Конспект уроку на тему "Домашні улюбленці"для 1 класу

Про матеріал
Конспект уроку з Я досліджую світ для 1 класу на тему "Домашні улюбленці" з використанням наочності
Перегляд файлу

 

Урок  «Я досліджую світ» 1 клас

         Тема: Домашні улюбленці

   Мета: забезпечити в ході уроку ознайомлення дітей з роллю та значенням домашніх

улюбленців, познайомити учнів з історією появи собаки, з групами та особливостями собак;

                розвивати мислення, вчити аналізувати, порівнювати та описувати тварин,

працювати самостійно і в парах, розширювати кругозір, виховувати любов, дбайливе ставлення до тварин, відповідальність за наших чотирилапих друзів, допитливість

.

     Обладнання: картинки із зображенням тварин, конверти з картинками для роботи в парі, конверти з розрізаними картинками (пазл), м'яч, смайли для рефлексії.

       Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Ход уроку. I.  Организація уроку. Дзвоник всім нам дав наказ – До роботи швидше, клас! Попрацюємо  старанно, Щоб сказати у кінці. Що у нашім дружнім класі, Діти, просто, молодці! Ось дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав.

Нумо всі часу не гаймо і роботу починаймо.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1 класі

Діти – просто молодці!

 

-   Знайомство учнів із планом уроку. (ілюстрації) ІІ. Фенологічні спостереження

-   Дата, день тижня.

-   Пора року. Ознаки зими.

-Місяць. Який за рахунком у році? У зимі?

-   Опис погоди попереднього дня.

 

III.Актуализація опорних знань.

   Що вивчаємо на уроках природознавства? (Природу)

   Яка буває природа? (жива – нежива)

 

ГРА «Жива – нежива природа» (вчитель кидає дитині м'яч, називає об'єкт природи, учень у відповідь визначає – «жива – нежива»)

КУТОЧОК НАШОЇ МРІЇ»-  

 

Уявіть, що ми хочемо у класі створити «живий куточок». Нам треба поселити до нього тварин. Але поселити зможемо тоді, коли отримаємо про тварину інформацію. Потрібно описати тварину, не називаючи її.

Наприклад: Це птах. Живе у клітці. У клітці має бути годівниця та напувалка.

Тоді цей птах зможе радувати нас співом. (Канарейка)

  Діти описують тварин, учитель показує картинки.

 

image                                                  

 

                                              image 

IY. Повідомлення теми та мети уроку.

 

«Домашні – дикі»  

У дітей конверти із зображеннями тварин. (Корова, коза, свиня, баран, вовк, лисиця, заєць, ведмідь, зубр).

Робота у парі.

Діти розкладають малюнки на дві групи.

-   Які тварини у першій групі?                                  у другий?

-   Чому так поділили?

-   Ознаки.

Домашні - живуть у людей, людина їх доглядає, годує, будує житло.

Дикі - живуть у природі, за ними не потрібен догляд, самі добувають їжу, самі будують житло, доглядають потомства.

– Сьогодні ми продовжимо знайомство з домашніми тваринами, а саме з тими, кого ми називаємо «Домашні улюбленці»

-   Отгадайте загадки:                                           

image 

І ввечері, і зранку

Вартую я на ґанку.

І кусаю, і гарчу-

В дім чужих не пропущу.

 

                                   

                               Уночі не спить, мишей сторожить.                                                               

image 

 

 

-   Чи можна тримати собаку та кішку в живому куточку?

-   А ось вдома вони найвірніші друзі.

-   Що спільного у будові собаки та кішки? (тулуб, голова. хвіст, лапи, шия, вовна)

 

Y. Вивчення нового матеріалу.

-   Як з'явилися собаки?

 

image 

 

-   У давнину люди жили у печерах. Життя було голодним і небезпечним. Усюди були страшні хижаки. Одна людина здогадалася підгодовувати вовків, які тинялися біля житла. Вовки поступово стали добрішими, а їхні дитинчата прив'язалися до людини, стали жити поряд. Вони вже були не дикі, а домашні. Так з'явилися собаки. Вони навчилися охороняти людину від ворогів, шукати та добувати їжу. Тепер людина вже не може без своїх вірних друзів – собак.

-Собака – наш вірний друг та помічник.

Діти пояснюють, у чому собака друг та помічник.

-   Собака чує, то чого не чує людина, відчуває запахи, які не доступні людському нюху. Особливо чуйна собака вночі, адже в минулому вони були хижаки.                                  

                         Руханка (на місці)

-   Чи всі собаки відіграють однакову роль у житті людини?

-   На які групи можна поділити собак?

-   Усі собаки діляться на 4 групи. 

Пастуші (коллі, кавказька вівчарка)

Службові (німецька вівчарка, ротвейлер, водолаз)

Мисливські (спаніель, ягд-тер’єр)

Декоративна (мопс, чихуахуа, йокшерський тер’єр)

Учитель показує  картинки певних порід  собак.

 

Розмова про кожен вид собак. Чому так називають?

-У кого вдома є собака?

Руханка під пісню «Котик» https://www.youtube.com/watch?v=AZ-to8sZXRc

 

Про яку домашню тварину згадувалося в пісеньці? (кішка) - Що ви знаєте про кішок?

-   Кішки дивовижні тварини, ласкаві, ніжні з шовковистою вовною, з очима, що світяться у темряві. Кішки великі чистюлі, постійно вмиваються. Ходять нечутно. У цьому їм допомагають подушечки на лапках. До Європи кішки потрапили із Єгипту. У стародавніх єгиптян кішка вважається священною твариною. У нас також кішок поважають. Коли люди заселяються до нового будинку, першим завжди запускають кішку.

-   Про що має подбати господар, щоб його домашнім улюбленцям було зручно та комфортно у людській оселі?

YI. -Закріплення та осмислення знань

-   Кого ми називаємо домашніми улюбленцями?

-   Про яких домашніх улюбленців ми говорили сьогодні?

-   А чи тільки кішка та собака можуть бути домашніми улюбленцями?

-   А хто має вдома домашніх улюбленців?

YII. Узагальнення та систематизація знань.

-   Чи зустрічали ви котів та собак без господарів?

– Як називають таких тварин?

-Чи легко їм живеться?

Серед безхатченків часто зустрічаються собаки з нашийниками. Про що це каже?

-Чи хотіли ви, щоб ваш улюбленець опинився в такому положенні? -Що потрібно робити, щоб цього не сталося? (годувати, доглядати любити)

А якщо тварина захворіє?

-Як називають лікаря, який лікує тварин? (ветеринар)

YIII. Підсумок уроку

-   Над якою темою працювали на уроці?

-Як зрозуміти слова «Ми відповідаємо за тих, кого приручили»?

-   Якщо ми взяли в будинок тварину і хочемо дізнатися про неї більше, де ми можемо це зробити? (Показ енциклопедій)

Гра «Збери пазл». Діти складають зображення кішки, собаки.

  Рефлексія (діти обирають смайлик свого настрою)

Вдома діти з батьками готують повідомлення «Мій домашній улюбленець»

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку