Конспект уроку на тему:"Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці. (№№ 644-652)"

Про матеріал
усне віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; розширені задачі на зведення до одиниці; усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці. (№№ 644-652)

Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці; формувати навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; виховувати у дітей відчуття взаємодопомоги; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять.

Обладнання: демонстраційний матеріал, схеми задач, предметні малюнки, лист.

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

Пролунав уже дзвінок

Всім пора нам на урок

Встаньте всі рівненько

Привітаємось гарненько

  • Добрий день! Сідайте
  • Приготуйтесь до уроку математики, який проведу з вами я, а звати мене Софія Василівна.
  1. Контроль, корекція та закріплення знань учні.
  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Фронтальне опитування
  • Подивіться уважно на дошку, ви бачите вирази, які вам потрібно розв’язати і пояснити.

270-90( 1-ий спосіб. 90 не можна відняти від 70. Візьмемо одну сотню, буде 170, а від 170 відняти 90, буде 80. Додамо 80 до 100, буде 180. 2-ий спосіб. Число 270 розкладемо на два числа: 100 і 170. Від 170 віднімемо 90, буде 80. Додамо 80 до 100, буде 180)

410-90( 1-ий спосіб. 10 не можна відняти від 90. Візьмемо одну сотню, буде 110; 2-ий спосіб 410 розкласти на два числа: 300 і 110. Від 110 віднімемо 90, буде 20. Додамо 20 до 300, буде 320)

  • Молодці!
  • Хто хоче розповісти таблицю множення числа 7?

7∙2=14

7∙3=21

7∙4=28

7∙5=35

7∙6=42

7∙7=49

7∙8=56

7∙9=63

  • Правильно! Сідай!
  • Вам на домашнє завдання була задача 642 та вирази 643
  1. Перевірка задачі
  • 642 це задача, вам потрібно було розв’язати її.

Розв’язок

  1. 910-90=820 (грн.)- ціна шафи;
  2. 820-90=730 (грн.)

Відповідь: на 730 гривень шафа дорожча, ніж глобус.

  • Діти, яку ви виконали першу дію? ( 910-90)
  • А, яку другу дію? (820-90)
  • Який результат задачі? (730 грн.)
  • Чи всіх відповідь така? Підніміть руку в кого так!
  • Добре!
  1. Перевірка прикладів
  • Учні, на домашню роботу вам були вирази 643, де потрібно розв’язати їх. Зараз ми перевіримо як ви впорались.
  • На дошці є числові вирази, ви повинні знайти числове значення, яке записане на окремих картках.

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Добре, виконано вірно.
  • А зараз, хто хоче розставити у порядку збільшення дані результати?

 

 

 

 

  • Молодці, ви добре впорались і в нас вийшло ключове слово «казка».
  • Сьогодні ми  поринемо у світ казки разом із Гердою.  Нам потрібно допомогти Герді,  щоб вона зустрілася із Каєм, для цього нам необхідно виконати завдання, які надіслані у листі від Герди.C:\Users\pc\Desktop\математика\The-Snow-Queen-Brae-and-Gerda-on-their-way-to-Lapland-s5.jpg
  1. Усний рахунок.(5- 7 хв)

«Перше ваше завдання знаходиться на дошці, на цих зимових сніжинках»

  1. Приклади 644 (наочність на дошці)

 

 

 

 

 

 

        90                                     370                                     

 

 

 

 

 

 

      280           http://www.izh-tandem.ru/images/%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0.png                        390

  • Хто хоче розв’язати біля дошки 1-ий ( 2-ий, 3-ій, 4-ий) приклад? (Викликаю учнів)
  • Молодці! Ми виконали дане завдання, давайте подивимось, яке у нас друге завдання.

«Подивіться уважно на дошку ви побачите «Математичну цікавинку»

  • Ну ж бо давайте подивимось , що там. На дошці ми бачимо число від якого потрібно відняти або ж додати наступне число вибираючи один за одним із колонки і називати результати прикладів.
  1. Математична цікавинка (наочність на дошці)

C:\Users\pc\Desktop\математика\Безымянный.png

C:\Users\pc\Desktop\математика\Безымяннj.png

  • Що цікавого помітили при відніманні? (Кожен наступний від’ємник збільшується на 10, а різниця відповідно зменшується на 10)
  • Що цікавого помітили при додаванні другого доданка? (Із збільшенням другого доданка, сума збільшується)
  • Правильно!
  • Тепер запишемо сьогоднішню дату  4 лютого і класна робота.
  1. Каліграфічна хвилинка
  • А зараз учні кожен у свої зошити напише рядочок числа 35 і рядочок числа 78.
  • Спинки тримаємо рівно!
  • Молодці!
  1. Повідомлення теми, завдань уроку.
  • На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось з відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд  і з розширеною задачею на зведення до одиниці.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1.  Підготовчі вправи. Розв’язати з поясненням 47-18, 63-45
  • Учні подивіться на дошку вам необхідно розв’язати вирази і пояснити.

47-18=47-10-8=29

63-45=63-40-5= 18

  • Правильно!
  1. Пояснення нового матеріалу
  • Учні подивіться уважно на дошку ви бачите приклад

   

 

 

 

 

  • Це новий випадок, який ми будемо розв’язувати. Цей приклад може виконуватися послідовним відніманням, тобто від’ємник 290 розкладемо на 200 та 90. Спочатку ми від 650 будемо віднімати 200, а потім від різниці — 450 віднімемо 90, це буде 360. Отже, спочатку віднімають сотні, а потім десятки.
  • Всім зрозуміло? (При необхідності пояснюю ще раз.)
  1. Первинне закріплення.
  • Подивіться у підручник завдання 646. Знайшли? Хто хоче зачитати дане завдання. (Знайди різницю 730-280 і поясни прийом обчислення.)
  • Учні, як ми зможемо цей вираз виконати? (Послідовним відніманням), тобто 280 розкладемо на 200 та 80.
  • Хто хоче виконати приклад на дошці і пояснити прийом обчислення? (Викликаю учня). Прошу до дошки, а інші записують у свої зошити по середині завдання 646, і розв’язують.

730-280=450

730-200=530

530-80=450

  • Правильно! Сідай на місце! Всі написали?

Фізкульхвилинка музична.

  • А  зараз, ми трішки відпочинемо. Встали всі! Уважно дивіться на екран телевізора і повторюйте рухи. Тихіше! Сіли всі!
  • Ой ми забули про допомогу Герді, давайте подивимось, яке в неї для нас наступне завдання.
  1. Закріплення вивченого матеріалу

« Наступне ваше завдання 647»

  • Учні давайте подивимось, що там? (задача)
  • Записуємо в зошити по середині задача 647.
  • Я прочитаю задачу, а будьте уважні, бо я тільки один раз буду її читати!

В Україні в зоні мішаних лісів випадає за рік 640 мм опадів, а в степовій зоні — 340 мм. На скільки міліметрів більше буває опадів у зоні мішаних лісів, ніж у степовій зоні?

  • Тепер ми повторимо задачу. Про що говориться в задачі? ( про степову зону та зону мішаних лісів)
  • Що ми знаємо про зону мішаних лісів? (що там за рік випадає 640 мм опадів) 2-3 учні відповідають.
  • Що на відомо про степову зону? ( що там випадає 340 мм опадів за рік)
  • Що питається в задачі? ( На скільки мм більше буває опадів у зоні мішаних лісів, ніж у степовій зоні)

C:\Users\pc\Desktop\математика\Безыpng.png

  • Чи можемо одразу відповісти на запитанні задачі? (так)
  • Як саме? ( Знайти різницю між кількістю опадів у зоні мішаних лісів та степовій зоні)
  •  За допомогу, якої дії? (віднімання)
  • Чому саме віднімання? (Бо, щоб дізнатися на скільки міліметрів більше буває опадів у зоні мішаних лісів, ніж у степовій зоні, нам потрібно від більшого числа відняти менше)
  • Яка у нас буде дія? (640-340)
  • Скільки це дорівнює? (300)
  • А хто хоче записати розв’язок на дошці? А решту записують у свої зошити розв’язок та відповідь.

640-340= 300(мм)

  • Хто як думає, яку відповідь ми можемо записати? ( вислухати 2-3 учнів).
  • Добре, а ще хто як думає?
  • Отже, відповідь буде на 300 мм більше буває опадів у зоні мішаних лісів.
  • Запишіть всі відповідь: на 300 мм більше буває опадів у зоні мішаних лісів (диктую я)!
  • Добре!
  • Ну ж бо подивімось, яке наступне завдання, щоб допомогти Герді у нашому листі. Воно під назвою «Міркуємо разом». Це вирази 648.
  • У цьому завданні нам потрібно обчислити вирази!
  • Хто хоче спробувати виконати перший та другий вираз, біля дошки 700-30, 850-270.
  • Хто хоче спробувати виконати третій та четвертий вираз, біля дошки 470-90, 920-480.
  • Учні ви посередині записуєте у зошитах вирази 648 і виконуєте. Хто швидше зробить підніме руку я перевірю.

700-30= 670                  850-270=580

100-30=70                     850-200=650

600+70=670                  650-70=580

 

470-90=380                   920-480=440

470-70=400                   920-400=520

400-20=380                   520-80=440

  • У кого не так виправляйте.
  • Добре учні, молодці!

«Наступним вашим завданням буде задача 649.»

  • Запишіть у зошити задача 649.

За 7 днів господарка витратила 14 кг картоплі. На скільки днів вистачить 18 кг картоплі, якщо денна норма витрати збільшиться на 1 кг?

  •  Ознайомлення зі змістом задачі.
  • Уважно послухайте задачу. (зачитую я)
  • Хто хоче зачитати задачу ще раз? (зачитує учень)
  •  Повторення задачі.
  • Про що ідеться у задачі? (про кг картоплі)
  • За скільки днів господиня витратила 14 кг картоплі? (7) (3 учні відповідають)
  • Що нам потрібно знати? (скільки днів вистачить 18 кг картоплі, якщо денна норма витрати збільшиться на 1 кг.) (виставляю короткий запис на дошку)

 

C:\Users\pc\Desktop\математика\hggjg.png

  • Чи можемо ми одразу відповісти на поставлене запитання? (ні)
  • Скільки днів працювала господарка? (7)
  • За 7 днів скільки витратила кг картоплі? (14)
  • Що за цими даними можемо дізнатися? (Скільки кг картоплі витратила господиня за 1 день)
  • Розбір задачі
  • Як ми можемо це дізнатися? (якщо 14 поділимо на 7)

Схема опора

14:7=     (кг)

  • Якщо нам відомо, скільки кілограмів картоплі витрачала господиня за 1 день, і відомо, що денна норма витрати картоплі збільшиться на 1 кг. То яку наступну дію нам потрібно виконувати? (додавання)
  • Чому саме додавання? (бо ми об’єднуємо кг за день коли було 2 кг та ще 1 кг)

Схема опора

14:7=     (кг)

+1=    (кг)

  • Що нам далі потрібно дізнатися? ( на скільки днів вистачить 18 кг картоплі)
  • Як ми про це можемо дізнатися? ( 18 кг поділити на денну витрату, тобто 18 кг картоплі розклали по кг)

Схема опора

14:7=     (кг)

+1=    (кг)

18:=      (дн.)

  • Запис розв’язку задачі.
  • Хто хоче записати розв’язок задачі на дошці? Інші пишуть у зошити!

Розв’язання

  1. 14:7=2 (кг) господиня витратила за день.
  2. 2+1=3 (кг) денна норма витрати.
  3. 18:3=6(дн.)
  • Яка відповідь до задачі буде? Хто як думає? (3 учня відповідають)

Відповідь: на 6  днів вистачить 18 кг картоплі.

  • Ви зрозуміли як розв’язувалась задача.

«Наступне завдання буде дуже цікаве, воно із зірочкою. Це задача 650*»

72 кг лимонів, упакованих в ящики, по 8 кг у кожний,розвезли в два овочевих кіоски. В один кіоск привезли 4 ящики. Скільки ящиків лимонів привезли в другий кіоск?

  • Уважно слухайте задачу бо я буду 1 раз її читати.
  • Хто хоче прочитати задачу?
  • Учні будьте уважні! Про що розповідається в даній задачі? (про кіоски, в які привезли ящики лимонів)
  • Що відомо про лимони? (їх було 72 кг)
  • Що відомо про ящики? (в одному ящику було по 8 кг)
  • Скільки ящиків лимонів завезли в 1-ий кіоск? (в 1-ий кіоск привезли 4 ящ.)
  • Що нам потрібно знайти? (скільки ящиків привезли в другий кіоск)

C:\Users\pc\Desktop\математика\прглпрапрв.png

  • Знаючи, що в 1 ящику є 8 кг, ми можемо дізнатись скільки ящиків припадає на 72 кг, якщо 72:8=      , бо 72 кг розкладемо по 8 кг.

Схема опора

1)72:8= (ящ.)    

— Знаючи, що було ящиків всього і що в 1-ий кіоск привезли 4 ящ., ми можемо дізнатись скільки ящиків привезли у другий кіоск, якщо - 4,бо щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.

Схема опора

1)72:8= (ящ.)    

2) - 4=     (ящ.)

  • Хто хоче написати на дошку розв’язання, а інші записують в свої зошити?

Розв’язання

  1. 72:8=9 (ящ.) – всього
  2. 9-4=5 (ящ.)
  • Яка відповідь у нас буде?

Відповідь: 5 ящиків лимонів привезли у другий кіоск.

  • Учні подивіться на дві дії, замість тих дій можна скласти вираз. Хто знає який?

72:8-4=5 (ящ.)

  • Запишіть у свої зошити після відповіді!
  • Добре! Давайте прочитаємо останнє завдання, яке є у нашому листі допомоги.

«Це завдання відрізняється від тих, що ви робили сьогодні. А називається воно «Міркуй сам»

  • Запишіть у свої зошити по середині Міркуй сам.
  •  Уважно слухайте мене! Приготуйте собі лінійки та прості олівці.
  • Вам потрібно накреслити два відрізки в свої зошити. Один завдовжки 1 дм 3см, а другий на 3 см коротший.
  • Що таке відрізок? (лінія обмежена двома точками)
  • Скільки сантиметрів має в собі 1 дециметр? (10 см)
  • То яка довжина першого відрізка? (13см, бо 1 дм = 10 см та ще 3 см, це буде 13 см)
  • Що нам відомо про другий відрізок? (він на 3 см коротший)
  • Що означає коротший? (менший, ніж перший відрізок)
  • Що нам потрібно зробити? (від довжини першого відрізка відняти довжину другого відрізка)
  • Отже, яка довжина другого відрізка? (10 см)
  • Накресліть два відрізки в зошити. Перший дорівнює 13 см, а другий 10 см.
  1. Завдання додому
  • На домашнє завдання вам будуть задача 651 та нерівності 652.
  • У задачі 651 потрібно дізнатися на якій висоті опинився вертоліт. Якщо спочатку він летів на висоті 640 м, а потім знизився! На 260 м, а згодом він піднявся! на 270 м. Перше вам потрібно буде дізнатися на якій висоті він летів коли знизився, а друге вам необхідно буде дізнатися, на якій висоті вертоліт летів коли піднявся. У нерівностях 652, вам необхідно буде порівняти числа, на скільки число більше або менше від другого за поданим зразком.
  1. Підсумок уроку
  • На нашому уроці ми допомогли Герді зустрітись із Каєм. Вона є дуже вдячна вам, що ви допомогли впоратись із завданнями.

C:\Users\pc\Desktop\математика\Ника Гольц1.jpg

  • Що ми сьогодні вивчили? (віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд, вивчили спосіб порозрядного віднімання)
  • Які завдання викликали у вас труднощі?
  • Найактивніші дістануть оцінки! Це…
  • Встали всі, урок закінчено! До побачення!

 

 

docx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку