План-конспект
виховного заходу
Конкурсна гра «Юні інформатики»
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати їх творчі й інтелектуальні здібності, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; виховувати почуття відповідальності та вміння працювати у команді.
Обладнання: ребуси; кросворди; роздруківки текстів; прислів’я та приказки; загадки; оформлені назви команд; призи у вигляді медалей та похвальних листів.
Хід роботи
I Організаційна частина
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а внім машини
І кожному – як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не барімося, до діла
І зараз свято проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем
- Доброго дня, діти. Сьогодні ми проведемо гру-конкурс між третіми класами під назвою «Юні інформатики».
- Перш за все нам потрібно познайомитись з учасниками конкурсу, тобто командами. Отож, зустрічайте
Команда 3-А класу «Фіксікі», капітан Козачук Роман;
Команда 3-Б класу «Юні програмісти», капітан Бадира Анна,
Команда 3-В класу «Комп’ютерні генії», капітан Микитюк Ростислав.
- Ледь не забула, оцінювати сьогоднішню вікторину будуть одні з найкращих суддів світу, це … (вказують суддів)
- Кажуть що перемога залежить від підтримки вболівальників. Своє задоволення або незадоволеннядіями учасників ви можете виражати оплесками. Ми можемо нагородити учасників балами за вашу підтримку, але й маємо право зняти з них бали за підказування та вигуки чи порушення правил гри.
- Сьогоднішній конкурс спрямований на те щоб ми пригадали та закріпили ті знання, які здобули протягом третього класу з інформатики. Отож, для початку давайте пригадаємо, які теми ми вивчали протягом року:
А також удосконалювали свої знання з теми Графічний редактор Paint.
- На нашу гру завітав гість, це Незнайко, він хоче також більше дізнатися про комп’ютер:
Я комп’ютер добре знаю –
Друзям всім допомагаю,
Як у клас я залітаю
Всі комп’ютери вмикаю.
Всім поради я даю,
Слухай розповідь мою:
Сядь поближче до екрану
І дивися тільки прямо
Довго можеш так сидіти,
Всі завдання поробити,
А як в тебе щось сталось…
В монітора щось зламалось,
Ти посмикай за шнурки,
Трохи мишку потряси!
- Діти, варто слухати поради Незнайка?
- Чому?
- Давайте допоможемо Незнайкові вивчити правила поведінки у комп’ютерному класі:
Щоб з комп’ютером дружити
Треба правила учити:
Не шуміти, не ходити,
Тільки тихо говорити.
Руки чистими тримати,
Сухо-сухо витирати.
І всі незнайомі кнопки
Не потрібно натискати.
Слухай вчителя уважно,
І виконуй все, що скаже.
Тільки так знання здобути
Допоможе друг – комп’ютер!
- Молодці, ви допомогли Незнайкові вивчити правила!
- Незнайко, проходь у зал та слідкуй уважно за конкурсом, сьогодні ти зможеш дізнатися ще дуже багато цікавого.
- То ж не барімося, перший конкурс проведем та інформатиків умілих сьогодні тут ми віднайдем.
II Основна частина
1 конкурс «Домашнє завдання»
- Кожна команда вдома мали підготувати комп’ютерну презентацію на тему «Україна – мій рідний край», тож давайте переглянемо їх. Максимальна кількість балів – 3.
2 конкурс «Відгадай загадку»
- Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команди отримають завдання, де потрібно написати правильні відповіді. Після чого капітани листки з завданнями віднесуть нашим суддям.
Відгадайте загадки:
1. Якщо є складна робота
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже, я – системний … (блок)
2. Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети)
3. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся у норах,
Ковзаю по столу трішки
Бо комп’ютерна я … (мишка)
4. Хто хоче щось запам’ятати –
В блокнот свій може записати
Комп’ютер теж немов блокнот –
Не має з пам’яттю турбот,
А як називають комп’ютер-блокнот? (ноутбук)
5. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині,
Біолог з ним теж справу має,
А комп’ютер від нього страждає… (вірус)
6. Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро,
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор)
3 конкурс «Шифрувальник»
Запишіть правильну відповідь у порожніх клітинках
4 конкурс «Літературний»
- Перед вами версії програмістів відомих прислів’їв і приказок, але вони розділені на дві частини. Вам необхідно скласти ці прислів’я разом. Успіхів!
Знайдіть потрібну пару прислів’ям
Що натискаєш - |
те й маєш |
Натиснеш кнопку - |
отримаєш результат |
Один комп’ютер добре, |
а два краще |
Людина красна розумом |
а комп’ютер – пам’яттю |
У невмілого інформатика |
очі не болять. |
На комп’ютері не мудруй багато, |
а працюй завзято |
5 конкурс «Розгадай кросворд»
Розгадайте кросворд:
Запитання:
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 конкурс капітанів «Розгадай ребус»
- Яка команда швидше справиться з ребусами, та отримає 2 бали. Готові? Тоді розпочинаємо?
Розгадайте ребуси:
Відповідь: Файл
Відповідь: Алгоритм
Відповідь: Комп’ютер
Відповідь: Інтернет
Відповідь: Браузер
- Ви добре справилися з усіма завданнями. Зараз журі підрахує бали і оголосить команду-переможців сьогоднішньої вікторини.
III Заключна частина
- Наше заняття закінчується, тому нам доведеться з вами прощатися…
- Для вас комп’ютер є другом?
- Як ви гадаєте, комп’ютери допомагають у житті?
(оголошення переможців, вручення призів)
- Які враження від конкурсу?
- Що ви дізналися нового?
- На цьому наше заняття закінчене! До побачення!