Тема. Десятковий дріб. Додавання та віднімання десяткових дробів. Підсумковий урок. Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів із теми «Десятковий дріб. Додавання й віднімання десяткових дробів»; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: роздатковий матеріал, портрет Павла Тичини, малюнки природи
Інтегрування: математика, українська література
Випераджаюче завдання: відомості з життя і творчості Павла Тичини.
Хід уроку
І Організація класу.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ Оголошення теми мети уроку.
-Ми закінчили вивчати розділ «Десяткові дроби» .Тому сьогодні проведемо підсумковий урок математики, на якому поєднаємо дві науки: математику- точну науку, та українську літературу.
Отже, тема нашого уроку: Десятковий дріб. Додавання та віднімання десяткових дробів. Підсумковий урок. Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!»
ІІІ Актуалізація опорних знань.
1.Вправа «Мікрофон»
Правильно прочитайте записані на дошці десяткові дроби:
0,34 ; 5,09; 18,45; 1,002; 2,305; 0,090; 18,89; 11,099.
2.Вправа «Виправ помилку»
23,45+1,24=3,58
1-0,9=0,1
2,25+0,3=2,08
5-2,38=2,62
2+1,32=1,52
-Пригадаємо правила додавання та віднімання десяткових дробів.
3. Гра «Так чи ні?»
1.0,50=0,5
2. 2,34>2,304
3. 5,6+1,2=6,8
4. 0,56 ~0,5
5.2,6~3
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Розв’язавши правильно приклади , ви знайдете відповідь на питання . Хто з ж саме з письменників писав про красу рідного краю
2,4+4,1 |
3,28-1,17 |
5,365-4,275 |
6,48+5,13 |
1-0,3 |
6.5 |
2,11 |
1,09 |
11,61 |
0,7 |
п |
а |
в |
л |
о |
4,056+1,2 |
1,09+3,1 |
4,78-2,1 |
5,099-2,34 |
1+4,56 |
1+0,05 |
16,056 |
4,19 |
2,68 |
2,759 |
5,56 |
1,05 |
т |
и |
ч |
и |
н |
а |
Відомості про Павла Тичину (повідомлення учнів)
ІV Розв’язування вправ.
І група Виконавши завдання, ви дізнаєтеся, в якому році почали друкувати перші вірші Павла Тичини
Округли до одиниць:
0,54; 8,81; 0,367; 6,045
Так, саме в 1906 році Павло Тичина дебютував як поет. А вже з 1912 року публікації почали з’являтись на сторінках журналів «Літературно-науковий вісник», «Рідний край», «Українська хата».
ІІ група Ви дізнаєтеся, в якому році вийшла перша збірка Павла Тичини
1,302; 8,701; 0,63; 7,6
Дебютна поетична збірка Тичини «Сонячні кларнети» (1918) стала найбільш яскравою подією в українській літературі того часу. Вона поставила автора в ряд найкращих поетів європейського рівня.
ІІІ група У якому році помер видатний поет
0,9; 8,56; 6,32; 6,89
Помер Павло Тичина 16 вересня 1967 року в Києві.
Вчитель української літератури:
А як ви вважаєте, чому рідний край найкращий?
(Вправа «Мозковий штурм»)
Саме в цьому нас і переконує Павло Тичина своєю поезією «Не бував ти у наших краях!»
1.Робота з підручником
2.Виразне читання поезії
3 Словникова робота
4.Аналіз поезії
-А зараз я пропоную розв’язати задачу, яка містить відомості про наш Херсонський край.
Біосферний заповідник Асканія-Нова - унікальний куточок природи, який знаходиться на півдні України, в Херсонській області. Площа заповідника становить 33 307,6 га, з них 11 054 га — «абсолютно заповідна» степова зона. Знайдіть площу «заселеної» частини заповідника. Результат округліть до десятків.
V Закріплення вивченого матеріалу
Розгадавши кросворд в ключовому слові ви знайдете відповідь до загадки:
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
(кросворд з ключовим словом Вітчизна)
VІ Підсумок. Оцінювання
Інтерактивна вправа « Кошик знань»
(учні заповнюють корзину плодами своїх знань)
Я знаю… Я вмію… Я навчився…
Я можу поділитися своїми знаннями…
VІІ Домашня робота