Календарно-тематичне планування з УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ для 8 класу на 2019-2020 н.р

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури складено за навчальною програмою: Українська література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти . – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  ЛІТЕРАТУРА

8 КЛАС

         (Відповідно до  навчальної  програми:  Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. –  К.:  Освіта,  2013  зі  змінами,    затвердженими  наказом   МОН  України від 07.06.2017  №804)

2 год на тиждень (70 годин на рік)

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні  роботи у формі:

Всього

2

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток  мовлення

2

у+п

2

у+п

 

№ п/п

 

 

Тема уроку

 

Примітка

Вступ

1

 

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів. Аналіз художнього твору

ТЛ:  художній образ, художній твір (поглиблено)

 

Усна народна творчість

Українські історичні пісні

2

 

Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками.  «Зажурилась Україна»

ТЛ:  історичні пісні

 

3

 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.  «Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то Хміль»

 

4

 

Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. «Засвіт встали козаченьки»

Вивчити напам’ять

5

 

Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…»

 

6

 

Урок мовленнєвого розвитку  №1. Дискусія «За що народ увічнив імена своїх героїв»  

РМ №1

(усно)

7

 

Урок позакласного читання№1. Анатолій Дімаров. Повість «На коні і під конем»

ПЧ №1

Українські народні думи

8

 

Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники виконавці народних дум 
(О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, Василь Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму

ТЛ:  дума

 

9

 

Урок літератури рідного краю№1.   Мої земляки-поети

ЛРК №1

10

 

 

 

Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

 

11

 

Дума «Маруся Богуславка»

 

12

 

Контрольна робота №1.  Усна народна творчість

КР№1

тест

Світ української поезії

Тарас Шевченко

13

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). «Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета

ТЛ:  філософська лірика

Вивчити напам’ять

1 вірш на вибір

14

 

 

«Ой три шляхи широкії…» - перлина поетичної творчості Тараса Шевченка

15

 

Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…» . Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю

16

 

Урок виразного читання №1. Шевченкова спадщина

ВЧ №1

17

 

Урок позакласного читання №2. Олесь Гончар. Роман «Берег любові»

ПЧ №2

Леся Українка

18

 

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…»

Вивчити напам’ять

19

 

Леся Українка.  «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою

 

20

 

Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, духовної свободи людини

 

21

 

 

Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви. Урок мовленнєвого розвитку  №2. План порівняльної характеристики образів Поета і Бертольда

РМ №2

(письмово)

22

 

Контрольна робота№2. Світ української поезії

КР№2

тест

Володимир Сосюра

23

 

Володимир Сосюра. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. «Любіть Україну!». Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини

ТЛ: громадянська лірика

Вивчити напам’ять

24

 

Володимир Сосюра. «Васильки» — взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»)

ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика

 

25

 

Урок літератури рідного краю№2. Письменники Старокостянтинівщини

ЛРК №2

Володимир Піцдпалий

26

 

Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»)

 

Василь Голобородько

27

 

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова». Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок

ТЛ: вільний вірш, верлібр

 

Із сучасної української поезії кінця

ХХ – початку ХХІ ст.

28

 

Розмаїття сучасної лірики. Василь Герасим’юк. «Чоловічий  танець». Роздуми над проблемами національної культури

Вивчити напам’ять

1 вірш (на вибір)

29

 

Іван Малкович. «З янголом на плечі». Прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя

30

 

Анатолій Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді» як зразок філософії природи – єдність із людиною

31

 

Галина Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Віра в людину, яка несе в своєму серці частинку добра

32

 

Контрольна робота№3. Світ української поезії

КР №3

твір

 

 

 

 

 

З національної драми

33

 

Іван Карпенко-Карий. Життя і творчість видатного українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець українського «театру корифеїв»

ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія

 

34

 

Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи

 

35

 

Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи

 

36

 

Урок мовленнєвого розвитку  №3. Дискусія «Бездуховність людини, сенс людського життя»

ЗМ №3

(усно)

37

 

Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання

 

З української прози

Михайло Коцюбинський

38

 

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди

 

39

 

Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною

 

40

 

Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв

 

41

 

Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії

 

42

 

Урок мовленнєвого розвитку  №4. Письмовий аналіз художнього образу Соломії чи Остапа

ЗМ №4

(письмово)

43

 

Контрольна  робота № 4. З національної драми. З української прози

КР №4

тест

Олександр Довженко

44

 

Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм»

 

45

 

Олександр Довженко. «Ніч перед боєм» – твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів

 

46

 

Урок позакласного читання №3. Оксана Думанська. Повість «Школярка з передмістя»

ПЧ №3

47

 

Урок літератури  рідного краю №3. Прозові твори письменників-земляків

ЛРК №3

Ніна Бічуя

48

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі

 

49

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк

 

50

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк

 

51

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі

 

52

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Особливості композиції твору

 

53

 

Урок виразного читання №2. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»

ВЧ №2

 

54

 

Контрольна  робота № 5. З української прози

КР №5

твір

Володимир Дрозд

55

 

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».  Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії

 

56

 

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність

 

57

 

Урок позакласного читання №4. Іван Сенченко. Повість «Діамантовий берег»

ПЧ №4

Юрій Винничук

58

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони»

 

59

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин

 

60

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя

 

61

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви

 

62

 

Урок літератури  рідного краю №2. Твори поетів-земляків

ЛРК №4

Український гумор

63

 

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Гумористична повість про життя і пригоди школярів: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення

 

64

 

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

 

65

 

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». 

 

66

 

Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок

 

67

 

Узагальнення та систематизація вивченого

 

68

 

Контрольна  робота № 6. З української прози. Український гумор

КР №6

тест

69

 

Повторення вивченого за рік

 

70

 

Підсумковий урок

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
3216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку