Конспект уроку для 1 класу з курсу "Україна-єдина країна"

Про матеріал

Уроку для 1 класу з курсу "Україна-єдина країна" на тему: "Обереги маленького українця". Підготувала вчитель Харківської загальноосвітньої школи № 137 Сидюк Тетяна Миколаївна.

Перегляд файлу

УРОК З КУРСУ «УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА»

 

ТЕМА: Обереги маленького українця.

МЕТА:

  • формування предметних компетентностей: познайомити учнів з оберегами українського народу; удосконалювати знання про кольори та орнаменти на вишиванках, про символічне значення квіточок у віночку; виховувати почуття поваги та любові до українських національних оберегів – безцінної спадщини минулих часів; формування в учнів розуміння необхідності збереження сучасними українцями родинних символів, оберегів рідної землі, культури та звичаїв українців для наступних поколінь; розвивати образне мислення , кмітливість, творчі здібності, зв’язне мовлення школярів, вдосконалювати навички читання та письма, вміння виразно читати напам’ять вірші, збагачувати лексичний запас; виховувати любов до рідної Батьківщини, до рідної мови, до свого народу;
  • формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати свої результати, виконувати навчальні творчі завдання, доводити правильність повного судження та власної думки;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навиками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи на уроці, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з урока необхідну інформацію, користуватися інтернет – ресурсами та іншими додатковими джерелами інформації;

громадської: виховувати повагу до традиції українського народу.

ТИП УРОКУ: здобуття нових знань (інтегрований)

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: курс «Україна – єдина країна», музичне мистецтво, образотворче мистецтво, предмет «Дизайн і технологія», українська мова (навчання грамоти).

ОБЛАДНАННЯ: ноутбук (зображення вишиванок: кольори та орнаменти; супровід для фізкультхвилинки: зображення України, музичний супровід; зображення квіточок до українського віночка; музика для творчості , запис речення на дошці для спілкування).

I ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1. Вітання.  

Доброго ранку, рідній землі!

Доброго ранку мені і тобі!

Хай день буде вдалим,

Успішним нехай,

Із щирої усмішки день починай!

  1. Емоційне налаштування.

Дітки, давайте посміхнемось один одному. Нехай промінчики вашої усмішки зігріють наш новий день та зроблять його теплим, мирним і радісним.

Любі діточки, тема уроку знов присвячується нашій любій країні Україні. До нас у гості завітали наші знайомі маленькі українці: Оленка та Іванко.    C:\Users\user\Desktop\Матеріал для розшарювання\Маленькі українці\Маленькі українці.jpeg

II ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Сьогодні, разом із нашими друзями, ми поведемо розмову про маленьких українців, про теплий, рідний, любий дім і вишиваночки у нім, про наш український віночок.

III ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Читання віршів учнями.
  • А зараз давайте послухаємо наших учнів. Вони підготували до уроку віршики.

Ми є діти українські,

Хлопці та дівчата.

Рідний край наш Україна,

Красна і багата.

 

********************

 

Одяг український, одяг променистий!

Наші вишиванки – мов оті віночки!

Справжні українці в вишитій сорочці!

  • Молодці, діточки, дякуємо вам!
  1. Повідомлення вчителя.
  • Діти, а чи знаєте ви, що означають кольори на вишиванці?

         То подивіться на екран та послухайте, будь ласка.

C:\Users\user\Desktop\Матеріал для розшарювання\Кольори вишиванки\Кольори вишиванки.jpg

Червоний – символ любові, щирості.

Синій – символ неба, символ здоров’я.

Жовтий – символ сонця, хліба, тепла.

Зелений – символ життя, рослинного світу.

Чорний – порівнюється із землею, з її плодовитістю. На Україні найродючий ґрунт – чорнозем.

Білий – символ чистоти.

- Дітки, зверніть, будь ласка, увагу на орнаменти на вишиванках.

C:\Users\user\Desktop\Матеріал для розшарювання\Орнаменти вишиванки\Орнамент.jpg

  Які форми вони мають?

 -  Відповіді дітей. (Вони мають геометричні та рослинні форми)

- Так, молодці!

 - Дітки, подивіться та скажіть, що зображено на рослинних орнаментах?

-Відповіді дітей. ( На геометричних орнаментах зображено трикутники, квадрати, круги).

-Так, правильно.

-Діти, вишита сорочка – це оберіг українського народу, оберіг маленького українця. Вона є великим захисником для людей. Українці вірили, що вишиванка оберігає від хвороб і лиха.

Вже маленькій дитині мати вишивала хрестиком вишиванку на щасливе життя. А одягаючи промовляла:

Сорочку одягаю,

Маму, тата звеселяю.

Від хвороб її ношу,

І здоров’я бережу.

  1. Фізкультхвилинка

- А зараз давайте трошечки відпочинимо з нашими маленькими українцями.

Україна широка – широка,

А гори Карпати високі – високі,

А чорне море глибоке – глибоке,

А над нами високе сонечко сяє,

Хто вище підстрибне, той його опіймає.

  1. Гра «Доповни віршовані рядки».

- Дітки, наші українці Оленка та Іванко пропонують вам пограти у гру «Доповни віршовані рядки». Я починаю речення, а ви його закінчуєте.

Одягну український віночок,

Затанцюю веселий ….. (таночок).

Гарні хлопці стоять біля ґанку,

А на них сорочки ….. (вишиванки).

Я танцюю гопак залюбки,

Адже в мене зручні ….. (чобітки).

Вишиванку везу на гостинець,

Пам’ятайте, що я ….. (українець).

 - Молодці!

     5. Бесіда про віночок.

- Дітки, а знаєте, що принесли нам на урок Оленка та Іванко?

- Вони принесли нам ось такий гарний український віночок.

C:\Users\user\Desktop\%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB %D0%B4%D0%BB%D1%8F %D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%88%D0%B0%D1%80%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F\%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%BA\%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%BA.webp

- Подивіться на нього, будь ласка, та опишіть його, який він?

- Відповіді дітей. ( Віночок різнокольоровий, гарний, яскравий, квітучий, барвистий, округлий, український, святковий, привабливий і ніжний).

- Дякую, дітки!

- А зараз давайте послухаємо віршик про віночок.

Квітка, до квіточки,

Спіле колосся.

Гілочка хмелю, барвінку лоза.

Сонячний промінь лоскоче волосся,

Наче в короні голівка – краса.

 - Дякую, молодець!

 - Дітки, а я бачу , деякі дівчатка на наш урок теж одягли сої яскраві віночки, які       є теж оберегом для наших україночок.

- Кожна квіточка у віночку має своє символічне значення, але їх повинно бути не більш 12.

Безсмертник символізує здоров’я; волошка – ніжність; мальва – красу; ромашка – мир; калина – вроду; чорнобривці – добро; мак – милосердя; любисток – довголіття; барвінок – життя; вишня або яблуня – материнську любов; хміль – розум; листя дубу – силу.

  1. Створення аплікації «Віночок».
  • Любі дітки, а зараз з квіточок, які ми підготували з вами раніше, спробуємо зробити нашу чудову аплікацію «Віночок».

Разом квіти підбирали

Та віночок ми сплели.

 

  1. Самостійна робота учнів. (Музика для творчості).

     - Дякую, дітки, молодці! Дуже гарні аплікації.

     8. Написання речення з дошки.

    - А зараз, дітки, давайте з вами запишемо речення «Ми зробили обері

     - Всі букви, які будуть потрібні нам для запису слів речення, ми вже з вами знаємо, крім однієї, останньої, подивіться. (Діти читають речення з дошки. В останньому слові визначають звук).

      - Який останній звук у слові ви чуєте? (Останній звук г)

      - Який він? (Він приголосний, твердий).

      - Як ми позначимо його? (Ми позначимо його однією рисочкою)(Запис речення дітьми, перевірка).

      - Молодці!

IV ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

  • Дітки, гарні віночки ви зробили ,

Яскраві квіточки створили.

Про український оберіг не забувайте.

Він має силу особливу,

Про це пам’ятайте.

  •  Ось і закінчується наш урок, він дуже сподобався нашим маленьким українцям. Оленка та Іванко дякують вам за такий гарний урок. Дякую вам і я: ми і віршики читали, і у гру пограли, і віночок зробили, і навіть речення встигли записати, а ще почули багато цікавої інформації про вишиванку та віночок – символи українського народу, символи маленьких українців.
  • Дітки, а вам урок сподобався? (Так)
  • Давайте жестом покажемо, як він сподобався. (Клас!)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 січня 2023
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку