Конспект уроку з біології для 6-го класу на тему "Живлення (мінеральне, повітряне) рослин"

Про матеріал

Конспект уроку біології " Живлення (мінеральне, повітряне) рослин" у 6 класі створений у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін, затверджених МОН. Призначений для вчителів біології загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

Тема.  Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.

Мета: продовжити формувати уявлення учнів про рослину як живий організм; сприяти визначенню умов та речовин, необхідних для життєдіяльності рослин; формувати уміння аналізувати значення мінерального та повітряного живлення в житті рослин; розвивати вміння планувати власні спостереження та практикувати дослідження основних процесів життєдіяльності рослин; сприяти усвідомленню рослини як цілісного організму.

Завдання:

  •                   визначити умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин;
  •                   навчитися характеризувати роль мінерального та повітряного живлення в житті рослин;
  •                   навчитися характеризувати значення ґрунту для життя рослин.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Терміни і терміни: мінеральне живлення рослин, повітряне живлення рослин, ґрунт, мінеральні добрива, органічні добрива.

Обладнання: підручник, слайди презентації, завчасно підготовлені для досліду бальзамін, проростки томатів, квасолі та ін.; колекція «Мінеральні та органічні добрива».

Хід уроку

І. Організація роботи

Привітання, психологічне налаштування учнів на роботу.

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

Фронтальна бесіда:

- З яких органів складається квіткова рослина? Які функції виконують ці органи?

- Назвіть основні життєві процеси, характерні для рослин.

- Які типи живлення вам відомі? Який тип живлення мають рослини?

- Назвіть умови, які потрібні для життєдіяльності рослинного організму.

- Що таке ґрунт? Який склад ґрунту?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Створення проблемної ситуації:

- Якщо зрізати дерево , то з пенька, який залишився в ґрунті, виростуть нові погони, і ця частина рослини буде живою, а зрізане стебло загине. Якби ви пояснили це явище?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку (запис в зошит)

V. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу

Блок 1. Мінеральне живлення рослин.

Самостійна робота учнів з текстом підручником про мінеральне живлення рослин.

Демонстрація досліду «плачу» рослин. та його обговорення за питаннями:

- Як змінився рівень вони у трубці? Чому він змінився?

- Опишіть рух води у рослині?

- Що таке «плач» рослин?

- Коли можна спостерігати «плач» рослин у природі?

- Як людина може використати «плач» рослин у своїй практичній діяльності?

«Мозковий штурм»: учні формулюють визначення поняття «мінеральне живлення», порівнюють його із визначенням у підручнику та записують його в зошити.

Складання та обговорення схеми «Речовини, необхідні для життя рослини»

 

кисень вуглекислий газ

 

 

 

вода мінеральні речовини

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди про значення ґрунту для життя рослин.

Демонстрація дослідів, що підтверджують вплив мінеральних речовин на розвиток рослин.

Демонстрація колекції «Мінеральні і органічні добрива».

Самостійна робота учнів: з поданого переліку вибрати мінеральні й органічні добрива: аміачна селітра, сечовина, торф, доломітове борошно, перегній, суперфосфат, попіл, калійна сіль, пташиний  послід.

Блок 2. Повітряне живлення рослин.

Самостійна робота учнів з текстом підручником про повітряне живлення рослин.

«Мозковий штурм»: учні формулюють визначення поняття «повітряне живлення», порівнюють його із визначенням у підручнику та записують його в зошити.

Складання та обговорення схеми «Процес повітряного живлення рослин».

 

 

 

 

 

1,47 г СО2  = 1г вуглеводів

VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі

Робота в групах щодо вирішення проблемних запитань:

- Група «Садівники».

Як навесні правильно підживити сад перегноєм.

- Група «Агрономи».

Якось обходив досвідчений агроном поля. Жодного приладу чи реактиву не мав при собі. Подивився він на одне поле , на друге і сказав: «На цьому полі ґрунт кислий , а на цьому – нормальний.» Як агроном визначив кислотність ґрунту, адже ніяких дослідів він не проводив?

- Група «Дачники».

Після збору урожаю картоплі город сусіда зазеленів від дружних сходів гірчиці. Поясніть дії сусіда-дачника, адже цій рослині також потрібні мінеральні і органічні речовини, які надходять з ґрунту.

Звіт груп про виконане завдання.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань

Вправа «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

Загальне обговорення проблемної ситуації.

VІІI. Підсумки уроку

Складання «Т-схеми» уроку.

Я знав

Я дізнався

 

 

 

 

Оцінювання роботи учнів.

Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф у підручнику; створити кросворд «Живлення рослин» (за бажанням).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1.  Vita
    Чітке і зрозуміле викладення матеріалу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Баюрко Наталія Василівна
    Методично грамотно і професійно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Логвиненко Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Pavlenko Lyudmila
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кириця Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
31 березня 2018
Переглядів
3435
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку