Календарно – тематичне планування уроків хімії 9 клас (рівень стандарту)

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків хімії 9 клас (рівень стандарту) (68 год, 2 год на тиждень) Навчальна програма: Хімія для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 9 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2017. Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 9 клас : зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2019.
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування уроків хімії 9 клас (рівень стандарту)

 (68 год, 2 год на тиждень)

Навчальна програма: Хімія  для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 9 кл.  закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2017.

Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 9 клас : зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2019.

 

з/п

 

Дата

 

 

Зміст навчального матеріалу

Практична частина

 

Примітка

 

(Демонстрації,

лабораторні досліди практичні роботи)

(Навчальні проекти,

домашні експерименти)

Повторення найважливіших питань  курсу хімії 8 класу

(2 год)

  1.  

 

 

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Первиний інструктаж з БЖД  

 

 

 

  1.  

 

 

Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

 

Тема 1.  Розчини

(19 год)

  1.  

 

 

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

 

Домашній експеримент

Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

Опрацювати §1

ст.10 №4,6.

  1.  

 

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.

 

Навчальні проекти

1. Електроліти в сучасних акумуляторах.

2. Вирощування кристалів солей.

3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.

6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.

7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.

8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

Опрацювати §2

ст.15 №13,14.

  1.  

 

 

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

 

Опрацювати §3

ст.19 №18,19.

  1.  

 

 

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес

Демонстрація

1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

 

  1.  

 

 

Поняття про кристалогідрати.

 

Опрацювати §4

ст.25 №24,25.

  1.  

 

 

Розрахункові задачі 1

Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

 

 

  1.  

 

 

Розчинніть речовин

 

Опрацювати §5

ст.30 №37.

  1.  

 

 

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.

Демонстрація

2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, _т._ид на кислота).

Опрацювати §6-7

ст.36 №41,46.

  1.  

 

 

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №1

1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. (__т.. 6-8)

ТО№1

 

Повторити §6-7

ст.42 №50,52.

  1.  

 

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.

 

 

Опрацювати §8

ст.47 №62.

  1.  

 

 

Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №2,3

2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.

3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

(ст. 6-8)

 

Опрацювати §9

ст.52 №66,

ст.53 №72.

  1.  

 

 

Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №4-6

4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду.

(ст. 9 – 10)

5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу.

(ст. 10 – 12)

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води.

(ст. 12 – 13)

 

Опрацювати §10

ст.57 №74.

  1.  

 

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу.

Демонстрація

3.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах

 

Опрацювати §11

ст. 60 №80,81.

  1.  

 

 

Практична робота № 1 Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.

Інструктаж з БЖД

 

(ст. 18 – 22)

 

 

  1.  

 

 

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі _кзо. Застосування якісних реакцій.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №7-9

7. Виявлення хлорид-іонів у розчині. (ст. 13 – 15)

8. Виявлення сульфат-іонів у розчині. (ст. 15 – 16)

9. Виявлення карбонат-іонів у розчині. (ст. 16 – 18)

 

 

Опрацювати §12

ст.68 №88,91.

  1.  

 

 

Практична робота № 2 Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД

 

(ст. 23 – 28)

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення й систематизація знань

 

 

 

  1.  

 

 

Діагностична робота

 

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№1-8)

ТО№2

 

 

Тема 2. Хімічні реакції

(11 год)

  1.  

 

 

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

Демонстрації

4. Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну.

Навчальні проекти

9. Ендотермічні реакції на службі людині.

10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

Опрацювати §13

ст.77 №98,

ст.78 №102.

  1.  

 

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

 

Опрацювати §14

ст.83 №108,110,111.

  1.  

 

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

Опрацювати §15

ст.88 №117,118.

  1.  

 

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 

Повторити §15

ст.88 №119,120.

  1.  

 

 

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

 

 

  1.  

 

 

Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

Демонстрації

4.Екзо- та ендотермічні реакції.

Опрацювати §16

ст.94 №125,127.

  1.  

 

 

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

Інструктаж з БЖД

Демонстрації

5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу.

Лабораторні досліди

10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. (ст.29 – 30)

Опрацювати §17

ст.103 №132,136.

  1.  

 

 

Практична робота № 3 Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД

 

 

(ст. 31 – 33)

 

  1.  

 

 

Узагальнення знань за І семестр 

 

 

 

  1.  

 

 

Підсумкова контрольна робота №1

 

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№9-10)

ТО№3

 

 

ІІ СЕМЕСТР

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки

(30 год)

  1.  

 

 

Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

 

Навчальні проекти

11. Використання полімерів: еколого-економічний аспект.

12. Альтернативні джерела енергії.

13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.

14. Виготовлення мила з мильної основи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальні проекти

15. Дослідження хімічного складу їжі.

16. Хімічний склад жувальних гумок.

17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.

 

Опрацювати §18

ст. 110 №140

ст. 111 №141,142

  1.  

 

 

Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості

Демонстрації

6. Моделі молекул вуглеводнів (у тому числі 3D-проектування).

Опрацювати §19-20

ст.115 №148

ст.116 №150,151.

  1.  

 

 

Хімічні властивості метану (Реакція заміщення та горіння)

 

Повторити §19-20

ст. 120 №153

ст.121 №158,160.

  1.  

 

 

Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості

 

Опрацювати §21

ст.125 №164

ст.126 №169

  1.  

 

 

Хімічні властивості етену та етину. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

 

Опорний конспект

 

  1.  

 

 

Горіння вуглеводнів

Демонстрації

7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння

Опрацювати §22

ст.130 №172,173.

  1.  

 

 

Розрахункові задачі №2

Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

Опрацювати §25

ст.146 №190,196,197.

  1.  

 

 

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену

Демонстрації

8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів

Опрацювати §23

ст. 134 №178,179

  1.  

 

 

Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів.

 

Опрацювати §24

ст.141 №185,186.

  1.  

 

 

Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення й систематизація знань

 

 

  1.  

 

 

Діагностична робота

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№11-14)

ТО№4

 

  1.  

 

 

Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

 

Опрацювати §26

ст.152 №200,201

  1.  

 

 

Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №11

11. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.

(ст. 33 – 34)

Опрацювати §27
ст.156 №203

  1.  

 

 

Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

 

Опрацювати §28

ст.161 №209,211

  1.  

 

 

Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти.

Демонстрації

9. Дія етанової кислоти на індикатори.

10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

Повторити §28

ст.161 №213,

ст. 162 №214.

  1.  

 

 

Практична робота № 4 Властивості етанової кислоти. Інструктаж з БЖД

 

 

 

(ст. 35 – 36)

 

  1.  

 

 

Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.

Домашній експеримент

2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника.

Опрацювати §29

ст. 168 №218,219

  1.  

 

 

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

 

Опрацювати §30

ст.172 №223

ст.173 №224,225

  1.  

 

 

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Якісні реакції на глюкозу.

Інструктаж з БЖД

Лабораторний дослід №12

12. Взаємодія глюкози з купрум(ІІ) гідроксидом.

(ст. 37 – 38)

Опрацювати §31

ст.179 №228,

ст.180 №229,229.

  1.  

 

 

Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісна реакція на  крохмаль.

Інструктаж з БЖД

Лабораторні досліди №13-14

13. Відношення крохмалю до води (розчинність,утворення клейстеру). (ст. 38 – 39)

14. Взаємодія крохмалю з йодом. (ст. 40)

Домашній експеримент

3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах.

Опрацювати §32

ст.180 №231,232,

ст.185 №236.

  1.  

 

 

Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль.
Захист проектів (№15-17)

 

ТО№5

 

  1.  

 

 

Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

 

 

Навчальні проекти

18. Друге життя паперу.

19. Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону).

Опрацювати §33

ст. 190 №240,241

  1.  

 

 

Значення природних і синтетичних органічних сполук.

 

Опрацювати §34

ст. 196 №243

  1.  

 

 

Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

 

 

  1.  

 

 

Практична робота №5

Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. Інструктаж з БЖД

 

 

(ст. 41 – 43)

 

  1.  

 

 

Узагальнення й систематизація знань з теми «Оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні сполуки»

 

 

  1.  

 

 

Підсумкова контрольна робота №2

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№18-19)

 

 

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства

(6 год)

  1.  

 

 

Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

 

Навчальні проекти

20. Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.

21. Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.

22. Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.

23. Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.

§35-36

ст.205 №256,258

  1.  

 

 

Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.

 

§37

ст.216 №270,276.

  1.  

 

 

Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.

 

§38

ст.221 №278,281.

  1.  

 

 

Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

 

 

  1.  

 

 

Захист проектів (№20-23)

 

 

  1.  

 

 

Підсумковий урок

 

 

ТО№6

 

 

Назва теми

Кількість годин

Практичні

роботи

Лабораторні

досліди

Демонстрації

Навчальні

проекти

Контрольні

роботи

Тематичне

оцінювання

Повторення найважливіших питань

курсу хімії 8 класу

2

-

-

-

-

 

 

1

-

Тема 1. Розчини

19

2

9

3

8

2

Тема 2. Хімічні реакції

11

1

1

2

2

1

Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки

30

2

4

5

9

 

1

2

Тема 4. Роль хімії в житті суспільства

-

-

-

-

4

1

Разом

68

5

14

10

23

2

6

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тихончук Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Теребіленко Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
Додано
19 серпня 2023
Переглядів
6404
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку