Конспект уроку з англійської мови на тему "Мій вільний час".

Про матеріал

Даний конспект ставить на меті видати допомогу вчителеві в підготовці до уроку. Адресовано вчителям англійської мови, які викладають в початкових класах. Різноманітні методи та прийоми роботи, запропоновані в конспекті, спрямовані на збагачення словникового запасу учнів, закріплення та систематизацію набутих знань, розвиток уяви, уваги та мислення.

Перегляд файлу

Тема. Мій вільний час.

Мета. Формувати навички практичного застосування знань. Повторити й

           узагальнити вживання структури I like

            Розвивати память, увагу, уяву, навички діалогічного та монологічного

           мовлення.

           Виховувати бажання з користю проводити вільний час.

Обладнання. Малюнки, опорні схеми, картки, ТЗН, підручник, м’яч.

Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.

Тип уроку: Урок закріплення та систематизації знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційна частина

   1. Привітання.

T: Nice to see you!

Ps: Nice to see you to!

T: How are you?

Ps: We are fine, thanks. And you?

T: I am fine, thank you. Let’s start our lesson.

   2. Бесіда з черговим.

T: Is it Sunday today? Is it Monday today? Do you like Monday? Do you like Sunday? What do you like to do on Sunday? (Запитання ставиться кільком учням)

 

II. Фонетична зарядка.

T: Let’s start our lesson with the phonetic drill.

I like to read.

I like to play.

I like to study every day.

 

III. Повідомлення теми та мети уроку.

T: (вчитель показує мішечок з м’ячиком. Учні повинні на дотик відгадати, що в мішечку)What is there in the bag?

Ps: It is a ball.

T: What can we do with a ball?

Ps: We can play ball games.

T: When do you usually play ball games?

Ps: We usually play ball games in our free time?

T: Today we’ll talk about your free time, hobbies, interests. During the lesson you will work in pairs and groups, exchange interesting information, read and act dialogues.

(на дошці тема уроку)

 

IV. АОЗ

1) Уведення в іншомовну атмосферу. Гра з м’ячем «Vocabulary Volleyball».

T: Let’s play a game «Vocabulary Volleyball» and say what things we do in our free time. I start.

T: слухати музику

Ps: listen to music   etc

2) Mind map

T: I like reading in my free time. What do you like to do in your free time? Let’s make a mind map. Tell what do you like doing in your free time.

(Учні виходять до столу, вибирають малюнок того, що вони люблять робити у вільний час)

Ps: I like playing football/ fishing/ doing puzzles/ swimming/ dancing/ …

 

V. Основна частина уроку

1. Метод «Мікрофон». Вживання структури Do you like …?

P1: Do you like reading books?

P2: Yes, I do./ No, I don’t. I like … Do you like …?   etc

 

2. Робота в парах.

T; Let’s make up dialogues.

P1: Hello!

P2: Hello!

P1: Do you like singing?

P2: Yes, I do. And what about you?

P1: I like

 

3. Розвиток навичок діалогічного мовлення.

T: It was Sunday yesterday. We have a lot of free time. Tell us how did you spend your free time.

(Розповідь учнів про вихідні)

 

4. Фізкультхвилинка. Гра – пантоміма “Guess my hobby”                              

T: What do you usually do during your free time? Show us without words what do you like doing.

(Учень показує, а клас відгадує, ставлячи запитання Do you like playing football?)

Do you like playing football?

                   cooking?

                   riding bikes?

5. Reading

T: Do you have a penfriend? So here is an e-mail from an English schoolboy. Read this text and match.

Text

   My name is Tom. I enjoy reading books. We’ve got a big library at home. I like to read about sports and sportsmen. My father likes to read about football. He has got a lot of books about this game. My sister is fond of animals. She likes to read about them. She has got books with funny stories about animals. I gave her a present yesterday: a very big interesting book about animals at the zoo. There are a lot of funny stories in it. My mother is interested in history. So she spends her free time with a book on history. I can say that reading is my family hobby

 

Tom                                          about football

His father             books             about animals

His mother                                 about sport and sportsmen

His sister                                    on history

T: Do you like reading? What books do you like to read?

 

6. Speaking

T: Tell us about your free time?

(Учні розповідають про свій вільний час)

 

7. Listening                          

T: Look at the video. You should remember as many hobbies as you can.

(Учні переглядають відео)

I love baking. I bake with my mom.

I like baseball. I play twice a week.

I like cooking. I cook with my dad.

I love dancing. I dance by myself.

I love drawing. I draw in my room.

I love gymnastics. I go 5 times a week.

I love karate. I go every day.

 

T: What kind of hobby did you hear? ( baking, baseball, ballet, cooking, dancing, drawing, gymnastics, karate.)

T: Let’s match these words with the definitions how often do you do this things.

 

8. Writing

T: And now, children, there are some shits of paper on the desks. So, ask questions to get some information about your friend?

 

Ask Do you like…?

       Are you interested in …?

       Are you fond of …?

(Учні ставлять свої запитання класу)

Ps: Olena, do you like dancing?/ Lilia, are you interested in…?/ Dima are you fond of …?

The speaker of the groups

9. Work in groups

T: Our activities can be different. Some people like dancing, others like singing. Boys prefer playing football, but girls like playing with dolls. I think all of you like playing computer games.

Work in groups. Use four of us, three of us, … etc.

The speakers of the groups tells about hobbies of the members of the group.

(Учням роздаються картинки з різними хобі, учні складають інформацію про членів групи)

Example: We have 5 members in our group. Two of us are fond of ___. Kate is interested in ___. Dima likes ___.

 

VI. Заключна частина уроку

1. Підсумок уроку

T: At the lesson you have worked hard. You are very active and creative. I liked your work and your answers. But I want you to answer the question.

T: Do you like your free time?

Ps: Yes, we do.

T: Let’s sing a song “Free Time”.

 

2. Д/ з

T: Your homework is to describe your favourite outdoor activities.

 

 

doc
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
4242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку