Конспект уроку "Перетворення графіків функцій"

Про матеріал
Конспект уроку " Перетворення графіків функцій " містить навчальну, розвивальну та виховну мету уроку. Матеріал що пропунується є описом алгоритмів побудови перетворення графіків функцій, враховуючи очікувальні результати які повинні отримати учні під час виконання данних перетворень. Вміти застосовувати відповідні перетворення при розв'язуванні вправ. Наскрізна лінія "Громадянська відповідальність" дає можливість виховувати увагу, активність, почуття відповідальності. Конспект уроку містить інформаційно-комунікаційну компетентність, громадянську та соціальну компетентності.
Перегляд файлу

Тема уроку: Перетворення графіків функції

Мета:

Навчальна:

  • удосконалювати навики перетворення графіків функцій, систематизувати та закріпити вміння побудови графіків функцій з використанням найпростіших перетворень; за поданою формулою визначити графік функції та його назву і навпаки;

Розвивальна: Інформаційно-комунікаційна компетентність;

  • Розвивати логіку мислення, просторову уяву, залучати учнів працювати з різними джерелами інформації;

Виховна: Громадянська компетентність;

  • вчити учнів аргументовано доводити власну думку

 

                  Соціальна компетентність;

  • використання індивідуальних форм організації навчальної діяльності, уміння застосовувати власний досвід

Наскрізна лінія «Громадська відповідальність»:

  • виховувати увагу, активність, почуття відповідальності;

Тип уроку: урок закріплення знань

Обладнання: картки, шаблони,презентація

Очікувальні результати: учні повинні знати правила перетворень графіків функцій,уміти будувати графіки,застосовувати відповідні перетворення при розв’язуванні вправ

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап

- Вітаю вас діти, рада новій зустрічі. Слава Україні! Героям Слава!

Тема уроку: Перетворення графіків функції.

- Готуючись до уроку, я згадала одну притчу про філософа Сократа. Одного дня Сократ, оточений своїми учнями піднімався до храму. Назустріч їм спускається пекар із різною здобою.

«Сократ, а чи пишаєшся ти своїми учнями» - запитав пекар.

«Так» - відповів Сократ.

«Послухай, варто лише мені задобрити їх своєю здобою, як вони покинуть тебе і підуть зі мою.» - сказав пекар.

Нащо мудрець відповів: «Згоден, але ти гукаєш іх вниз, в теплу, смачну долину, а я веду іх вгору до світлих, чистих вершин.»

~ Ось і ми повинні піднятися по сходинках вгору «долаючи» завдання, які будуть розглянуті сьогодні на уроці.

Тож, кожному з вас я бажаю бути:

У – усміхненими

С – сміливими

П - прогресивними

І  - ініціативними

Х – хоробрими

 

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Девіз: «Перша умова, якої треба дотримуватись у математиці – це бути точними, друга – бути ясними і на скільки це можливо зосередженим».   Саді Карно.

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  • Які поняття асоціюються у вас з терміном «Функція» ( аргумент, графік, D(f), E(f), нулі функції, монотонність функції, знакостамість, система координат, Ох, Оу …)
  1. Фронтальна технологія інтерактивного навчання «Мікрофон»
  • Дати означення функції;
  • Дати означення графіка функції;
  • Як називають вісь ОХ, вісь ОУ ?
  • Які алгебраїчні функції ви знаєте? (Дане завдання на відповідність: формула > назва > її графік)

III. Закріплення знань і умінь:

«Математика – це не так знання, як уміння,» - сказав В. Серве.

  1. Технологія «Мозковий штурм»

Пригадуємо – Будуємо – Перевіряємо – Надсилаємо. (Блок складається з 5 завдань. Заздалегідь ви підготували картки з шаблонами у=х2):

  1. Паралельне перенесення вздовж осі ординат;

- Як треба паралельно перенести графік функції у=х2, щоб отримати графік функції у=х2+2, у=х2-1;

  1. Паралельне перенесення взвод осі абсцис ;

- Як треба паралельно перенести графік функції у=х2 щоб отримати графік функції у=(х+2)2, у=(х-3)2;

  1. Симетрія відносно осі абсцис:

-  Будуємо, використовуючи шаблон у=-х2;

  1. Як відбувається перетворення графіків функції у=2х2, у=(х)2;
  2. Побудувати графік функції у=-(х+2)2-3;
  1. Визначити і записати формулу, графік якої побудовано в системі координат;

  1. Визначити відповідність між графіком функції і формулою (за кольором);

  1. Рівневі завдання;

  1. Робота з підручником:
  • №6.21 (3)
  • №7.13(2) або у= І-1І
  • № 7.15(2)

 

 

IV. Підсумок уроку:

Діти, ми сьогодні з вами виконували підйом по сходинках знань. Давайте підведемо підсумок нашої роботи. На якому етапі зараз кожен з вас:

Блакитний (можу виконувати)

Жовтий (добре виконую)

Зелений (треба попрацювати)

Червоний (потребую допомоги)

 

  • Я бачу, що більшість з вас перебуває в жовтому кольорі.

Жовтий колір – колір осені , це не тільки колір гарних знань, це колір сонця, світла, який обов’язково настане після темряви.
 

V. Домашнє завдання: Повторити правила №5,6,7. Розв’язати №6.33(3,4) №7.20(2), №7.22(2), №7.24(1)*.

docx
До підручника
Алгебра (підручник для класів із поглибленим вивченням математики) 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 2. Квадратична функція
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
1038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку