Календарно-тематичне планування з української літератури для 7 класу на І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 7 класу на І семестр
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з української літератури для 7 класу на І семестр 2022-2023 навчального року

 

 

 Обов’язкова кількість видів контролю 

 

І семестр

 

 Дата

Контрольні роботи у формі:

2

 

  • контрольного класного твору;

1

 

  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

 

 

Уроки розвитку мовлення*

(у+п)

2

 

 

  • Уроки позакласного читання

2

 

Перевірка зошитів

4

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування складено за програмою  : Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.

 

 

 

з/п

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

      Примітки

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

                                                                                                                 ВСТУП  

1.

 

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений        письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх.

Ключові компетентності

Учень / учениця: висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини.

НЛ–3

Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва.

 

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ 

2.

 

Соціально-побутові пісні, їх види. Народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть». 

 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки. Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір).

Ключові компетентності

Учень / учениця: висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

НЛ–2, 3

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (2 пісні — на вибір учителя). Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо), їхнє ідейно-художнє багатство. Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: суспільно-побутові пісні, коломийки. МЗ: козацька доба (історія України). 42 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час.

3.

 

Соціально-побутові пісні.   «Ой у степу криниченька».

 

 

4.

 

Виразне читання №1. Виразне читання  народних пісень напам'ять.

 

 

5.

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».

 

 

6.

 

РМ №1.  Написання твору-роздуму на одну із тем: «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «Народна пісня – злет душі людської». (письмово).

 

 

7.

 

Контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (тестування).

 

 

8

 

Аналіз контрольної роботи.

Література рідного краю №1. Пісенне багатство рідного краю.

 

 

 

 

 

Тематична

 

ПРО МИНУЛІ ЧАСИ   

9.

 

І. Франко — митець і громадський діяч. Історична повість «Захар Беркут».

 

Предметні компетентності

Учень/учениця:

розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

НЛ-1, 2, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.

10.

 

І. Франко. «Захар Беркут». Сюжет. Змалювання героїчної боротьби русичів Проти монголо-татарських нападників.

 

 

11.

 

І. Франко. «Захар Беркут». Провідні мотиви повісті. 

 

 

12.

 

І. Франко. «Захар Беркут». Образи героїв твору.  

 

 

13.

 

І. Франко. «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Особливості мови повісті. 

 

14.

 

Т. Г. Шевченко — видатний український поет. Вірш «Мені тринадцятий минало». 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця:

знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт».

Ключові компетентності

Учень/учениця:

дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...».

НЛ-2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).

15.

 

Тарас Шевченко. «Тополя».  

 

 

16.

 

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…».  

 

 

17.

 

Контрольна робота №2. «Про минулі часи: творчість І.Франка,                      Т. Шевченка» (розгорнуті відповіді на запитання).

 

 

 

 

Тематична

18.

 

Аналіз контрольної роботи.

А. Чайковський. «За сестрою».

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця:

аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й образотворчому мистецтві.

НЛ-2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості.

19.

 

А. Чайковський. «За сестрою». Сюжет.

 

 

20.

 

 

 

Андрій Чайковський. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

ТЛ:  романтичний герой,

 

21.

 

Андрій Чайковський. «За сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

 

22.

 

Позакласне читання №1. В. МАЛИК. «Фірман султана».

 

 

23.

 

М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять».

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця:

знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль  художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів.

Ключові компетентності

Учень/учениця: усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості; поваги до представників старшого покоління.

НЛ-1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу - важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву.

24.

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…» Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

 

25.

 

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…» Звичаї, традиції українців.

 

26.

 

 

М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образи повісті.

 

27.

 

М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. 

 

 

28.

 

Розвиток мовлення №2. Переказ одного з улюблених епізодів повісті            М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» (усно).

 

 

29.

 

Контрольна робота №3. «Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха».    Контрольний письмовий твір на одну із тем: «Павлусь – відважний лицар і герой» (за повістю А.Чайковського «За сестрою»); «Шанобливе ставлення до природи у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

 

 

 

30.

 

Аналіз контрольної роботи.

Позакласне читання №2. Леся Демська.. «У ніч Святого Миколая».

 

 

 

31.

 

Повторення та узагальнення вивченого. 

Тематична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 липня 2022
Переглядів
4172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку