Конспект уроку з алгебри для 8-го класу на тему "Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів"

Про матеріал

Пропоную до Вашої уваги розробку уроку з алгебри для 8-го класу на тему "Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів". Мета уроку полягає в тому, щоб повторити, узагальнити та системати­зувати знання та вміння, набутих учнями в ході вивчення даної теми; для здійснення корекції знань учнів з урахуванням результатів самостійної роботи перед написанням тематичної контрольної роботи.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Алгебра. Клас: 8

(Алгебра: підручник для 8 кл. загальноосвіт.  навч. закл. / В. Кравчук, М. Підручна, Г. Янченко. – 2016)

Тема: «Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів».

Мета: навчальна: повторення, узагальнення та системати­зацію знань та вмінь, набутих учнями в ході вивчення теми;  корекція знань учнів з урахуванням результатів самостійної роботи. Підготовка до тематичної контрольної роботи;

розвивальна: розвивати логічне, креативне мислення, пізнавальну активність; культуру математичного запису;

виховна: виховувати увагу, інтерес до математики.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів»

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Аналіз самостійної роботи.

Звернути увагу учнів на:

  • додавання і віднімання дробів з різними знаменниками;
  • знаходження спільного знаменника і додаткових множників;
  • розкладання многочлена на множники;
  • ділення степенів.

Оскільки урок є останнім, підсумковим, то актуальним постає питання про повторення, узагальнення та системати­зацію знань та вмінь, набутих учнями в ході вивчення теми.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

З метою повторення теоретичного матеріалу, та для надання допомоги учням при засвоєнні знань, можна запропонувати їм систему питань:

1. Які вирази називаються цілими виразами? (Це вирази, що містять дії додавання, віднімання, множення, піднесення до степеня, а також ділення на число, відмінне від нуля.)

2. Які вирази називаються дробовими? (Це вирази, які містять дію ділення на вираз зі змінною).

3. Який дріб називається раціональним? (Дріб, який містить змінні у знаменнику)

4. Які значення змінних називають допустимими значеннями змінних у виразі? (Значення змінних, при яких можливі всі математичні дії, що містить раціональний вираз)

5. Сформулюйте основну властивість дробу. (Для будь-яких значень , де , справедлива тотожність ).

6. Сформулюйте правила зміни знака перед дробом.

7. Як додати (відняти) дроби з однаковими знаменниками? (Щоб додати раціональні дроби з однаковими знаменниками, потрібно додати їх чисельники, а знаменники залишити без змін. Щоб відняти раціональні дроби з однаковими знаменниками, потрібно від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити без змін).

8. Як звести дроби до найпростішого спільного знаменника? (Щоб звести дроби до найпростішого спільного знаменника, потрібно:

  • знайти найпростіший спільний знаменник даних дробів;
  • знайти для кожного дробу додатковий множник. Для цього потрібно спільний знаменник поділити на знаменники даних дробів;
  • помножити чисельник кожного дробу на його додатковий множник;
  • записати дроби із знайденими чисельниками та спільним знаменником.)

9. Як додати (відняти) дроби з різними знаменниками?

  •                     знайти спільний знаменник дробів; звести дроби до спільного знаменника;
  •                     знайти для кожного дробу додатковий множник; помножити чисельник кожного дробу на його додатковий множник;
  •                     додати або відняти одержані дроби;
  •                     спростити дріб, якщо це можливо.

 

Цілі і дробові вирази називаються раціональними виразами.

(Слайд 3)

 

  •  

 

 

 

  •  

 

 

Розвиваємо креативне  мислення

(Слайд 4)

  1. Який вираз пропущено

, , ,      ,  ,  

 

 

 

  1. Відшукайте помилку.

(Слайд 5)

 

 

ІV. Закріплення знань

Робота в групах. (Слайд 6-11)

 

Картка І

Картка ІІ

1) При яких значеннях змінної не має змісту вираз

а) ;  б) ?

1) При яких значеннях змінної не має змісту вираз

а) ;  б) ?

2) Скоротити дріб:

а) ;  б)

2) Скоротити дріб:

а) ;  б)

3) Знайти значення виразу:

а) , якщо ; ;

 

3) Знайти значення виразу:

а) , якщо ; ;

4) Відніміть дроби

4) Відніміть дроби

 

 

 

V. Повторення та систематизація знань

Розв’язування вправ.

Завдання 1. При яких значеннях змінної має смисл вираз:

а) .

Завдання 2. Скоротити дріб:

1) ;  2) ;  3) ;   4) ;

5) ; 6) ;  7) ;  8) .

 

Завдання 3. Подати у вигляді дробу вираз:

1) ;  2) ;  3) ;

4) ;   5) .

Завдання 4. Виконати дії:

1) ;   2) ;   3) ;

 4) ; 5) ; 6) .

 

Завдання 5. Довести тотожність:

(Слайд 13-15)

  1. .

Розвязання

Розвязання

 

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

Серед рівностей виберіть правильну. Поясніть свій вибір.

(Слайд 16)

  1. ;
  2. ;
  3. ;

 

Учитель відповідає на запитання учнів, а також аналізує успіхи учнів на уроці.

VІІ.  Домашнє завдання.

Повторити: розділ 1, п. 1 – 4
Виконати вправи
ст.. 36 № 14; № 16


Додаток № 1

Картка І

 

1) При яких значеннях змінної не має змісту вираз

а) ;          б) ?

 

 

 

2) Скоротити дріб:

а) ;          б)

 

 

 

3) Знайти значення виразу:

а) , якщо ;

 

 

 

4) Відніміть дроби

 

 

 


Картка ІІ

1) При яких значеннях змінної не має змісту вираз

а) ;        б) ?

 

 

 

2) Скоротити дріб:

а) ;        б)

 

 

 

3) Знайти значення виразу:

а) , якщо ; ; 

 

 

 

4) Відніміть дроби

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема : “Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів” « Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше.»   (Ч.Дарвін) « Рано чи пізно кожна правильна математична ідея знайде своє застосування в тій чи іншій справі.» (О.М.Крилов.) оценить статью Currently 0.00/5   Разделы Сценарии праздников     « Рано чи пізно кожна правильна математична ідея знайде своє застосування в тій чи іншій справі.» (О.М.Крилов.) оценить статью Currently 0.00/5   Разделы Сценарии праздников    

Номер слайду 2

Мета уроку : навчальна: корекція знань учнів з урахуванням результатів самостійної роботи. Підготовка до тематичної контрольної роботи; розвивальна: розвивати логічне, креативне мислення, пізнавальну активність; культуру математичного запису; виховна: виховувати увагу, інтерес до математики. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів»

Номер слайду 3

- ЦІЛІ ДРОБОВІ РАЦІОНАЛЬНІ ВИРАЗИ

Номер слайду 4

Розвиваємо креативне мислення Який вираз пропущено ?

Номер слайду 5

Відшукайте помилку

Номер слайду 6

Робота в групах Картка І 1) При яких значеннях змінної не має змісту вираз? При m=-1 При n=0; n=6

Номер слайду 7

2) Скоротити дріб:

Номер слайду 8

3) Знайти значення виразу: 4) Додайте дроби

Номер слайду 9

Картка ІІ 1) При яких значеннях змінної не має змісту вираз? При x=1 При x=0; x=5

Номер слайду 10

2) Скоротити дріб:

Номер слайду 11

3) Знайти значення виразу: 4) Відніміть дроби

Номер слайду 12

Початок дня Кінець дня

Номер слайду 13

Доведіть тотожність 1) 2)

Номер слайду 14

.

Номер слайду 15

.

Номер слайду 16

Серед рівностей виберіть правильну. Поясніть свій вибір. .

Номер слайду 17

Завдання додому Повторити: розділ 1, п. 1 – 4 Виконати вправи ст.. 36 № 14; № 16

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маханьок Оксана Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Алгебра 8 клас (Кравчук В.Р., Підручна М. В., Янченко Г. М.)
Додано
10 січня 2018
Переглядів
8928
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку