Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 5 класу (НУШ) 1 год

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури. 5 клас (НУШ). 1 год на тиждень. 35 год на рік.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

5 КЛАС

(за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко
Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.),
за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2022)
(1 година на тиждень, 35 години на рік)

 

Критерії

Усього

І семестр

ІІ семестр

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей

4

2

2

Розвиток зв’язного мовлення

4

2 (у+п)

2 (у+п)

Позакласне читання

2

1

1

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітка

 

І семестр

ВСТУП

Роль книжки в третьому тисячолітті

1.

Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та  електронні книжки

 

 

 

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

2.

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

 

 

 

3.

Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик — Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

 

 

 

4.

Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок, значення  їх діяльності у  збереженні фольклору. Збірка «Казки для дітей і родини».  «Пані Метелиця». Персонажі казки  як носії моральних цінностей.

 

 

 

5.

РЗМ №1. (Усно) Брати Грімм «Пані Метелиця». Складання порівняльної  характеристики образів Пасербиці та Рідної доньки.

 

 

 

6.

ПЧ № 1 Китайська народна казка  «Пензлик Маляна»

 

 

 

7.

Діагностування прогресу набуття учнями знань і

компетентностей № 1 за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок». Різнорівневі завдання

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

8.

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева».  Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору.

 

 

 

9.

Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору

 

 

 

10.

Оскар Вайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

 

 

 

11.

О. Вайльд «Хлопчик-зірка». Динаміка образу головного героя. Шлях Хлопчика- Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.

 

 

 

12.

Роальд Дал. (1916–1990) «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки.

ТЛ: Казка-повість

 

 

 

13.

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети Доброта, щирість і наполегливість головного героя.

ТЛ: Поглиблене поняття про сюжет

 

 

 

14.

РЗМ № 2 (письмово) Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці

ТЛ: Риси характеру персонажів.

 

 

 

15.

 Діагностування прогресу набуття учнями знань і

компетентностей за темами № 2 «Літературні казки світу» Тестові завдання. Узагальнення знань. Урок-квест «У пошуках казкових  скарбів»

 

 

 

ІІ семестр

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

16.

Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

 

 

 

17.

Джозеф-Редьярд Кіплінг. (1865–1936) Сторінки життя і творчості письменника. Історія написання «Книги джунглів».  «Мауглі» - історія хлопчика, якого  виховали тварини, його дружба з ними. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

 

 

18.

Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі».   Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

 

 

19.

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946)  – дослідник, художник -анімаліст і співець її величності Природи. Коротко про письменника. Авторські спостереження за світом природи. Збірка оповідань  «Тварини, яких я знав». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

 

 

20.

Ернест Сетон-Томпсон  «Лобо – володар Курумпо». Зображення поведінки та звичок вовків в оповіданні. Ставлення людей до вовків. Риси характеру Лобо, його почуття, лицарська поведінка. Ставлення оповідача до Лобо. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин

 

 

 

21.

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей  № 3 Різнорівневі завдання

 

 

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

22.

Ернст-Теодор-Амадей Гофман. (1776- 1822) Повість-казка «Лускунчик і Мишачий король».  Коротко про митця. Реальний світ і вигадка в казці. Атмосферу в будинку Штальбаумів. Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки.

 

 

 

23.

Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король».   Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

 

 

 

24.

 Елеонор Портер. (1868-1920) Коротко про письменницю  «Полліанна» - всесвітньо відомий роман-бестселер про дівчинку, яка володіє секретом «гри в радість». (3-4 розділи за вибором учителя).

 

 

 

25.

Елеонор Портер. «Полліанна». «Гра» Полліанни. Ідея відчуття радості життя й відкриття світу у творі.  Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. Полліанна та її друзі. Вплив Полліанни на життя міста. Творча фантазія головної героїні.

 

 

 

26.

РЗМ № 3 (письмово) Е. Портер «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. Написання листа Поліанні.

 

 

 

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

27.

«Майстер сміху» - Марк Твен (Семюель Лернгхорн Клеменс 1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра» Знайомство з письменником. Історія написання твору, сюжет і композиція повісті (2-3 розділи за вибором)

 

 

 

28.

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».  Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Беккі Тетчер.

 

 

 

29.

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».  Світ дорослих і світ дітей у повісті.

 

 

 

30.

РЗМ № 4 (усно)  Том Сойєр і Поліанна. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру.

 

 

 

31.

Туве Маріка Янсон (1914-2001)авторка циклу творів про мумі-тролів. Знайомство з письменницею. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Знайомство із змістом.

 

 

 

32.

Туве Маріка Янсон.  Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Чарівність художнього світу твору.

 

 

 

33.

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей  № 4. Різнорівневі завдання

 

 

 

34.

ПЧ № 2 Льюїс Керролл Сторінки життя і творчості письменника. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. Світ уяви Аліси і її захопливі пригоди. Елементи казки у творі. Казкові персонажі

 

 

 

ПІДСУМКИ

35.

Підсумковий урок. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку