«Київ – колиска України»

Про матеріал
«Київ – колиска України» . матеріал для уроку у 2, 3 класах. Допитливим, цікавим будь, Та тільки не байдужим. В Країну знань велику путь Долай уперто, друже.
Перегляд файлу

Тема.  Де ти живеш.

            Києве мій

 

Мета: Ознайомити з минулим Києва; формувати уявлення про столицю як

           головне місто країни; формувати вміння вести діалог; формувати                              

            питання, слухати відповідь; зацікавлювати здобувати знання про рідне   

            місто, Україну; виховувати почуття любові та поваги до України;   

            прищеплювати бережливе ставлення до природи, до пам’яток    

            минулого; виховувати почуття прекрасного.

 

Обладнання: фотомонтаж «Київ – колиска України» (малюнки-ілюстрації: пам’ятник трьом братам і сестрі, вулиця Хрещатик, Золоті ворота і Софіївський собор,  пам’ятник Хмельницькому Ботанічний сад, зоопарк).

                 

                                        Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

                    Допитливим, цікавим будь,

                    Та тільки не байдужим.

                    В Країну знань велику путь

                    Долай уперто, друже.

Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, цікавими, але тільки не байдужими.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Хвилинка спостережень за природою.
    • Яке сьогодні число?  Який місяць?  
    • Яка сьогодні погода?
    • Як змінилася погода? Чому?
    • Що означає місяць березень? (Доповідають учні творчої групи)

Софія - Наші предки пов’язували місяць березень з початком нового року.

Настя  -  В Україні Березень ще називали капельник, прощальник, зимобор.

Юля -   Головна назва місяця походить від словв береза.Березень розвиває березу, наливає її соком. Саме  в першому місяці починають заготовляти березовий сік.

Учитель – отже, березень – особливий місяць.Він, як кажуть у народі, й усміхається, і заплаче, а то й вишкірить зуби.  Недарма про його непередбачливу вдачу кажуть: « Вночі  тріщить, а вдень плющить». Але весна бере своє, тому має рацію інша народна мудрість: «У березня кожух і без ґудзиків теплий».

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання

             

        Фронтальне опитування;

               -    Хто піклується про добробут, здоров’я? (держава на чолі з     

      президентом)

  • З яким основним найголовнішим законом ми познайомилися на минулому уроці? ( з Конституцією, яка проголошує обов’язки та права людей)
  • Що з латинського означає Конституція? (устрій, право)
  • Як називається документ. В якому записані права дитини?

(Декларація прав дитини)

  • Які права має кожен із нас? ( на  повноцінне харчування, на    

     освіту,  відпочинок і дозвілля, на любов та піклування, медичну  

     допомогу  та інші)

          

              Самостійна робота на картках

  

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка

 

                           Наша держава дала право на відпочинок.

                           

                            Щось не хочеться сидіти,

                            Треба трішки відпочити.

                             Руки – вгору, руки – вниз,

                             На сусіда подивись.

                             Руки – вгору, руки – вбоки

                             і зроби чотири кроки.

 

                            А основний обов’язок – навчатися.

                            (сідаємо за парти)

 

ІІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку

 

                      Буває, часом сліпну від краси.

                      Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

                      Оці степи, це небо, ці ліси –

                      Усе так гарно, чисто, незрадливо.

                      Усе,  як є – дорога, явори,

                       Усе моє – все,  зветься Батьківщина!

           Так, у кожної людини є  свій рідний куточок на землі – це край де вона народилася, живе. І називається він Батьківщина. Ваша Батьківщина це ваше рідне місто – Київ – столиця України.

           Сьогодні ми будемо подорожувати по нашому рідному місту. Ми будемо знайомитись з історичними пам’ятниками, дізнаємося про минуле нашого стародавнього міста. Кожна людина повинна знати минуле своєї країни. Дізнавшись про Київ, ви зрозумієте, що це місто не тільки стародавнє, а і прекрасне. І всі прекрасні пам’ятки, споруди створили Українці. Нам є чим пишатись, є що берегти, є де вчитись.

 

 

ІУ. Основна частина

 

  1. Робота над легендою.

                  

               Наш Київ розіслався на горах над Дніпром,

               Садами заквітчався, мов дівчина вінком.

               Його побудували брати, батьки, діди

               І славно захищали від лютої біди.

 

Заплющіть очі, уявіть, що ви стоїте на березі великої річки Дніпро

 (Розплющуємо очі, розглядаємо ілюстрацію пам’ятника трьом братам і сестрі.)

 

                       

Вчитель починає читати легенду.

       ….   Дуже давно, коли на тому місці, де  тепер стоїть Київ, були ліси і поля, прийшли туди три рідні брати Кий, Щек і Хорив. З ними була Їхня сестра Либідь. По вечері всі подалися на спочинок. Усі заснули.

               І бачить Кий уві сні: стоїть старець перед його постіллю, підвів руку і говорить:

 - Кию, великий князю! На цих горах побудуєш місто та осядеш із своїм родом назавжди. Тут прославиться  твій рід і держава його. Як довго твої нащадки  у згоді і єдності житимуть і труд  цінуватимуть, на горах   цих сіятиме  благодать Божа!

              Вранці Кий скликав усіх мужів на раду. Оповів їм про свій сон.

- Це воля Божа, і ми повинні скоритися їй , - сказали мужі…..

 

Легенду продовжують читати діти з підручника с.107.

      …… Місцем поселення свого обрали вони вкриті дрімучими лісами гори на березі могутньої річки . На великій горі побудували місто, якому дали ім’я на честь старшого брата, - Київ. Дві інші гори, на яких поселилися молодші брати, називалися Хоревиця і Щекавиця, а одну з річок вони назвали Либідь.

       

  1. Найкрасивіша вулиця Києва – Хрещатик.

 

         

 Далі наш маршрут пролягає вулицею Хрещатик. Це головна вулиця нашого міста, це найкрасивіша вулиця міста. (розгляд ілюстрації)

  • Знайдіть у підручнику на с. 109 відповідь на питання:  - Чому вулиця має таку назву? (діти самостійно читають і розповідають.)

 

 

  1. А чи знаєте ви?, Що… (Діти виходять  до дошки  зачитують підготовлену вчителем інформацію знаходять відповідну ілюстрацію)

 

  • Найбільша споруда давнього Києва - Софіївський собор. Це був головний храм  Київської Русі. Саме тут коронували князів на київський престол. Софія з грецької   означає мудрість. Князь Ярослав       прозваний   Мудрим, над усе цінував розум, знання, книги.

 

 

 

  • Печерська лавра – один з найдавніших храмів міста . Тут все осіяне легендами: печери, церкви, дзвіниці, життя людей.

 

 

 

  • Київ – одне з найзеленіших міст світу. Окрасою Києва є Ботанічний    сад.  Троянд нараховується понад 600 видів. Понад 64 сортів бузку. Це понад півтори тисячі.

 

 

  • Київський зоопарк найстаріший в Україні. Його відкрили ще у 1908

році.

 

  • По іншому наше місто ще називають – місто каштанів.

 

 

 

  • Дніпро – це найбільша річка України.

 

 

  • вчені відкрили малу планету. Вона отримала назву «Київ».Вона    

      рухається між орбітами Марса і Юпітера.

 

  • Києву понад 1500 років.  Остання неділя травня – День Києва.

 

 

 

Дізнавшись про Київ ви зрозуміли, що наше місто не тільки стародавнє, а і прекрасне.

 

  1. Хвилинка музики. (запрошений учитель музики)

 

Про наше місто складено чимало пісень.  

І сьогодні ми разом спробуємо заспівати одну із них «Києве мій»

 

 

 

 

У. Закріплення вивченого

     (Діти формуються в групи  і розгадують кросворд.)

 

 

 

УІ. Підсумок уроку

  • Сподіваюсь, що ви завжди будете пишатися тим, що ви  - українці, що ви живете в столиці України  - місті Києві. І закінчимо наш урок віршем;

                              Дніпро широкий, пісня солов’їна,

                              На каштанах голуба роса….

                              Рідний Київ – серце України,

                              Наша слава, гордість і краса.

 

УІІ. Домашнє завдання

        Малюнок «Мій Київ»

1

 

doc
Додано
23 травня 2021
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку