Конспект уроку Хребетні тварини. "Будова та спосіб життя хребетних тварин. Практична робота"

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Хребетні тварини. Будова та спосіб життя хребетних тварин. Практична робота" до предмета "Пізнаємо природу" 5 клас НУШ за програмою Біди Д.Д. та ін.Конспек складена відповідно до матеріалу в підручнику. Містить актуалізацію знань, науковий матеріал,завдання до виконання практичної роботи, рефлексію та домашнє завдання.
Перегляд файлу

Пізнаємо природу 5  клас                                                 Урок                                  Дата ___________

Тема уроку: Хребетні тварини. Будова та спосіб життя хребетних тварин. Практична робота. Визначення тварини своєї місцевості за особливостями будови та її опис за зразком.

Мета: узагальнити знання учнів про різноманітність хребетних тварин, їх будову та спосіб життя, розвивати вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки; формувати життєві компетентності: загальнокультурну та екологічну грамотність, вміння працювати в групі, обробляти інформацію та обмінюватися нею. Виховувати бережливе ставлення до живої природи планети, формувати культуру спілкування.

Очікувані результати: учні застосовують знання про особливості будови, процесів життєдіяльності, різноманітність та значення хребетних тварин для вирішення завдань, вміють працювати в групі, обробляти інформацію та обмінюватися нею, виховують бережливе ставлення до живої природи планети.

 

Обладнання: ноутбук, презентація, зошити, підручник

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

 ІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)

Усне опитування:

  1. Які тварини називаються безхребетними?
  2. Назвіть основні групи безхребетних тварин
  3. Яку роль безхребетних у природі
  4. Яка роль безхребетних тварин для життя людини

 

ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)

    Тварини, які мають хребет називають хребетними. А для чого їм хребет? У чому його роль, сьогодні ми дізнаємося. А ще і про групи тварин, які є хребетними.

ІV. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Слово вчителя.

  1. Що об’єднує усіх хребетних тварин.

Робота у групах:

  • (опишіть особливості будови представника, та ознаки за якими вони можуть жити в середовищі)

  • Група 1 : Риби
  • Група 2. Амфібії
  • Група 3. Рептилії
  • Група 4 Птахи
  • Група 5 Ссавці

 


  1. Кількість усіх великих хижаків на планеті, включно з левами, вовками та ведмедями, різко зменшується. «Ці тварини не тільки мають першочергове право на існування, вони також несуть економічну та екологічну користь для всього людства», - каже професор Вільям Ріппл з Державного університету штату Орегон. Перегляньте за QR-кодом інфографіку про великих хижаків України. Обговоріть, у чому полягає користь хижаків для природи і людей. (Хижаки в Україні)

Слово вчителя

  1. Тварини Червоної Книги. Що їх чекає?

 

V. ЗВ (закріплення вивченого) 

Практична робота

Мета роботи : Визначення тварини своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та її опис за зразком.

Що треба робити:
Потрібні матеріали: фотографії, відео про тварин.

Хід роботи 1. Обери хребетну тварину, яка мешкає у твоїй місцевості . 2. Визнач до якої групи тварин (наприклад, риби, земноводні т.д.) вона належить. 3. Підшукай інформацію про цю тварину та опиши за зразком: Яка назва? Де можна знайти? Як побачити? Як упізнати? Яка роль тварини в природі і житті людини? Цікавий факт про тварину.

 

 

Приклад

1. Вовк сірий

2. Ссавці

3. Хижий ссавець з роду пес (Canis) родини псових (Canidae), що добуває їжу самостійно активним пошуком та переслідуванням жертв. Усюди основною здобиччю вовків є копитні тварини.

4. Мозок у вовка на 30% більший ніж у собаки, це означає, що вовк здатний запам'ятовувати більше необхідної інформації, ніж його близький родич.

 

Домашнє завдання.

  1. Прочитай параграф 49 підручника.

Виконай завдання № 1 с. 187 підручника.

 

VІ. Підсумок.

  • До хребетних відносять риб, земноводних, плазунів, птахів та ссавців.
  • Хребетні тварини дуже різноманітні, для кожної групи характерні свої особливості будови, які часто відповідають способу життя тварин.

 

Рефлексія.

Правила і процедури загартовування - презентація з різне

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку