Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології у 7 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні роботи та лабораторні дослідження, домашні завдання, графи для запису дати та примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології у 7 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель біології
Лиман Перший
2018
Біологія
7 клас
І семестр
(70 годин - 2 години на тиждень, з них 6 годин - резервні)
№ уроку |
Тема уроку |
Практичні і лабораторні роботи |
Дата уроку |
Примітка |
Домашнє завдання |
|||
ВСТУП (4 год) |
||||||||
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів |
|
|
|
Опрацювати §4 |
|||
|
Особливості живлення тварин |
|
|
|
Опрацювати §1 |
|||
|
Будова тварин: клітини, тканини |
|
|
|
Опрацювати §2 |
|||
|
Будова тварин: органи та системи органів |
|
|
|
Опрацювати §3 |
|||
Тема 1. Різноманітність тварин (26 год) |
||||||||
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо). |
|
|
|
Опрацювати §5 |
|||
|
Кишковопорожнинні |
|
|
|
Опрацювати §6 |
|||
|
Кільчасті черви |
Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
|
|
Опрацювати §7 |
|||
|
Членистоногі. Ракоподібні |
|
|
|
Опрацювати §8 |
|||
|
Членистоногі. Павукоподібні |
|
|
|
Опрацювати §9 |
|||
|
Членистоногі. Комахи |
|
|
|
Опрацювати §10-11 |
|||
|
|
Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. |
|
|
Опрацювати §12-13 |
|||
|
Молюски |
Лабораторне дослідження будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
Опрацювати §14
|
|||
|
Паразитичні безхребетні тварини |
|
|
|
Опрацювати §15-17 |
|||
|
Підсумковий урок з теми «Вступ. Різноманітність тварин» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
||||
Тематична |
||||||||
|
Риби. Кісткові риби. |
|
|
|
Опрацювати §18 |
|||
|
Хрящові риби. |
|
|
|
Опрацювати §19 |
|||
|
Амфібії. |
|
|
|
Опрацювати §20 |
|||
|
Рептилії. |
|
|
|
Опрацювати §21 |
|||
|
Рептилії (продовження) |
|
|
|
Опрацювати §22 |
|||
|
Підсумковий урок з теми «Різноманітність тварин» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
||||
Тематична |
||||||||
|
Птахи. |
|
|
|
Опрацювати §23 |
|||
|
Різноманітність птахів. |
|
|
|
Опрацювати §24 |
|||
|
|
Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|
Опрацювати §25 |
|||
|
Ссавці. |
|
|
|
Опрацювати §26 |
|||
|
Різноманітність ссавців. |
|
|
|
Опрацювати §27-28 |
|||
|
Різноманітність ссавців. |
|
|
|
Опрацювати §29-30 |
|||
|
|
Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
|
|||
|
Міні-проект (за вибором): Тварини-рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини-будівельники. |
|
|
|
Опрацювати § |
|||
|
Контрольна робота з теми «Різноманітність тварин» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
||||
Тематична |
||||||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год) |
|||||
30. |
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем |
|
|
|
Опрацювати §31 |
31. |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання. |
|
|
|
Опрацювати §32 |
32. |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
|
|
|
Опрацювати §33 |
33. |
|
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
Повторити §33 |
34. |
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин |
|
|
|
Опрацювати §34 |
35. |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.
|
|
|
|
Опрацювати §35 |
36. |
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
|
Повторити §35 |
37. |
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
|
|
|
Опрацювати §36 |
38. |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції |
Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин (групова форма)
|
|
|
Опрацювати §37 |
39. |
Підсумковий урок з теми «Процеси життєдіяльності тварин» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
40. |
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин |
|
|
|
Опрацювати §38 |
41. |
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
Повторити §38 |
42. |
Органи чуття, їх значення |
|
|
|
Опрацювати §39 |
43. |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення |
|
|
|
Опрацювати §40 |
44. |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення) |
|
|
|
Опрацювати §41-42 |
45. |
Періоди та тривалість життя тварин |
Лабораторне дослідження визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб) |
|
|
Вивчити конспект. Підготувати міні-проект |
46. |
Захист міні-проектів (за вибором): Майстерність маскування. Як бачать тварини. Турбота про потомство. Як тварини визначають напрям руху. |
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до підсумкового уроку |
47. |
Підсумковий урок з теми «Процеси життєдіяльності тварин» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Тема 3. Поведінка тварин (10 год + 1 год) |
|||||
48. |
Поведінка тварин, методи її вивчення.
|
Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем) |
|
|
Опрацювати §43 |
49. |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
|
|
Опрацювати §45 |
50. |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна |
|
|
|
Опрацювати с.184-185 |
51. |
Форми поведінки тварин: територіальна , репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство) |
|
|
|
Опрацювати с.182-184 |
52. |
Форми поведінки тварин: соціальна. Ієрархія у групі. Комунікація тварин. |
|
|
|
Опрацювати §47 |
53. |
|
Практична робота №7. Визначення направленості поведінкових актів тварин (за відеоматеріалами) |
|
|
|
54. |
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем |
|
|
|
Опрацювати §48 |
55. |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
Опрацювати §49 |
56. |
Захист міні-проектів (за вибором) Спільноти тварин. Чому мігрують тварини. Як спілкуються тварини. Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
|
|
Підготуватися до підсумкового уроку. |
57. |
Підсумковий урок з теми «Поведінка тварин» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Тема 4. Організми і середовище існування (6 год + 1 год) |
|||||
58. |
Поняття про екосистему та чинники середовища |
|
|
|
Опрацювати §5о |
59. |
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. Співіснування організмів в угрупованнях |
|
|
|
Опрацювати §51 |
60. |
Екскурсія. «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні» |
|
|
|
Скласти звіт про екскурсію |
61. |
Екологічна етика. Вплив людини та її діяльності на організми. |
|
|
|
Опрацювати § 52 |
62. |
Природоохоронні території Червона книга України |
|
|
|
Опрацювати § 53 підготувати міні-проект |
63. |
Захист міні-проектів (за вибором) : Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України.
|
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до КР |
64. |
Контрольна робота з теми «Організми і середовище існування» (різнорівневі завдання двох варіантів). |
|
|
Підготувати 5 запитань проблемного характеру |
|
Тематична |
|||||
Узагальнення (1 год) |
|||||
65. |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
|
|
|
Повторити вивчений матеріал |