Конспект уроку. Міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. «Дороги», «Різдво».

Про матеріал

Метою уроку є виявити особливості міфологічності образу в поезіях Антонича, вияв екзотики лемківського краю в контексті вселюдських мотивів, розвивати навики роботи з поетичним текстом, виховувати любов до рідної землі, зображеної в поетичних замальовках.

Перегляд файлу

Урок 3

Тема: Міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. «Дороги», «Різдво».

Мета: виявити особливості міфологічності образу в поезіях Антонича, вияв екзотики лемківського краю в контексті вселюдських мотивів, розвивати навики роботи з поетичним текстом, виховувати любов до рідної землі, зображеної в поетичних замальовках.

Очікувані результати: учні визначають особливості міфологічності образів в поезіях Антонича, виділяють та пояснюють функціональну спрямованість елементів  лемківської екзотики у творах, виразно читають та аналізують поезії митця.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: опорні конспекти, тексти поезій, дидактичний матеріал.

Перебіг заняття

І. Організаційний момент

Римівка

Усе, що поет так любив,

Що відчував, чим дорожив –

В рядках поезії вмістив,

Щоби читач їх оцінив.

Життєве кредо в тих рядках:

Антонич-хрущ і фенікс-птах,

Що у вишневих заметілях

Складав для нас вірші несмілі

Про землю, мов книга розгорнута,

Долонями неба огорнуту.

                            Оксана Молчанова

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Зачитування уривків учнівських творів.

ІІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань та умінь.

Бесіда.

  •      Пригадайте визначення терміну «міфологізм»
  •      Які міфологічні образи ви вже помічали в поезіях Антонича?
  •      Назвіть деталі лемківського колориту у вже вивчених творах поета.

V. Застосування знань, умінь, навичок.

1. Робота над змістом поезії «Дороги».

Бесіда за питаннями:

  •      Назвіть зорові, кольористичні, запахові засоби  в поезії.
  •      Поясніть, як поет поєднує зображення весни в природі та житті ліричного героя.
  •      Як ви розумієте метафору «в дорогах звабливая врода»?

Аналіз поезії за семою.

  1. Робота над змістом поезії «Різдво»

Евристична бесіда:

- Поясніть які художні деталі використовує поет, щоб перенести в поезію лемківський колорит?

(Це такі деталі: «сані», «лемківськім містечку Дуклі», «кресанях», «стріх». Вони почергово конкретизують й означують часопростір перебування ліричного героя)

- Простежте, як співіснують у творі язичницькі та християнські мотиви.

(Таке співіснування можливе завдяки зверненню поета до багатошарової метафори: у дар Новонародженому дитяті лемки приносять «місяць круглий», тобто хліб, «У долоні у Марії місяць – золотий горіх» - язичницький місячний знак у долонях Богородиці, втаємниченої в долю свого Сина.)

  1. Аналіз поезії за семою.

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок.

Робота з кросвордом.

Розгадайте кросворд:

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ч

 

 

 

 

  1. Ім’я батька поета.
  2. Місто, де навчався Антонич в гімназії гуманітарного типу.
  3. Назва збірки, за яку поет отримав літературну премію Львівського товариства письменників і журналістів.
  4. Ім’я нареченої Антонича.
  5. Остання прижиттєва збірка поета, за яку нагороджений ІІ літературною премією Українського католицького Союзу.
  6. Яку назву носило літературне об’єднання поетів католицького віровчення, до якого входив поет.
  7. Поет, котрого як і Антонича називали «сонцекпоклонником».

VІІ. Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру «Український образ світу у поезії Антонича» .

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Антонич, Богдан-Iгор. Поезії / Антонич, Богдан-Iгор; Упоряд., прим., словник Д.Павличка; Вступ. ст. М.М.Iльниць-кого. - К.: Радянський письменник, 1989. - 454 с.
  2. Антонич, Богдан-Ігор. Твори, що не входили до збірок : поезія / Антонич Богдан-Ігор // Літературна Україна. - 2009. - 8 жовт.(№33). - С. 5.Бурбан В. Пагін з Шевченкового кореня: до 70-річчя пам'яті Богдана-Ігоря Антонича, українського поета-романтика і мистецтвознавця / В. Бурбан. //Сільські вісті. – 2007. -30 жовт.(№123). -  С.1,5.
  3. Вердіна С. В., Панченко А. Г. Секрети педагогічної майстерності. Уроки для вчителя.—Х.: Вид. група «Основа», 2008.—111с.
  4. Гаврилюк Ю. Поет із лемківським сонцем у кишені: Богдан-Ігор Антонич та його доля / Ю. Гаврилюк // День. - 2008. - 6 черв.(№99). - С. 8.
  5. Гроно нездоланих спiвцiв [Текст]: Лiтерат. портрети укр. письменникiв ХХ ст., твори яких увiйшли до оновлених шк. програм: Навч. посiб. / Упоряд. В.I.Кузьменко. - К.: Укр. письменник, 1997. - 288 с.
  6. Жулинський, Микола Григорович. Із забуття-в безсмерття [Текст]: Сторiнки призабутої спадщини / Жулинський, Микола Григорович. - К.: Днiпро, 1990. - 447 с.
  7. Ільницький Д. Літературознавчі погляди Богдана-Ігоря Антонича / Д. Ільницький // Слово і час. - 2006. - №12. - С. 35-43.
  8. Ільницький Микола. Пророчі пейзажі з вікна : віконна призма в поезії Б.-І.Антонича / Ільницький, Микола // Літера-турна Україна. - 2009. - 8 жовт.(№33). - С. 4.
  9. Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.: Пiдручник. Кн.1 : Перша половина ХХ столiття / За ред. чл.-кор. НАН України В.Г.Дончика. - К.: Либiдь, 1998. - 464 с.
  10. Методичний порадник: форми і методи навчання / Автор і укладач Б. О. Житник .—Х.: Вид. група «Основа», 2005.—128с.

 

 

docx
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
2670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку