Календарно-тематичне планування з ОЗ для 6 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблене згідно чинної програми• Основи здоров'я : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. (Програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
Перегляд файлу

                                                                                     Основи здоров’я

                                                                     6 клас

                                                                                  (35 годин, 4 години — резервний час)

            Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» (Т-1) націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. 

             Предмет «Основи здоров’я» орієнтує учнів на відповідальне  ставлення   до навколишнього середовища як потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти; сприяє розвитку екологічно доцільного мислення і поведінки як складової формування здорового способу життя; навчає учнів встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом та безпекою громади; поглиблює розуміння міжнародного екологічного права, екологічного законодавства України, інформаційного суспільства та сталого розвитку.

    Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» (Т–2) сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Предмет «Основи здоров’я» формує громадянську відповідальність за особистий  і суспільний добробут, здоров’я і безпеку; повагу до прав людини; сприяє усвідомлення  ідей демократичного громадянства як засади  досягнення добробуту, поваги до прав людини, розвиває уміння реалізовувати громадянські права та свободи. Зміст курсу «Основи здоров’я» дозволяє найбільш повно реалізувати в навчально-виховному процесі концептуальні засади громадянськості при вивченні всіх чотирьох розділів програми предмету: «Здоров’я людини», «Психічна і духовна складові здоров’я», «Фізична складова здоров’я», «Соціальна складова здоров’я». Якщо в перших трьох розділах подано окремі елементи громадянськості, то саме зміст розділу «Соціальна складова здоров’я» особливо сприяє формуванню ідей демократії і дотримання прав людини.

             Вивчення тематики, що належить до змістової лінії «Здоров’я і безпека» (Т–3)  є базовим завданням предмету «Основи здоров’я» і дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище. Оскільки при викладанні предмета «Основи здоров’я» ця наскрізна тема є провідною вона розкривається на всіх уроках в 5-9 класах.            

Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» (Т–4) націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Предмет «Основи здоров’я» має значний потенціал для формування такої ключової компетентності розвитку особистості, як підприємливість, орієнтує учнів на усвідомлення взаємозв’язку життєвого успіху з усіма складовими здоров’я; ставлення до збереження  і зміцнення здоров’я як до ознаки підприємливості. Обов’язковими та вкрай корисними для формування підприємливої компетентності є виконання практичних робіт у вигляді проектів, зокрема таких як «Проект самовиховання» та «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації».

 

 

 

 

 

п\п

 Дата

Ско-

риго-

вана

дата

    

      Тема уроку

 

 

             Очікувані результати навчально-пізнавальної

                                     діяльності учнів

 

 

   Шляхи   реалізації наскрізних 

     ліній

 

Розділ 1. Здоров’я людини (4 год)

 

1.

 

 

 

Безпека життєдіяль­ності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я.  Ризики і небезпеки

 

  • Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.

 

Знаннєвий компонент

називає:

- складові здоров’я;

- види і чинники ризику для життя і здоров’я.

Наводить приклади:

- сприятливих для здоров’я життєвих навичок;

- небезпек навколишнього середовища;

- кримінальних небезпек для підлітків.

Розпізнає:

- ознаки безпеки і небезпеки;

- ознаки фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя;

- сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови;

пояснює:

- вплив небезпеки, невиправданих ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я; 

- дію природних чинників на здоров’я.

Діяльнісний компонент

Уміє:

- обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов;

- оцінювати ризик у щоденних ситуаціях;

- безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми;

- уникати кримінальних небезпек;

- обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна.

Ціннісний компонент

виявляє активну позицію  щодо економії води, електричної енергії, участі в екологічних акціях, відповідальної поведінки в природі;

демонструє способи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях.

  Т-2

 

 

 

 

 

 

 

 

Т-3

 

 

Т-4

 

 

Т–1,  Т-3

 

 

 

 

 

 

 

 

Т-2,

 

 

Т-2

Т-4

 

 

2.

 

 

Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки в природному середовищі

 

  • Добір одягу за несприятливих погодних умов*

 

3.

 

 

Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля.

  • Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні в екстремальну ситуацію.

 

4.

 

 

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від криміналь­них небез­пек.

  • а) Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.
  • б) Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*.

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 год)

5.

 

 

Харчування і здоров’я

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.

 

Знаннєвий компонент

називає:

- складові особистої гігієни;

- складові харчових продуктів, джерела їх надходження;

- особливості харчування у підлітковому віці;

- принципи харчування для здоров’я;

- чинники, що впливають на формування харчових звичок;

- наслідки неправильного харчування;

- причини і симптоми харчового отруєння.

Наводить приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога.

Розпізнає ознаки збалансованого  харчування;

пояснює:

- небезпеку йододефіциту;

- значення особистої гігієни.

Діяльнісний компонент

Уміє:

- визначати збалансований харчовий раціон, калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичного навантаження;

- зберігати і споживати йодовану сіль;

- аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів;

- запобігати харчовим отруєнням.

Ціннісний компонент

Демонструє здатність

- надання допомоги і самодопомоги при харчових отруєннях.

Дотримується правил здорового харчування  та особистої гігієни

Т-1

Т-4

Т-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т-1

 

6.

 

 

Харчові звички. Принципи  харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

 ● Визначення збалансованості харчового раціону

7.

 

 

Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша  допомога при харчових отруєннях.

  • Аналіз маркування харчових продуктів**
  • Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях

8.

 

 

Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.

  • Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»*

 

 

9.

 

 

Гігієна ротової порожнини.

 

10.

 

 

Узагальнення знань  з теми

« Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я » (Різнорівневі завдання)

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я  ( 6 год )

11

 

 

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку.

Потреби людини, їх розвиток із віком.

 

Знаннєвий компонент

називають:

- особливості психічного розвитку підлітків;

- чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок;

- переваги адекватної самооцінки;

- наслідки шкідливих звичок ;

- переваги корисних звичок.

Наводить приклади:

- потреб людини;

- корисних і шкідливих звичок;

розпізнає:

- види самооцінки;

- прості і складні рішення;

- позитивні й негативні соціальні впливи;

- соціальну і комерційну рекламу;

- перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі; 

- ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ-інфікування

пояснює:

- вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини;

- вплив корисних звичок на здоров’я;

- згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків;

- алгоритм прийняття зважених рішень; 

- необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин;

- вплив ВІЛ-інфекції на організм людини.

Діяльнісний компонент

Аналізує:

- поширені міфи про  психоактивні речовини;

- зміст і мету комерційної реклами; 

уміє:

- аналізувати свої звички;

- створювати план формування корисної звички;

 - критично аналізувати рекламні повідомлення;

- відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії.

Ціннісний компонент

демонструє уміння відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії;

виявляють толерантне

ставлення до  людей, що мають захворювання (зокрема до ВІЛ-позитивних ).

 

 

 

 

 

 

 

Т-2

 

 

 

 

 

 

 

Т-4

12

 

 

Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

● Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети).

13

 

 

Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

   а)  Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).

 б) Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками*

 

14

 

 

Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Вплив реклами на рішення людини.

   а)  Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.

   б)  Аналіз соціальної і комерційної реклами*

 

Т-4,

Т-2,

Т-1

Т-3

 

 

 

15

 

 

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.

  • Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій .

16

 

 

Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

 ● Створення соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції.

17

 

 

 Узагальнення знань з теми         

 « Психічна і духовна складові здоров’я »

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (15 год)

18.

 

 

 

Тема 1. Соціальний добробут

Спілкування і здоров’я

Спілкуван­ня людей. Засоби і навички комунікації.

Знаннєвий компонент

називає:

- види стосунків, методи покращення   стосунків;

- способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів;

наводить приклади:

- стосунків в родині та з однолітками;

- чинників розпалювання конфліктів.

 

Т-2

Т-4

Т-3

 

 

 

19

 

 

Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.

  • Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях

20.

 

 

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі

• Складання плану покращення міжособистісних стосунків*.

 

 

Розпізнає:

- ознаки вербальної і невербальної   комунікації, активного і пасивного слухання;

- стилі спілкування;

- конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;

- дружні, недружні і небезпечні компанії;

- вияви фізичного і психологічного насилля;

пояснює:

- особливості спілкування з дорослими й однолітками;

- вплив конфліктів на здоров’я;

- необхідність конструктивного розв’язання конфліктів;

- негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній.

Діяльнісний компонент

Аналізує:

- переваги і недоліки різних стилів спілкування;

- свої стосунки з іншими людьми;

уміє:

-упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях;

- уникати непорозумінь у спілкуванні;

- толерантно ставитися до смаків і поглядів інших;

- розв’язувати конфлікти, уникати ескалації конфліктів, контролювати емоції у конфліктних ситуаціях;

- обирати коло спілкування, яке сприяє здоров’ю.

Ціннісний компонент

- усвідомлює важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших;

- протидіє виявам агресії і насилля у своєму середовищі;

дотримується правил:

- спілкування з однокласниками і членами родини;

- дружнього спілкування дівчат і хлопців

 

 

Т-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т-3

 

 

 

 

 

 

Т-4

 

 

Т-2

Т-4

 

 

 

21.

 

 

Конфлікти і здоров’я

Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.

 

22.

 

 

Конструктивне розв’язання конфліктів.

  Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів

 

23.

 

 

Запобігання ескалації конфлікту. Самоконт­роль у кон­фліктних ситуаціях

• Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях

24.

 

 

Підліткові компанії.

Ознаки дружніх, недружніх і небезпеч­них ком­паній. Способи протидії агресії та насиллю в підлітково­му середо­вищі.

 

 

25.

 

 

Безпечне спілкування в Інтернеті            (соціальні мережі)

Самостійна робота  з теми «Соціальна складова здоров’я.Соціальний добробут»

26.

 

 

Безпека в побуті.

Правила користуван­ня водого­ном, тепло­вими мере­жами.

• Моделювання ситуації виклику служб захисту населення у разі виникнення аварії на водогоні, у тепловій мережі.

Знаннєвий компонент

називає:

- небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі;

- основні причини виникнення пожеж;

- переваги і недоліки різних типів вогнегасників;

- ознаки виникнення аварії на підприємстві;

- правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді;

- види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях;

- основні складові домашньої  аптечки та їх призначення.

Розпізнає:

- негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали;

- препарати побутової хімії за рівнем безпеки;

- стадії пожежі і типи вогнегасників;

- групи промислових об’єктів за наслідками аварій;

- елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху;

- сигнали маневрування велосипедистів;

- ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;

пояснює:

- зміст поняття   «трикутник вогню»;

- необхідність використання велосипедного шолома;

- правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії; - необхідність надання першої  допомоги.

Діяльнісний компонент

Наводить приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним.

аналізує наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді;

уміє:

- користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку;

- організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі;

- перевіряти пожежну безпеку своєї оселі;

- застосовувати належні засоби пожежогасіння при різних типах пожеж;

- захищати органи дихання, правильно діяти у разі загоряння одягу на людині;

- обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони;

- добирати одяг для велосипедних прогулянок;

- обирати безпечні способи маневрів на велосипеді;

- складати стислі та інформативні повідомлення для рятувальників;

- викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу.

 

Ціннісний компонент

адекватно оцінює свої можливості надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП;

дотримується правил:

- користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії;

- пожежної безпеки;

- дорожнього руху для пішохода, пасажира, велосипедиста

Т-1,

Т-2

Т-3

Т-4

 

 

 

 

Т-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т-2

 

 

 

27.

 

 

Правила користуван­ня електри­чними при­ладами.

• Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**

28.

 

 

Правила користуван­ня газовими приладами.

29.

 

 

Безпека  під час користуван­ня засобами побутової хімії

  • Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.*
  • Моделювання допомоги при попаданні на тіло  речовин побутової хімії та  при отруєнні ними

30.

 

 

Пожежна безпека оселі

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.

  • Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі **

31.

 

 

Проживання у промисловій зоні.

Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві.

 

 

32.

 

 

Безпека руху велосипедиста  Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т-2

 

Т-3

 

 

33.

 

 

Поведінка в екстремаль­них ситуа­ціях.

Телефони аварійних служб. Правила  взаємодії з рятувальниками.

Моделювання ситуації виклику рятувальних служб **

34.

 

 

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП

Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів  служби ДСНС.

35.

 

 

Систематизація та узагальнення знань з теми « Безпека в побуті і навколишньому середовищі »

 

 

doc
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку