Конспект уроку з інформатики для 7 класу на тему: "Узагальнення і систематизація знань по темі "Табличний процесор"

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 7 класу на тему: "Узагальнення і систематизація знань по темі "Табличний процесор".

Автор: Климюк Наталія Віктрівна

Урок складено за програмою «Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (автори Жалдак М.І., Морзе Н.В., Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я., Шакотько В.В.), рекомендована Міністерством освіти і науки України.

Мета:

Навчальна. Cистематизувати та узагальнити знання отримані учнями з теми «Табличний процесор».

Розвиваюча. Розвивати вміння аналізувати та узагальнювати, розвивати практичні навички роботи з комп'ютером, виробляти звички до планування своїх дій, самостійно контролювати проміжні і кінцеві результати роботи.

Виховна. Виховувати відповідальність за результати власної діяльності та поведінки; підвищувати інтерес до вивчення предмету, виховувати бережливе відношення до природи та бажання внести свій вклад у справу захисту природи.

Урок з інформатики розроблений для учнів 7 класу на тему: "Узагальнення і систематизація знань по темі "Табличний процесор".

Під час уроку необхідне таке обладнання та допоміжні матеріали: комп'ютери класу, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп'ютерна презентація до уроку, робочі зошити підручник, під'єднання до мережі інтернет.

У розробці використані такі методичні прийоми, як онлайн-тест "Табличний процесор 7 клас" (сервіс Learning Apps), асоціативна схема "Професії", кейс-технологія, фізкультхвилинки, вправа "Враження від уроку".

Обов'язково проводиться фізкультхвилинка, котра сприяє поліпшенню функціонування мозку, відновлює тонус м'язів, які підтримують правильну поставу, знімає напругу з органів зору.

Рекомендовано для вчителів інформатики, та для студентів педагогічних навчальних закладів.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація знань по темі «Табличний процесор»

Мета:

Навчальна. Cистематизувати та узагальнити знання отримані учнями з теми «Табличний процесор».

 

Розвиваюча. Розвивати вміння аналізувати та узагальнювати, розвивати практичні навички роботи з комп’ютером, виробляти звички до планування своїх дій, самостійно контролювати проміжні і кінцеві результати роботи.

 

Виховна. Виховувати відповідальність за результати власної діяльності та поведінки; підвищувати інтерес до вивчення предмету, виховувати бережливе відношення до природи та бажання внести свій вклад у справу захисту природи.

 

Девіз уроку:

«При народженні кожна  дитина має 1% інтелекту, а 99% - це робота над собою»

Альберт Ейнштейн

Хід уроку

  1.    Організаційний етап. (емоційне налаштування класу)

Добрий день, діти! Сьогодні 19 квітня в багатьох країнах світу відзначається весняне свято – День підсніжника. Свою історію воно веде з Англії, де було засновано в 1984 році. Взагалі в світі, в залежності від кліматичної зони, підсніжники зацвітають від січня до квітня.

Вважається, що підсніжник – символ надії.

 

Я маю НАДІЮ, що об’єднавши наші зусилля спільно ми з вами досягнемо успіху, бо бачу перед собою хороших, добрих дітей.

 

  1. Актуалізація знань.
  • Отже, ми з вами впродовж 10 уроків вивчали тему «Табличний процесор». Розглядали можливості програми MS Excel для наочного подання числових даних, вчилися будувати діаграми різного виду та виконували обчислення за даними таблиці. Сьогодні у нас урок узагальнення і систематизації знань по темі.

 

  • Діти, то що ж таке електронна таблиця? (компютерний варіант звичайної таблиці)
  • А що таке табличний процесор? (це спеціально розроблений пакет програм, які призначаються для розвязування задач з даними, які можна представити у вигляді електронної таблиці)

 

  • Для того, щоб побачити на якому рівні ви засвоїли теоретичний матеріал по темі вам потрібно виконати тест, який містить 12 запитань, кожна правильна відповідь оцінюється в 1бал.
  • Тому сядьте за компютери, зайдіть на онлайн сервіс Learning Apps у власні аккаунти і виконайте тест у папці Семінар з назвою Табличний процесор 7 клас. Сідаємо за компютери.

 

https://learningapps.org/display?v=ptpjjtfw218

 

1. Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді… (таблиці)

2. Кожна клітинка має свою …(адресу)

3. Адреса клітинки складається з назви… (стовпчика і номера рядка)

4. Файли, в яких зберігаються електронні таблиці, ще називаються … (книгами)

5. Кожна книга в Excel складається з … (аркушів,  листів)

6. Яке розширення має файл книги MS Excel … (.xlsх)

7. В будь-яку клітинку електронної таблиці можна ввести … (числа, формулу, текст)

8. Введення формули починається із знаку … (=)

9. Дві або більше комірок аркуша електронної таблиці утворюють … (діапазон комірок)

10. Назвіть типи діаграм … (кругові, стовпчасті, гістограми, графіки)

11. Яка функція визначає найменше значення зі списку аргументів … (МИН())

12. Чорний квадратик, розташований у правому нижньому куті виділеної клітинки чи діапазону клітинок називається ... (маркер автозаповнення)

 

- Кількість правильних відповідей є вашою оцінкою за знання теорії. Озвучте свої оцінки.

- Добре, повертайтеся за парти.

 

  1.        Мотивація навчальної діяльності. (профорієнтація)

Знання, які ви отримали під час вивчення теми «Табличний процесор» знадобляться вам у подальшій навчальній та професійній діяльності. Тож давайте побудуємо «Асоціативну схему». У яких професіях використовують  електронні таблиці ?

                                           ПРОФЕСІЇ

Бухгалтер,                           вчитель,                       метеорологи,

Соціологи,                          географи,                      політологи,

Економісти                         технолог                      програміст

агроном                              ветеринар                     лікар

редактор

 

- Для чого людям усі цих професій потрібні електронні таблиці? (для подання, відстеження та аналізу даних)

 

Добре. На сьогоднішньому уроці ми спробуємо побути метеорологами.

  1.         Перевірка домашнього завдання. (кейс-технологія)

Вашим домашнім завданням було протягом тижня виміряти та записувати температуру повітря о 8.00 год. ранку та о 20.00 год. вечора. Виконали завдання?

-Яка температура була зранку у перший день ваших спостережень?

- А в тебе…?

- А чому у вас температура відрізняється? Добре.

Отож, вам потрібно виступити в ролі метеорологів та, використавши табличний процесор, створити таблицю з температурними режимами, які ви фіксували. На основі даних таблиці побудувати діаграму, визначити найтепліший день, найхолодніший день та середню температуру тижня.

 

Перед тим, як сісти за компютери для виконання завдання ми виконаємо фізкультхвилинку і разом з тим повторимо правила ТБ.  Я казатиму твердження про правила ТБ, а ви якщо воно вірне присідаєте, якщо ні - виконуєте рухи головою вправо-вліво.

 

  1. Практична робота + вправи для очей

Завдання:

1. Створити таблицю з температурними режимами.

2. Побудувати діаграму по даних таблиці.

3. Визначити найтепліший ранок.

4. Визначити найхолодніший вечір.

5. Визначити середню температуру тижня.

 

Питання, аналіз завдання:

  •    Які функції використали для знаходження максимального та мінімального значення?
  •    Яким способом можна створити діаграму до поданих числових значень?
  •    Чи кожна діаграма буде відображати температурний режим повітря?

 

  1.         Домашнє завдання

* Створити таблицю щодо населення та площі регіонів України.

* Створити діаграму за даними таблиці

* Визначити найбільший і найменший регіон за населенням і за площею.

* Визначити середню густоту населення.

* Результати відіслати на мою ел.пошту або на Месенджер у фейсбук.

 

  1.     Підсумок уроку

Наш урок підходить до завершення.

То ж мені дуже цікаво чи справдилися мої надії? Чи досягли ми успіху?

Ось тут у мене на столі лежать стікери. Підійдіть і відобразіть на дошці свої враження від уроку.

Було важко

 

 

 

Я зможу навчити інших

 

 

 

Було цікаво

 

 

 

Було нудно

 

 

 

 

Дивлячись на отриману діаграму я можу зробити висновок, що урок був….. цікавий, вам все легко вдавалося, що мої уроки пройшли не даремно і ви засвоїли знання по даній темі.

 

Завершуючи наш урок я хочу сказати, що мої надії, які я покладала на вас на початку уроку справдилися. Дякую вам діти за гарну працю на уроці. За гарний настрій. І я надіюся, що ви станете успішними людьми у цьому житті. Не тільки ви, а також і наші гості.  Діти, я хочу, щоб ви поділилися з ними квіточками надії.

 

(поки дарують підсніжники  ЧИТАЮ)

«Я надіюся, що ми всі завжди будемо здорові та щасливі»

 «Я надіюся, що ми будемо життєрадісні та енергійні»

«Я надіюся, що ми будемо мудрі та креативні»

 «Я надіюся, що ми будемо доброзичливі та милосердні»

 «Я надіюся, що ми будемо успішні»

 

Урок завершено. До побачення.

 

doc
Додано
3 травня 2018
Переглядів
1974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку