Тема :Поняття про прислівник
Урок української мови для учнів 7 класу
підготувала :студентка 3 курсу факультету філології та журналістики
ЦДПУ імені Володимира Винниченка Анна Геннадіївна Ліпленко
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Мета: ознайомити учнів з прислівником ,як частиною мови ;сформувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови ,правильно їх писати та вживати в усному мовленні; збагачувати активний словник учнів ;виховувати культуру мовлення та спілкування
Обладнання: роздатковий матеріал із вивченої теми ,підручник української мови (автор Заболотний О.В, Заболотний В.В ),робочий зошит
I Емоційне налаштування:
Вправа « Я в тобі впевнений»:
Учні дивляться в очі сусідові по парті. Потім по черзі висловлюються , щоразу, починаючи фразу наступними словами : «Я впевнена впевнений, що ти ….»Наприклад, «Я впевнена ,що ти допоможеш мені , якщо в цьому буде потреба», «Я впевнений ,що ти ніколи не скажеш про мене погано»
Це допоможе учням повірити в свої можливості й налаштуватися на робочий лад.
II Мотивація навчальної діяльності .Актуалізація опорних знань
Слово вчителя:
Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати частини мови і на уроці ми познайомимося із прислівником.
Але спочатку ,подивіться ,будь ласка, на дошку. Ви бачите слова видатної української поетеси Лесі Українки : «Слово-то мудрості промінь ,слово –то думка людська»(діти зачитують епіграф ,попередньо записаний на дошці та пояснюють як вони його зрозуміли)
Пропоную Вам дати відповіді на запитання й таким чином пригадати ,що ви вже знаєте про частини мови ( Метод «Мозковий штурм»
1)Скільки є самостійних частин мови? Назвіть їх.
2)Яка частина мови не належить ні до самостійних ,ні до службових?
3) Слово «зелень» -це…(яка частина мови?)
4) Речення «Куй залізо поки гаряче» за метою висловлювання
5) Я, ми ,ти ,ви ,вони –це…..
6)Скільки існує частин мови?
7) До якої частини мови належать слова :радість ,краса ,сила ,мудрість ?
8) Утворіть від поданих слів присвійні прикметники: мама ,тато ,бабуся , сестра ;школа, учителька, учень; лебідь, ластівка, сойка.
9) Чим відрізняються самостійні частини мови від службових?
10) Який розділ науки про мову вивчає частини мови?
III Ознайомлення з темою , метою і завданнями уроку :
Розгорніть ,будь ласка ,зошити й запишіть число ,класна робота й тему нашого уроку :
Прислівник: загальне значення ,морфологічні ознаки ,синтаксична роль
По завершенню уроку Ви :
знатимете: що таке прислівник, його лексичне значення та морфологічні ознаки
умітимете: знаходити прислівники в реченні ,визначати їх морфологічні ознаки ,правильно й доцільно вживати в усному й писемному мовленні
цінуватимете: красу та неповторність рідної мови
IV Вивчення нового матеріалу :
Робота з таблицею та роздатковим матеріалом з теми
Завдання: Заповнити пропущені місця в таблиці «Усе про присліввник»
На які питання відповідає частина мови |
Загальне граматичне значення |
Морфологічні ознаки
|
Синтаксична |
||
Як? яким способом? |
1) |
|
1) |
Робота з підручником :
Виконання вправи 328 (с.121) із взаємоперевіркою
V Закріплення нового матеріалу:
Творча студія «Рекламний ролик»
Пропоную Вам шляхом жеребкування об’єднатися в групи .
Зараз кожен із вас отримає кольоровий аркуш папері і таким чином дізнається у якій групі доведеться працювати.
Ваше завдання :використовуючи прислівники ,створити «рекламний ролик» на задану тему :
Перша група: Реклама цікавого українського фільму (наприклад «Іван Сила»)
Друга група: Реклама відкриття розважального центру для дітей.
VI Підсумки уроку .Рефлексія .Виставлення оцінок . Інструктаж домашнього завдання
Прийом «Валіза .Кошик .М’ясорубка»
На жовтому аркуші зображено валізу –тобто знання отримано, на синьому аркуші є кошик- що означає що знань багато і це викликає сум ,печаль і негативні емоції ,на сірому аркуші зображено м’ясорубку, тобто, інформацію отриману на уроці необхідно прокрутити.
Завдання учнів полягає в тому ,що необхідно витягнути певну картинку і пояснити свій вибір.
Домашнє завдання :скласти резюме про прислівник .,виконати вправу 333 (с.122)