Конспект уроку української літератури у 8 класі "Леся Українка. «Давня казка». Образи поеми"

Про матеріал

Тема. Леся Українка. «Давня казка». Образи поеми.

Мета: навчити визначати головну думку твору; складати порівняльну характеристику героїв; аналізувати ліро-епічний твір; виділяти головне та визначати зв'язок із сучасним; розуміти значення та багатозначність художнього образу; розуміти роль художнього слова в житті людини, специфіку художнього образу; розвивати вміння працювати в групі; обґрунтовувати власні відповіді, думки, міркування і висновки; висловлювати власні судження про свободу творчості, вільнолюбство людини; порівнювати; відчувати красу і силу художнього слова.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань, урок – мандрівка

Форми та прийоми роботи:гра «Так чи ні», експрес – інтерв'ю, гра «Дослідник», «Займи позицію», «Пазли», асоціативно-розподільний диктант, евристична бесіда, «Мозкова атака», «Сенкан», самооцінювання, взаємоперевірка.

Обладнання: підручник, пазли (строфи поеми), мультимедійна презентація.

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційний етап

Доброго дня. Радий бачити усіх вас усміхненими, з гарним настроєм. Бачу, всі готові до уроку. Бажаю вам лише позитивних вражень і емоцій.

Вступне слово вчителя (створення сприятливого психологічного комфорту уроку. Емоційна виразність розповіді вчителя).

СЛАЙД 1

Падають на землю кленові листки – повільно, журливо… Вони – як останній спалах життя, як останні жовті сльози осені, лежать на пожовклій траві. Вітер хитає гіллям клена, струшуючи на землю останній шум… Такої пори ми вирушаємо з вами у подорож – незвичайну і дещо загадкову. Це мандрівка у чарівний світ української літератури. Вам знадобляться ручки та зошити з літератури, в яких ви запишете назву подорожі і те, що вас зацікавить під час неї.

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань

1. Інструктаж

Ви об'єднані у 5 груп, кожна з яких буде намагатися брати активну участь у роботі. Представники інших команд можуть доповнювати відповіді товаришів, рецензувати виконані роботи, здійснювати взаємооцінювання.

2. Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя. А дізнатися назву мандрівки дуже легко – вам необхідно дати відповіді на нескладні питання з теорії літератури.

1. Специфічна для літератури форма відображення дійсності, відтворена уявою письменника. (Образ).

2. Відповідь на основне питання (проблему) твору, мета твору. (Ідея).

3. Ліро-епічний оповідний твір, у якому замальовується характер, визначні події в житті людей; зображення подій супроводжується авторськими ліричними відступами і роздумами. Великий віршований твір з оповідним чи ліричним сюжетом. (Поема).

– Молодці. Отже, розгортаємо зошити, записуємо дату і тему уроку.

СЛАЙД 2

3. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель: У своєрідному змаганні ви розкриєте свої знання змісту твору, розуміння думок і поведінки персонажів, свої літературні та дослідницькі здібності. Адже кожен свідомийукраїнець має знати нашу Лесю. Тим більше у час, коли її поезія стає особливо актуальною.

Як і кожна подорож, наша теж має певний маршрут, і лише від вас залежить, чи встигнемо відвідати усі місця.

Отож, ви всі готові мандрувати? Тож вирушаймо у чарівну подорож сторінками поеми Лесі Українки «Давня казка».

На початку нашої подорожі нам необхідно пройти невеличке випробування, давши дуже чіткі відповіді на питання: так чи ні. Працюємо письмово. Записуємо лише номер запитання і відповідь.

Літературна гра «Так чи ні»

1.Поет був красивим і щасливим? (Ні)

2.До оселі поета постійно приходила молодь? (Так)

3.Лицар Бертольдо був благородним та ввічливим? (Ні)

4.Поет сказав, що має стільки багатства, що його стане й на лицаря? (Так)

5.Бертольдо зацікавився й вирішив подружитися з поетом? (Ні)

6.Граф визнав дивну силу слова? (Так)

7.Поет допоміг лицареві завоювати серце вродливої донни Ізідори? (Так)

8.Поет допоміг лицареві завоювати бусурманське царство? (Так)

9.Бертольдо щедро нагородив поета? (Ні)

10. Граф справді був спочатку гідний щастя – чинив справедливий суд, був лагідний до підданих? (Так)

11. По далеких війнах граф привчився до грабунку? (Так)

12. Поет вирішив стати наближеним до графа, щоб допомогти людям полегшити їхню долю? (Ні)

– А тепер обміняйтеся зошитами зі своїми сусідами і, користуючись ключем, оцініть роботу товариша. Правильна відповідь – 1 бал.

СЛАЙД 3

– Підніміть руку, хто правильно виконав завдання? Молодці.

ІІІ. Етап засвоєння нових знань

1. Ви добре подолали цю невеличку перешкоду на шляху нашої мандрівки. Отож – на вас чекає перша станція «Експрес – інтерв'ю».

СЛАЙД 4

1.Чому поема Лесі Українки називається «Давня казка»? Чи вдалою вам здається назва? А як назвали б цю поему ви?

2. Отже, твір названо «Давня казка»? Яке значення ту має слово «казка» – фантастичний твір чи казання, розповідь про щось.

3.Які особливості казок вам відомі?

4.Які фрагменти твору нам справді нагадують казку?

5.Чим повчальна «Давня казка» для поетів усіх епох?

Отже, поема дійсно має повчальний зміст. У чому ми і переконались.

(Учитель оцінює робота груп на даному етапі роботи).

2. Дорога знань привела нас до наступної станції нашої мандрівки – станції «Знайомка».

СЛАЙД 5

Настав час познайомитися нам з героями поеми.

Хто є дійовими персонажами?

Коли ви вперше у творі зустрічаєтеся з поетом?

Які враження про нього у вас склалися?

Що є найціннішим для цього героя? Заради чого він живе?

Як до поета ставляться прості люди, Бертольдо?

Чому герой твору на зло відповідає добром?

Через що поет байдуже ставиться до золота, слави?

Яку допомогу надавав митець Бертольду? Чи була вона корисною?

Чому поет помирає? Яку справу він залишив по собі?

Чи можна ототожнити образ митця з Лесею Українкою? Свої міркування доведіть.

– А зараз спробуйте скласти інформаційне гроно до характеристики поета, використовуючи цитати, які ви готували вдома.

СЛАЙД 6

– Зачитайте, що у вас вийшло. Добре. Доповнення. Молодці.

Легко і просто називати себе сином народу, важко і далеко не кожному випадає щастя бути гідним цього імені. Легко і просто говорити про свою любов до Батьківщини, важко і не кожному вдається справді любити її.

Істинними синами свого народу ми називаємо справжніх поетів.

1.Хто такий справжній поет?

2.Яким має бути поет, на думку Лесі Українки? Доведіть, посилаючись на зміст поеми.

3.У чому щастя поета?

4.Чи був поет справді щасливою людиною? Як він розумів щастя?

– Молодці. А що ж можна сказати про іншого персонажа твору? Про людину, яка мала славу, багатства… про Бертольдо?

Як ви сприйняли лицаря, вперше зустрівшись з ним на сторінках твору?

Чому він так зневажливо поставився до поета під час свого полювання?

Яким зображений пан, коли він прийшов до митця з проханням скласти пісню для своєї коханої?

У чому виявилася жорстокість героя до простого люду після повернення з війни?

Чим Бертольдові не подобався митець? Через що поет став небезпечним пану?

За що лицар пропонував поетові золото? Як це його характеризує?

Ув'язнення поета — це помста Бертольда за добрі справи митця? Відповідь обґрунтуйте.

Що вас вразило у цьому образі?

– А зараз спробуйте скласти інформаційне гроно до характеристики Бертольдо.

СЛАЙД 7

– Зачитайте, що у вас вийшло. Добре. Доповнення. Молодці. Таким чином ми змогли побачити справжню суть кожного з цих людей. Але не знаємо, що ж робити далі.

СЛАЙД 8

3. Станція «Пазли»

Ми трохи заблукали у своїй захоплюючій мандрівці – час скласти пазли карти та вирушити далі.

(Кожна група отримує конверт з окремими словами, словосполученнями - необхідно, використовуючи пазли, скласти строфу з поеми і прокоментувати її)

1.В мене рими-соколята

Як злетять до мене з неба,

То вони мені вполюють,

Вже кого мені там треба!

2.Та була у нього пісня

І дзвінкою, і гучною,

Бо розходилась по світу

Стоголосою луною…

3.Теє слово всім давало

То розвагу, то пораду;

Слухачі співцю за теє

Ділом скрізь давали раду.

4.Та й в темниці буду вільний –

Маю думи-чарівниці,

Що для них нема на світі

Ні застави, ні границі.

5.Проти діла соромного

Виступає слово праве –

Ох, страшне оте змагання,

Хоч воно і не криваве.

–Зачитайте результати роботи. Молодці. У вас справжній талант. Тепер ми маємо можливість повернутися на маршрут, адже, заблукавши, ми мало не забули ще про одного персонажа, який є не менш важливим у творі – народ.

–Яким постає народ у творі?

–Чи можна його вважати повноцінним персонажем?

–Кому протиставляється народ, прості люди?

–Улюблений прийом Лесі Українки, ужитий у цьому творі, є антитеза. Доведіть це, посилаючись на текст твору.

Молодці. Гарно справились із завданням.

– А зараз спробуємо провести своєрідний розподільний диктант. Запишіть, будь-ласка, у зошитахдійові особи твору: 1-2 групи поет, 3-4 Бертольдо, 5 – народ.

Мужній, сміливий, лихий, бідний, врівноважений, чесний, імпульсивний, підступний, дотепний, добрий, невдячний, щедрий, волелюбний, непослідовний, гордий, гідний, жорстокий.

– Зачитайте, представники 1, 3, 5 груп. Дякую.

IV. Етап закріплення нових знань

А зараз спробуємо скласти сенкан до кожного з головних героїв.

1. Сенкан

СЛАЙД 9

Створити сенкан з теми (робота в групах):

1-2-ша група – до слова «поет»,

3-4-та група – до слова «Бертольдо»,

5-та група – до слова «народ»,.

– Для тих, хто призабув принцип роботи – наступний слайд. Працюємо.

Схема складання сенкана:

1.Одне слово (іменник), що позначає тему

2.Два означення, що яскраво характеризують ключове слово (тему)

3.Три дієслова, що характеризують слово-тему за дією

4.Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми

5.Одне слово (іменник) – перефразування теми.

Наприклад,Місяць

Блідий, таємничий

Світить, вабить, лякає

Уособлення ночі, таїни і містики

Планета

– Зачитайте приклади. Дякую, молодці.

2. Підсумок уроку

Як даний ланцюжок слів пов'язаний із поемою «Давня казка»?

СЛАЙД 11

Минуле – Сучасне – Майбутнє

1.Чому в поемі наголошено, що «давня казка» триває і досі?

2.Що саме має на увазі Леся Українка?

3.А чи можна провести паралель із сучасними подіями?

Можна сказати, що в боротьбу вступили нащадки Поета і нащадки графа Бертольдо. Боротьба триватиме доти, поки буде існувати нерівність та несправедливість.

V. Етап інформації про домашнє завдання

СЛАЙД 12

А тому вдома спробуєте зіставити і порівняти долю безіменного співця з долею ліричного героя поезії Т.Шевченка «Минають дні, минають ночі…»

І за бажанням створити рекламу поемі Лесі Українки «Давня казка»

VІ. Оцінювання учнів

Оцінювання найбільш активних учнів (роботу інших учитель матиме змогу оцінити, опрацювавши листи самооцінки).

1.Які форми роботи виявились для вас найцікавішими?

2.Що вдавалося найскладніше?

3.Чи сподобалось вам працювати у групах?

Учитель: пропоную оцінити і власну роботу на уроці, заповнивши лист самооцінки.


Лист самооцінки на уроці

Прізвище, ім'я__________________

Оцініть себе за кожним напрямком роботи від 0 до 2 балів.

Запитання

Кількість балів

1.Я брав (ла) активну участь у роботі класу на уроці.


2.Ябрав(ла) активну участь у роботі групи, надавав(ла) підтримку її членам, заохочував (ла) їх.


3.Я відповідав(ла) правильно, добре орієнтувалася в тексті твору.


4.Я добре визначаю художні засоби твору


5. Умію аналізувати ідейно-художній зміст твору, художні образи.


6.Я вдало узагальнював(ла) думки інших, правильно відповідав (ла) на додаткові запитання вчителя.


Усього балів:


Лист самооцінки на уроці

Прізвище, ім'я__________________

Оцініть себе за кожним напрямком роботи від 0 до 2 балів.

Запитання

Кількість балів

7.Я брав (ла) активну участь у роботі класу на уроці.


8.Ябрав(ла) активну участь у роботі групи, надавав(ла) підтримку її членам, заохочував (ла) їх.


9.Я відповідав(ла) правильно, добре орієнтувалася в тексті твору.


10.Я добре визначаю художні засоби твору


11. Умію аналізувати ідейно-художній зміст твору, художні образи.


12.Я вдало узагальнював(ла) думки інших, правильно відповідав (ла) на додаткові запитання вчителя.


Усього балів:


Схема складання сенкана:

1.Одне слово (іменник), що позначає тему

2.Два означення, що яскраво характеризують ключове слово (тему)

3.Три дієслова, що характеризують слово-тему за дією

4.Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми

5.Одне слово (іменник) – перефразування теми.

Наприклад,Місяць

Блідий, таємничий

Світить, вабить, лякає

Уособлення ночі, таїни і містики

Планета

Лист самооцінки на уроці

Прізвище, ім'я__________________

Оцініть себе за кожним напрямком роботи від 0 до 2 балів.

Запитання

Кількість балів

Я брав (ла) активну участь у роботі класу на уроці.


Я брав(ла) активну участь у роботі групи, надавав(ла) підтримку її членам, заохочував (ла) їх.


Я відповідав(ла) правильно, добре орієнтувалася в тексті твору.


Я добре визначаю художні засоби твору


Умію аналізувати ідейно-художній зміст твору, художні образи.


Я вдало узагальнював(ла) думки інших, правильно відповідав (ла) на додаткові запитання вчителя.


Усього балів:


Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема. Леся Українка. «Давня казка». Образи поеми.

Мета: навчити визначати головну думку твору; складати порівняльну характеристику героїв; аналізувати ліро-епічний твір; виділяти головне та визначати зв'язок із сучасним; розуміти значення та багатозначність художнього образу; розуміти роль художнього слова в житті людини, специфіку художнього образу; розвивати вміння працювати в групі; обґрунтовувати власні відповіді, думки, міркування і висновки; висловлювати власні судження про свободу творчості, вільнолюбство людини; порівнювати; відчувати красу і силу художнього слова.

 

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань, урок – мандрівка

Форми та прийоми роботи:  гра «Так чи ні», експрес – інтерв’ю, гра «Дослідник», «Займи позицію», «Пазли», асоціативно-розподільний диктант, евристична бесіда, «Мозкова атака», «Сенкан», самооцінювання, взаємоперевірка.

 

Обладнання: підручник, пазли (строфи поеми), мультимедійна презентація.

 

 

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційний етап

Доброго дня. Радий бачити усіх вас усміхненими, з гарним настроєм. Бачу, всі готові до уроку. Бажаю вам лише позитивних вражень і емоцій.

Вступне слово вчителя (створення сприятливого психологічного комфорту уроку. Емоційна виразність розповіді вчителя).

СЛАЙД 1

Падають на землю кленові листки – повільно, журливо… Вони – як останній спалах життя, як останні жовті сльози осені, лежать на пожовклій траві. Вітер хитає гіллям клена, струшуючи на землю останній шум… Такої пори ми вирушаємо з вами у подорож – незвичайну і дещо загадкову. Це мандрівка у чарівний світ української літератури. Вам знадобляться ручки та зошити з літератури, в яких ви запишете назву подорожі і те, що вас зацікавить під час неї.

 

ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань

1. Інструктаж

Ви об’єднані у 5 груп, кожна з яких буде намагатися брати активну участь у роботі. Представники інших команд можуть доповнювати відповіді товаришів, рецензувати виконані роботи, здійснювати взаємооцінювання.

2. Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя. А дізнатися назву мандрівки дуже легко – вам необхідно дати відповіді на нескладні питання з теорії літератури.

1. Специфічна для літератури форма відображення дійсності, відтворена уявою письменника. (Образ).

2. Відповідь на основне питання (проблему) твору, мета твору. (Ідея).

3. Ліро-епічний оповідний твір, у якому замальовується характер, визначні події в житті людей; зображення подій супроводжується авторськими ліричними відступами і роздумами. Великий віршований твір з оповідним чи ліричним сюжетом. (Поема).

– Молодці. Отже, розгортаємо зошити, записуємо дату і тему уроку.

СЛАЙД 2

3. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель: У своєрідному змаганні ви розкриєте свої знання змісту твору, розуміння думок і поведінки персонажів, свої літературні та дослідницькі здібності. Адже кожен свідомий  українець має знати нашу Лесю. Тим більше у час, коли її поезія стає особливо актуальною.

Як і кожна подорож, наша теж має певний маршрут, і лише від вас залежить, чи встигнемо відвідати усі місця.

Отож, ви всі готові мандрувати? Тож вирушаймо у чарівну подорож сторінками поеми Лесі Українки «Давня казка».

На початку нашої подорожі нам необхідно пройти невеличке випробування, давши дуже чіткі відповіді на питання: так чи ні. Працюємо письмово. Записуємо лише номер запитання і відповідь.

Літературна гра «Так чи ні»

  1. Поет був красивим і щасливим? (Ні)
  2. До оселі поета постійно приходила молодь? (Так)
  3. Лицар Бертольдо був благородним та ввічливим? (Ні)
  4. Поет сказав, що має стільки багатства, що його стане й на лицаря? (Так)
  5. Бертольдо зацікавився й вирішив подружитися з поетом? (Ні)
  6. Граф визнав дивну силу слова? (Так)
  7. Поет допоміг лицареві завоювати серце вродливої донни Ізідори? (Так)
  8. Поет допоміг лицареві завоювати бусурманське царство? (Так)
  9. Бертольдо щедро нагородив поета? (Ні)
  10. Граф справді був спочатку гідний щастя – чинив справедливий суд, був лагідний до підданих? (Так)
  11. По далеких війнах граф привчився до грабунку? (Так)
  12. Поет вирішив стати наближеним до графа, щоб допомогти людям полегшити їхню долю? (Ні)

– А тепер обміняйтеся зошитами зі своїми сусідами і, користуючись ключем, оцініть роботу товариша. Правильна відповідь – 1 бал.

СЛАЙД 3

– Підніміть руку, хто правильно виконав завдання? Молодці.

ІІІ. Етап засвоєння нових знань

1. Ви добре подолали цю невеличку перешкоду на шляху нашої мандрівки. Отож – на вас чекає перша станція «Експрес – інтерв’ю».

СЛАЙД 4

  1. Чому поема Лесі Українки називається «Давня казка»? Чи вдалою вам здається назва? А як назвали б цю поему ви?
  2.  Отже, твір названо «Давня казка»? Яке значення ту має слово «казка» – фантастичний твір чи казання, розповідь про щось.
  3. Які особливості казок вам відомі?
  4. Які фрагменти твору нам справді нагадують казку?
  5. Чим повчальна «Давня казка» для поетів усіх епох?

Отже, поема дійсно має повчальний зміст. У чому ми і переконались.

(Учитель оцінює робота груп на даному етапі роботи).

 

2. Дорога знань привела нас до наступної станції нашої мандрівки – станції «Знайомка».

СЛАЙД 5

Настав час познайомитися нам з героями поеми.

Хто є дійовими персонажами?

  • Коли ви вперше у творі зустрічаєтеся з поетом?
  • Які враження про нього у вас склалися?
  • Що є найціннішим для цього героя? Заради чого він живе?
  • Як до поета ставляться прості люди, Бертольдо?
  • Чому герой твору на зло відповідає добром?
  • Через що поет байдуже ставиться до золота, слави?
  • Яку допомогу надавав митець Бертольду? Чи була вона корисною?
  • Чому поет помирає? Яку справу він залишив по собі?
  • Чи можна ототожнити образ митця з Лесею Українкою? Свої міркування доведіть.

 

– А зараз спробуйте скласти інформаційне гроно до характеристики поета, використовуючи цитати, які ви готували вдома.

СЛАЙД 6

– Зачитайте, що у вас вийшло. Добре. Доповнення. Молодці.

 

Легко і просто називати себе сином народу, важко і далеко не кожному випадає щастя бути гідним цього імені. Легко і просто говорити про свою любов до Батьківщини, важко і не кожному вдається справді любити її.

Істинними синами свого народу ми називаємо справжніх поетів.

  1. Хто такий справжній поет?
  2. Яким має бути поет, на думку Лесі Українки? Доведіть, посилаючись на зміст поеми.
  3. У чому щастя поета?
  4. Чи був поет справді щасливою людиною? Як він розумів щастя?

 

– Молодці. А що ж можна сказати про іншого персонажа твору? Про людину, яка мала славу, багатства… про Бертольдо?

  • Як ви сприйняли лицаря, вперше зустрівшись з ним на сторінках твору?
  • Чому він так зневажливо поставився до поета під час свого полювання?
  • Яким зображений пан, коли він прийшов до митця з проханням скласти пісню для своєї коханої?
  • У чому виявилася жорстокість героя до простого люду після повернення з війни?
  • Чим Бертольдові не подобався митець? Через що поет став небезпечним пану?
  • За що лицар пропонував поетові золото? Як це його характеризує?
  • Ув'язнення поета — це помста Бертольда за добрі справи митця? Відповідь обґрунтуйте.
  • Що вас вразило у цьому образі?

 

– А зараз спробуйте скласти інформаційне гроно до характеристики Бертольдо.

СЛАЙД 7

– Зачитайте, що у вас вийшло. Добре. Доповнення. Молодці. Таким чином ми змогли побачити справжню суть кожного з цих людей. Але не знаємо, що ж робити далі.

СЛАЙД 8

3. Станція «Пазли»

Ми трохи заблукали у своїй захоплюючій мандрівці – час скласти пазли карти та вирушити далі.

(Кожна група отримує конверт з окремими словами, словосполученнями - необхідно, використовуючи пазли, скласти строфу з поеми і прокоментувати її)

  1. В мене рими-соколята

Як злетять до мене з неба,

То вони мені вполюють,

Вже кого мені там треба!

  1. Та була у нього пісня

І дзвінкою, і гучною,

Бо розходилась по світу

Стоголосою луною…

  1. Теє слово всім давало

То розвагу, то пораду;

Слухачі співцю за теє

Ділом скрізь давали раду.

  1. Та й в темниці буду вільний –

Маю думи-чарівниці,

Що для них нема на світі

Ні застави, ні границі.

  1. Проти діла соромного

Виступає слово праве –

Ох, страшне оте змагання,

Хоч воно і не криваве.

  • Зачитайте результати роботи. Молодці. У вас справжній талант. Тепер ми маємо можливість повернутися на маршрут, адже, заблукавши, ми мало не забули ще про одного персонажа, який є не менш важливим у творі – народ.
  • Яким постає народ у творі?
  • Чи можна його вважати повноцінним персонажем?
  • Кому протиставляється народ, прості люди?
  • Улюблений прийом Лесі Українки, ужитий у цьому творі, є антитеза. Доведіть це, посилаючись на текст твору.

Молодці. Гарно справились із завданням.

– А зараз спробуємо провести своєрідний розподільний диктант. Запишіть, будь-ласка, у зошитах  дійові особи твору: 1-2 групи поет, 3-4 Бертольдо, 5 – народ.

Мужній, сміливий, лихий, бідний, врівноважений, чесний, імпульсивний, підступний, дотепний, добрий, невдячний, щедрий, волелюбний, непослідовний, гордий, гідний, жорстокий.

– Зачитайте, представники 1, 3, 5 груп. Дякую.

IV. Етап закріплення нових знань

А зараз спробуємо скласти сенкан до кожного з головних героїв.

1. Сенкан

СЛАЙД 9

Створити сенкан з теми (робота в групах):

1-2-ша група – до слова «поет»,

3-4-та група – до слова «Бертольдо»,

5-та група – до слова «народ»,.

 

– Для тих, хто призабув принцип роботи – наступний слайд. Працюємо.

Схема складання сенкана:

  1. Одне слово (іменник), що позначає тему
  2. Два означення, що яскраво характеризують ключове слово (тему)
  3. Три дієслова, що характеризують слово-тему за дією
  4. Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми
  5. Одне слово (іменник) – перефразування теми.

 

Наприклад,                                                     Місяць

Блідий, таємничий

Світить, вабить, лякає

Уособлення ночі, таїни і містики

Планета

– Зачитайте приклади. Дякую, молодці.

2. Підсумок уроку

Як даний ланцюжок слів пов'язаний із поемою «Давня казка»?

СЛАЙД 11

Минуле – Сучасне – Майбутнє

  1. Чому в поемі наголошено, що «давня казка» триває і досі?
  2. Що саме має на увазі Леся Українка?
  3. А чи можна провести паралель із сучасними подіями?

Можна сказати, що в боротьбу вступили нащадки Поета і нащадки графа Бертольдо. Боротьба триватиме доти, поки буде існувати нерівність та несправедливість.

V. Етап інформації про домашнє завдання

СЛАЙД 12

А тому вдома спробуєте зіставити і порівняти долю безіменного співця з долею ліричного героя поезії Т.Шевченка «Минають дні, минають ночі…»

І за бажанням створити рекламу поемі Лесі Українки «Давня казка»

VІ. Оцінювання учнів

Оцінювання найбільш активних учнів (роботу інших учитель матиме змогу оцінити, опрацювавши листи самооцінки).

  1. Які форми роботи виявились для вас найцікавішими?
  2. Що вдавалося найскладніше?
  3. Чи сподобалось вам працювати у групах?

Учитель: пропоную оцінити і власну роботу на уроці, заповнивши лист самооцінки.

 


Лист самооцінки на уроці

Прізвище, ім’я  __________________

Оцініть себе за кожним напрямком роботи від 0 до 2 балів.

Запитання

Кількість балів

  1. Я брав (ла) активну участь у роботі класу на уроці.

 

  1. Я  брав(ла) активну участь у роботі групи, надавав(ла) підтримку її членам, заохочував (ла)  їх.

 

  1. Я відповідав(ла) правильно, добре орієнтувалася в тексті твору.

 

  1. Я добре визначаю художні засоби твору

 

  1.  Умію аналізувати ідейно-художній зміст твору, художні образи.

 

  1. Я вдало узагальнював(ла) думки інших, правильно відповідав (ла) на додаткові запитання вчителя.

 

Усього балів:

 

 

 

 

 

Лист самооцінки на уроці

Прізвище, ім’я  __________________

Оцініть себе за кожним напрямком роботи від 0 до 2 балів.

Запитання

Кількість балів

  1. Я брав (ла) активну участь у роботі класу на уроці.

 

  1. Я  брав(ла) активну участь у роботі групи, надавав(ла) підтримку її членам, заохочував (ла)  їх.

 

  1. Я відповідав(ла) правильно, добре орієнтувалася в тексті твору.

 

  1. Я добре визначаю художні засоби твору

 

  1.  Умію аналізувати ідейно-художній зміст твору, художні образи.

 

  1. Я вдало узагальнював(ла) думки інших, правильно відповідав (ла) на додаткові запитання вчителя.

 

Усього балів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема складання сенкана:

  1. Одне слово (іменник), що позначає тему
  2. Два означення, що яскраво характеризують ключове слово (тему)
  3. Три дієслова, що характеризують слово-тему за дією
  4. Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми
  5. Одне слово (іменник) – перефразування теми.

 

Наприклад,                                                     Місяць

Блідий, таємничий

Світить, вабить, лякає

Уособлення ночі, таїни і містики

Планета

 

 

 

 

Лист самооцінки на уроці

Прізвище, ім’я  __________________

Оцініть себе за кожним напрямком роботи від 0 до 2 балів.

Запитання

Кількість балів

Я брав (ла) активну участь у роботі класу на уроці.

 

Я брав(ла) активну участь у роботі групи, надавав(ла) підтримку її членам, заохочував (ла)  їх.

 

Я відповідав(ла) правильно, добре орієнтувалася в тексті твору.

 

Я добре визначаю художні засоби твору

 

Умію аналізувати ідейно-художній зміст твору, художні образи.

 

Я вдало узагальнював(ла) думки інших, правильно відповідав (ла) на додаткові запитання вчителя.

 

Усього балів:

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Леся Українка. “Давня казка”. Образи поеми

Номер слайду 5

Ні Так Ні Так Ні Так Так Так Ні Так Так Ні Правильні варіанти:

Номер слайду 6

Станція “Експрес-інтерв’ю”

Номер слайду 7

Станція “Знайомка”

Номер слайду 8

поет

Номер слайду 9

Бертольдо

Номер слайду 10

Станція “Пазли”

Номер слайду 11

Сенкан 1-2-а групи 3-4-а групи 5-а група поет Бертольдо народ

Номер слайду 12

Схема складання сенкана: Одне слово (іменник), що позначає тему Два означення, що яскраво характеризують ключове слово (тему) Три дієслова, що характеризують слово-тему за дією Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми Одне слово (іменник) – перефразування теми. Місяць Блідий, таємничий Світить, вабить, лякає Уособлення ночі, таїни і містики Супутник

Номер слайду 13

МИНУЛЕ СУЧАСНЕ МАЙБУТНЄ

Номер слайду 14

Домашнє завдання 1. Зіставте і порівняйте долю безіменного співця з долею ліричного героя поезії Т.Шевченка «Минають дні, минають ночі…» 2. За бажанням створити рекламу поемі Лесі Українки «Давня казка»

zip
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
3222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку