Календарно-тематичне планування "Біологія 7 клас ІІ семестр"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування "Біологія 7 клас ІІ семестр" можуть використати вчителі під час планування роботи з біології у 7 класах.
Перегляд файлу

Біологія

7 клас

ІІ семестр

Мета вивчення курсу цього рівня полягає у забезпеченні загальноосвітньої підготовки школярів з біології, формування наукової картини живої природи, екологічної культури, зміцнення духовного і фізичного здоров'я, формування ключових компетентностей, яких потребує сучасне життя.

 

Основними завданнями курсу є:

  1. Сформувати в учнів уявлення про різноманітність та рівні організації тваринного світу;
  2. Ознайомити з адаптаціями різних груп тварин до різних середовищ мешкання;
  3. Ознайомити з роллю окремих груп тварин у природних екосистемах, їхнім значенням у господарстві людини;
  4. Ознайомити з основними напрямками охорони тваринного світу;
  5. Ознайомити з основними методами захисту людини від отруйних, кровосисних та паразитичних видів тварин, виховувати любов та бережливе ставлення до тварин.

 

Освітні технології та інновації: інформаційні технології;  технології дистанційного навчання;  технології критичного мислення;  технології інтерактивного навчання;  проектні технології; ігрові технології;  технології проблемного навчання; технологія інтенсифікації навчання на основі опорних схем і знакових моделей, технологія колективного способу навчання, технології групового способу навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

Форми

контролю

І семестр

ІІ семестр

кількість робіт

дата проведення

кількість робіт

дата проведення

Лабораторні дослідження і роботи

2

 

2

 

Практичні роботи

3

 

4

 

Міні - проекти

2

 

2

 

Тематичне оцінювання

2

 

4

 

Дослідницький практикум

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування з біології в 7 класі розроблено відповідно Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 року №804, відповідно до положень «Концепції Нової української школи»

 

Підручник: Біологія: підручник для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Валерій Соболь.– Камянець-Подільський: Абетка, 2015. – 288 с.: іл.

 

Усього 70 год.    2 год. на тиждень.

Резерв годин для використання на розсуд вчителя – 6 год.

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

п/п

К-сть

год

Тема уроку

 

7

 

Домашнє завдання

 

Основні вміння та навички учня

 

Примітка

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин.

(16 год.+2)

Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

1

31

1

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

 

§ 34(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

оперує термінами: живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає: процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;основні функції крові та типи кровоносних систем;

 види скелета;типи симетрії тіла;

 органи чуття; форми розмноження; статеві клітини;

типи розвитку;

пояснює:значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму.

розрізняє (на зображеннях):

 системи органів тварин; типи симетрії тіла тварин;типи кровоносної системи;  типи розвитку тварин;

характеризує:різноманітність травних систем тварин; транспорт речовин у тварин різних груп;радіальну та двобічну симетрії тіла;способи пересування тварин; різноманітність покривів тіла тварин;особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил: роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння: порівнювати, робити висновки.

робить висновок: ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням  і розширенням функцій;

обґрунтовує:взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями.

 

2

32

2

Живлення тварин.

 

§ 35(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

3

33

3

Травлення тварин.

 

§ 35

 

4

34

4

Дихання та газообмін у тварин.

Органи дихання, їх різноманітність та функції.

 

§ 36(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

5

35

5

Транспорт речовин у тварин.

 

§ 37(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

6

36

6

ІБЖ. Практична робота 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

 

§37 оформити звіт.

 

7

37

7

Виділення у тварин.

 

§ 38(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

8

38

8

Опора тварин.

 

§ 39 (відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

9

39

9

Види скелета.

Т. о.

 

§ 40 (відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

10

40

10

ІБЖ. Практична робота 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

§ 39,40 оформити звіт.

 

11

41

11

Покриви тіла тварин.  Лабораторне дослідження :

Особливості покривів тіла тварин.

 

§ 41(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

12

42

12

Подразливість тварин. Органи чуття.

 

§ 42(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

13

43

13

Нервова система тварин.

 

§ 43(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

14

44

14

ІБЖ. Практична робота 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

§ 44 оформити звіт.

 

15

45

15

Розмноження тварин.

 

§ 45(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

16

46

16

Розвиток тварин.

 

§ 45

 

17

47

17

Періоди та тривалість життя тварин.

 

§ 46(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

18

48

18

Узагальнення знань. Т. о.

 

Повторити § 34-46.

 

Тема 3. Поведінка тварин.

(10 год+3 год резерву.)

Екологічна безпека та сталий розвиток  (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

19

49

1

Поведінка тварин у природі, методи її вивчення.

 

§ 47(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

оперує термінами:інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція.

називає:методи вивчення поведінки тварин;форми поведінки тварин;угруповання тварин;

наводить приклади:міграцій тварин; способів орієнтування тварин; використання тваринами знарядь праці;

пояснює:зміни поведінки тварин з віком; циклічні зміни поведінки

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):форми поведінки тварин типи угруповань тварин;

характеризує:  біологічне значення вродженої та набутої поведінки; форми поведінки;

спостерігає та описує поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

робить висновок про: пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє: ціннісне ставлення до тварин.

 

 

 

20

50

2

Вроджена і набута поведінка.

 

§ 48(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

21

51

3

Способи орієнтування тварин. Хомінг.

 

 

§ 49(відповідати на питання усно); опанувати конспект, підготуватися до міні-проекту.

 

22

52

4

Практична робота 7. Визначення форм поведінки тварин.

 

 

 

23

53

5

Міграції тварин. Міні-проект «Угруповання тварин», «Чому мігрують тварини».

 

§ 50(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

24

54

6

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна.

 

§ 51(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

25

55

7

Форми поведінки тварин: репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин.

 

§ 52(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

26

56

8

Форми поведінки тварин:

територіальна, соціальна.

 

 

 

27

57

9

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем.

 

§ 53(відповідати на питання усно); підготуватися до міні-проекту

 

28

58

10

Ієрархія у групі. Комунікація тварин.

 

§ 54(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

29

59

11

Міні-проект «Як спілкуються тварини».

 

 

 

30

60

12

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

 

§ 55, 56(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

31

61

13

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. Т. о.

 

§ 57(відповідати на питання усно); знайти цікаву інформацію.

 

Тема 4. Організми і середовище існування.

(6 год+ 1.)

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

32

62

1

Поняття про популяцію, екосистему, чинники середовища.

 

§ 58(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

оперує термінами: екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає: чинники середовища існування; заповідники й заповідні території України;
наводить приклади: пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи); форм співіснування організмів в угрупованнях; впливу людини на екосистеми.

описує:передачу енергії в екосистемі;

характеризує:взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає: роль організмів як компонентів екосистеми.

висловлює судження: щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

усвідомлює значення: етичного ставлення до природи та її охорони;

виявляє: ціннісне ставлення до живої природи

 

33

63

2

Ланцюги живлення і потік енергії.

 

§ 59(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

34

64

3

Взаємозвязок компонентів екосистеми.

 

§ 60(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

35

65

4

Вплив людини та її діяльності на екосистеми.

 

§ 61(відповідати на питання усно); опанувати конспект, знайти цікаву інформацію.

 

36

66

5

Екологічна етика.

 

§ 61(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

37

67

6

Природоохоронні території.

 

 

§ 62(відповідати на питання усно); опанувати конспект.

 

38

68

7

Червона книга України.

 

 

 

Узагальнення.

Екологічна безпека та сталий розвиток  (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи)

39

69

1

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи.

 

§ 62 знайти цікаву інформацію.

називає: ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій); представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом

порівнює: будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій).

робить висновок: про єдність живої природи

 

40

70

2

Узагальнення знань. Т. о.

 

Повторити § 57-62.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корнелюк Надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
23 червня 2022
Переглядів
1475
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку