Комплекси вправ на розслаблення на уроках фізичної культури та ЛФК для дітей з порушенням рухового апарату

Про матеріал
Характерною особливістю рухів дитини є надмірне м’язове напруження як під час виконання фізичних вправ. Також і остаточний завищений тонус після його закінчення, особливо після метання, лазіння по гімнастичній стінці, дробині, на нестійкій опорі і під час вивчення складних рухів.
Перегляд файлу

 

Комплекси вправ на розслаблення на уроках фізичної культури та ЛФК для дітей з порушенням рухового апарату

 

Характерною особливістю рухів дитини є надмірне м’язове напруження як під час виконання фізичних вправ. Також і остаточний завищений тонус після його закінчення, особливо після метання, лазіння по гімнастичній стінці, дробині, на нестійкій опорі і під час вивчення складних рухів.

          Ці вправи допоможуть дитині позбутися цих почуттів та також зняти м’язове напруження з організму дитини.

 

№ п/п

Вправи

Корекційна спрямованість

1

«Батоги».

 В. П. – основна стійка, мах розслаблених рук вправо (вліво) як «батоги», при невеликій рухомості хребта.

 

Розслаблення м’язів плеча, передпліччя, кисті.

2

«Силачі».

 В. П, - о. с., ноги нарізно.

1 – руки в сторони;

2 – руки до плечей;

3-4 – максимально напружити м’язи рук.

1-4 – розслабити м’язи рук – «стряхнути воду» з пальців рук.

 

 Напруження, розслаблення м’язів рук; швидкість переключення; образне мислення.

3

«Птахи».

Біг на носках дрібними кроками із змахом рук по великій амплітуді, як махають крильцями пташки.

 

Пластичність, виразність рухів; диференціювання амплітуди і симетричності рухів; образне мислення.

4

«Гелікоптер».

 Те саме, але Рухи асиметричні: права – вгору-в сторону, ліва – вниз – в сторону (зміна положення).

 

Пластичність, виразність, координація рухів, образне мислення.

5

«Весняна квіточка».

В. П. – основна стійка.

1-2 – встати на  носочки руки вгору – назовні, потягнутися за руками;

3-4 – дугами в сторони – вниз, розслаблено схрестити руки на грудях, голову нахилити назад.

 

Рівновага, точність, виразність, пластичність рухів, диференціювання амплітуди розслаблення.

6

 

 

 

 

 

 

«Обнімашки».

В. П. – основна стійка.

1 – руки в сторони, вдих

2-3 – міцно обійняти себе за плечі, напружити м’язи рук, видих;

4 – руки вниз, розслаблено.

 

Напруження – розслаблення, координація рухів.

 

 

 

 

 

7

«Здивування».

В. П. – основна стійка.

1 – підняти плечі, вдих;

2 – опустити плечі, видих;

3 – підняти плечі, розвести руки, вдих;

4 – опустити плечі, в. п., видих

Темп – повільний.

Після 6-8 повторень, розслабити м’язи плечового поясу.

 

Напруження – розслаблення, координація рухів і дихання.

Емоція здивування.

8

 

«Комета».

В. П. – стійка ноги нарізно, набивний м’яч (1-2кг) у руках  унизу.

1 – руки вгору, прогнутися, подивитися на м’яч, вдих;

2 – в. п., видих;

3 – нахил вперед, прямі руки вперед подивитися на м’яч, вдих;

4 – в. п., видих.

Темп повільний.

Після 5-6 повторень положити м’яч, опустити плечі, стряхнути руками. 

 

Розвиток сили м’язів плечового поясу, координація рухів і дихання; переключення на розслаблення в фазі відпочинку. 

9

«Пружинка».

В. П. – сидячи або стоячи.

Стискання і розтискання кистей з поступовим збільшенням темпу рухів. По закінченню – відпочинок, розслаблення – стряхнути воду з пальців.

 

 

Розвиток дрібної моторики рук.

Диференціювання темпу рухів, розслаблення.

10

«Лотос».

В. П. – сидячи по-турецьки виконати позу правильної постави. Закрити очі і фіксувати позу 20сек. Під час відпочинку (20-30сек) максимально розслабити всі м’язи, глибоке дихання.

 

 

Збереження вертикальної пози без зорового контролю, переключення,

Диференціювання часу, розслаблення.

11

«Я куля»

В. П. – лежачи на спині зробити глибокий вдих і напружити всі м’язи тіла (прорахувати 10сек. про себе),

Максимально розслабити всі м’язи, глибоке дихання.

 

 

Розвиток статичної сили.

 

 Диференціювання часу.

Вольове зусилля, розслаблення під контролем.

12

«Велосипед».

З упору сидячи підняти ноги під кутом 45 градусів, виконати кругові рухи ногами 20сек., опустити ноги, зігнути коліна, руками стряхнути м’язи гомілки.

 

 

Розвиток сили м’язів ніг і черевного пресу, розслаблення м’язів ніг з елементами самомасажу.

13

«Млин».

В. П. – основна стійка.

Кругові рухи в передпліччі, кругові рухи в плечових суглобах з поступовим збільшенням амплітуди (розслаблено, за рахунок інерції), розслаблення – «кинути» руки.

 

 

 

Розвиток гнучкості, дрібної і великої моторики.

Регулювання темпу і амплітуди рухів, вміння використовувати інерційні сили.

14

«Скелелази».

Лазіння по гімнастичній стінці вгору і вниз з переходом на сусідню стінку і діставанням прапорця.

 Після вправи: підняти руки вгору, поступово розслабити всі м’язи і кисті, передпліччя, плечі, зігнути тазостегнові, колінні, гомілкові суглоби – сісти на підлогу.

 

 

Подолання почуття страху.

Координація рухів рук і ніг.

Профілактика плоскостопості, поступове розслаблення різних ланцюгів тіла.

15

«Гойдалка».

Із положення лежачи на животі, руки за голову - підняти голову, груди, ноги.

Тримати 5сек., розслабити всі м’язи, опустити голову на руки і зігнув ноги в колінних суглобах «побовтати» ногами.

 

 

Статична сила м’язів хребта, зміцнення м’язового корсету, розслаблення м’язів тулуба і ніг.

16

Стоячи біля опори – розслаблені махи ніг вперед, назад.

 

Гнучкість.

Контролювати регулювання довільного розслаблення.

 

 

docx
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку