Карнавал крокує континентами

Про матеріал
Урок № 31 Дата: Тема. Карнавал крокує континентами Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті. Тип уроку: Урок розвитку ключових та предметних компетентностей загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури; міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва; вміння вчитися: планувати свої дії, самостійно виконувати творче завдання; предметних компетентностей розширити знання про музичне мистецтво; формувати поняття про ритм в природі та мистецтві. Сприйняття музичного мистецтва: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром) Художньо-творча діяльність: Спів експромтом приспіву пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін» Сприймання візуальних мистецтв: Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото Венеціанського і Бразильского карнавалів Обладнання: мультимедійний комплект. Основні поняття: карнавал, експромт, самба Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Пролунав дзвінок для нас, Всі зайшли спокійно в клас. Встали біля парти чемно. Не мине наш час даремно. ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Пригадай, які ти вже слухав/слухала музичні твори, до назв яких входить слово «карнавал». Музичні портрети яких карнавальних героїв створили композитори? ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Слово вчителя Карнавал — старовинне театралізоване свято, сповнене музикою і танцями, вражаючими уяву костюмами та фантастичними масками. Його Величність — Венеціанський Карнавал — щорічно проходить урочистою і барвистою ходою, створюючи особливу атмосферу всенародних веселощів. Це своєрідний театр, вистави якого відбуваються просто неба на тлі унікальних декорацій — пам’яток архітектури старовинної Венеції. Майже мільйон туристів з різних країн приїжджають у це знамените місто на воді, щоб долучитися до Венеціанського карнавалу, якому, згідно з документами, близько тисячі років. На карнавалі можна послухати різні ансамблі, зокрема й італійську мандоліну. Масове костюмоване гуляння починається після урочистої церемонії відкриття карнавалу на центральної площі Сан-Марко. Після традиційного параду обирається дівчина-красуня, яка злітає зі стометрової дзвіниці на площу у вигляді янгола. Більше двох тижнів проводять різноманітні концерти, влаштовують феєрверки, у палацах проходять бали-маскаради. На карнавалі постійно звучить музика. Глядачі можуть побачити спектаклі, які імітують старовинну італійську комедію дель арте. Місто заповнюється венеціанцями в костюмах, серед яких — відомі персонажі Арлекіно, Пьєро, Коломбіна та ін. Закінчується карнавал традиційним «Парадом тихої води»: у таємничій напівтемряві при мерехтінні свічок регата з гондол пропливає Гранд-каналом. Розглянь старовинну картину — ведуту, на якій зображено свято у Венеції. Карнавал надихає не лише художників на створення картин, прекрасних костюмів і загадкових масок. Композитори також передавали свої враження, змальовуючи у тембрах і ритмах атмосферу карнавального дійства. Послухайте Ніколо Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки (дует м. Київ). Послухайте Жан-Батист Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби. Обговоріть. Які засоби музичної виразності застосовують композитори для створення карнавального настрою? Простеж і зобрази схематично, як змінюється тема у варіаціях. Слово вчителя Щорічний Бразильский карнавал — грандіозне шоу, яке проходить у Ріо-де-Жанейро й інших містах. Цей один з найбільших у світі фестивалів має свої відмінності. Головний повелитель карнавалу — товстун король Момо, який має відвідати близько 200 балів і конкурсів та неодмінно повеселитися на Самбодромі. Під час свята проводиться «Парад шкіл самби». Перед публікою рухаються фантастично оформлені платформи з безупинно танцюючими красунями. Неодмінний атрибут танцю — різноманітні барабани, які занурюють у ритм самби всіх учасників. Кожна школа самби, зокрема й дитяча, вибирає тему, розробляє сценарій і цілий рік готує виступ, щоб вразити публіку і журі. Тут можна побачити драконів, слонів і тигрів, мешканців підводного царства, піратські кораблі тощо. Перегляд Карнавал Сержіу Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром). Перегляд Костянтин Костін. Пісня «Бразильський карнавал» (дитяча студія «Дельфін»). Обговоріть. Який загальний настрій творів? Хто їх виконує? Чим вони відрізняються? Заспівай експромтом приспів пісні разом з учасниками ансамблю. Гімнастика для очей. Виконуємо експромтом приспів у пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін»
Перегляд файлу

5 КЛАС  1 Л.М.Масол

Урок № 31

Дата:

Тема. Карнавал крокує континентами

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Тип уроку: Урок розвитку ключових та предметних компетентностей

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури; міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва; вміння вчитися: планувати свої дії, самостійно виконувати творче завдання; предметних компетентностей розширити знання про музичне мистецтво; формувати поняття про ритм в природі та мистецтві.

Сприйняття музичного мистецтва: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром)

Художньо-творча діяльність:  Спів експромтом приспіву пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін»

Сприймання візуальних мистецтв:  Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото Венеціанського і Бразильского карнавалів

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Основні поняття: карнавал, експромт, самба

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Пролунав дзвінок для нас,

Всі зайшли спокійно в клас.

Встали біля парти чемно.

Не мине наш час даремно.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Пригадай, які ти вже слухав/слухала музичні твори, до назв яких входить слово «карнавал». Музичні портрети яких карнавальних героїв створили композитори?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

Карнавал — старовинне театралізоване свято, сповнене музикою і танцями, вражаючими уяву костюмами та фантастичними масками.

Його Величність — Венеціанський Карнавал — щорічно проходить урочистою і барвистою ходою, створюючи особливу атмосферу всенародних веселощів. Це своєрідний театр, вистави якого відбуваються просто неба на тлі унікальних декорацій — пам’яток архітектури старовинної Венеції. Майже мільйон туристів з різних країн приїжджають у це знамените місто на воді, щоб долучитися до Венеціанського карнавалу, якому, згідно з документами, близько тисячі років.

На карнавалі можна послухати різні ансамблі, зокрема й італійську мандоліну.

Масове костюмоване гуляння починається після урочистої церемонії відкриття карнавалу на центральної площі Сан-Марко. Після традиційного параду обирається дівчина-красуня, яка злітає зі стометрової дзвіниці на площу у вигляді янгола.

Більше двох тижнів проводять різноманітні концерти, влаштовують феєрверки, у палацах проходять бали-маскаради. На карнавалі постійно звучить музика. Глядачі можуть побачити спектаклі, які імітують старовинну італійську комедію дель арте. Місто заповнюється венеціанцями в костюмах, серед яких — відомі персонажі Арлекіно, Пьєро, Коломбіна та ін.

Закінчується карнавал традиційним «Парадом тихої води»: у таємничій напівтемряві при мерехтінні свічок регата з гондол пропливає Гранд-каналом.

Розглянь старовинну картину — ведуту, на якій зображено свято у Венеції.

Карнавал надихає не лише художників на створення картин, прекрасних костюмів і загадкових масок. Композитори також передавали свої враження, змальовуючи у тембрах і ритмах атмосферу карнавального дійства.

Послухайте Ніколо Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки (дует м. Київ).

Послухайте Жан-Батист Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби.

Обговоріть.

Які засоби музичної виразності застосовують композитори для створення карнавального настрою? Простеж і зобрази схематично, як змінюється тема у варіаціях.

Слово вчителя

Щорічний Бразильский карнавал — грандіозне шоу, яке проходить у Ріо-де-Жанейро й інших містах. Цей один з найбільших у світі фестивалів має свої відмінності. Головний повелитель карнавалу — товстун король Момо, який має відвідати близько 200 балів і конкурсів та неодмінно повеселитися на Самбодромі.

Під час свята проводиться «Парад шкіл самби». Перед публікою рухаються фантастично оформлені платформи з безупинно танцюючими красунями. Неодмінний атрибут танцю — різноманітні барабани, які занурюють у ритм самби всіх учасників.

Кожна школа самби, зокрема й дитяча, вибирає тему, розробляє сценарій і цілий рік готує виступ, щоб вразити публіку і журі. Тут можна побачити драконів, слонів і тигрів, мешканців підводного царства, піратські кораблі тощо.

Перегляд Карнавал Сержіу Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром).

Перегляд Костянтин Костін. Пісня «Бразильський карнавал» (дитяча студія «Дельфін»).

Обговоріть.

Який загальний настрій творів? Хто їх виконує? Чим вони відрізняються? Заспівай експромтом приспів пісні разом з учасниками ансамблю.

Гімнастика для очей.


Виконуємо експромтом приспів у пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін»

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Мистецька скарбничка

Ведута — картина чи малюнок з детальним міським пейзажем і фотографічно точним зображенням знаменитих пам’яток архітектури, жанр популярний у Венеції.

Експромт — виконання музики без підготовки, імпровізація.

Карнавал — театралізоване свято, народне гуляння, учасники якого в костюмах і масках.

Самба — швидкий, запальний бразильський танець, який зазвичай виконують на карнавалі, один із п’яти танців латиноамериканської програми бальних танців.

Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо

1. Розкажи про карнавальні традиції, які найбільше зацікавили.

2. Які види мистецтва залучаються для створення карнавального настрою? Яка роль музики на карнавалі?

3. Поміркуй і обговори з однокласниками й однокласницями, чому пересічним людям так подобається перевтілюватися за допомогою карнавальних костюмів і масок.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Самостійне дослідження, медіапошук

Відвідай бразильський карнавал віртуально. Послухай симфонічні увертюри Антоніна Дворжака і Гектора Берліоза, присвячені карнавалу.

Фантазуємо, експериментуємо, діємо

У вільний час відтвори характерні рухи бразильської самби. Танцюй її, коли бажаєш створити радісний настрій.

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Рефлексія «Запитання від віртуального друга»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Билоголовая Татьяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2023
Переглядів
3131
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку