Конспект "Поняття події. Види подій"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з інформатики для 6 класу на тему "Поняття події. Види подій"
Перегляд файлу

Тема: Поняття події. Види подій.

Мета:

ü навчальна: сформувати поняття події; приклади подій та їх опрацювання;

ü розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;

üвиховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, середовище програмування Scratch.

Хід уроку

І. Організаційний етап (2 хв.) ІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв.)

Повторення раніше вивченого матеріалу:

      Що таке спрайт в середовищі Scratch?

      Які властивості мають програмні об'єкти в середовищі Scratch?

      Як їх можна переглянути?

      Якими способами можна змінити значення властивостей об'єктів в середовищі Scratch?

      Які властивості має об'єкт Сцена? Якими способами можна змінити фон Сцени?

      Якими способами можна створити новий спрайт в середовищі Scratch?

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (10 хв.)

Подія — це дія, яка розпізнається програмним забезпеченням та опрацьовується програмою за допомогою певних команд. Комп’ютерні події можуть відбуватись автоматично або за участі користувача.

Події виникають при виконанні користувачем певних дій, наприклад, натисканні клавіш на клавіатурі, клацанні мишею на об’єкті тощо. Деякі події виникають відповідно до таймера, як, наприклад, перезапуск системи. Програмне забезпечення може також викликати свій власний набір подій під час деякої події, наприклад, повідомити про завершення завдання.

Деякі програми змінюють свої функції відповідно до події, вони називаються подійно-орієнтованими. Такі програми, як правило, містять два блоки: блок отримання повідомлення про подію та блок опрацювання цієї події.

Об’єкти в середовищі Скретч можуть реагувати на події. Ці події можуть бути пов’язані із самим середовищем, кнопками клавіатури чи миші.

imageТобі вже доводилося використовувати подію — натиснуто

опрацювання цієї події реалізується за допомогою команди, до якої приєднують інші команди, що складають блок опрацювання цієї події.

Слід зазначити, що якщо вказану команду використати для декількох об’єктів, то всі скрипти після натиснення кнопки у вікні середовища будуть запущені одночасно.

Настання події натиснуто кнопку image спричинює припинення роботи всіх запущених скриптів.

Ще однією подією, яка часто використовується в проектах, є подія натиснуто клавішу клавіатури, де клавішу обирають зі списку, від клавіші Пропуск до клавіш

із цифрами: image.

Подію клацнули об’єкт на сцені часто використовують для запуску команд у програмі, які пов’язані з кнопками Пуск, Старт, Розпочати тощо.

image

Програма може виконуватись не лише у відповідь на події, які реалізував користувач. Події можуть наставати автоматично, наприклад, у відповідь на зміну фону сцени чи збільшення гучності звуку в проекті.

image

У середовищі Скретч на сцені може бути відображене поле для введення деяких даних. Для цього використовують команду Запитати… і чекати. Наприклад, після

виконання команди: image на сцені з’явиться запитання «Як

тебе звати?». Виконання програми призупиниться, поки не буде введено дані у відображене поле:

image

Після введення відповіді на запит його підтверджують натисненням кнопки image. При цьому сам запит зникає.

Щоб вивести результат на сцену, біля команди image вказують позначку image

Пояснення вчителя з елементами демонстрування середовища програмування Scratch

Робота з підручником: § 19

ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь (10 хв.)

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

1)    Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)    Інструктаж учителя.

3)    Практична робота за комп’ютерами. Підручник ст. 158-160 4) Вправи для очей.

V. Підбиття підсумків уроку (4 хв.)

Обговорюємо

1.     Що розуміють під подією при складанні проектів у середовищі Скретч?

Чому це середовище належить до подійно-орієнтованих?

2.     Які події можна реалізувати в середовищі Скретч?

3.     Які події в середовищі Скретч викликаються мишею? Наведи приклади.

4.     Які події в середовищі Скретч викликаються користувачем за допомогою інструментів середовища Скретч? Наведи приклади.

5.     Які події викликаються командами в середовищі Скретч? Наведи приклади.

VІІ. Домашнє завдання (1 хв.)

Підручник § 19 ст. 155-162

pdf
Додано
10 травня 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку