Конспект уроку для 11 класу на тему: "Орфографічно-пунктуаційний практикум. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 11 класу на тему: "Орфографічно-пунктуаційний практикум. Тренувальні вправи".
Перегляд файлу

Тема.  Орфографічно-пунктуаційний практикум. Тренувальні вправи.

Мета.  Систематизувати і поглибити знання учнів з орфографії, проаналізувати найтиповіші орфографічні помилки;  розвивати орфографічну та пунктуаційну увагу; вдосконалювати навички побудови усного висловлювання на лінгвістичну тему; формувати вміння редагувати тексти, складати зв’язні висловлювання на задану тему у формі реклами; виховувати потребу в удосконаленні орфографічної грамотності; формувати норми правильної літературної вимови; готувати учнів до складання НМТ.

Тип уроку: урок-практикум

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

- Де в житті знадобляться знання, здобуті на урок української мови?

- спілкування;

- висловлювання власної думки (про прочитану книгу, переглянутий фільм…);

- написання ділових паперів (заяви, автобіографії тощо);

- грамотне оформлення письмових висловлювань.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Запис у зошиті.

  1. Актуалізація опорних знань

«Орфографія – одна з ознак літературної мови, її нерідко називають мундиром мови. Вона задовольняє практичну потребу: заміну неправильного написання правильним» (О. Шахматов)

«Правопис – це одяг писемної форми вироблюваної віками літературної мови. У всі часи він має бути зручним і ошатним.» (В. Русанівський).

  1. Формування умінь і навичок

Словниковий диктант (клас, 1 учень біля дошки)

Запишіть слова у дві колонки: 1) у яких вживається апостроф; 2) у яких не вживається апостроф.

Опам..ятатися, бур..як, дев..ять, р..яска, нев..язкий, електрозвар..ювання, ад..ютант, атель..є, голуб..ятко, духм..яний, об..їзд, вар..яг, Лук..янівка, інформб..юро, об..єкт, кань..йон, верб..я, р..юмсати, арф..яр, авант..юра, дов..янути, щупл..явий, оп..яніти, евол..юція.

Ключ. Підкресливши перші букви, прочитайте прислів’я. (Одна голова добре, а дві – краще.)

Переписати, вставити пропущені букви, виділити префікси, зіставити вимову й правопис їх у парах слів, обґрунтувати вживання префіксів.

Пр..тихий – пр…тихлий, пр…світлий – пр…світити, пр…глухий – пр…глушений, пр…добрий – пр…добрити, пр…мудрий – пр…мудритись

Загадка від учителя.

Мало, багато, що, навколо. Пояснити, як розрізняти ці слова

-         З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів.

Вітчизна твоя починається з пісні, що мати співа, і з того, на що споконвіку ніхто не відніме права.

Поблизу давно закинутого пляжу, що славився лише спокоєм води, уперше зацвіла ніжна сакура.

Є дуже багато людей, які читають лише для того, щоб не думати.

Наголос

Завдання. У речення вставте замість крапок слово з правильним наголосом

1.Кожного ранку я … зарядку                                                   ро́блю , роблю́

2.Як гарно вранці … пройти по траві    босо́ніж, босоні́ж

3.У мами заболіла …       спи́на, спина́

4. Полохливі … розбіглися в різні боки     за́йці, зайці́

5. Друкарня планує цього року … тлумачного словника  вида́ння, видання́

6…. кружляли майже над головою      ла́стівки,  ластівки́

Відкриття тижня – фо́льга

Завдання. «Зі світу по нитці…», від кожного по слову

Презентація

Орфографічна дуель (словниковий диктант із взаємоперевіркою – робота в парах):

Відомого французького письменника Марселя Пруста викликав на дуель безграмотний писака. Даючи свою візитну картку, він сказав Прусту:

- Надаю вам право вибору зброї.

- Прекрасно, – відповів письменник, - надаю перевагу орфографії. Ви вбиті.

Читай-но швидше, день у день, начебто, не зірвані ще яблука, не здужати задачу, плани не здійснені, недочувати, немає вибору пройдисвіт, військовополонений, контр-адмірал, мовно-літературний, імміграція, шосе, контрудар, суспільно корисний, макроекономіка, кинджал, огненний, вогняний, максі-програма, напівавтомат, пів-Японії             

Фразеологізми

-         Картки на столах (пояснення)

-         Завдання (усно). Яке з наведених значень відповідає фразеологізму:

обсипає морозом , відважити кия, скувати язик, серце обривається, вовк в овечій шкурі, дертися на стіну

-         До кожної фразеологічної одиниці доберіть антонімічну

 

Фразеологізми       Антоніми

1. Стати на ноги      а)хто в луг,а хто в плуг

2. Співати в один голос     б)кров з молоком

3. Співати дифірамби     в)сидіти на шиї

4. Старий лис       г)знімати стружку

         д)свята наївність

ІІІ. Підведення підсумків

ІV. Домашнє завдання. Скласти словниковий диктант (20 слів), дібрати всі можливі фразеологізми до слова «рука».                                                                                    

docx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
2 лютого
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку