності генів.

 

 

47

Каріотип людини. Хромосомний аналіз.

 

 

48

Генетика людини.

 

 

49

Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини.  

 

 

50

Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.

 

 

51

Закономірності не спадкової мінливості людини. Лабораторна  робота2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.

 

 

52

Закономірності мінливості спадкової  людини.

Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми.

 

 

53

Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.

 

 

54

Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування.

 

 

55

Закономірності розподілу алелів в популяціях

 

 

56

Сучасні завдання медичної генетики.

 

 

57

Хвороби спадкового походження.

 

 

58

Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб. Медико-генетичне консультування та його значення.

 

 

59

Проект: створення буклету, постеру,  презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо

(один на вибір)

орієнтовні теми:

Генетичний моніторинг в людських спільнотах.

Скринінг-програми для новонароджених.

Генотерапія та її перспективи. 

 

 

60

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2

 

 

Тема 4. Репродукція і розвиток. (11год)

61

Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.

 

 

62

Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.  Правила біологічної етики.

 

 

63

Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.

 

 

64

Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.

 

 

65

Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. Лабораторна  робота3. Вивчення будови статевих клітин людини.

 

 

66

Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини.

 

 

67

Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини.

 

 

68

Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторна  робота

4. Вивчення етапів ембріогенезу.

 

 

69

Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.

Можливості і перспективи застосування досягнень біології.

 

 

70

Підсумковий урок.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Планування
Додано
1 березня
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку