Конспект уроку навчання грамоти " Узагальнення та систематизація знань учнів"

Про матеріал
. Гра створює позитивний емоційний фон, на якому всі психічні процеси відбуваються найактивніше. Форма уроку. Сюжетно – дидактична гра « За лаштунками цирку» Знаючи, що гра – провідний вид діяльності для учнів початкових класів, постійно цим користуюся.
Перегляд файлу

       Знаючи, що гра – провідний вид діяльності для учнів початкових класів, постійно цим користуюся. Саме використанню цікавих вправ, ігрових ситуацій на уроках приділяю багато уваги у своїй роботі. Вважаю, що вони сприяють підвищенню рівня навчальних досягнень учнів, формуванню досить широкого кола компетентностей. Гра створює позитивний емоційний фон, на якому всі психічні процеси відбуваються найактивніше.

 

                              Урок навчання грамоти . 1 клас

 

Тема. Узагальнення та систематизація знань учнів. Удосконалення навичок читання на текстах Букваря. Циркова залізниця

Мета: закріпити уміння учнів читати склади, слова з буквою ц; формувати       навички читання звязного тексту, відповідати на запитання поширеними реченнями, самостійно ставити питання за змістом прочитаного; виховувати почуття доброзичливості.

 

Обладнання: предметні малюнки сюжетні, таблиця складів, словникові слова, лялька клоун, сигнальні картки, іграшки-тварини.

Форма уроку. Сюжетно – дидактична гра « За лаштунками цирку»

 

Зміст уроку

 I. Оргмомент.

II. Повторення і закріплення вивченого.

     Найкумедніша людина у світі запрошує вас на веселий урок.

  

    Але перш ніж відправитись у мандрівку Клоун хоче перевірити чи пам’ятаєте ви з якою буквою познайомилися на минулому уроці.

  1. Повторимо скоромовку, яку вивчили на попередньому уроці.

 

Летів горобець, сів на хлівець.

А як вийшов стрілець, то утік горобець

( читання по – одному, хором, хто швидше )

  • Ви  напевно здогадалися який звук і букву ми з вами будемо сьогодні повторювати

 

2. Бесіда на повторення вивченого („Мікрофон”)

- Скажіть мені будь ласка, яку букву ми вивчили на минулому уроці? 

(Букву „це”).

-  Якими звуками вона передається? (звуками [ц], [ц’]).

-  Що ви можете сказати про звук [ц]? (цей звук приголосний).

-  Коли звук [ц] стає м’яким? (коли після нього йде м’який знак, буква і, я, ю)

-  Наведіть приклади коли звук [ц] стає м’яким? Коли твердим?

 

3. Для того, щоб гарно читати, ми повинні розчитатися.

Давайте потренуємо наш ротик для подальшого читання.

    Виконаємо мовну розминку.

 

                                                                                         

 4. А ось і Левенятко, воно почуло  що ви про нього говорите  і поспішило до нас на урок. Але по дорозі він розгубив своїх друзів. Допоможемо Левенятку відшукати друзів?

Гра  СКЛАДИ СЛОВО

 А назви друзів Лева потрібно скласти з оцих частин слів

 

                                                                                                                                                                                                  

 

 

5. Встав літеру – утвори назву тварин

Стрибав зайчик по росі,

  Згубив у словах букви ці.

 Ви ж йому допоможіть –

                                                Назви тварин утворіть

 

 

Сл – н

З – йчик

С – бака

Л – сиця

Пів - нь

( слон, зайчик, собака, лисиця, півень )

 - Про кого з них ми скажемо:

різноколірний, голосистий, барвистий – півень;

невеличкий, куцохвостий, прудкий – зайчик;

хитра, руда, пухнаста – лисиця.

  • Подивіться скільки зібралося тут у нас різних тварин. І вони зявилися не випадково, тому що всі ці тварини дуже полюбляють цирк, полюбляють там виступати і запрошують вас до себе в гості.
  • А ви любити ходити в гості?

Але в гості ходять з подарунками. А нашим подарунком будуть ваші знання. Тому ми ще трішечки повторимо вивчений матеріал.

6. Читання складів ( табл. Клоун )

 

 

 ( читати на одному подиху , повільно – як черепахи, швидко- як сороки)

III. Фізкультхвилинка

 

              

 

                                                                       ( Сонце )

  • Чи є звук (ц) у цьому слові? Де?

Поділіть слово на склади. На який склад падає наголос?

  7.  Довгий час спостерігало Сонечко за нами і вирішило приєднатися до нас.

 Воно пропонує зібрати і прочитати слова.

 

                      ач

    Цирк         ова

                      овий

 

- Яке слово ріднить утворені слова? (Цирк)

Цирк – одне з найдавніших мистецтв. У глибоку давнину у дні свят на майданах єгипетських, китайських міст виступали акробати, канатохідці, жонглери і обовязково клоуни.

В наш час цирк це заклад, де влаштовують вистави, що включають акробатику, клоунаду, дресирування тварин.

 

 

8. Читання слів ( спочатку хлопчики, потім дівчатка)

                    цап                   каса

                   зайчик              арена

                   лисиця              перон

                   слониха            станція

                   білочка             залізниця

9. Словникова робота

    Арена – круглий майданчик посередині цирку, де  виступають артисти.

Цікаво! Що яким би маленьким чи великим не був цирк, арена його завжди    однакова. У всіх цирках світу вона кругла, діаметром 13 метрів.

 

 Перон – платформа, збудована вздовж колії, біля якої зупиняється поїзд на залізничній станції.

 

IV. Фізкультхвилинка

 

V. РОБОТА  НАД ОПОВІДАННЯМ   „ ЦИРКОВА ЗАЛІЗНИЦЯ”

 

 Отже, де працюють наші тварини?

Послухайте  про них оповідання, яке має назву «Циркова залізниця».

1. Читання вчителем

     - Чи сподобалось вам оповідання ? Чим ?

     - А хто з тварин виступав у цирку ?

2. Самостійне  напівголосне читання  тексту  учнями.

3.Вибіркове читання

-  Де побували Сашко з Грицем?

-  Хто виступав на арені цирку?

-  З кого діти найбільше сміялися?

4. Читання „ланцюжком”

5. Робота в парах

Одна дитина задає питання сусідові по парті за змістом прочитаного.

    - Хто  підмітав перон?

    - Хто продавав квитки?

    - Що робили білочки ?

    - Ким був старий Цап ?

6. Гра „Незнайко”

Вчитель читає текст, допускаючи помилки, учні виправляють і читають правильно.

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Розгляд ілюстрації.

 

    - Як художник зобразив усе те що відбувається на арені?

8. Давайте пригадаємо, хто був у цирку і що вони робили? Зєднайте у пари

                     слониха              сміялися

                     лисиця                стояли

                     білочки              продавала

                     хлопці                підмітала

  • Чому назви тварин  написані з великої букви? Кого можна уявити тут на місці цих тварин? ( Людей, працівників залізниці )

 VI. Розвиток мовлення

         Встановити межі слів у реченні

                                                                                         

Сонечко дякує вам за гарну роботу. Ви добре працювали, старалися, складали слова,  читали текст. Чудово! Так і надалі тримати!

Скоро пролуна дзвінок

Наш закінчиться урок

VI. Підсумок уроку

 - Що найбільше сподобалось на уроці?

  - Чи задоволені ви своєю роботою?

Технологія „Незакінчене речення”

„Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)...”

„На уроці я навчився (навчилася)...”

„Тепер я знаю що...”     „Мені сподобалось...”

doc
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку